Wheelies leren

Ik zal het nog wel een keer doen met een slippende koppeling. Ik ben alleen erg bang dat ik mijn koppeling vertyf met deze manier. Op mijn manier gebeurd dat minder snel denk ik zo?

Alleen slippende koppeling in zijn twee is bij mijn ZX6 een no go. Dat wil echt niet. Als ik de koppeling laat schieten krijg ik amper een wheelie in zijn 2.
 
als het met een 91 fzr600 lukt zal het toch zeker ook met een kawa600 lukken in z'n twee.
Koppeling lijd er niet super veel door, meer dan gewoon rijden natuurlijk.
 
als het met een 91 fzr600 lukt zal het toch zeker ook met een kawa600 lukken in z'n twee.
Koppeling lijd er niet super veel door, meer dan gewoon rijden natuurlijk.
Jouw fiets is wat hoger he.
Wij moeten van veel verder komen.
Kost veel meer kracht.
Krijg hem echtniet de lucht in met 10.000 toeren en laten schieten en trekken.
 
Jouw fiets is wat hoger he.
Wij moeten van veel verder komen.
Kost veel meer kracht.
Krijg hem echtniet de lucht in met 10.000 toeren en laten schieten en trekken.
techniek :Y

Ik heb nog nooit op een racer gereden die in z'n 2 niet omhoog te krijgen is.
 
wat is hier meer tricky aan dan een koppelings wheely ?

Ik spreek niks tegen, onderbouwing zou fijn zijn :]


nou ja, met een koppelingswheelie flip je em direct op je dooie punt.. daarna hoef je niet veel gas bij te geven (let op je voet bij rem)
met dit soort wheelies denken veel mensen van "ah dat kan nog iets hoger" , en dan gaat die motor opeens weer sneller omhoog en flikkeren ze achterover omdat ze niet bijremmen..
Ik zou zeggen, zoek DaLiks OF Yeremy Freestyle op.. die lui weten hoe het zit..
 
Als ik in zijn twee rijd, komt het wiel wel omhoog en krijg ik wel een wheelie. Het gaat alleen echt niet van harte, het is nog heel tegenstrijdig.

Normaal komt het wiel omhoog en moet je balanseren met gasgeven (zover ben ik nu). Maar in zijn twee is het volgas, bij 6000 toeren koppeling en dan bij 12000 of zo loslaten. Dan gaat het voorwiel in de lucht, maar dan moet ik gelijk weer volgas geven anders zakt het wiel meteen.

Het is denk ik een kwestie van oefenen, dus komt wel goed.
 
Koppeling is gewoon dé manier zodra je het kan. Je hebt er de meeste controle over door zelf te variëren in koppelingslip en gashendel trekken en je kunt het van 4 tot 8000 rpm doen.

Powerwheelies e.d. heb je vaak een bepaalde snelheid voor nodig, je moet eerst gas dicht gas los doen, per se een bepaald toerental etc.

Iets wat je niet echt kan gebruiken als je het midden in de stad doet O-)
 
http://rapidshare.de/files/20453430/JDRpromo.mpeg1.wmv.html

mijn crew... (ik gix1000)

alsjeblieft.... les materiaal.... gratis... :W

Hej, ben jij dit niet :W ?

full


:+

edit: nee dus, niet dé wheelieking. :N
 
Laatst bewerkt:
Koppeling is gewoon dé manier zodra je het kan. Je hebt er de meeste controle over door zelf te variëren in koppelingslip en gashendel trekken en je kunt het van 4 tot 8000 rpm doen.

Powerwheelies e.d. heb je vaak een bepaalde snelheid voor nodig, je moet eerst gas dicht gas los doen, per se een bepaald toerental etc.

Iets wat je niet echt kan gebruiken als je het midden in de stad doet O-)
[me]Scuzz heeft het wellis op het gas geprobeerd maar dat sucks
[/me]

:N

[me]Scuzz heeft voor dit jaar 2 doelen: Leren Wheelien en Knee-downen *O*
[/me]


(beide nog niet behaald :( )
 
IS het wheelien met koppeling kwestie van laten schieten of gewoon erg laten slippen.. Met koppeling is volgens mij veel moeilijker dan met gas..

Je staat met koppeling opeens op het achterwiel dat is toch veel lijper ?

Op gas gaat die gestructureerder omhoog heb ik het idee..
 
Met de koppeling bepaal je ZELF de snelheid van het stijgen door middel van de slip en de slepende achterrem helpt ook tegen te snel gaan.
Dus laten schieten lijkt me geen goed plan.
Met het gas heb je veel minder controle in je stijgsnelheid.
 
maar hoe blijven sommige dan hangen zeg maar bij 90 km/h ??
zit je dan op dat dooie punt
dooie punt is tog het stuur op ooghoogte ??

greetz
 
dan zit je idd op het dooie punt.
BALANSPUNT, hier blijf je door constant gas te geven of minimaal corrigeren met het gas.
De rem gebruik je dan heel af en toe als je net wat te hoog gaat.

Stuur op ooghoogte hoeft geen balanspunt te zijn, scheelt per motor.
Met een tjopper moet je VEEL hoger.
Met een brommer veel lager.
 
Pro's rijden tegen 25 km/u op hun achterwiel naar huis,met de achterrem hem rond het balanspunt houden,net zoals bij een fiets,zonder achterrem kan je niet BLIJVEN rijden want je blijft constant een beetje versnellen totdat je moet verleggen.
achterwielrijden zoals het hoort gebeurd met de achterrem zowel gixxer 1000, crossmoto en bij nen velo ook. en die stuntrijders die gebruiken danweer een duimrem
 
Hebben jullie dat op een oude (goedkope) motor geleerd of zijn jullie meteen met een duurdere motor begonnen?

En is het ook te leren zonder te vallen of moet je minimaal eerst een paar keer vallen voordat je het echt goed en gecontroleerd kan. :?
 
Je valt niet zomaar als je met beleid en verstand leert wheeliën. Als je professioneel gaat stunten dan ga je zeker ooit eens op je bek. Maar alleen met simpel wheeliën neem je evenveel risico als met leren kneedownen en andere fratsen.


Pro's rijden tegen 25 km/u op hun achterwiel naar huis,met de achterrem hem rond het balanspunt houden,net zoals bij een fiets,zonder achterrem kan je niet BLIJVEN rijden want je blijft constant een beetje versnellen totdat je moet verleggen.
achterwielrijden zoals het hoort gebeurd met de achterrem zowel gixxer 1000, crossmoto en bij nen velo ook. en die stuntrijders die gebruiken danweer een duimrem
Die duimrem is geen duimrem maar een extra remhendel onder de koppelingshendel. Bovendien rijden veel pro's ook met extreme tandwielverhoudingen waardoor het gas los laten al zorgt voor genoeg motorrem en de achterrem niet meer nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Maar werkt dat ook zo bij een 600tje?
Volgens mij praten jullie bijna allemaal over een 900 of zwaarder

Ja mijn mijn r6-je gaat het ook prima.
In de 1e versnelling flink wat gas bij 6000 toeren.
In de 2e versnelling half gas en tussen de 6000 en 8000 toeren de koppeling laten slippen.

Denk alleen wel dat je koppelingsplaten zo wel gauw naar de kl*te zijn.
Als je het eenmaal kan doe je niks anders, lijkt me.
Heb ook nog nooit een duc een wheelie zien maken.

Klopt, slijtage zal meer zijn dan bij normaal rijden, maar volgens mij valt het wel mee...

Een duc nog nooit een wheelie _O- ikke wel :Y
Gaat prima hoor, ook met slippende koppeling.

IS het wheelien met koppeling kwestie van laten schieten of gewoon erg laten slippen.. Met koppeling is volgens mij veel moeilijker dan met gas..

Je staat met koppeling opeens op het achterwiel dat is toch veel lijper ?

Op gas gaat die gestructureerder omhoog heb ik het idee..

Nee het is echt even slippen... Duurt misschien totaal 1 sec. En het ligt aan de gasstand hoe ver de naald in de toeren schiet, bij mij schiet ie volgens mij meestal tot zoiets 14000 toeren.

Wat voor mij werkte:
Stel je koppeling zo af dat je de koppeling met 1 vinger kan laten slippen.
Dit is heel simpel: Ga rijden, in een hoge versnelling 3,4,5
Geef wat gas en trek met 1 vinger de koppeling een stukkie in, gaat ie slippen, mooi dan zal ie ongeveer wel goed staan.

Met de wheelie begin je voorzichtig. In de 2e versnelling. Hou de motor in lage toeren en geef een beetje gas (kwart gas) probeer een paar keer (eventueel wat voorover hangen) de koppeling te laten slippen met constant gas. Dan krijg je een beetje een gevoel wat er gaat gebeuren. Op een gegeven moment (voor sommige 30 keer slippen verder) begin je te voelen wat de motor doet, zo komt ie op een gegeven moment steeds verder omhoog. En kun je de motor na de slip actie op het gas steeds verder omhoog krijgen. Ik vond het fijner in het begin de motor met het slippen wat minder recht te zetten en deze met het gas rustig wat verder omhoog te trekken. Je schrikt je anders te pleuris als dat ding meteen recht omhoog komt omdat je de koppeling hard laat schieten in het begin...

Succes allen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan