welk product/dienst mis je bij je dealer?

Heeft een dergelijke zaak kans van slagen?

  • absoluut, doen!

    Stemmen: 18 43,9%
  • denk het niet

    Stemmen: 2 4,9%
  • kansloze zaak

    Stemmen: 21 51,2%

  • Totaal aantal stemmers
    41
Alles ligt vast!!!!

Bedrijfsnaam 'OptiTune Bike Performance'

domein www.optitune.com

En we noemen hem OBP :)

Cool toch?

Als het goed is, is vanavond de site al in de lucht! Er moet dan nog wel veel veranderen, maar t begin is er!
 
Alles ligt vast!!!!

Bedrijfsnaam 'OptiTune Bike Performance'

domein www.optitune.com

En we noemen hem OBP :)

Cool toch?

Als het goed is, is vanavond de site al in de lucht! Er moet dan nog wel veel veranderen, maar t begin is er!
Gefeli!!
Goede naam. leg wel effe snel ook het .nl domein vast. Want anders doet een ander het en laat de naam naar www.mijeigenmotorzaak.nl verwijzen. Doen hoor, van die 1 of 2 tienstjes per jaar kan je niet wakker liggen. En mensen onthouden vaan wel optitune, maar niet de extensie.
 
Gefeli!!
Goede naam. leg wel effe snel ook het .nl domein vast. Want anders doet een ander het en laat de naam naar www.mijeigenmotorzaak.nl verwijzen. Doen hoor, van die 1 of 2 tienstjes per jaar kan je niet wakker liggen. En mensen onthouden vaan wel optitune, maar niet de extensie.
:^ en een NL domein staat wat betrouwbaarder vind ik zelf, als Nederlandsche consument. En natuurlijk: gefeliciteerd!
 
Komt helemaal goed!
Ik zal zeker alle hulp en steun van de MF ers niet vergeten!

Ga nog wel een leuke actie bedenken voor de leden van MF!

Helemaal toppie jullie!
 
is dit dezelfde Jasper als waar ik toen m'n zzr-250 van heb gekocht :?

veel succes in ieder geval, en enthousiast ben je!
 
en toen bleek hij een ontevreden klant te zijn :X



:+

}) om heel eerlijk te zijn is dat 250 cc'tje me toen helemaal kapot gelopen.
Maar daar kon Jasper niet aan doen hoor, was al een redelijke tijd daarna, en ik ben er van overtuigd dat hij zich van geen kwaad bewust was :P
Dingetje liep goed toen ik hem kocht!

Jasper, veel succes, het is een eind uit de richting, maar anders kwam ik een keer langs *O*
 
Was me inderdaad van geen kwaad bewust, en ondanks dat het best een tijd later was, voelde ik me nog schuldig ook. (ook al kan je er niks aan doen, het is leuker als jij er net zoveel plezier aan beleefde als dat ik had!)
 
Was me inderdaad van geen kwaad bewust, en ondanks dat het best een tijd later was, voelde ik me nog schuldig ook. (ook al kan je er niks aan doen, het is leuker als jij er net zoveel plezier aan beleefde als dat ik had!)

kheb hem wel weer laten fixen destijds voor 1000 €
is een compleet ander blok ingekomen.
No hard feelings hoor ;) kheb nu een soesje, en die loopt nog als een tiet *D
 
1 ding wat zeer belangrijk is.. is SERVICE

Als bijvoorbeeld een klant komt met de vraag of jij misschien een moer m10 hebt, want zijn uitlaat is net onder het rijden losgegaan.
Vraag dan geen bedrag voor die ene moer, de klant zal dit waarderen en zal je naam onthouden.

of als er bijvoorbeeld iemand komt en het lampje van zijn knipperlicht is kapot.
Als dit lampje jou bij jou 5 euro kost, breng dan die prijs in rekening en bied aan om dit gratis even te vervangen.

2de ding..

Hou het in het begin klein, ga niet bij je eerste winst dingen kopen waarvan je denkt dat je het de eerste paar maand nog niet nodig bent.
Ga je zaak pas uitbreiden als die zo vol staat dat je er bijna niet meer kunt lopen.. en als je weet dat je al een grote klanten kring hebt!!
Ga niet groots zitten doen, als je er het geld niet voor hebt!!

3de

Je zult er veel tijd in moeten steken, dit zal zich echt niet altijd uitbetalen.
Zeker in het begin.
In het begin zul je s'avonds en in de weekenden thuis nog druk met de zaak bezig zijn ook al is die al gesloten.
Als je zaak slaagt zal dit zich na een paar jaar vanzelf weer uitbetalen..

4de VEEL SUCCES!!
 
Bedankt voor jullie steun, vind ik echt super!!

Uiteraard ben ik bereid keihard te werken, wat is er mooier dan er dan ooit de vruchten van te plukken!

En ik neem inderdaad een kleine voorraad, ik ga eerst kijken wat er veel gevraagd wordt, en dan breid ik langszaam uit.
 
1 ding,
2de ding..
3de
4de VEEL SUCCES!!
Lijkt allemaal zo simpel, maar zo zit het wel in elkaar. Zoek ook een goede boekhouder die je kan adviseren. Probeer zoveel mogelijk zelf te doen, maar laat je bedrijf (vooral je fin. positie) periodiek even checken.

Bepaal een paar KPI's (roi, solvabiliteit, rentabiliteit, CR, QR, GBR, omloopsnelheid vd voorraad, gemiddelde ligduur) voor jezelf, en check ze regelmatig. Misschien wil een kennis dit wel periodiek voor je doen. Het moet je nl wel liggen. Misschien een (motorrijdende) HBO student Bedrijfskunde of Economie? Heeft ie meteen een mooi afstudeerproject. Het optimaliseren van een (web)winkel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan