Wat kost 170 in 80-gebied?

150 op 80 weg kostte mij 888,- euro mooi bedrag :P
de eis was 888,- en een jaar rijontzegging :S
rijontzegging kreeg ik niet gelukkig *D
ook geen korting helaas -O-
 
Wat is dat nou steeds over dat EMG .. zeker een hot topic ?!?! :X

EMG krijg je bij herhaaldelijk ongewenst rijgedrag tijdens één rit (en zelfs dan is het nog geen gegeven dat je voor die cursus ook daadwerkelijk aangemeld wordt door de agent) .. agent zei zelf dat hij netjes reed alleen te hard wat de TS zelf aangaf. Dat lijkt mij geen geval herhaaldelijk ongewenst of asociaal rijgedrag vertonen.
 
Als je bekend de bestuurder te zijn ben je het bokje...

Je kunt ook ( O-) ) vol blijven houden dat je zelf niet reed, en dan kun je alleen verantwoordelijk gehouden worden als kenteken houder. Ze kunnen je dan echter wel een voorwaardelijke rijontzegging opleggen.
 
Dat is heftig ! denk idd je rijbewijs even inleveren , gaan ze bekijken of je er meer snelheids boetes hebt staan. Giga bekeuring + een onvoorwaardelijk straf dan bedoel ik een geregistreerde aantekening zodat je de eerste 5 jaar je aan je snelheid moet houden . Bij overschrijding pakken ze je rijbewijs af. NOOIT op een 80km/h weg scheuren ze staan er bijna altijd.
 
@ TS: Lees hier maar even wat je allemaal te wachten staat.

Boetebedrag zal ergens rond de 1100 á 1200 Euro liggen afhankelijk van de verhogingen die ze dit jaar weer door gevoerd hebben én je verleden qua niet "Mulder" feiten.

en vergeet de €6,- administratiekosten niet.
 
Ben 3 jaar geleden bekeurd voor 140 km/h op een 80 km/h weg : 3 dagen rijbewijs kwijt en ruim 700 euro boete.
 
Laatst bewerkt:
Ben 3 jaar geleden bekeurd voor 140 km/h op een 80 km/h weg : 3 dagen rijbewijs kwijt en ruim 700 euro boete.

iemand een idee hoe lang ik geregistreerd blijf staan?
Daar zal je vast een mooie brief over hebben ontvangen waar dat je netjes in is uitgelegd.

Ik geloof dat et 3 jaar geregistreerd blijft.
 
[

Daar zal je vast een mooie brief over hebben ontvangen waar dat je netjes in is uitgelegd.

Ik geloof dat et 3 jaar geregistreerd blijft.

niets over registratie vermeld toen
 
niets over registratie vermeld toen
Ik lees net even de papieren die er van heb (jippie....) maar daar staat het inderdaad niet (alleen een hele uitleg over registratie beginnende bestuurders etc). Mijn excuus!

Ik meen wel dat het 3 jaar is dat het blijft staan.

edit: om het even bij het verhaal van de TS te houden: Fikse overschrijding! Maar moet zeggen dat je er goed mee omgaat, leuk om te zien dat er nog mensen zijn die dat kunnen!
Gezien de meeste huil-topics hier op het forum over ingevorderde pasjes en papiertjes...
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig blijft dat 5 jaar staan als "reminder". De eerste 2 jaar weer een "niet Mulder feit" is zonder pardon een paar maanden tot een jaar met het OV/benewagen/fiets rijden, daarna is het afhankelijk van het humeur van de OVJ + het feit.

Registratie op deze manier zijn ze in 2002 mee begonnen, overigens.
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig blijft dat 5 jaar staan als "reminder". De eerste 2 jaar weer een "niet Mulder feit" is zonder pardon een paar maanden tot een jaar met het OV/benewagen/fiets rijden, daarna is het afhankelijk van het humeur van de OVJ + het feit.

Registratie op deze manier zijn ze in 2002 mee begonnen, overigens.
Damn! Nog langer dan ik al dacht dus.....

En dan voor de beginnende bestuurders ook al de punten.... (zulke goeie logica, iemand die op zn 18e direct begint met motorrijden en dat vaak zelfs dagelijks doet is natuurlijk vééél gevaarlijker dan iemand van 40/50 met een midlifecrisis die maar eens zn motorrijbewijs haalt en 5 warme weekenden per jaar op de motor stapt..................)
 
Terug
Bovenaan Onderaan