Welk merk motorhoes?

Vraagje wat hier wel mag denk ik. Hoe vaak gebruiken jullie de hoes? Voor elke buitje en iedere nacht of alleen als hij langer buiten moet staan? Ik twijfel namelijk om er één aan te schaffen. Zo'n roestplekje verschijnt ook niet in een dag. Ik heb namelijk geen zin om elke of om de dag met dat ding te gaan leuren. <- lui.
 
Hoe vaak gebruiken jullie de hoes? Voor elke buitje en iedere nacht of alleen als hij langer buiten moet staan?
Ik gebruik de hoes alleen als de motor buiten staat en het gaat regenen. Blijft het droog, dan doe ik er geen hoes overheen. Verder staat de motor altijd in de garage als ik hem langere tijd niet gebruik. Mijn hoes heb ik ooit bij de Aldi gekocht voor 10€. Het zal wel geen topkwaliteit zijn? Maar ik moet toch echt zeggen dat hij na al die jaren nog steeds goed is. Redelijk dikke kwaliteit geweven stof met rubberachtige kunststof zwarte buitenzijde. Echt nog steeds volledig waterdicht en past redelijk goed over mijn FJR heen, inclusief de zijkoffers. Spiegels moet ik wel inklappen en met topkoffer past het niet. Maar ik had zoiets van, dat ik voor die 10€ het wel wilde wagen. Heb er geen spijt van. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er eentje van Nelson rigg. De huppeldepup 2000 dacht ik.

Gaat bij mij alweer wat jaartjes mee.

Mijn motor staat onder een overkapping dus die staat altijd droog maar ik trek toch altijd even de hoes eroverheen.

Kleine moeite groot plezier.

Hoef je sochtends je zadel niet af te drogen van de condens, hoesje eraf opstappen en wegwezen.
 
Ik gebruik de hoes alleen als de motor buiten staat en het gaat regenen. Blijft het droog, dan doe ik er geen hoes overheen. Verder staat de motor altijd in de garage als ik hem langere tijd niet gebruik. Mijn hoes heb ik ooit bij de Aldi gekocht voor 10€. Het zal wel geen topkwaliteit zijn? Maar ik moet toch echt zeggen dat hij na al die jaren nog steeds goed is. Redelijk dikke kwaliteit geweven stof met rubberachtige kunststof zwarte buitenzijde. Echt nog steeds volledig waterdicht en past redelijk goed over mijn FJR heen, inclusief de zijkoffers. Spiegels moet ik wel inklappen en met topkoffer past het niet. Maar ik had zoiets van, dat ik voor die 10€ het wel wilde wagen. Heb er geen spijt van. :)
Een motorhoes beschermt ook tegen de zon. UV is de pest voor je lak+rubbers+plastics.
Dus als je motor (een deel van de dag) in de zon staat, is het alsnog wel fijn om er een (ademende) hoes overheen te trekken.
 
Ik heb een DS Covers Alfa (het duurdere type) en ben er zeer te spreken over. Waterdicht, ventilerend, ventilatieopeningen bij het stuur/spiegels van binnen met zacht katoen tegen krassen. Verder onderin gevoerd met een anti-hitte coating, gooi hem altijd direct over m'n hete uitlaat en tot op heden gaat dat prima.

Verder zowel voor als achter aan beide kanten gaten om een (ketting)slot doorheen te voeren. Inclusief een lus in het midden met een kliksluiting om hem onderaan je motor dicht te doen tegen eventueel wapperen in de wind.

Dit kan ik ter zeerste beamen!
Gebruik de hoes al zeker 2 jaar, elke dag. IVM appartement woning staat de motor altijd buiten, door weer en wind. Vanaf het begin deze DS Cover erover gehad en is na deze periode nog steeds hagelfijn. Buitenkant nog steed zwart zoals toen ik hem kocht. Oke het zachte katoen aan de binnenkant is wat gaan pluizen maar nergens een stiksel eruit, klem aan de onderkant ook nog goed. Kan niet anders dan deze hoes aanraden. Ogen voor en achter voor een slot doorheen te halen, echt een top ding! Wel ALTIJD op en af doen, elke keer weer... Dat kan iemand tegenstaan, maar voor mij een kleine moeite voor het behoud van mijn (prachtige) fiets.
Ter vergelijking, mijn buurman heeft ook een DS covers maar de goedkoperen variant, die is na 6 maanden helemaal verkleurd door de zon, klem aan de onderkant stuk gegaan(door rukwinden) en heeft hij al zelf 2x opnieuw moeten naaien, geen ogen voor slot dus bij wind vliegt dat ding er bijna af..
 
Dit kan ik ter zeerste beamen!
Gebruik de hoes al zeker 2 jaar, elke dag. IVM appartement woning staat de motor altijd buiten, door weer en wind. Vanaf het begin deze DS Cover erover gehad en is na deze periode nog steeds hagelfijn. Buitenkant nog steed zwart zoals toen ik hem kocht. Oke het zachte katoen aan de binnenkant is wat gaan pluizen maar nergens een stiksel eruit, klem aan de onderkant ook nog goed. Kan niet anders dan deze hoes aanraden. Ogen voor en achter voor een slot doorheen te halen, echt een top ding! Wel ALTIJD op en af doen, elke keer weer... Dat kan iemand tegenstaan, maar voor mij een kleine moeite voor het behoud van mijn (prachtige) fiets.
Ter vergelijking, mijn buurman heeft ook een DS covers maar de goedkoperen variant, die is na 6 maanden helemaal verkleurd door de zon, klem aan de onderkant stuk gegaan(door rukwinden) en heeft hij al zelf 2x opnieuw moeten naaien, geen ogen voor slot dus bij wind vliegt dat ding er bijna af..
Ik gebruik dit merk ook, ik heb de XXL. Ik hoef geen koffers, ook geen topkoffer te verwijderen. Zeer tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan