Waterdichte laarzen

HAHA vandaag ondervonden zeker?
goede leren laarzen en goed onderhouden.
 
Een aantal Sidi-laarzen (rond de 179 euro), een paar Daytona (niet allemaal), Revit-laarzen, genoeg dus! Ga even bij een goeie zaak langs, daar staan er (zeker rond deze tijd van het jaar) genoeg.
 
Niet direct goedkoop, maar wel waterdicht. Ik heb bmw laarzen (ja, daarvoor hoef je geen bmw te rijden) gekocht (met zo'n flap er voor en veters, *tex binnenschoen, buitenkant leer). Geven ze gewoon garantie op dat ze waterdicht blijven. Nu na een klein jaar en 30k :] die garantie nog steeds niet nodig gehad.
 
Sprays blijven niet werken.
En met heel veel water komt het er dan nog door.

Ik heb Alpinestars met Goretex. Dat is waterdicht.

Kort: alle laarzen met Goretex zijn waterdicht.
Andere membramen zouden ook waterdicht kunnen zijn.

Dus: op naar een motorboer met een groot assortiment.
Ter maat in Nijmegen bijvoorbeeld.
 
Heb zelf november 2004 Falco laarsjes bij Safe vandaan geplukt en die hebben zich tot nu toe prima gehouden, en ja, ik rij ook als het regent, winter is ;)

Kostte me toen iets van €140, geen goretex maar durf inmiddels wel te zeggen dat ze waterdicht zijn en blijven :)
 
Op de beurs in Groningen of Utrecht kijken bij Verheul! Die hebben een sport/tour laars die waterdicht is.... ik geloof voor 125 euro....
 
Wie heeft er informatie over redelijk geprijsde waterdichte motorlaarzen ?
Bij mij is alles waterdicht behalve mijn laarzen die lekken na enige tijd door.

Ik rij met kistjes en die zijn volledig waterdicht. Het enige wat ik er af en toe aan doe is ze insmeren met Nikwax Aqueous Wax (te koop bij elke winkel die wandelschoenen verkoopt).

Motorlaarzen moet je er ook waterdicht mee krijgen, hoewel die vaak wel een membraan hebben waar je het dan weer niet op moet smeren.
 
:?

laarzen.jpg


:+
 
Alpinestars Roam hebben een labeltje "waterproof", maar zijn dat niet (althans de drie paren die aan mijn voeten hebben gezeten)

De Alpinestars met Goretex die ik nu heb zijn 100% waterdicht.

Mijn conclusie: de doorrijder rijdt met Gore.
 
Een Goretex jas is ook van cordura, maar met gore-tex membraam. Gore-Tex is geen buitenmateriaal maar een waterdicht-winddicht-ademend membraam.
 
Alpinestars Roam hebben een labeltje "waterproof", maar zijn dat niet (althans de drie paren die aan mijn voeten hebben gezeten)

De Alpinestars met Goretex die ik nu heb zijn 100% waterdicht.

Mijn conclusie: de doorrijder rijdt met Gore.

Klopt, het enige waar geen Goretex in zit is m'n helm!
Oh ja, en de zomerhandschoenen.
 
Ik ga binnenkort (lees: zodra mn loon binnen is :P ) ook laarzen kopen, en het is in ieder geval zeker dat deze waterdicht moeten zijn (wil geen 2 paar moeten kopen :( )

Welke zouden jullie kiezen:

sidi-strada-tepor.jpg

Sidi Strada Tepor (€153)

v2tepor.JPG

Sidi Vertebra Tepor (€210)

202220_330_FR_06.JPG

Sidi Vertigo Tepor (€210)

b8_1_b.JPG

Forma Revenge (€100)



Zelf vind ik de Sidi Vertigo Tepor wel erg mooi *D en met dezelfde prijs als de vertebra heeft deze mijn voorkeur..
De forma heeft echter een dik prijsvoordeel, en als je er even veel voor krijgt, is dat natuurlijk ook een alternatief wat te overwegen is.
Heeft iemand ervaring met (een van) deze schoenen?
Als ik hier niets wijzer uit word kies ik gewoon de vertigo :+
 
Ja ik heb ervaring met de Sidi Vertigo's


Kijkervaring that is, ze liggen hier te wachten totdat ik weer kan rijden '(
 
jaja voor de lezers.

Je hebt zomerlaarzen en winterlaarzen en de laatste horen waterdicht te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan