Wat kost 170 in 80-gebied?

Nou...

Ik was eens op het matje geroepen, OvJ eiste 780 en een voorwaardelijke rijontzegging. De rechter zag meer heil in een onvoorwaardelijke rijontzegging :X Dat was een lelijke tegenvaller. Ik was van plan die dag alleen maar ja, amen en sorry te zeggen, maar ik heb geluld als Brugman.

Uiteindelijk gelukkig geen onvoorwaardelijke rijontzegging gekregen, wel heeft de rechter de boete opgehoogd naar 850 euro. Mja, die 10% konden er nog wel bij.

Maar zoals een ander al zei, bij de rechter spijt betuigen, laten zien dat je begrijpt dat je erg gevaarlijk/dom (blablabla) bezig was, dat je het nooit meer zult doen en ook dat je je rijbewijs erg hard nodig hebt voor je werk. En dan afwachten.

Tot je ellebogen erin, dat scheelt echt.
 
@sjorrit; voordeel van 6mnd rijontzegging is dan weer wel dat je inderdaad 6 mnd niet op flitsers hoeft te letten.

vraag me af of er nog meer rijders zijn die gewoon aan het gas blijven hengelen na een forse overschrijding die is beboet ipv zich tot een max overschrijding van 30 te beperken. tenminste de eerste 2 jaar 5 JAAR.


En ja, ik ben zo stom. :P

En ik heb in die periode geen bekeuring meer gehad, alleen 1 enkele waarschuwing voor een 30+ overschrijding,160 (geschat door meneer de agent, ging veel harder, hij geen geeikte teller en kon niet volgen) op een weg waar je 80 mocht. Moet er wel bij zeggen dat ik mijn omgeving beter in de gaten ben gaan houden en politie dus sneller spot dan eerst.
 
Heey motorrijders,

Als starter van dit topic wil ik alvast even kwijt, dat mijn rijbewijs 4 mnd ingevorderd blijft. tot aan de zitting volgens mij. Bij de zitting krijg ik de rest te horen

Hier hetzelfde.

iets minder bont

77km overschrijding.

WoBben
En afwachten })
 
Heeft er iemand wel een een boete gehad.
Op een 80 weg met een overschrijding van 90 km per uur?
Zo ja hoe hoog was die boete?



Wat maakt het nou uit hoe hoog die boete word.


Je weet dat ie eraan zit te komen en dat je ffies zuinig aan moet doen.


Zou gewoon je dagelijkse ding doen en de post in de gaten houden.


Stoer doen kost geld is mij altijd geleerd.


Gr Dave
 
Wat maakt het nou uit hoe hoog die boete word.


Je weet dat ie eraan zit te komen en dat je ffies zuinig aan moet doen.


Zou gewoon je dagelijkse ding doen en de post in de gaten houden.


Stoer doen kost geld is mij altijd geleerd.


Gr Dave

Stoer doen kost geld hehe

Ja ach betutteling kost ook geld of het terecht is is een 2e
 
Op een 80 weg met een overschrijding van 90 km per uur



170


Noem ik geen betutteling
 
Nee dat klopt maar een fiets waarop het een snelheid is die binnen een x aantal seconden te halen is en waarop de snelheid er ook weer binnen mischien nog iets minder seconden er weer uit te halen is noem ik ook geen stoerdoenerij.

De betutteling zit hem in het drastisch terugdringen van maximale snelheden die gereden mogen worden terwijl in de praktijk dit niet zal lijden tot het terugdringen van aantallen ongelukken cq doden.
 
Ach geen rijbewijs betekent niet rijden en dus niet tanken, als je dit apart legt heb je je bonnetje er zo uit!!!
 
Nee dat klopt maar een fiets waarop het een snelheid is die binnen een x aantal seconden te halen is en waarop de snelheid er ook weer binnen mischien nog iets minder seconden er weer uit te halen is noem ik ook geen stoerdoenerij.

De betutteling zit hem in het drastisch terugdringen van maximale snelheden die gereden mogen worden terwijl in de praktijk dit niet zal lijden tot het terugdringen van aantallen ongelukken cq doden.

Dus alle pk-brakers mogen te snel rijden, omdat het kan? :')

kijk, 170 waar je 80 mag, das geen betutteling. Das een risico dat je kan nemen maar dan weet je ook wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Dat je daar drastisch voor gestraft wordt vind ik wel maar normaal. Je zal maar de bestuurder van de auto zijn waar een motor zich tegen 170 inboort.

Ik rij ook wel eens te snel, maar het moet wel een beetje veilig blijven.
 
Dus alle pk-brakers mogen te snel rijden, omdat het kan? :')

kijk, 170 waar je 80 mag, das geen betutteling. Das een risico dat je kan nemen maar dan weet je ook wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Dat je daar drastisch voor gestraft wordt vind ik wel maar normaal. Je zal maar de bestuurder van de auto zijn waar een motor zich tegen 170 inboort.

Ik rij ook wel eens te snel, maar het moet wel een beetje veilig blijven.
Ligt een beetje aan de weg, rij zo nu en dan ook de max snelheid van de motor maar dan is het op een plek waar ik niemand anders tot last ben en er zijn ook geen zijwegen.

Zolang het veilig gebeurd is er niets aan de hand, maar ieder denkt anders over wat veilig is wat wel en weer niet kan.
 
ook raar dat je je rijbewijs kwijt bent voor 4 maanden. Stel dat er iets is was met de meting oid dan zit je misschien 4 maanden onterecht zonder rijbewijs voordat je kunt klagen bij de rechter
 
Nou ik heb bericht gehad op mijn bezwaarschrift, ik mag donderdag mijn bezwaar onder
woorden brengen bij de officier en Co.

@linking er reed niemand anders op de weg vandaar die snelheid
mezelf in een auto boren heb ik ook geen zin in :-)

@spoenky stoer doen doe je meestal voor iemand anders
Niet voor jezelf dacht ik, was alleen en was lekker aan het rijden;-)

Ps donderdag post ik wel weer
 
Nee dat klopt maar een fiets waarop het een snelheid is die binnen een x aantal seconden te halen is en waarop de snelheid er ook weer binnen mischien nog iets minder seconden er weer uit te halen is noem ik ook geen stoerdoenerij.

De betutteling zit hem in het drastisch terugdringen van maximale snelheden die gereden mogen worden terwijl in de praktijk dit niet zal lijden tot het terugdringen van aantallen ongelukken cq doden.

Volgens mij snap jij het allemaal niet erg goed.
 
Je neemt het in ieder geval sportief en verantwoordelijk op Rik.
Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt, dat je ervan leert, en dat je gauw weer kan genieten van je hobby.
 
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaahhhhhh!!

net terug van de officier, mijn bezwaar was dus goed genoeg.
ik krijg volgende week mijn rijbewijs terug. De boete wordt daarin tegen wel hoger hoe hoog hoor ik pas bij de rechter..
Maar ik kan wel weer naar me werk, en touren op de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan