Hallo iedereen,
Zoals het waarschijnlijk te zien is ben ik nieuw op dit forum. Na lang meegenoten te hebben van tips, verhalen etc. heb ik dan toch maar de stap gemaakt een profiel aan te maken en te joinen.
Dit is wel een enorme laptekst maar het is iets waar ik me eigenlijk geen raad meer mee weet. Dus jullie hulp is énorm gewaardeerd!!! (De foto's staan onderaan de tekst)
Voor dat ik mijn rijbewijs had heb ik een paar keer achterop gezeten bij een kennis op zijn Kawasaki ZX9R uit 98. Ik was direct verkocht. En wou stiekem ook graag zo een motor.
Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald was ik opzoek naar een motor. Laat ik er wel even bij vermelden dat ik niet bekend was met een juiste vraagprijs voor bepaalde motoren.
Het bleek dus dat die kennis pas een nieuwe motor had gehaald en zijn ZX9R kwijt moest. Wel was er in de tussen tijd een valpartij(TJE?) geweest waarbij er een aardige deuk in de tank zit omringd door een aantal kleintjes + de rechterzijkap heeft schuifschade en de voorkuip aan de rechter kant ook. Het rechter voor knipperlicht is stuk. En ook mist de rechteronder kap.
Nou jullie ruiken het al, binnen no time was de motor alsnog van mij ondanks de schade dat "zo ff " op te lossen was reed de motor gewoon goed. Motorisch is er dus niets aan de hand, puur visueel. De motor staat nu ook op mijn naam. Maar de betaling moet ik nog doen, dat hadden we afgesproken een maand uit te stellen om de ruimte te nemen voor kosten die naar de reparatie van de motor ging.
Zijn vraagprijs (waar ik mee akkoord was gegaan) was €2000,- aangezien hij nieuwe Michelin banden (bij elkaar €350,-) er pas op had geplaatst (voor zijn onderhoud, was niet voor mij bedoeld dus, maargoed ik snapte zijn punt) plus er was hier en daar een beetje onderhoud gepleegd aan het tandwiel en ketting.
Nu blijkt het dus nadat er een goede vriend van mij die motormonteur is, na de motor te hebben bekeken erachter kwam dat het achterframe verbogen is door (zeer waarschijnlijk) de val. En om dat te laten repareren kost dus wel wat. Mn monteur zei ook dat hij de motor voor €2000,- had laten staan.
Al het geld dat ik dus uitgeef aan reparaties gaan van de €2000,- af. Leek me wel een fair deal, maar ergens ook weer niet. Ik heb het er uitgebreid met hem overgehad en aangeboden om de vraagprijs bij nader inzien toch te verlagen naar €1500,- los van wat ik moet betalen aan reparaties, maar puur om de waarde van de motor zelf.
Mijn monteur geeft ook aan dat de motor eigenlijk financieel (bijna) totall loss is.
Nou om het nu ff af te ronden. IDe verkoper is het er met mijn voorstel van prijsverlaging niet mee eens en eist dat de deal doorgaat en zijn €2000,-. Hij gaf aan dat ik er nu net vóór de winterstop lekker laat mee kom aanzetten en dat ik hem ook in een benarde positie breng (kan ik ergens wel snappen).
Waarop ik weer antwoordde dat toen ik de motor overkocht, wij allebij niet op de hoogte waren van de precieze schade en eigenlijke ware waarde van de motor.
Mijn vraag naar jullie is. Wat raden jullie mij aan. Een aantal mensen zeggen me om sch..t te hebben en hem gewoon €500,- geef en de rest aan de motor moet besteden. Anderen zeggen dat ik hem de motor gewoon terug moet geven, en anderen zeggen dat ik de motor lekker moet houden en hem niks moet geven. Zelf ben ik de onredelijkste niet hier op aarde en voel er ook echt absoluut niets voor om iemand te naaien.
Heb aan de verkoper tot 3x toe aangeboden om zijn motor opnieuw bij schademotoren.nl aan te bieden. Inderdaad. Opnieuw. Hij had het al eerder gedaan voordat hij hem aan mij wou verkopen en beweerde dat hij er €1800,- voor kon krijgen. Ik stelde dus voor om het opnieuw te gaan aanbieden en dat hij de €1800,- mocht houden. Ik hoef er niks voor, in principe is het nog steeds zijn motor. Ook zou ik hem nog een bedrag geven voor de tijd dat ik de motor heb gebruikt (heb er minder dan 10x met ritjes van maximaal een halfuur á uur op gereden) plus een volle tank er bovenop.
Dit weigerde hij allemaal en wou dat IK de motor MOEST overkopen ondanks hij weet dat hij er bij mij minder tot waarschijnlijk helemaal niets (als in ca. €750,- voor zou krijgen) aangezien de reparatie kosten aardig hoog liggen. Nu zou ik héél dom moeten zijn om niet door te hebben dat er hier iets enorm vaags speelt.
Als allerlaatste komt er nog bij dat door de val van de rechterkap de bevestigingspunten voor de kap aan de bodem zijn afgebroken, en hij die kap ook niet meer heeft. Waardoor ik waarschijnlijk of een nieuwe rechterkap moet halen en opnieuw moet laten spuiten naast de schade die er al is. Of een hele nieuwe kuipset aanschaffen. Om alles opnieuw te laten spuiten wordt €750,- EXCLUSIEF de tank. Om de tank uit te deuken en te spuiten is €300,- er boven op.
Wat raden jullie mij aan?
En ook op het gebied van het spuiten etc.?
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
En zie de foto's hieronder
Grtz,
Fer
Zoals het waarschijnlijk te zien is ben ik nieuw op dit forum. Na lang meegenoten te hebben van tips, verhalen etc. heb ik dan toch maar de stap gemaakt een profiel aan te maken en te joinen.
Dit is wel een enorme laptekst maar het is iets waar ik me eigenlijk geen raad meer mee weet. Dus jullie hulp is énorm gewaardeerd!!! (De foto's staan onderaan de tekst)
Voor dat ik mijn rijbewijs had heb ik een paar keer achterop gezeten bij een kennis op zijn Kawasaki ZX9R uit 98. Ik was direct verkocht. En wou stiekem ook graag zo een motor.
Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald was ik opzoek naar een motor. Laat ik er wel even bij vermelden dat ik niet bekend was met een juiste vraagprijs voor bepaalde motoren.
Het bleek dus dat die kennis pas een nieuwe motor had gehaald en zijn ZX9R kwijt moest. Wel was er in de tussen tijd een valpartij(TJE?) geweest waarbij er een aardige deuk in de tank zit omringd door een aantal kleintjes + de rechterzijkap heeft schuifschade en de voorkuip aan de rechter kant ook. Het rechter voor knipperlicht is stuk. En ook mist de rechteronder kap.
Nou jullie ruiken het al, binnen no time was de motor alsnog van mij ondanks de schade dat "zo ff " op te lossen was reed de motor gewoon goed. Motorisch is er dus niets aan de hand, puur visueel. De motor staat nu ook op mijn naam. Maar de betaling moet ik nog doen, dat hadden we afgesproken een maand uit te stellen om de ruimte te nemen voor kosten die naar de reparatie van de motor ging.
Zijn vraagprijs (waar ik mee akkoord was gegaan) was €2000,- aangezien hij nieuwe Michelin banden (bij elkaar €350,-) er pas op had geplaatst (voor zijn onderhoud, was niet voor mij bedoeld dus, maargoed ik snapte zijn punt) plus er was hier en daar een beetje onderhoud gepleegd aan het tandwiel en ketting.
Nu blijkt het dus nadat er een goede vriend van mij die motormonteur is, na de motor te hebben bekeken erachter kwam dat het achterframe verbogen is door (zeer waarschijnlijk) de val. En om dat te laten repareren kost dus wel wat. Mn monteur zei ook dat hij de motor voor €2000,- had laten staan.
Al het geld dat ik dus uitgeef aan reparaties gaan van de €2000,- af. Leek me wel een fair deal, maar ergens ook weer niet. Ik heb het er uitgebreid met hem overgehad en aangeboden om de vraagprijs bij nader inzien toch te verlagen naar €1500,- los van wat ik moet betalen aan reparaties, maar puur om de waarde van de motor zelf.
Mijn monteur geeft ook aan dat de motor eigenlijk financieel (bijna) totall loss is.
Nou om het nu ff af te ronden. IDe verkoper is het er met mijn voorstel van prijsverlaging niet mee eens en eist dat de deal doorgaat en zijn €2000,-. Hij gaf aan dat ik er nu net vóór de winterstop lekker laat mee kom aanzetten en dat ik hem ook in een benarde positie breng (kan ik ergens wel snappen).
Waarop ik weer antwoordde dat toen ik de motor overkocht, wij allebij niet op de hoogte waren van de precieze schade en eigenlijke ware waarde van de motor.
Mijn vraag naar jullie is. Wat raden jullie mij aan. Een aantal mensen zeggen me om sch..t te hebben en hem gewoon €500,- geef en de rest aan de motor moet besteden. Anderen zeggen dat ik hem de motor gewoon terug moet geven, en anderen zeggen dat ik de motor lekker moet houden en hem niks moet geven. Zelf ben ik de onredelijkste niet hier op aarde en voel er ook echt absoluut niets voor om iemand te naaien.
Heb aan de verkoper tot 3x toe aangeboden om zijn motor opnieuw bij schademotoren.nl aan te bieden. Inderdaad. Opnieuw. Hij had het al eerder gedaan voordat hij hem aan mij wou verkopen en beweerde dat hij er €1800,- voor kon krijgen. Ik stelde dus voor om het opnieuw te gaan aanbieden en dat hij de €1800,- mocht houden. Ik hoef er niks voor, in principe is het nog steeds zijn motor. Ook zou ik hem nog een bedrag geven voor de tijd dat ik de motor heb gebruikt (heb er minder dan 10x met ritjes van maximaal een halfuur á uur op gereden) plus een volle tank er bovenop.
Dit weigerde hij allemaal en wou dat IK de motor MOEST overkopen ondanks hij weet dat hij er bij mij minder tot waarschijnlijk helemaal niets (als in ca. €750,- voor zou krijgen) aangezien de reparatie kosten aardig hoog liggen. Nu zou ik héél dom moeten zijn om niet door te hebben dat er hier iets enorm vaags speelt.
Als allerlaatste komt er nog bij dat door de val van de rechterkap de bevestigingspunten voor de kap aan de bodem zijn afgebroken, en hij die kap ook niet meer heeft. Waardoor ik waarschijnlijk of een nieuwe rechterkap moet halen en opnieuw moet laten spuiten naast de schade die er al is. Of een hele nieuwe kuipset aanschaffen. Om alles opnieuw te laten spuiten wordt €750,- EXCLUSIEF de tank. Om de tank uit te deuken en te spuiten is €300,- er boven op.
Wat raden jullie mij aan?
En ook op het gebied van het spuiten etc.?
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
En zie de foto's hieronder
Grtz,
Fer
Laatst bewerkt: