Wat was jouw eerste motor?

61DBAC37-732D-4614-8E17-50225E4EC465.jpeg

Mijn eerste motor was een Honda CX500. 1982
 
Weten jullie trouwens nog wat je tweede motor was? En de derde? En hoeveel je er tot nog toe hebt gehad? Ik ben de tel kwijt.

Ik weet nog wel heel goed welke mijn vijfde motor was, want die staat momenteel in de woonkamer.

Mijn tweede, een Honda Goldwing 1000 cc
3e een Honda XL500
4e een Suzuki intruder 700
5e een Honda Dominator 650
6e een Honda XL500
7e een Ducati SS 600 Nuda
8e een Harley Sportster 1000 cv Iron Head
9e een Bmw K75 S
10. een Peugeot Viva city 100 cc
11. Jawa 350 Californian
12. BMW F650
13. Harley Sportster 883
14. Yamaha XT660 X
15. BMW K1100 RS
16. Yamaha Xmax 250
17. BMW r80 RT
18. Ducati SS 600 Caraneta
19. BMW R1100R
20. Ducati monster s2r 1000 cc
21. Ducati Multistrada 1100 cc
22. Honda cb400 Hawk
22......
een jaartje Motorloos. Binnenkort naar de BMW dealer voor een G310 R of GS.
 
Ik was 15 jaar en had al een Zundapp van 200 of 250cc, weet ik niet meer precies en ik heb ook een DKW RT98cc gehad, waar ik een JLO bromfietsmotortje in heb gebeund en waar de politie niet zoveel van begreep.

En toen ik mijn rijbewijs had heb ik een 250cc Jawa gehad, niet zo lang en de tweede sinds mijn rijbewijs was een NSU Max, waar ik bijna 5 jaar mee heb gereden. En de derde was de Norton waarover ik wel heb gemiept en die staat nu dus in de woonkamer na 45 jaar vreemd te zijn gegaan.

De NSU bestaat niet meer, het kenteken was als ik het me goed herinner SH-95-07 en ik heb wel eens gezocht bij de RDW, maar vond niks.

Dus heb ik een andere NSU gekocht, want ouwe lullen als ik hebben hevige nostalgie jeuk. En als je jeuk hebt moet je krabben.
 

Bijlagen

  • IMG_20180725_122809.jpg
    IMG_20180725_122809.jpg
    317,3 KB · Weergaven: 7
Eerste motor kawasaki 350s2 illegaal rondgetoerd in zeist op mn 17e


Daarna legaal met oefenvergunning honda cb400 en gs750 en cb400n

Na eindelijk echte rijbewijs halen in 1991
Kawasaki z550
Honda cb650 nighthawk
Yamaha diversion 600
Kawasaki gtr1000

Suzuki dr350
Kawa zzr250
yamaha dt125lc
honda 250 rebel
Honda 800 pacific
Yamaha yx600 radian
Ducati 600 carenata
Ducati 600 monster
Ducati 900 monster
Moto guzzi california
Yamaha szr660

Kawasaki 1000 eddy lawson replica
Harley sportster
Harley nighttrain
Harley fatboy
Triumph 900
Harley streetbob
Harley roadking
Harley streetbob
Suzuki dr650se
Kawasaki gpz500
Honda 125 scooter
Benelli 125tnt
Bmw gs310
Yamaha mt9
Kawasaki 900rs
Heden
Harley softail slim/gs310

Mn eerste echte bike
 

Bijlagen

  • kawasaki_350_s2_a_3__025589700_1936_19112014.JPG
    kawasaki_350_s2_a_3__025589700_1936_19112014.JPG
    178,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Mijn eerste was een GSX600F...
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1701438583487.jpg
    FB_IMG_1701438583487.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 0
Mijn eerste schakelbrommer was de Suzuki ZR50S waarmee ik naar school reed.
Suzuki GT80L/E RG80E GN80E TS80ER JR80 DS80 Facebook

De eerste motorfiets waarmee ik reed was een russische IZH planeta sport 350cc. Een 1 cilinder 2 takt 350cc. Die stond in de garage van mijn pa destijds, zonder platen , en ik durfde daar wel eens mee "ontsnappen" zo'n 40 jaar geleden. ❌]
Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Daarna kwam de verplichte legerdienst, waar ik een motoropleiding kreeg op de Bombardier 250cc motoren

Can-Am - Bombardier - NO RESERVE - 250 cc - 1982 - CatawikiCan-Am - Bombardier - NO RESERVE - 250 cc - 1982 - Catawiki700 × 422
Vermits ik daarna voor oldtimerauto's ben gegaan heb ikzelf een tijdlang geen motoren meer gehad.
Ik kreeg wel de mogelijkheid om te rijden op de Honda VTR 1000 firestorm van mijn schoonbroer

Honda VTR1000 Firestorm SC36 - RH MotorenHonda VTR1000 Firestorm SC36 - RH Motoren1.024 × 681
Totdat ik terug ben opgestapt op een 2010 Triumph Street triple 675

20220814_181649 by gvygvy, on Flickr

En momenteel rij ik dus met een 2016 Triumph Tiger sport 1050
20220826_163329 by gvygvy, on Flickr
20230823 132910
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een Yamaha XJ550. Heb er geen foto meer van dus maar een gelijkwaardig van internet gepakt 🙂👍🏻

images.jpeg
 
Laatst bewerkt:
M'n eerste schakelbrommer was een Aprilia Classic 50, die ik helemaal af heb gereden. Ik zou er best wel graag weer zo eentje terug hebben eigenlijk.
 
Honda CB400F mooie rooie zo een als op de foto.
 

Bijlagen

  • cb400F.JPG
    cb400F.JPG
    132 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn eerste motor terug. In 1994 gekocht bij Mulders motoren in Veendam. Kort daarna een nieuwe CBR1000F gekocht en deze ingeruild. Hele tijd geleden zag ik via Fb een advertentie voor een cbr1000 die al tijdje stil stond.

Heeft volgens de vorige eigenaar 18 jaar stil gestaan in de hoek van de schuur. Dus er zit wat werk aan. En klein beetje schade aan de rechterkant doordat er een keer iets tegenaan gevallen is.
 

Bijlagen

  • thumbnail_20230129_155515.jpg
    thumbnail_20230129_155515.jpg
    639,7 KB · Weergaven: 0
Moto Guzzi V50 Monza (Heb de foto zo niet voorhanden dus een willekeurige van het internet geplukt).

Motor was destijds door de vorige eigenaar compleet gerestaureerd, om hem vervolgens (zonder er een meter op gereden te hebben) weer van de hand te doen. Paar jaar op gereden, daarna weer met winst verkocht.

1.jpg
 
1e motor: 2008-2009, Kawasaki KZ400 (1975)
2e motor: 2009-2013, Kawasaki ZR750 zephyr (1991)
3e motor: 2010-2011, Honda CB250 (1996)
4e motor: 2011-2013, Kawasaki GPZ500s (1997)
5e motor: 2012 - heden, Yamaha TRX (1996)
6e motor: 2013-2018, Honda NT650V deauville (1999)
7e motor: 2014 - heden, MZ TS250/1 (1979)

Opvallend, tussen 2008 en 2014 kocht ik elk jaar een motor. Sinds 2015 ben ik getrouwd ;)
 
Begonnen in '81 net een 250 2 cylinder CZ voor 300 gulden van de buurman gekocht, hoop lol meegehad, alleen in '82 in Duitsland onderweg naar oostenrijk voor stage, met een doorgebrande cylinder stilgevallen. Ding in Affschaffenburg oid, verkocht voor een 500 DM en met de trein verder.
 
Hier ben ik op begonnen, in 1980. Geen mobieltje en dus geen foto. Maar het was exact deze uitvoering, later een BSM uitlaat eronder gezet. Wat een lekkere, no nonsens motor. Aardig (mis) gebruikt, veel terrein. Maar ook woon-werk verkeer. s'Winters van Biddinghuizen naar Assen, onderweg altijd een stop bij pompstation Dekkersland, tanken en ontdooien aan de koffieautomaat. Politie kwijt rijden op het oefenterrein, heerlijk.👍😊👌🤣
 

Bijlagen

  • XT500.jpg
    XT500.jpg
    161 KB · Weergaven: 0
Mijn eerste motor was de Yamaha SZR 660 uit 1999. Stuurde prima en ruim voldoende vermogen voor mijn toen A2 rijbewijs.

Helaas bijna altijd problemen mee gehad. Elektronica werkte als hij er zin in had en starten was een permanente strijd. Boel geld tegenaan gegooid, maar nooit opgelost.
 

Bijlagen

  • IMG_20170816_213744.jpg
    IMG_20170816_213744.jpg
    435,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20170816_213712.jpg
    IMG_20170816_213712.jpg
    437,2 KB · Weergaven: 0
Ooit begonnen met een illegaal stuk op de XJ750 van 1986 .
' geleend ' uit de schuur van het ouderlijk huis.
30 jaar geleden.
Zo bleek nostalgie een gevaarlijk of lastig iets te zijn . 9 jaar geleden eenzelfde gekocht voor de 500 euro challenge, maar die bleef lastig doen, dus 1 gekocht die liep van Bol d'or Albert .
Toen nog 1 om in het buitenland te zetten om daar af en toe te kunnen rijden en ook nog 1 van een klant/ kennis die ik aan het helpen was en toen bleek er een gat in z'n carter dichtgekit te zijn met iets gelijkwaardig aan kauwgum.
Kwam pas nog een foto tegen van een blije Pool die er 2 tegelijkertijd gekocht heeft.
Van die laatste heeft hij de meeste bruikbare onderdelen meegekregen en de rest weg gemieterd.

Hoop leuke herinneringen aan maar iig van carburateurs heb ik afscheid van genomen.
 
Mijn eerste motor was de Yamaha SZR 660 uit 1999. Stuurde prima en ruim voldoende vermogen voor mijn toen A2 rijbewijs.
Ik had een blauwe 1996-er. Bij mij was ie wel betrouwbaar. Ik heb er gelukkig niet heel veel stukken aan gehad. Rubberen ophanging van dashboard scheurde wel door het trillen, dus tot 2x toe vervangen.
Was een leuk ding.
 
Hier ben ik op begonnen, in 1980. Geen mobieltje en dus geen foto. Maar het was exact deze uitvoering, later een BSM uitlaat eronder gezet. Wat een lekkere, no nonsens motor.

Ik heb mijn eerste meters nog op een XT 500 gemaakt. Mijn pa had destijds één die ze achterop de camper (motordrager) meenamen op vakantie. Voordat ik mijn eerste les had, nog wat oefenen achteraf op landweggetjes.
 
Andere tijden 1977 ergens in een klein gehucht in Twente, iemand miste zijn Moto Villa 360 enduro, ik en Johan, we waren een jaartje of 12 wilden wel eens wat anders proberen dan de Fantic en Garelli 50 cc crosser, mijn zus zat ook in het complot, met de peuk in haar hand, die stond stiekum te roken, mooie tijden waren dat.
Daarna nog ontelbaar vele crossers en wegmotoren gehad, en op m'n 19de had ik mijn eerste gekentekende motor ondat ik graag enduro wilde rijden, dat was een KTM 495 en heb ik jaren lang erg veel plezier van gehad.
Nu de laatste jaartjes op mijn CRF 250 Rally waar ik erg veel plezier aan beleef, en als ik in Nederland ben doe ik nog graag een rondje op mijn Supertenere uit 1989 en ontmoet ik graag de mannen en dames uit mijn club.
Volgende motor wordt een CRF 300 Rally of een Honda NX 500.

IMG-20230318-WA0000.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan