Wat ik allemaal heb moeten doorlopen vanwege motordiefstal

UPDATE: Ik had deze week moeten horen wat ze gaan doen totall los verklaren of laten maken.
Maar vanwege teveel werk die de verzekeringsmaatschappij (europeesche) heeft, lopen ze achter met de verwerking van de schade's. Naar waarschijnlijkheid zal ik voglende wek woensdag/donderdag te horen krijgen wat het gaat worden...

Die gasten doen er ook wel alles aan om je leven te verpesten. Kijk het weer nou...
 
Dat is wel zwaar balen zeg ;( Hopelijk word je goed gecompenseerd mocht het tot een total-loss komen. Mijn motor is verzekerd voor een dagwaarde die veel hoger is dan waarvoor ik hem gekocht hebt, dus als ik dat ooit uitgekeerd krijg als hij gestolen wordt is dat wel relax :P

Weet niet of dat bij jou ook het geval is?
 
Helaas niet... Maar wat je zegt geldt voor iedere motor bij elke verzekeraar?
Dus verzekeren voor meer dan de dagwaarde?
Dat was volgens mij niet het geval. Ga ik de volgende keer maar wel doen. Zodoende leer ik dan weer wat nieuws. Maar vandaag is inmiddels donderdagochtend, en nog steeds geen bericht van onze verzekering!
 
Dat is wel zwaar balen zeg ;( Hopelijk word je goed gecompenseerd mocht het tot een total-loss komen. Mijn motor is verzekerd voor een dagwaarde die veel hoger is dan waarvoor ik hem gekocht hebt, dus als ik dat ooit uitgekeerd krijg als hij gestolen wordt is dat wel relax :P

Weet niet of dat bij jou ook het geval is?

Dat is in Nederland verboden.

Om de volgende reden:
Dat is wel zwaar balen zeg ;( Hopelijk word je goed gecompenseerd mocht het tot een total-loss komen. Mijn motor is verzekerd voor een dagwaarde die veel hoger is dan waarvoor ik hem gekocht hebt, dus als ik dat ooit uitgekeerd krijg als hij gestolen wordt is dat wel relax :P

Weet niet of dat bij jou ook het geval is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat een gedoe! :( heel veel sterkte! -O- en succes

krijg je ook nog te horen wat ze met die lui gaan doen?
en wat voor 'types' het waren?
 
Laatst bewerkt:
Dat is in Nederland verboden.

Om de volgende reden:

Weet je dat zeker? :?

Inmiddels woon ik niet meer in Nederland dus het is niet meer aan de orde maar indertijd moest ik mijn HD door IDEX laten taxeren om hem te kunnen verzekeren.
De taxatie kwam ruim €3000 boven het door mij betaalde aanschafbedrag uit en vervolgens is de motor tegen de taxatiewaarde verzekerd.

Aangezien dat op instructie van de verzekeraar zo moest ga ik er toch van uit dat ik, in geval van diefstal, ook die taxatiewaarde uitgekeerd had gekregen?
Zo stond het wel in de voorwaarden in elk geval.
 
Update: Verzekering keert schade uit twv 1700 Euro. Motor is niet total-loss verklaard.
Aangezien ik de motor niet meer terug wil hebben heb ik gevraagd aan de motorgarage voor welke bedrag zij de motor willen overnemen, dit krijg ik nog te horen.
Als het bedrag waarvoor zij het willen inkopen lager is dan 1000 Euro, laat alleen de stuurslot+tankdop+verlichting herstellen. En dan verkoop ik het zelf wel voor een Euro of 1500.
Dat is dan wel een koopje!

Heb ik hier goed aan gedaan? Hebben jullie tips over wat ik zou kunnen doen?
 
op emotioneel gebied is het heul kut. Als ik mijn motor terug krijg zal ze nooit meer hetzelfde zijn...

succes ermee!
 
Update: garagebedrijf koopt het motor niet in. Dus ga ik maar de motor enkel rijklaar maken.
Stuurslot, tankdop, knipperlicht.
Daarna verkopen voor 1600 Euro... Jullie zullen de motor wel zien verschijnen.

Een cbr pc31 uit 1998 met 20100 km op de teller. Denk wel dat het te verkopen valt voor dit zachte prijsje.
 
Nu vraag ik me 1 ding serieus af.
Eigenlijk net als met een auto,maar toch,hoe nemen ze zo'n ding mee?
Een stuurslot,een apart slot,noem maar op ,en dan nog(soms) verhalen dat ze er op wegrijden.

Zo'n ART 4 schijfremslot heb ik bv,heeft dat dat wel enig effect,of is dat ook maar om de verzekering blij te maken....
 
Als het je is opgevallen: de sterren worden aan sloten toegekend aan de hand van de duur van het kraken van de slot! Dus een slot die niet of lastig of pas na 15 minuten gekraakt is worden 4 of meer sterren toegekend.

Er is helaas geen goede manier om je motor achter te laten zonder de consequenties dat deze kan worden gejat of beschadigd! Laten we er maar over ophouden.

Vervolg gestolen motor: Politie is vergeten om mijn motor weer als teruggevonden op te geven in hun systeem. Dit betekent nog langer wachten totdat ik mijn nieuwe kentekenplaat kan krijgen (deze was destijds verwisseld). Dus van het weekend nog geen motorrijden. Zo 7 weken na diefstal wordt je echt niet blij dat de motor teruggevonden is!

Wat een rot traject...
 
Als het je is opgevallen: de sterren worden aan sloten toegekend aan de hand van de duur van het kraken van de slot! Dus een slot die niet of lastig of pas na 15 minuten gekraakt is worden 4 of meer sterren toegekend.

Er is helaas geen goede manier om je motor achter te laten zonder de consequenties dat deze kan worden gejat of beschadigd! Laten we er maar over ophouden.

Vervolg gestolen motor: Politie is vergeten om mijn motor weer als teruggevonden op te geven in hun systeem. Dit betekent nog langer wachten totdat ik mijn nieuwe kentekenplaat kan krijgen (deze was destijds verwisseld). Dus van het weekend nog geen motorrijden. Zo 7 weken na diefstal wordt je echt niet blij dat de motor teruggevonden is!

Wat een rot traject...


Zit je ook echt mee he Gazi
 
Ondertussen 7 weken motorloos????

Met heeeeeel klein beetje geluk voor het eerst in 7 weken tijd, maar dan ook echt heel klein beetje geluk haal ik van de weekend de motor op!

En dan een ander zorg: heeft motoport echt de motor goed gemaakt? Gaat ie rijden als voorheen? vragen en vragen. Hou jullie op de hoogte...

Als het goed is zal de kentekenplaat vandaag of morgen arriveren en erop worden gezet.
 
Die vragen herken ik. Ik kreeg ze er niet meer uit en heb toch met een verlies de motor ingeruild voor een andere '(
 
Man, wat een drama allemaal zeg.
Goed dat je dit post, want dan kan iedereen meelezen waar men (eventueel) allemaal rekening mee moet gaan houden.

Mocht mijn motor ooit gestolen worden, dan hoop ik echt dat ze deze niet meer terugvinden. Je weet nooit wat ermee gebeurd is en wat ze ermee hebben uitgespookt.

Het beste is natuurlijk zorgen dat je motor nooit gestolen wordt, maar dat is meer een utopie.
Moeilijk maken voor het dievengilde is het enige wat je kan doen. Als ze de motor willen hebben, dan krijgen ze deze toch wel.

Sterkte!
 
Over de schadeuitkering.....

Toen ik onlangs een verzekering afsloot bij Centraal Beheer vroeg ik of ik geen premie kon betalen over de aanschafwaarde in plaats van de nieuwwaarde. Dat scheelt immers heel veel.
"Nee, meneer.... helaas, dat kan niet" Hoezo niet....
"Nou op het moment dat er schade is dan moet dit ook gerepareerd worden met nieuwe onderdelen tegen huidige prijzen etc. etc." Toen ik vroeg hoe het zat bij diefstal en of ze dan ook het nieuwwaardebedrag uitkeren (aangezien ik daar ook premie voor betaal) zeiden ze.. "Nee helaas... dan wordt vastgesteld wat de dagwaarde is en krijgt u die vergoed"

Dus in het kort komt het er op neer dat je premie betaalt over de nieuwwaarde en als ie gestolen wordt je dagwaarde krijgt uitgekeerd (tenminste als je aan alle kleine lettertjes hebt voldaan natuurlijk) Op het moment dat je schade hebt, zeker bij een 2e hands motor van 5 jaar oud of meer, dan is die schade vaak al hoger dan de dagwaarde en wordt de motor dus 'technisch total loss' verklaard. Met als gevolg dat je fiets niet wordt gerepareerd met 'nieuwe onderdelen tegen huidige prijzen', maar dat je de dagwaarde krijgt uitgekeerd.

De lul dus..... (ik geloof dat ik ook maar in de verzekeringen ga.)
 
Misschien dat het iets minder zal zijn in het zuid/westen met het stelen van motorfietsen,tijdelijk.

Zag net dat bij een Shurgard-complex in Delft-zuid dat er een paar Hajabusha's en een ZX636 naar buiten geduwt werden,niet door de eigenaars met een donker bruin koppie maar heren in strak gestreken politiekleding.
 
Zou ik niet doen als ik jou was, bovenstaande reactie laat zien dat je er de ballen verstand van hebt.

Oh? Je bedoelt dat je NIET de premie betaalt op basis van de nieuwwaarde en slechts de dagwaarde uitgekeerd krijgt?
Leg eens uit dan? O-)
 
Ik mag hopen dat je verzekering niet meeleest, want dan mag je de rest van je leven op de zwarte lijst doorbrengen.. }) Lekker bij Rialto verzekerd zijn..:)

Euhm, zij hebben dat zelf besloten hoor :P Ik heb verder ook niet gezegd tegen de verzekering voor welk bedrag ik de motor heb gekocht, lijkt me ook niet echt uitmaken :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan