Met verbazing lees ik steeds maar weer, dat bij aankoop van een auto of motor, de reacties over kosten gaan.
Althans, zakelijk snap ik, woon werk ook nog wel, maar wie koopt er (denk ik dan) nu een voertuig voor hobby doeleinden en let daarbij op het verbruik?
Als ik naar mijzelf af ga, dan koop ik een voertuig wat prettig rijd en comfortabel is. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om opgevouwen en oncomfortabel naar de klant te reizen, maar ik heb er toch voor gekozen om in een grote bestelauto te rijden. En dan ook nog eens met een grote motorinhoud, gewoon omdat het mij bevalt. En ik heb verder helemaal niets met auto's, dus met piemellengte heeft het niets te maken.
Maar goed, dat is dan nog niet eens hobby. Wanneer ik iets voor de hobby koop, dan doen de verbruikskosten er nog minder toe.
En dan denk ik, behoor ik dan tot een minderheid?
De 1:29,5 - 1:31 die ik nu haal was zeker mijn overweging ook niet, maar ik merk nu wel het verschil met meer dan duizend woon~werk kilometers per maand.Inderdaad. Er zijn blijkbaar echt zat mensen die puur een motor hebben om tussen de files door naar hun werk te rijden. Daar moet ook ik nog steeds aan wennen. Zelf heb ik geen auto, dus rij ook woon-werk met de motor, maar het is wel begonnen om de tochtjes en tochten. Het feit dat mijn 600cctje bij w-w 1 op 13 verbruikt is daarbij voor mij onbelangrijk.
Couleeeeeere..........!Ik denk dat ik rap richting de 1 euro per kilometer ga......
Dan verzekering en wegenbelasting €900,-
En dan ca. 3000 kilometer per jaar rijden..........
Een bandenmetertje heb ik liggen, zo een metalen exemplaar met uitschuivend staafje, zonder batterijtjes dus, want dat laatste wil ik niet. Heb een hekel aan alweer lege batterijtjes ...
Ligt gewoon thuis in mijn motorkot, gebruik ik vooral om even na te kijken als de motor een weekje stilgestaan heeft. Of als het 's morgens erg veel kouder is dan de avond ervoor.
Ik heb ook een staande fietspomp, maar als ik een beetje te lage druk meet rijdt ik wel gewoon wat rustiger tot aan de eerste gratis luchtpomp, 4,8km van huis. Mijn metertje gaat heel nauwkeurig, en de meeste gratis pompen die ik gebruik wijken gelukkig weinig af.
Hebt die allemaal al eens gecheckt dmv mijn metertje. Op de slechtste moet ik 3.1bar instellen om 2.9 te krijgen.
Is de band veel te plat, wat zelden gebeurd, dan gaat er wel eerst de fietspomp op
O ja, on topic, bandenreparatiesetje geef ik ook in. Setje met 5 veters, gaat er 1 veter in, dan geef ik 1/5 van de setprijs in
Ik heb dat bandendrukmetertje nooit in mijn motor zitten, omdat ik bamg ben dat het kapot gaat bij heen en weer slingeren. Misschien eens kijken hoe en waar ik het zou kunnen fixeren, want het is idd beter om het altijd bij te hebben.
Of in mijn jas steken, die heb ik toch altijd aan op de motor.
Mijn motor dient voor pakweg 85% woon werk, zit aan ongeveer 32.000km per jaar, dan vind ik verbruik wel belangrijk.Met verbazing lees ik steeds maar weer, dat bij aankoop van een auto of motor, de reacties over kosten gaan.
Althans, zakelijk snap ik, woon werk ook nog wel, maar wie koopt er (denk ik dan) nu een voertuig voor hobby doeleinden en let daarbij op het verbruik?
...
Ja ik geef toe dat ik wel wat overdrijf.Hoe ben jij aan de angst voor verkeerde bandenspanning gekomen?
Alleen al jezelf zorgen maken over het verschil bij een koude en een warme dag...
Als je elke week controleerd, moet je dan vaak lucht erbij doen?
Het lijkt erop alstof je gewoon met lekke banden rond rijd
Ik controleer 1x per 6 maanden denk ik. En dan moet er wel eens wat bij, maar niet zoveel dat ik denk dat het gevaarlijk zou kunnen zijn.
Ik denk het niet. Je hoort alleen wel tot de minderheid die er zo over denkt en tóch een 5-page topic leest met als titel "wat kost een motorfiets per km" dat begint met een heel relaas over kilometerprijsberekeningen à la leasemaatschappijen, daarna derailt in een ellenlange bitchfight over boekhoudkunige definitiekwesties (I did not expect that, had fun thoughMaar goed, dat is dan nog niet eens hobby. Wanneer ik iets voor de hobby koop, dan doen de verbruikskosten er nog minder toe.
En dan denk ik, behoor ik dan tot een minderheid?
Hoe ben jij aan de angst voor verkeerde bandenspanning gekomen?
Alleen al jezelf zorgen maken over het verschil bij een koude en een warme dag...
Als je elke week controleerd, moet je dan vaak lucht erbij doen?
Het lijkt erop alstof je gewoon met lekke banden rond rijd
Ik controleer 1x per 6 maanden denk ik. En dan moet er wel eens wat bij, maar niet zoveel dat ik denk dat het gevaarlijk zou kunnen zijn.
U bent dus miljonairEens kijken. Ik heb er net eentje gekocht; 2.30 meter lang, en 12000 voor betaald.
Dat is dus per 1000 meter.... Even rekenen... 5.2 miljoen.
Boekhoudkundig qua afschrijvingskostenopbrengstwinst wel ja.U bent dus miljonair
Ja ik geef toe dat ik wel wat overdrijf.
Een keertje in de maand zou ook wel volstaan. Eens in 6 maand vind ik persoonlijk dan weer wat weinig ...
Maar als het 's avonds 18°C is en de ochtend erop maar 2°C, merk ik soms toch wel een paar 100g verschil. In oktober en november, en het begin van de lente hebben we wel eens zo een temperatuurverschillen.