welk product/dienst mis je bij je dealer?

Heeft een dergelijke zaak kans van slagen?

  • absoluut, doen!

    Stemmen: 18 43,9%
  • denk het niet

    Stemmen: 2 4,9%
  • kansloze zaak

    Stemmen: 21 51,2%

  • Totaal aantal stemmers
    41
Ik wil nog wat aanvullen.

als jij van mening bent dat je een motorzaak/onderdelenshop moet beginnen moet je dat zeker doen.
laat je niet ontmoedigen door mensen die van 8 tot 5 braaf naar hun werk gaan.
deze willen allemaal wat beginnen maar durven niet.
hebben kinderen of een dikke hypotheek en allemaal frisia en postkrediet leningen en dus gaan ze maar gewoon naar hun werk toe. O-)
maar van binnen.......
dit zijn je negatieve feedback's
als je zelf denkt dat je het kan verkopen dan GA je ook verkopen.
dat heeft met wils kracht te maken en dat breng je over op je klant.

verder als je 50 euro perdag netto overhoud is dat al meer dan het minimumloon .
dit ligt op 7.79 bruto per uur hier hou je schoon 5 euro aan over.
dus verdien je x8 uur 40 euro.
dus elke dag een demper en je hebt je salaris al weer binnen.


ik wil met boven staande tekst niemand beledigen.
ik mag het alleen wel als iemand ondernemend is en ik ga graag de discussie aan met mensen die veilig voor hun eigen hagje kiesen.


daar bij wil ik nog even aan tekennen dat in de VS van de succesvolle bedrijven de directeur er voor al 4 x failliet is gegaan.
en pas de 5x keer succes vol is.

maar goed ....dat zijn amerikanen. dat is weer een andere volk.
*D

:W *O*



Zit wel wat in...je draait ,,natuurlijk,, veel meer uren dan bij een baas en het zal niet altijd een verpot zijn maar je krijgt wel meer vrijheid terug..
Wel opppassen dat je je hobby, het motorrijder?, niet kwijtraakt!
 
Heel lang verhaal..

Thanx dat je de moeite neemt om zo'n verhaal neer te schrijven! Ik moet zeggen dat de plannen steeds concreter worden en dat ik er steeds meer zin in krijg en vertrouwen.

goeie koffie.... ;)

Voorkeur? :)

Alu lassen..goed dan...is een kunst..probeer iemand te vinden die het goed kan en besteed het uit...en niet alle alu onderdelen van motorfietsen zoals carters zijn ivm met vervuilingen goed te lassen...

Gaf ik idd al aan dat alleen het goed genoeg schoonmaken al een hondenbaan is. Ik kan zelf wel alu lassen, maar ik denk niet dat dit handel is. Qua uuren alleen al ben je waarschijnlijk meer kwijt als het onderdeel nieuw.
 
Thanx dat je de moeite neemt om zo'n verhaal neer te schrijven! Ik moet zeggen dat de plannen steeds concreter worden en dat ik er steeds meer zin in krijg en vertrouwen.Voorkeur? :)Gaf ik idd al aan dat alleen het goed genoeg schoonmaken al een hondenbaan is. Ik kan zelf wel alu lassen, maar ik denk niet dat dit handel is. Qua uuren alleen al ben je waarschijnlijk meer kwijt als het onderdeel nieuw.

hou ons op de hoogte
het zal misschien niet met 1 maand succes vol zijn maar alle begin is moeilijk.
en wanneer heb je zekerheid als je "vast werk" hebt en je baas heeft je niet meer nodig kun je ook gaan.
gewoon er voor gaan en je cash flow goed in de gaten houden.

:Y
kijk naar die jongens van biketronix die springen er ook in.
goed product en prima service prachtig voorbeeld van hoe het moet.
geen mokken maar gewoon netjes en snel antwoord per Email.
 
ik mag het alleen wel als iemand ondernemend is en ik ga graag de discussie aan met mensen die veilig voor hun eigen hagje kiesen.

Je bent wel erg dom als ondernemer als je niet serieus naar de omgeving kijkt. (Dit doet de TS overigens wel, denk ik..soms beetje te impulsief, maar ala)
Je moet gewoon realistisch blijven. Kan je nog zo ondernemend zijn, met een kutidee kom je er niet.
 
Ik heb een pandje gevonden waar ik 1-1-2006 in zou kunnen.

120m2 groot met 2 verdiepingen, dus 240m2 totaal!

redelijk groot dus. Denk dat dat halve jaar wel goed is om alles rond te krijgen voordat ik begin.

Is alleen wel een klote tijd om te beginnen, daar er weinig meer rijden en veel mensen dan denk ik al afsraken hebben met dealers mbt klein onderhoud e.d. ?!
 
Aan de andere kant, tis geen full-time werk voor je en zo heb je rustig de tijd om alles in te delen, al wat promitie voor de zomer te maken etc.
 
Jup, en zal toch ook rekening moeten houden met levertijd op banden automaten enz. Dus dat is wellicht een goed plan.,

Bovendien kan ik dan zorgen dat er op de website zo veel mogelijk producten staan!
 
zorg gewoon dat je klein begint en je kunt altijd uitbreiden als de vraag van je klanten naar een bepaalde service groot is. stel dat er heel veel klanten zijn die graag hun onderdelen die ze bij jouw bestellen willen laten spuiten in de gewenste kleur zou je tegen die tijd is kunnen kijken of je een samenwerking aan kan gaan met een lokale spuiter: grote afname=korting. help je de spuiter, help je de klantjes, help je jezelf en je levert service! voordeel van het inspelen op de vraag van je klanten is dat je niet voor verrassingen komt te staan: stel dat je denkt dat iedere klant bij jou een beurtje laat doen maar uiteindelijk toch naar de dealer gaat heb jij een ongebruikte werkplaats voor heel veel geld staan en das wel een beetje zuur.
maar ik denk dat je wel succes kan halen met het pimpen! en electronica inbouwen is denk ik ook wel een grote markt(er zijn veel mensen, waaronder ikzelf, die al duizelig worden van een schema :X )
maar zoals ik al zeg begin klein en speel in op de vraag van de klant!
veel succes :} :} :}
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bedrijfsplannen en die eens serieus naar de mijne zouden willen kijken?

(uiteraard met volledige geheimhoudingsplicht! :+ )
 
Eerste deel van het plan begint nu vorm te krijgen.

Nu het tweede stuk.

Omdat ik niet minder kan gaan werken in mn huidige functie, moet ik kijken naar ander werk voor de dagen dat de winkel niet open is.
Dit betekend dat ik voor minimaal de maandag, dinsdag en woensdag iets moet hebben. Hierbij ga ik er vanuit dat ik moet zakken in mn huidige salaris en ergens rond de 1500€ (bruto per maand, op basis van 40 uur) zal uitkomen.

Nu denk ik zelf aan een baan als koerier. Ik zie hier een aantal grote voordelen in:

* tijdens het werk telefonisch bereikbaar voor klanten
* tijdens het werk tijd om afspraken te maken en mensen terug te bellen
* redelijk variabel qua indeling, als ik de volgende week meer reaparaties heb, kan ik waarschijnlijk wel minder koerieren
* is het daarentegen erg rustig, dan kan ik waarschijnlijk wel weer meer voor die koerier doen.


Wat zien jullie in deze als een perfecte baan, en wat zijn de na en voordelen>?
 
In je profiel staat dat je in Gouda woont, dus ik neem aan dat je je geplande zaak ook daar in de omgeving wilt opstarten.

In omgeving Gouda ( denk van Bodegraven tot aan Zoetermeer) zijn veel motorfietbedrijven gevestigd die zo goed als allemaal ook reparaties doen en koffie geven bij binnenkomst. Zij hebben gecertificeert personeel rondlopen en alle benodigde gereedschappen en apparatuur is aanwezig. Zij proberen zich allen te specialiseren en ondertussen voor iedere motorliefhebber open te staan.

Welke wil je??
Veel van deze motorzaken staan ter overname aangeboden als ze al niet falliet zijn.

Ik wil je niet ontmoedigen maar dit moest ik even kwijt.
 
Veel motorzaken?

Ik ken alleen Goedhart in Bodegraven en mammoet in Haastrecht.

Uiteraard krijg je dan weer zaken richting zoetermeer e.d , maar dan ben je dik 20km verder.

Voor een stad met bijna 100.000 inwoners, zo weinig zaken in de buurt?!

Wie gaan er failliet volgens jou dan? Goedhart niet lijkt me en mammoet ken ik, die zeker niet?

Wie sla ik over?
 
Laatst bewerkt:
Vond alleen deze nog in de omgeving. Ik ga niet verder dan een 10-15km vanaf Gouda. Lijkt me niet nodig toch?

Aad's H-D Tuning
James Wattstraat 7/C
2809PA Gouda

Motorcycle Company BV The Zoek met Google

Ambachtstraat 3
2861EW Bergambacht
 
Voor iemand die motor rijdt is 20 km echt niets. Vanaf Gouda over de snelweg ben je in 9 minuten bij Van Wijk Motoren in Zoetermeer. Dus daar zou ik wel rekening mee houden, koffie drinken en ouwe hoeren is veel leuker na een paar kilometer gereden te hebben.

Kruisinga (zat in Gouda tegenover de crossbaan) die is ook al gestopt was een niet zo'n grote zaak die vooral op de werkplaats draaide.

Wat zeggen ze bij Mammoet dan van je plannen?

Volgens mij kan je bij de Kvk info over omzet enzo opvragen als je zelf een bedrijf wilt opstarten.

nogmaals, ik wil je niet ontmoedigen maar een motorfiets is voor de meeste mensen hobby en geen must. ach dat pak kan nog wel een jaartje, dat tijdschrift lees ik wel bij de tandarts, we gaan wel met de diesel, ik wacht liever op het model van volgend jaar.

Zou het echt super vinden als je het van de grond krijgt en na een jaar nog staande weet te houden. En als enige voordeel met deze bagger economie heb je dat het niet snel slechter zal worden.
 
Ok, Kruisinga heb je gelijk in, maar dat is wel een heel verhaal.

Pa kruisinga ging de boel overdragen en wou zo'n mega huur hebben dat ze dat nooit gingen redden,

daarna zijn ze naar het terrein bij de gamma gegaan, alwaar ze een raar pand hadden met veel te veel en veel te dure 2ehands.
Zijn veel te groot doorgestart naar mijn mening!

En tja, 20 km, als ik naar die straal ga kijken, dan zit je bv in rotterdam helemaal slecht qua concurentie. Dan heb je zeker 40 motordealers in de buurt. Dus als je het zo bekijkt, dan gaat het wel weer :)
 
Zou het ook handel zijn om zelf motorfietsen te verbouwen met diverse accesoires?

Dus 2e hands motoren voorzien van undertrai, hugger, mooie knippers en bv eventueel andere stickers.

Of doen de meeste dit liever zelf?
 
Zou het ook handel zijn om zelf motorfietsen te verbouwen met diverse accesoires?

Dus 2e hands motoren voorzien van undertrai, hugger, mooie knippers en bv eventueel andere stickers.

Of doen de meeste dit liever zelf?

Dat is weer smaak afhankelijk. Lijkt me dus weer iets dat liever zelf
gedaan wordt. Toevallig is er een tijdje geleden iemand geweest die met
hetzelfde in z'n hoofd zat maar dan met auto's. Heeft een plan geschreven
tijdens z'n HBO stage en na school is ie gelijk gestart, misschien kan je
info winnen over zijn ervaringen (www.showoffimports.nl), beetje dezelfde
opzet als jij. Internet zaak met een echte zaak erbij, af en toe wat monteren
op verzoek en contacten met spuiters etc etc. Suc6 in ieder geval.
 
Toevallig zondag op zn stand staan kijken, van showoffimports!

echt wel een hele vette zaak!
Denk als ik dat van hem zie, en de naam die hij al heeft, dat er dus wel handel in zit.

Het is denk ook wel een manier om je te onderscheiden. Als je tenminste echt mooie fietsen maakt dan!
 
Ik sta versteld van je enthousiasme, en van je naiviteit.
Je bruist van de energie. Waarom zoek je geen bestaande, kwakkelende motorzaak (met een eigenaar op leeftijd wellicht) op en duik je daar in met ziel en zaligheid? Werk samen met de eigenaar, maak afspraken over overname/vof. Werk 80 uur in de week. Spreek voorlopig een vast laag salaris af. Maak afspraken dat je jezelf gaat bewijzen. Gebruik je bestaande contacten.


Ik denk dat daar je kansen liggen.
 
Toch denk ik dat het niet helemaal gek is om zo'n winkel te hebben hoor. Ik denk dat veel mensen wel aardige gadgets zien, bijvoorbeeld zo'n kastje dat aangeeft welke versnelling je rijdt, maar niet de bijbehorende rechterhanden hebben om het fatsoenlijk op hun motor te zetten.
[me]BertTheHappyCamper heeft twee linkerhanden en zou zijn motor ook niet zo behandelen als zijn (toenmalige) brommer waar ik allemaal zelf aan ging rommelen.
[/me]



Prijs is dan wel heel belangrijk. En misschien is zoals hierboven al gepost is het wel slim om je als onderdeel binnen een bestaand bedrijf te wringen, heb je bedrijfzekerheid, maar wel de potentie om, op z'n minst een onderdeel vd zaak te runnen/onderhouden etc.
 
Ik sta versteld van je enthousiasme, en van je naiviteit.
Je bruist van de energie. Waarom zoek je geen bestaande, kwakkelende motorzaak (met een eigenaar op leeftijd wellicht) op en duik je daar in met ziel en zaligheid? Werk samen met de eigenaar, maak afspraken over overname/vof. Werk 80 uur in de week. Spreek voorlopig een vast laag salaris af. Maak afspraken dat je jezelf gaat bewijzen. Gebruik je bestaande contacten.


Ik denk dat daar je kansen liggen.

Hoezo naief? Ik ben niet voor niets alles aan het onderzoeken en een mega dik bedrijfsplan aan het opzetten.

Het overnemen van een kwakkelende motorzaak heeft in mijn ogen het nadeel, dat het moeilijker is een slechte naam weer goed te maken, dan een nieuwe naam goed te krijgen.

En een vast laag salaris is leuk, maar ook mijn kachel moet roken.

Ik zie niet wat ik daar beter kan doen, dan wat ik zelf ook kan.
 
ff tussenstandje.

t plan is weer een stuk verder in elkaar gezet, prijzen van concurenten staan in een excel file, zodat ik die kan vergelijken.

Zit nu alleen even met de invulling van de activiteiten in de winter. Hoe zien jullie de functie van een dealer in de winter?

Moet ik dan denken aan verkoop van assecoires, omdat iedereen thuis zit te knutselen, of puur onderhoud enz?
 
Weer een tussenstand.
Gisteren met de bank de financiele ondersteuning rondgekregen.

Het gaat nu dus om de makelaar, vergunningen enz en alle puntjes op de I zetten, maar t lijkt te gaan slagen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan