enforcerer
Die hard MF'er
- 11 sep 2020
- 948
- 405
ik baal echt enorm als het de schokdempers zijn gaat dat rond 300 euro kostenIn elk geval welkom bij de club. Hier schijfremslot vergeten. 3 keer.
precies. dus ik reed weg niet snel en zat vast dus ik dacht ah shit effe slot eraf en toen ik weg reed was het heel krakkemiekig en vooral over drempels merk je het. alsof de motor op velgen rijd ofsoWacht even om het goed te begrijpen, je wilde weg rijden toen die aan de muur vast zat, toen is er dus niks kapot gegaan want je hebt daarna (toen je het slot losgehaald hebt) niks geks gezien en bent gaan rijden? En toen merkte je dat ie niet normaal reed?
In elk geval welkom bij de club. Hier schijfremslot vergeten. 3 keer.
3 keer, hoor ik uit betrouwbare bronLijkt me dan dat je een of 2 van de schokbreker krom en lek hebt getrokken, kan de beste overkomen.
Niet te hard voor jezelf zijn gebeurd je maar een keer over het algemeen
zou dat te zien zijn?Dan is toch die demperstang krom
Wat gebeurd er als je naast of achter je motor staat, en dan hard op het zadel drukt. Veert de motor dan vlot in, vlot terug en deint niet na? Als je motor haast niet in in de vering te duwen is, dan verwacht ik dat je de demper(stang) krom hebt gemaakt. En dat daardoor die schokdemper niet meer, of nauwelijks nog, kan veren.hallo,
ik heb vandaag een domme fout gemaakt.
ik had namelijk mijn xmax 300 (motorscooter) op slot met een kettingslot vast aan de muur en aan de schokdemper
ik probeerde weg te rijden en merkte al snel oh sh,t vergeten slot eraf te halen.
ik probeerde toen weg te rijden en heel de motor leek alsof het houte wielen had?
heel hard en onvoorspelbaar met snelheden merk ik er niks van maar als ik over een drempel ga of ik ga langzaam dan merk ik gelijk dat er wat mis is.
vrijdag kan ik pas naar de monteur dus ik vroeg mij af hebben jullie wat advies ?
en hoe kan ik er zeker van zijn dat het de schokdemper is
ik ben zo boos op mezelf niet normaalLijkt me dan dat je een of 2 van de schokbreker krom en lek hebt getrokken, kan de beste overkomen.
Niet te hard voor jezelf zijn gebeurd je maar een keer over het algemeen
Helpt niet veel kan ik je uit eigen ervaring vertellen.ik ben zo boos op mezelf niet normaal
ja maar ik vraag me af zou het niet meer zijnWees blij dat het alleen de schokdemper is.
Doe er nu meteen een beter merk op, dan rijd het meteen veel beter.
Ach man kop op, die shit kan gebeuren. Wees blij dat de bevestigingspunten niet krom zijn. Veertje is zo te vervangen. Buiten het feit dat het een paar centen kost is het ook in een kwartiertje gefixt.ik ben zo boos op mezelf niet normaal
dat is 400 euro foutje dan... shitAch man kop op, die shit kan gebeuren. Wees blij dat de bevestigingspunten niet krom zijn. Veertje is zo te vervangen. Buiten het feit dat het een paar centen kost is het ook in een kwartiertje gefixt.
EDIT: hier heb je een originele schokbreker voor 172,20 per stuk.
Ja dat klopt wel ongeveer ja.dat is 400 euro foutje dan... shit
Goed plan, dat is sowieso ook goedkoper dan origineel en beter.Ga dr maar goed van uit dat die schokbreker stang krom is.
@Dutch eens vragen wat een setje YSS kost. Als je niet te hoge eisen hebt kan het dan best meevallen.
Setje 2e hands kan nog goedkoper, maar ook duurkoper uitvallen.
Ik zou vooral goed kijken bij en ook vooral rondom je bevestigingspunten. Als daar een scheur zit ben je verder van huis.
Alleen moet je hier even Zephyr 550 uit halen en je eigen motortype neerplempen.RE302 is een type schokdemper van YSS. Voor elke motor zijn die aangepast met lengte, veersterkte, demping settings en bevestiging voor dat specifieke model. In geval van de Zephyr 550 is dat 350 mm met 14x20 boven en 10x20 mm onder.
Voor het nette moeten dus alle sets voor elk model motor met volledig artikelnummer apart in de webshop gezet worden. Gelukkig zijn de verdere specificaties (alleen veervoorspanning instelbaar) en de prijs wel gelijk voor alle RE302 sets (m.u.v. de maatwerk sets), namelijk 214 euro voor de standaard uitvoering: alu met zwarte veer. Geheel zwart is ook mogelijk, dan worden de aluminium onderdelen zwart geanodiseerd. Dit is een toeslag van 59 euro.
De betere RZ362 met behalve veervoorspanning ook de demping en rijhoogte instelbaar komt op 429 euro. Helemaal neusje van de zalm is de RG362 reeks met piggyback reservoir en de in- en uitgaande demping apart gescheiden. Deze komt op 659 euro per set wat gezien de geboden kwaliteit erg scherp is.
De RZ362 en RG362 zijn behalve alu-zwart af fabriek (dus zonder meerprijs) leverbaar in geheel zwarte uitvoering.
In principe kun je elke set bestellen en in het vak opmerkingen zetten dat het om de ZR 550 gaat. Als ik even tijd heb zal ik de YSS sets voor de Zephyr ook wel even apart in die categorie zetten.
ja gelijk heb je . wat raad je aan toch tot vrijdag wachten om te kijken wat de monteur zegt ?Ja dat klopt wel ongeveer ja.
Met je auto per ongelijk een paal schaven met inparkeren kost ook geld. Wees blij dat je niet naast een veer ook nog eens 1500 euro arbeidsloon kwijt bent.
Noud zet zich al lang in voor de FZ750.(in tegenstelling tot @Dutch mag ik er wel reclame voor maken)