Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nog nooit van gehoord ... waarom zou dat slecht zijn?
Ik denk dat zo'n vest zeker helpt, je lichaam richt zich bij afkoeling eerst op de romp ter verwarming, maar ik denk dat je dan niet zozeer warme handen krijgt alswel minder koude handen.
Als ik mijn Gerbing vest aan heb krijg ik zweethanden als ik mijn winterhandschoenen aan heb. Ik heb dan ook vaak gewoon mijn zomerhandschoenen aan bij mijn vest. Ik heb wel handkappen, dat zal schelen. Maar zonder Gerbing vest krijg ik wel gewoon koude handen.
Geen idee, maar ik zal zo wel op de motor moeten stappen.
Trui met windstopper membraan onder mijn jas, en dan moet het wel te doen zijn.
Lastig typen nu... laatste 10 minuten heb ik ff door m'n pijngrens heen moeten rijden lijkt het wel.
En toch is het "maar" -6. Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik dit ook rij met -10, en toch is ook dat gebeurd. Zal wel gewenning zijn
Dus het is beter voor je (temperatuur) gevoel om 120 te rijden dan 80.Gevoelstemperatuur op de motor wordt bepaald door je rijsnelheid. Die kan je berekenen. Even wat voorbeelden:
......... 120 80 50km/u
..0 C: -18 -19 -17
.-5 C: -26 -27 -25
-10C: -34 -35 -32
Kennelijk maakt de snelheid op een gegeven moment niet veel meer uit. Let wel dit is in de volle wind. Achter een kuip of ruit is de echte windsnelheid weer anders.
Al met al is het op een rijdende motor flink kouder dan gewoon lopend, tenzij het hard waait.
Je krijgt geen lamme arm van het zwaaien nee...