Wat als er iets met je gebeurt op de motor?

Kom net uit Frankrijk.. Tussen Duitsland/Frankrijk (waar veel motorrijders rijden) ligt een heel niemandsland qua bereik. Bij de Rijn (duitsland) heb je bijna geen bereik tussen de bergen. In Frankrijk in de bergen bijna geen bereik.

Je zou denken dat Europa goed gedekt is.. maar dat valt tegen als je een toeristische route pakt. In Nederland heb je bijna altijd dekking; in het buitenland niet. Want als er geen kip woont waarom zou je dan veel zendmasten neerzetten?
 
Dan wordt het een risicoafweging. Met mijn rijstijl en routekeuze is het absoluut overkill want ik ga niet offroad. Anders kan je beter stoppen met motorrijden is mijn mening
 
Toch zie ik geen meerwaarde voor een land als NL of een groot deel van europa. Als je een wereldreis makt misschien maar dat ding doet niet meer dan je ook kan met je GSM. En de dekking is voor de meeste van ons best oke. Als je echt in het buitenland dik offroad gaat in de onherbergzame gebieden is dat al niet super goedkoop en zijn de kosten van zo'n apparaat nog wel te overzien.

En als je er te slecht bij ligt om de hulpknop van je telefoon te bedienen heb je ws ook niet zoveel aan een Ecall/ sataliet alarm
Het ging mij meer om het feit dat anderen wat geruster kunnen zijn als ik in mijn uppie ergens rij waarvan niemand weet waar ik ben en hoe het gaat. Met de inreach kunnen ze dat zelf zien (als je dat inschakelt op de inreach) en af en toe een berichtje sturen maar dat gaat ook wel per sms of whatsapp als je weer binnen het bereik van een netwerk komt. Zelf schat ik het risico niet zo hoog in maar het is mooi meegenomen en wie weet hoe zoiets van pas kan komen. Ik vind het belangrijk dat je zelfredzaam bent en probeer me daar nu wat verder in te verdiepen
 
Maar om daar nu bijna 400 aan uit te geven. Dan kan je ook locatie delen aanzetten op je telefoon. Maar iedereen het zijne.....
 
Maar om daar nu bijna 400 aan uit te geven. Dan kan je ook locatie delen aanzetten op je telefoon. Maar iedereen het zijne.....
Op je telefoon is onbetrouwbaar en ik doe ook trainingsdagen, pas mijn motor ondertussen ook alweer behoorlijk aan, kampeer uitrusting aangeschaft en de nodige kleding, helm en laarzen dus dan valt die inreach nauwelijks meer op. Ik ga maar niet optellen wat het me ondertussen gekost heeft... dat komt er van als je opeens alles over een andere boeg gooit. Maar nog geen moment spijt van gehad en het is de bedoeling om nu weer jaaaaren vooruit te kunnen :) Verder inderdaad ieder zijn meug en 100% veiligheid bestaat (gelukkig) niet, dat zou een hele saaie wereld zijn.
 
Dat is blijkbaar veranderd maar voor 1 maand komt het op hetzelfde neer tov een paar maand geleden, 66,- euro (ex btw) voor freedom annual fee en freedom recreation plan voor een maand. Sowieso verwarrende constructies vind ik. Ik weet zo niet wat een Messenger is, misschien heb je die nodig als je geen smart phone hebt? Er is namelijk een Messenger app voor je telefoon.
Nee, kleinere inreach, staat in de link
 
Denk dat het idee van die messenger is dat je berichten naar mensen kan sturen als je geen bereik hebt van zendmasten.. Dan gaan de berichten via satelliet, en dat soort technologie is nu nog steeds erg duur. Ontvangen geen probleem (voor je gps) maar zenden ineens wel?
Voor GPS worden geen berichten verstuurd. Een GPS satelliet verstuurt alleen een beacon signaal dat door de GPS ontvanger wordt opgepikt. Signaal is zo gecodeerd dat de ontvanger weet van welke satelliet het komt en wat de afstand tot die satelliet is (hoe "oud" is het signaal). Als de ontvanger van 3 satellieten een signaal heeft kan de ontvanger zelf op basis van triangulatie zijn positie beroepen.

Dat is echt totaal andere technologie dan satellietcommunicatie.
 
Voor het geval er een spraakverwarring is, dit is de messenger in kwestie: https://www.garmin.com/nl-NL/p/7932...5lUGVmreslnMrJfq0pP-m65K117sd9IUaAhwBEALw_wcB

Er is ook een volwaardige gpsmap model , heb je ook gelijk navigatie, hoewel ikzelf met toetsen erg traag vind werken tov touchscreen.
Maar het abonnement is dus voor hulp op plekken zonder telefoon ontvangst.

En nauw hep ik sinin een dikke lekkre harde weej point 😜
 
Voor het geval er een spraakverwarring is, dit is de messenger in kwestie: https://www.garmin.com/nl-NL/p/7932...5lUGVmreslnMrJfq0pP-m65K117sd9IUaAhwBEALw_wcB

Er is ook een volwaardige gpsmap model , heb je ook gelijk navigatie, hoewel ikzelf met toetsen erg traag vind werken tov touchscreen.
Maar het abonnement is dus voor hulp op plekken zonder telefoon ontvangst.

En nauw hep ik sinin een dikke lekkre harde weej point 😜
De inReach techniek is inderdaad ook ingebouwd in een aantal GPS-toestellen, naast de GPSMAP 67i heb je ook de Montana 700i of 750i mét touchscreen.
inReach maakt gebruik van het Iridium satellietnetwerk. De satellieten staan op een afstand van ca. 800 km, zijn er behoorlijk veel en je moet ervoor betalen om ze te mogen gebruiken.
De satellieten voor de GPS staan op een veel grotere afstand: ca. 20.000 km, zijn er een stuk minder van en mogen gratis gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan