Wat doe ik verkeerd?

Zet hem ook gewoon op het forum en met een foto van je zelf erbij kan er voor zorgen dat hoop meer mensen je motor te koop zien staan.

Oohja geduld, staan hoop motoren hier op forum meer dan 6 maanden te koop.
 
Laatst bewerkt:
Tja, nu moet ik als waarschijnlijk langste lid, uit gaan zoeken hoe ik een foto plaats.
Eerst even mijn achter achter achter achter kleindochter vragen of ik de hare mag lenen.
Ik ben al 50 jaar begraven ;( of bedoelen jullie zo´n plaatje in mijn profiel plakken.
 
Wel een valschade Rechts, voornamelijk windscherm en spiegel

Moet eea aan gedaan worden. maar daar is de prijs ook naar !!

Op de foto met Givi wing. maar de onderdelen voor terugbouw krijg je erbij.

Proefrit en/of keuren géén probleem.

Ik wil mijn motor verkopen omdat ik het momenteel niet meer kan betalen.

Ik rij er op rond. de Km stand is nu een paar honderd lager dan aangegeven en kan dus nog oplopen. (maar niet zo hard hoor..)

Voor meer info mailen, SMS of bellen

Stap 1: Vertel iets over de motor. Het is een mooie blauwe etc etc, met helaas rechts een schade (dus vertel eerst wat positiefs!)

Stap 2: Vat het verhaal samen op het laatst en spreek de potentiële koper aan: Dus? Zoek je een goede, solide, geweldig betrouwbare huppeldepup voor een zacht prijsje? Neem contact op etc etc..

Kortom: Verkoop hem i.p.v dat je over de motor praat alsof jij hem koopt en iets van de prijs af probeert te halen. Iedereen neemt de kreten in een advertentie al met een korrel zout. Dus als je neerzet:

"Moet eea aan gedaan worden èn Ik wil mijn motor verkopen omdat ik het momenteel niet meer kan betalen"

Dan denkt een mogelijke koper al meteen dat het een afgetrapte olieboot is.

Negatieve punten een beetje nuanceren, positieve punten vermelden!
 
weer bovenaan zetten lijkt me zo :)

Toen ik de mijne kocht, heb ik eerst een tijdje op marktplaatsnl de vraagprijzen en hoogste bod voor een paar modellen verzameld, want ik had er verder ook geen verstand van. Om een idee te hebben. Er is ook een formule voor dagwaarde, maar daarmee kwam ik altijd laag uit
 
Nee, ik ben ooit lid geworden om een "mannetje" voor onderhoud te vinden.
En die heb ik nog steeds niet, vandaar !! (ik ben volgens mij nooit langer dan een uur online geweest)
 
Achterstallig valt ook wel mee, hij is net motorisch bij de dealer geweest.
ik ben één keer gevallen. vandaar een barst in de kuip. en er moet een nieuw
"uitlaatspruitstuk" op verder is het voornamelijk poetswerk.

Daar wringt nu net de schoen, bij de term 'opknapper' met als enige verdere toelichting 'moet een en ander aan gedaan worden'. Verwacht je meerdere serieuze mankementen. Ik roep even wat, versleten wiellagers, problemen met verlichting, balhoofdlagers etc.

Als het alleen een reparatie aan het spruitstuk is dan zou ik dat vermelden, en ook niet bij vermelden dat het een 'opknapper'. Want dat is het als ik je mag geloven niet, gewoon een motor met een reparatiepunt.
 
Voor iedereen die wil weten hoe een meid van 136 + eruit ziet:

Ik heb een foto bij de advertentie gezet !!!!!

En de text aangepast naar aanleiding van jullie advies !
 
Hallo Chantal,

Je motor is 9 jaar oud, en persoonlijk zelf vindt ik dit een hele nette prijs. Maar het zou kunnen zijn dat het model niet aanspreekt.

Zou wel als ik jou was die afschuwelijke topkoffer er af halen, en nog eens een foto maken :)

large


Suc6


:W
 
Laatst bewerkt:
Verbaast me een beetje, een Fazertje is een prima fiets. Allrounder die bij de meeste rijders, zeker de beginners, wel in de smaak valt. Dat moet dus niet al te moeilijk te verkopen zijn.

Maar misschien is het slimmer wat van de ergste problemen te verhelpen (zoals dat spruitstuk/bochten) omdat juist het type koper dat jij zoekt daar snel door afgeschrikt wordt.
 
Jep, wat mensen hier al vertellen: Positieven punten benadrukken en de negatieve puntjes wat nuanceren.
Ding bv altijd bij dealer onderhouden? Zet het erbij! Zet erbij wanneer de laatste beurt was (tenzij dit heel lang geleden is, alleen wanneer het als een positief punt gebruikt kan worden!). Zit er misschien een nieuw bandje onder of nieuwe tandwielen/ketting etc. etc.

Ik wil mijn motor verkopen omdat ik het momenteel niet meer kan betalen.

Ik rij er op rond. de Km stand is nu een paar honderd lager dan aangegeven en kan dus nog oplopen. (maar niet zo hard hoor..)
Misschien ligt het aan mij, maar wanneer ik op zoek ben naar een motor dan kan me dit dus niks schelen. Who cares over die km stand! Als het maar ongeveer klopt (niet ineens 1000 ernaast ofzo). En dat je het momenteel niet meer kan betalen kan ook in je nadeel werken bij het onderhandelen. Iets in de trend van dat je afscheid moet nemen van je geliefde motor omdat je even de hobby niet meer kan uitvoeren klinkt al iets beter :)

Givi wing zoals het er nu staat lijkt meer op een nadeel dan voordeel. Dat is juist een kleine extra die ze bij de motor krijgen. En je hebt ook nog eens de originele onderdelen bewaard. Dat kun je anders en netter benadrukken waardoor iemand het gevoel heeft dat je dus kennelijk zuinig bent op je spullen.

Oh.. en lees anders even een zooi andere advertenties. En bekijk welke jij wel mooi vind en welke niet. Welke spreken je aan en welke niet. En wat is er dan fout aan de ene advertentie en goed aan de andere. Een zgn klein concurrentie onderzoekje :). Hoef je het wiel in ieder geval niet zelf uit te vinden.
Probeer te benadrukken (op een niet al te 'cheesy' manier) wat jouw motor beter maakt dan die andere. Waarom die van jou kopen? Wat heb je te bieden..
 
Laatst bewerkt:
Tja... of je hebt geduld... of je dumpt em in't kanaal... :P
Het is in elk geval niet zo dat de hele wereld op je bike zit te wachten...
 
Dus dan is hij altijd dealer onderhouden!

Verder kan ik aanraden om hem gewoon even helemaal te wassen en dan foto's te nemen als het zonnetje mooi staat, gebruik een goed foto toestel en neem er goed de tijd voor. ge er uit dat je eerst het beste deel van een dag aan het wassen en poetsen bent en vervolgens nog weer een paar uur de tijd nemen om foto's te maken op een mooie plek.

De foto's schreeuwen mij tegemoet als saai! (puur op visueel vlak)

Pak even wat kunstofcleaner en maak de koffer weer mooi zwart, even met een borsteltje en een sopje het blok en uitlaat even opschonen even de velgen ontdoen van de verstoven remblokken. Verder gewoon helemaal wassen en eventjes met een licht poetsmiddel de gelakte delen poetsen.

Als je foto's maakt kun je gebruik maken van de zon in de lak om te laten zien dat de lak in goede staat is.

Zoals hij er nu op de foto's bijstaat zegt mijn gevoel eerder €800 dan €1600, onafhankelijk hoeveel hij daadwerkelijk waard is.

Het helpt ook niet dat het najaar al weer zo'n beetje begonnen is.

Als je dat er een kleine beschadiging in een kuip kun je ook daar foto's van maken om te laten zien dat het mee valt.

Ook een foto zonder koffer is een aanrader :)

succes ermee

mvg

db
 
ff roest eraf schuren en met hitzefest zwart mat spuiten. Als nieuw :Y

mooie motor hoor en zeker niet te duur maar of Fazers erg gewild zijn :? idunno
 
Terug
Bovenaan Onderaan