Wat verzamel je als je geld te veel hebt?

monsterman

MF veteraan
19 okt 2002
5.838
1
Westerlo
De 55 jarige Brit Tony O'Neil is dan maar Ducati's gaan verzamelen. En dat hij het serieus meent met zijn verzameling zul je wel begrijpen als je ziet wat hij allemaal al staan heeft in zijn garage. Hij heeft de grootste priveverzameling Ducati's ter wereld met een geschatte waarde van 3 miljoen Pond.

Een greep uit zijn verzameling van Superbike's:
Ducati 996 van Carl Fogarty (1999)
Ducati 996 van Neil Hodgson (2001)
Ducati 998 van Ben Bostrom (2001)
Ducati 998 van Troy Bayliss (2002)
Ducati 999 van Neil Hodgson (2003)
Plus originele wisselstukken voor al deze motoren (10 motoren; 80 set's wielen, kuipwerk)

Meer info vind je op deze website.

[edit]Eventjes de juiste link gezet[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Vind het maar een beetje zielig, beetje verspilling imho.

Nu ja, what do I care eigenlijk :P ...?

[edit]

4 reacties binnen de minuut |( *D
 
tsja, met een beetje mazzel doet tenminste eentje het, blijft natuurlijk Ducati :9
 
Zonder dit soort mensen bleef er niets voor het nageslacht bewaard.
Je kan niet naar de motoren gaan zien want het is zijn eigen prive-museum.
Tot enkele jaren geleden liet hij bezoekers toe tot zijn verzameling. Tot op een keer dat er een vrouw was die graag een foto had van haar kindje op een F1 wagen. Ze pakte haar kindje op en zette het op de snuit van de F1-wagen. Sinds hij dat gezien heeft laat hij geen publiek meer toe, want hij heeft schrik dat de massa bezoekers die er elk jaar zouden op af komen iets aan zijn verzameling kapot zouden doen.
 
Ik zou proberen al mijn vorige motoren te achterhalen en terug te kopen. Ik vind het toch altijd jammer, dat ik er een weg moet doen. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan