Warme douche voor Wim ter Braake motoren

Maclainepont

MF'er
3 jan 2013
36
7
Friesland
Hierbij even een warme douche voor Wim Ter Braake Motoren uit Nijeveen.


Afgelopen donderdag was ik met een paar vrienden onderweg naar de Eifel voor een mooi weekendje sturen. Op nog geen drie kwartier van huis begint de motor te zwabberen tijdens het inhalen van een vrachtauto. Een vriend komt me vrijwel direct voorbij en wenkt me naar de vluchtstrook. Amper daar aangekomen zit er bijna geen lucht meer in de achterband.

Daar sta je dan op donderdagmiddag rond 17:45 tussen de A32 en de invoegstrook van Nijeveen.
Eerst maar even een rondje bellen, motorzaak 1 had geen tijd te helpen (sluitingstijd).

Motorzaak 2: Wim Ter Braake gesproken en die zou me terugbellen of hij wat voor me kon doen. Ook daar was het sluitingstijd.

Motorzaak 3 lag alweer een half uur achter me maar daar kon ik evt vanaf 19:00 terecht. Hoe kom ik er dan?

Ondertussen maar even de knop van de praatpaal aangeroerd en ik was al in conclaaf met de anwb dame. Belt Wim Ter Braake me op; ze hebben een band en iemand de tijd heeft me te op te halen. Anwb afgezegd en de motor richting het begin vd afrit gerold.

Tien minuten later opgehaald door de zoon die tevens monteur is, weer tien minuten later waren we op de zaak. Na een kwartiertje lag de band eraf en haalde hij een mooie dikke schroef uit de velg. Die was dus dwars door de band gegaan. Afijn nieuwe band erom, balanceren en monteren en na in totaal ca 40 min sleutelwerk stond de motor weer op twee banden en met gepoetste velgen (;)) op straat.

Heren van Ter Braake, mijn dank is groot. Jullie hebben mijn weekendje gered, buiten jullie openingstijden en notabene voor een "vreemde" klant.

Hierbij dan ook mijn hartelijke aanbeveling voor deze zaak!


Groet,
Otto
 
De boosdoener
full
 
:} voor de motorzaak die je geholpen heeft! En :} voor jou dat je dit hier meld! Een keer een openbaring tussen al die afzeik verhalen. Nu nog even aanmelden bij Tros Radar.
 
Ik ga volgend weekeinde naar Nijeveen zal ff extra zwaaien :W :W als ik langs rijd :]
Danny :] :W
 
Top! zo kan t gelukkig ook,leuk dat je t hier ook meld :t
 
Goed geregeld daar! Ik zou ze nog een taart nasturen ook als mij dit zou overkomen en ik zo geholpen werd. :)
 
Sorry te thread-hijacken, maar... Wim ter Braake, inderdaad! Daar heb ik een paar maanden terug mijn reserve/gooi-en-smijt/pekel/uitleen/etc CBR600F'je gekocht. Ik kan het alleen maar beamen - prima zaak :t

Wat mij opviel: geen "polished turds" maar gewoon eerlijke motoren om op te rijden, en ook niet schijnheilig doen over die schade aan die hele goedkope motor. Ik zei wat ik zocht en kreeg vervolgens eerlijk advies over een paar motoren die daar gewoon aan voldeden, en dus niet motoren die 1500 euro duurder waren. En ook niet te beroerd om ook voor de low-budget-zoekers vijf verschillende fietsen voor een proefritje naar buiten te slepen, en me uiteindelijk ook nog een nieuwe accu in mijn uiteindelijk gekozen CBR'etje geschoven omdat de accu die erin zat nou eenmaal niet meer goed was.

Ik zou daar onmiddellijk weer een fiets kopen :Y
 
Laat ie z'n tent vast open houden voor zondag, mijn brommer valt altijd uit elkaar in de buurt van Assen.
 
Laatst bewerkt:
O ja, that reminds me... Ik had eerst niet door dat het vader en zoon was :) Ik werd ook geholpen door junior. Later belde ik er nog achteraan en sprak ik vader, waarbij ik zei dat 'ie zijn jonge collega nog even moest complimenteren voor de uitgebreide persoonlijke ondersteuning. De trots die doorklonk toen hij antwoordde "dat is mijn zoon"! :t En terecht, zo blijkt ook nu maar weer.
 
Je leest hier veel nare dingen en fouten van motorzaken.
Dat het ook anders kan is fijn om te lezen en mag zeker gedeeld worden. :)
 
Jaren geleden, nog ruim voor de brand, eens een motor gekocht en niets dan lof voor ze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan