Wat vind je makkelijker: auto- of motorrijden?

Ik vind autorijden gemakkelijker, maar da's niet onlogisch met ondertussen 22 jaar ervaring en ruim een half miljoen kilometers onder me door terwijl ik op de motor pas 600km heb gereden na het halen van mijn A afgelopen najaar... ;)
 
Elke debiel kan een motor of een auto bedienen.. en weg rijden... en stoppen....
Het is maar net wat je er mee wilt..
 
ik vind auto makelijker

lekker warm zitten met 4 wielen onder je reet :+

daarin tegen is motor rijden veel leuker dan merk je teminste dat je rijd en in een bocht zit :] maar dat was je vraag niet :9
 
geen rbw B, wel gereden... moet zeggen dat t gevoelsmatig totaal geen controle geeft. (Maargoed, eerst mn rbw B halen.. ooit... voordat ik hier een gegronde mening kan neerzetten) Ben zo bevooroordeeld (en terecht :+ ) dat de motor gewoon het gemakkelijkste vervoersmiddel is. (Al is het alleen om de parkeergelegenheid en het filerijden)
 
Autorijden is makkelijker, maar wel saaier, ik rij liever op een motor mede doordat je dan niet overal zo lang hoeft te wachten
 
Zou het niet weten, heb als waarschijnlijk 1 van de
weinige geen autorijbewijs, rij al 40 jaar motor.
Heb dus ook helemaal niets met auto's.
 
Autorijden is wat betreft techniek niet supper moeilijk, een bocht ben je zo om. Om met de motor een bocht een beetje leuk te nemen is wel enige oefening nodig! Is niet zomaar een kwestie van insturen en de rest gaat vanzelf :)
 
is niet te vergelijken.. ik geniet van allebei maar wel op verschillende manieren... allebei hebben zijn voors en tegens...

ik zou ook niet weten wat makkelijker is.. afhankelijk van de situatie is dat heel verschillend.. de auto is wél makkelijker omdat je in geval van haast gewoon sneller weg bent.. sleutels pakken en weg je hoeft niet eerst van alles aan te trekken en vast te maken... motor is dan weer makkelijker omdat je evt tussen files door kunt en met parkeren zet je hem ook bijna overal neer...
 
Motor sinds '72, auto sinds '05...
Als ik autorij is het altijd in een geleende automaat, met cruise-control, en dat is makkelijk. (Wel examen gedaan in een schakelblik).
Wat me vooral opvalt in de auto is dat het zicht altijd slechter is dan op de moto, en dat het zicht 's avonds en/of bij regen verschrikkelijk veel slechter is dan op de moto.
En die dingen zijn ook veel te groot.
Voordeel is dat je niet gauw omvalt, nadelen zijn de files, en dat je klem kunt komen te zitten...
Liever moto!
Groeten,
Eduard.
 
Wat ik makkelijker vind om te doen kan ik zo niet zeggen.

Wel vind ik in bepaalde gevallen de motor gemakkelijker dan de auto. Als ik een afspraak in het land heb, in filegevoelig gebied (alles behalve Zeeland dus) en ik hoef verder niks mee te nemen, dan is de motor gemakkelijker dan de auto.

Voor het vervoeren van materialen, bellen, flirten, neuspeuteren, radio luisteren, scheren, stukken doornemen, contracten bekijken, eten en drinken enz. vind ik de auto wel wat makkelijker. Dat kan allemaal onder het rijden.

De motor is wel vaak leuker!
 
Laatst bewerkt:
motor want daar slaagde ik de 1e keer

met de auto eerdaags poging 5doen

maar autorijden is handig om meuk te vervoeren meer niet vind er niks aan en als het voor mijn werk niet had gehoeven was ik er nooit aan begonnen :r
 
Autorijden vind ik 'makkelijker', je hebt nooit het gevoel 'oh kut, die persoon zou weleens niet op kunnen letten en mij niet zien aankomen' want je zit in een kooiconstructie en t boeit geen zak als je een klapper maakt (goeie airbags is een must). Op de motor zit ik een stuk 'nerveuzer' te rijden, kan eraan liggen dat ik nog beginnend bestuurder ben (denk eerlijk gezegd ook dat dat het is!), maar ik ben toch redelijk bang als ik iemand vanuit een zijstraat laat zie remmen...

Verder is motor rijden 10x zo leuk, trust me: dagelijks bij 20 stoplichten in de rij aan moeten sluiten met de auto is klote... Sinds ik met de motor ga ben ik in 5 minuten thuis ipv 15. Ook zijn bochten veel leuker, als de bandjes eenmaal warm zijn, schuin, schuiner, schuinst! :Y
 
daarom is de motor juist zo leuk..dan rij je BEWUST te hard :]

|( |( |(

rijden is allebei easy as hell
schakelen op de motor is makkelijker dan auto en op de motor verlies je niet snel je concentratie auto kan het nog wel eens gebeuren dat ik na lang en hard werken ik tunnelvisie krijg
allleen bij motor is het wat makkelijker om de adrenaline naar boven te halen
als ik in een koekblik nog een adrenaline stoot wil krijgen moet ik in de bocht toch wel goed op het rechter pedaal duwen om de achterkant nog eens goed om te gooien
bij een bochtje op de motor maakt m'n hart al snel meer toeren dan de motor
 
Ik moet de eerste auto nog tegenkomen die ik kan rijden. Besturen kan ik die dingen prima, maar om te rijden is toch echt een (motor)fiets nodig. Da's één ding dat het Engelstalig deel van de wereld beter heeft begrepen dan wij:

One drives a car, :Z

one rides a bike. :]
 
Tja, in de auto zit ik lekker warm, kan ik een cd-tje draaien, sigaretje roken en bellen ;)

Motorrijden is veel leuker daar in tegen, maar als ik dan echt moet kiezen, doe me dan toch maar gewoon een vrachtwagen. Dat vind ik het allerleukst!
 
Autorijden, daar slaagte ik in 1 keer
Bij motor 1 keer gezakt

Goede redenering toch :+
 
Autorijden en motorrijden = beide gemakkelijk.
GOED rijden = iets anders, is iets wat jaren ervaring vereist. Geldig voor beide voertuigen. Al denken stoere jochies van net 18 daar helaas vaak helemaal anders over...

Ik rij alleen oldtimers op vier wielen, en die zijn uitdagend genoeg om leuk mee te rijden en de grenzen mee te verkennen. Rotondes met een eend of ami6 zijn even plezant als rotondes op de motor!
 
auto is makkelijker. Het remmen bijvoorbeeld. Hoeveel rem topics zijn hier nou wel niet geweest? daarbij, in een auto trap je toch wat makkelijker op de rem als dat nodig is, op de motor is het toch nog een stukje nadenken.
 
Auto rijden is wel makkelijk, alleen jammer dat er zoveel van zijn waardoor je niks ziet...
Heel soms rijd ik nog auto; en dan opeens begrijp ik waarom mensen zulke stomme dingen doen in auto's.
Ik rij liever in een bus; lekker veel overzicht. Sinds ik bus rij vind ik auto rijden een gehandicapt vervoermiddel...
Met de motor heb je overzicht en ben je lekker vrij; files en drukte kunnen me niet zoveel schelen met de motor. En motor rijden is vooral fun *O*
Makkelijk vind ik motor rijden niet, maar dat maakt het ook juist leuk.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik vind persoonlijk autorijden iets makkelijker en leuker dan motor rijden.

[*]Bij een beetje gladheid ga je ook iets mindersnel op je gezicht. De auto glijdt een beetje, je trapt op de koppeling en je hebt weer grip. Met de motor lig je op je zijkant.
:o
Ik zou maar eens opnieuw gaan lessen als je denkt dat je weer grip krijgt door de koppeling in te trappen. Of ga eens een slipcursus volgen. Om grip terug te krijgen moeten je wielen aangedreven worden en moet je dus van de koppeling afblijven ;)

Zelf vind ik zowel auto als motor makkelijk (Voor beide in 1x geslaagd :P ) en ook leuk om te doen. Al geeft de motor een vrijer gevoel en maakt het je hoofd echt helemaal leeg door ff een uurtje te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan