wheelie op parkeerterrein -> rijbewijs foetsie

Ik oefen altijd op een stuk verlaten weg op een industriegebied. Is een doodlopende weg, waar bijna geen auto's komen. Een hele enkele die je van ver al ziet aankomen.
Geen huizen in de buurt en de weg lijdt naar 1 bedrijf die s'avonds gesloten is (op soms die hele enkele auto na).

Nog geen politie gezien sinds ik er dit seizoen oefen. Vorig jaar hielden ze hier illegale straatraces, maar de politie controleerde erg scherp op een gegeven moment en er zijn borden geplaatst dat men niet meer in de berm mag parkeren dus de racers zijn verhuist naar ee andere plek.

Perfect voor mij. *O*

Als ze mijn rijbewijs afpakken moeten ze dat vooral doen. Als ik mij moet verantwoorden kan ik tenminste aangeven dat ik mijn best heb gedaan om geen andere weggebruikers in gevaar te brengen.

Als men daar geen begip voor kan opbrengen dan kunnen ze van mij de *^&%$%$ krijgen, want dan ben je gewoon aan het mierenneuken.
 
Laatst bewerkt:
"02. Begrip ‘openbare weg’
Wat moet worden verstaan onder een ‘openbare weg’?
Onderscheid moet worden gemaakt tussen ‘feitelijke’ en ‘juridische’ openbaarheid van een weg. Van feitelijke openbaarheid van een weg is sprake, wanneer die weg vrij voor een ieder toegankelijk is. In dat geval is de Wegenverkeerswetgeving hierop van toepassing. "


De wegenwet is niet van belang bij een verkeersovertreding. Verkeersovertredingen vallen onder de Wegenverkeerswetgeving. Als de weg niet meer vrij toegankelijk is, dan is de Wegenverkeerswet niet van toepassing en kan je er stunten.

Als er een braderie is in een winkelstraat dan lopen de voetgangers toch ook op de weg zonder bekeurd te kunnen worden? De feitelijke afsluiting is van belang, of er nu toestemming is of niet.
Die toestemming is dan gegeven door de gemeente (de rechthebbende). Hou toch op zeg :z
 
Als iemand een vuilniszak over een verkeersbord trekt mag de politie ook niet bekeuren, ongeacht wie de vuilniszak heeft geplaats.

Ook mag je niet op de oprit voor je eigen garage parkeren. Zo zijn er wel meer zaken krom. Maar als je een parkeerterrein goed afsluit hebben ze voor wat betreft het stunten juridisch geen poot om op te staan. Het hebben van toestemming voor afsluiten staat niet in de wegenenverkeerswet. Dat ze er op andere gronden een einde aan zullen maken staat daar los van, maar je rijbewijs is dan niet in gevaar.
 
Klopt.
Je mag niet parkeren voor je eigen garage.

Echt, welke lul dat verzonnen heeft!
 
Je mag niet parkeren voor je eigen garage.
Serieus?! En dan, moet je vrouw de politie bellen omdat ze staat ingebouwd?

Maar ik neem aan dat dit een van de vele zinloze wetten is, waar niet erg actief op gecontroleerd wordt... Ik zou om die reden graag zien dat er voor elke nieuwe wet 2 oude wetten geschrapt worden!
 
Klopt.
Je mag niet parkeren voor je eigen garage.

Echt, welke lul dat verzonnen heeft!

Ik snap de logica wel. De politie kan moeilijk controleren wie de eigenaar van een garage is. Maar krom is het wel.

Soms is het lullig en soms kan je er gebruik van maken. Parkeren op de niet afgesloten parkeerplek van een ambassadeur is ook niet verboden. Het bordje Gereserveerd voor Ambassadeur heeft geen juridische status moest een voorlichter voor de camera's van TV-West een keer toegeven. O-)
 
triest hoor.. liever op een parkeerplein dan op de openbare weg.. Er was niemand!
Het is zeker triest maar aan de andere kant; regels zijn regels. Het terrein was voor iedereen toegankelijk en dat maakt het openbaar.

Ken het terrein en de omgeving zelf ook wel; gebeuren, zoals ook in het filmpje gemeld wordt, vaak ongelukken.

Maar ben het met je eens; waarschuwing was ook afdoende geweest.
 
Hoe verzinnen ze het ook om dat op een zondagmiddag op een lege parkeerplaats te doen en daarmee niemand in gevaar te brengen.. geen respect voor de wet die lui |(
 
haHAAAAAAAA wat een topic ik ben na de eerste pagina maar gestopt met lezen.. lang leve motorrijdend nederland!
 
Wat een kinderachtige actie van die agenten, bah. :r
Je kunt ook alles dichttimmeren met regels zodat je helemaal niets meer mag in dit land, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Deze jongens waren in mijn ogen verantwoord bezig en dat andere jongetjes hen dan na kunnen gaan doen, tsja, dat kun je deze jongens toch niet aanrekenen? :?
 
Wat een kinderachtige actie van die agenten, bah. :r
Je kunt ook alles dichttimmeren met regels zodat je helemaal niets meer mag in dit land, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Deze jongens waren in mijn ogen verantwoord bezig en dat andere jongetjes hen dan na kunnen gaan doen, tsja, dat kun je deze jongens toch niet aanrekenen? :?

Maar je kunt het de jongens wel kwalijk nemen dat zij stunten op de openbare weg :')

Ja het is triest dat ze daarvoor hun rijbewijs moesten inleveren, want ze deden het in ieder geval op een parkeerplaats op een zondag en waren niemand tot last....

Maar wat ga jij doen als iemand, die het niet zo goed kan, het ook na gaat doen? En ineens de hele parkeerplaats vol staat met stuntende motorrijders (beginneling of semi-prof maakt dan niet uit)....ga je dan wel optreden als Politie? De omstandigheden zijn immers ongewijzigd...openbare weg + stunten....

Ik snap de agenten best dat ze uit het oogpunt van voorbeeld stellen dit hebben gedaan, maar dat wil niet zeggen dat het evt. ook anders had gekunnen....

Maar zoals al geopperd hier...praten met gemeente, politie en terrein-eigenaren of er iets te regelen valt is op lokaal niveau zeker wel mogelijk en heb je geen probleem meer den ik....
 
Nee, dan ga ik ergens anders heen, waar er niemand is zodat het voor mij weer zo verantwoord mogelijk is en ik niemand in gevaar breng.

Easy as pie.

Ik wil geen eens stunten als het vol staat. Veel mensen betekent vroeg of laat dat de politie langskomt. Al is het maar om gewoon even te kijken.
 
Ach...in mijn tienerjaren was ik nogal fanatiek met Go-Karts bezig.

Laat er in de buurt nou net een leuk vierkantje industrieterrein zijn, toen nog zonder bebouwing en met maar 1 toegangsweg:

http://maps.google.nl/maps?f=q&sour...75883,6.040329&spn=0.002603,0.006968&t=h&z=18

Daar werden de pas geprepareerd 100cc'tjes (direct aangedreven) dus uitgeprobeerd.




Aanslepen achter een auto, bedrijfsbus dwars over de toegangsweg en blazen maar.....


Op een dag stopte er een politiewagen en de heren kwamen vragen wat wij aan het doen waren.
Netjes uitgelegd, laten zien dat wij de weg geblokkeerd hadden en er dus niet onverhoopt een auto het "circuit" kon oprijden.
De heren konden dat wel waarderen en na een rondje blazen op de kart, gingen ze met de mededelingen "van ons mag het, zolang er geen klachten komen" weer verder met hun "patrouille".

Nog geen half uur later doken opeens twee motoragenten op, die meteen een heel andere toon aansloegen. Artikel 5, blabla, geen verlichting, geen kenteken, blabla, "nu inpakken en wegwezen of anders wordt de boel in beslag genomen en verbeurd verklaard".......
Stelletje droeftoeters..........natuurlijk hebben we alles meteen ingepakt, want een kart van FL3500,- laat je natuurlijk niet zomaar in beslag nemen.....

We zijn daarna nooit meer terug geweest en zijn maar naar Genk gereden voor onze testrondjes.
 
Ach...in mijn tienerjaren was ik nogal fanatiek met Go-Karts bezig.

Laat er in de buurt nou net een leuk vierkantje industrieterrein zijn, toen nog zonder bebouwing en met maar 1 toegangsweg:

http://maps.google.nl/maps?f=q&sour...75883,6.040329&spn=0.002603,0.006968&t=h&z=18

Daar werden de pas geprepareerd 100cc'tjes (direct aangedreven) dus uitgeprobeerd.




Aanslepen achter een auto, bedrijfsbus dwars over de toegangsweg en blazen maar.....


Op een dag stopte er een politiewagen en de heren kwamen vragen wat wij aan het doen waren.
Netjes uitgelegd, laten zien dat wij de weg geblokkeerd hadden en er dus niet onverhoopt een auto het "circuit" kon oprijden.
De heren konden dat wel waarderen en na een rondje blazen op de kart, gingen ze met de mededelingen "van ons mag het, zolang er geen klachten komen" weer verder met hun "patrouille".

Nog geen half uur later doken opeens twee motoragenten op, die meteen een heel andere toon aansloegen. Artikel 5, blabla, geen verlichting, geen kenteken, blabla, "nu inpakken en wegwezen of anders wordt de boel in beslag genomen en verbeurd verklaard".......
Stelletje droeftoeters..........natuurlijk hebben we alles meteen ingepakt, want een kart van FL3500,- laat je natuurlijk niet zomaar in beslag nemen.....

We zijn daarna nooit meer terug geweest en zijn maar naar Genk gereden voor onze testrondjes.

Je mag de eerste agenten inderdaad bedanken voor hun optreden en het begrip dat ze aan de dag leggen....Maar je kunt de andere agenten niet verwijten dat zij hun taak gewoon uitvoeren en de wet handhaven denk ik....(betekend niet dat ik het niet ook een beetje jammer vind dat ze het op die manier doen.)

En eigenlijk mag je ook die motoragenten bedanken, want ze hebben je er met een waarschuwing er van door laten gaan. Zij hadden natuurlijk ook gewoon meteen alles in beslag kunnen nemen...dat recht hadden ze, maar daar hebben ze geen gebruik van gemaakt.

Het is dus maar hoe je de zaken tegen het licht wilt houden of iets negatief of positief wordt.
 
Je mag de eerste agenten inderdaad bedanken voor hun optreden en het begrip dat ze aan de dag leggen....Maar je kunt de andere agenten niet verwijten dat zij hun taak gewoon uitvoeren en de wet handhaven denk ik....(betekend niet dat ik het niet ook een beetje jammer vind dat ze het op die manier doen.)

En eigenlijk mag je ook die motoragenten bedanken, want ze hebben je er met een waarschuwing er van door laten gaan. Zij hadden natuurlijk ook gewoon meteen alles in beslag kunnen nemen...dat recht hadden ze, maar daar hebben ze geen gebruik van gemaakt.

Het is dus maar hoe je de zaken tegen het licht wilt houden of iets negatief of positief wordt.
Dat klopt helemaal, kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar: de duitsers hebben er een spreekwoord voor:

"Der Ton macht die Musik"

Als ze gewoon gezegd hadden dat het jammer genoeg niet mocht ( op een toen uitgestorven, nieuw aangelegd industrieterrein zonder enige bebouwing, in the middle of nowhere, minstens een dikke kilometer van het eerste bewoonde gebouw) en dat we voor zoiets naar een kartbaan moesten gaan, dan hadden ze een heel andere indruk achtergelaten dan direkt met inbeslagname / verbeurdverklaring etc. te gooien....

Overigens heeft een van deze twee motoragenten (toen nog gemeentepolitie) een jaar of wat later nog gedreigd de verhogingsbussen van de voorvork van mijn toenmalige DT50 er persoonlijk onderuit te schroeven als hij me er nog eens mee zag.... |(
Gelukkig heeft hij die volgende keer dat stuk chromen stofzuigerbuis dat we eroverheen hadden gezet niet gezien.....
Maarja, hij stond er ook om bekend dat hij je van je brommer afschopte, als je niet snel genoeg dat ding aan de kant zette....Eikels zijn er overal, in elke baan en sommigen werken bij de Politie (zeer zeker niet alle)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan