Weer of geen weer (2), hier kunnen we verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brr! fris op de motor..

Heb nu geen K100 meer maar een GTR1000, mijn benen en handen vangen een stuk meer wind nu, =P
 
Ik denk dat zo'n vest zeker helpt, je lichaam richt zich bij afkoeling eerst op de romp ter verwarming, maar ik denk dat je dan niet zozeer warme handen krijgt alswel minder koude handen.

Als ik mijn Gerbing vest aan heb krijg ik zweethanden als ik mijn winterhandschoenen aan heb. Ik heb dan ook vaak gewoon mijn zomerhandschoenen aan bij mijn vest. Ik heb wel handkappen, dat zal schelen. Maar zonder Gerbing vest krijg ik wel gewoon koude handen.
 
Als ik mijn Gerbing vest aan heb krijg ik zweethanden als ik mijn winterhandschoenen aan heb. Ik heb dan ook vaak gewoon mijn zomerhandschoenen aan bij mijn vest. Ik heb wel handkappen, dat zal schelen. Maar zonder Gerbing vest krijg ik wel gewoon koude handen.

Hmm, toch maar eens zo'n vest kopen als ik de 50 gepasseerd ben dan :+
 
Vanmorgen lekker volop de verwarming aan (vest en handschoenen). Was daardoor niet koud. Kon de hele tijd doorrijden. De rest is op wintersport.
 
Lastig typen nu... laatste 10 minuten heb ik ff door m'n pijngrens heen moeten rijden lijkt het wel.

En toch is het "maar" -6. Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik dit ook rij met -10, en toch is ook dat gebeurd. Zal wel gewenning zijn ;)
 
Na wat twijfelen toch maar niet op de motor gestapt..

Morgen moet ik eigenlijk wel.. Hoe groot is de kans dat het morgen een graad of 25 wordt :?
 
Geen idee, maar ik zal zo wel op de motor moeten stappen.

Trui met windstopper membraan onder mijn jas, en dan moet het wel te doen zijn.
 
Geen idee, maar ik zal zo wel op de motor moeten stappen.

Trui met windstopper membraan onder mijn jas, en dan moet het wel te doen zijn.

Ik vind een gewone Buff ook al fijn, i.c.m. de col die ik aan mijn textieljas kan ritsen en onder de helm door tot aan m'n kin door loopt :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond na 10'en zat ik even op de motor voor een ritje van 20 minuten. Ik had even snel mijn motorpak aangeschoten over mijn kleren (stoffen broek (geen spijker), hemd, shirt, normaal vest). Motorpak met windlaag en regenlaag. Was wel te doen, maar tegen het eind van die 20 minuten werd het toch wel frisjes met -3 a -4. Vingertopjes werden ook wat kouder.

Denk niet dat het comfortabel was geweest als ik op die manier naar mijn werk was gegaan (ca. 45 minuten tot een uur).

Edit: Oh ja, en zo'n winddicht helmmutsje, broodnodig voor je nek.
 
Laatst bewerkt:
Same here. Gisteravond weer even gereden. Na 40 minuten met bijna bevroren vingertoppen terug naar huis...Koud of niet, toch lekker om even te rijden..
 
Mijn 1e paar winterhandschoenen waren een aanbieding.
Deden het goed, maar toen het echt koud werd, toch koude vingertoppen.
Ik las hier dat hoe goed ook(en dus duur) geen enkele handschoen je warm genoeg houd.

Gezien de prijs van goeie winterhandschoenen, heb ik besloten Gerbings te kopen.
Heerlijk om aan te komen op werk, en gewoon je oordopjes uit kunnen doen, met gevoel in je vingers!
 
Lastig typen nu... laatste 10 minuten heb ik ff door m'n pijngrens heen moeten rijden lijkt het wel.

En toch is het "maar" -6. Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik dit ook rij met -10, en toch is ook dat gebeurd. Zal wel gewenning zijn ;)


gevoelstemperatuur vanochtend -18 door de wind, dat zal het verschil maken.
 
Gevoelstemperatuur op de motor wordt bepaald door je rijsnelheid. Die kan je berekenen. Even wat voorbeelden:
.........120 80 50km/u
..0 C: -18 -19 -17
.-5 C: -26 -27 -25
-10C: -34 -35 -32

Kennelijk maakt de snelheid op een gegeven moment niet veel meer uit. Let wel dit is in de volle wind. Achter een kuip of ruit is de echte windsnelheid weer anders.
Al met al is het op een rijdende motor flink kouder dan gewoon lopend, tenzij het hard waait.
 
Gevoelstemperatuur op de motor wordt bepaald door je rijsnelheid. Die kan je berekenen. Even wat voorbeelden:
......... 120 80 50km/u
..0 C: -18 -19 -17
.-5 C: -26 -27 -25
-10C: -34 -35 -32

Kennelijk maakt de snelheid op een gegeven moment niet veel meer uit. Let wel dit is in de volle wind. Achter een kuip of ruit is de echte windsnelheid weer anders.
Al met al is het op een rijdende motor flink kouder dan gewoon lopend, tenzij het hard waait.
Dus het is beter voor je (temperatuur) gevoel om 120 te rijden dan 80.

:?
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt geen lamme arm van het zwaaien nee... :P


Kon ook niet, want bij het eerste stoplicht was het handje al aan de motor vastgevroren en compleet gevoelloos.Toch maar winterhandschoenen scoren morgen.
 
Het was vanmorgen minder koud dan gisteren.

En inderdaad een stuk minder motoren alweer.
Ach, de komende dagen wordt het weer warmer dan wordt het vanzelf drukker.
Zeker als de regen achterwegen blijft.

Nog 2 daagjes en dan lekker een weekje vakantie *O*

:]
 
Ik reed vanochtend weer met geperforeerd leer. Met die hele dikke winterhandschoenen koppelt en remt het niet lekker en lente/herfst handschoenen moet ik nog kopen. :P

Het scheelt dat ik vandaag maar 8km hoefde te rijden en handvatverwarming heb, heb het lang op lange afstanden volgehouden zonder die warme luxe. :P
 
Hm... de voorspellingen voor vanmiddag/vanavond zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Natte sneeuw en mogelijk "echte" sneeuw...?
 
[BE] Rustige rit deze morgen, geen enkel probleem (op een paar blind baanvakwisselende koekblikkers na). Ik heb sinds kort het thermo gedeelte van de jas (andere dan de goretex) er uitgehaald en vervangen door een goede fleece.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan