Wie gaat er mee klaverblad racen?

Wel vind ik dat ik hen mag wijzen op hun verantwoordelijkheid jegens medeweggebruikers en hulpverleners die vaak met de gevolgen van dit handelen geconfronteerd worden. Dat is mijn goed recht.

En het is mijn goed recht om dit een slechte manier te vinden met een veel te suggestieve topictitel. Zoals eerder gesteld vind ik je reacties een openlijke sollicatie bij Koos. Maak een topic aan met juiste titel en start een website waarop/in alle mogelijke strafovertredingen door motorrijders en hun impact op de overige weggebruikers. Kan iedereen an sich bepalen of hij/zij het interessant vindt.

Volgens mij is dit b.t.w. een motor-forum en geen PABO-forum, waarbij je als niet geschoolde onderwijzer ons toch overal op wil wijzen.............. Daar zijn andere mensen vast beter in of is het serieus een open sollicitatie
:W
 
en politieagenten worden betaald om bekeuringen uit te schrijven.
dus moeten overtreders ook niet zeiken..


En hoeren worden betaald om te neuken maar daar gaat dit topic ook niet over dus waar heb je het in godsnaam over?
 
De reden dat oorzaak en gevolg door elkaar gehaald worden is, dankzij onze vriendelijke enigszins moralistische TS en bijbehorende topictitel.

Noem het topic dan "Front Anti Klaverblad" en ga met ze alle daarin zitten blaten over wat voor eikels die klaverbladracers zijn. Met allemaal beknopte en subjectieve meningen leidt dit vast tot interessante discussies........ B|

Of nee, dat is juist wat niet gewild is. Noem het topic "Schaart U hier witte golfrijders en andere anti-klaverbadracers" en begin een hetze tegen ze. Met een fotocameraatje bij KB's gaan staan en piccies maken en overhandigen aan de politie.

Ik wil best begrijpen wat TS probeert met dit topic, maar bij mij werkt een dergelijke bijdehante aanpak in aanpak eerder averechts. Het is toch niet de intentie van de motorrijder om een andere weggebruiker in gevaar te brengen. Zoals sommigen in dit topic trachtten aan te geven, kan je dan eigenlijk niks meer doen.

Of hebben alle moraalridders hier nog nooit eens te hard gereden (kan ook erg gevaarlijk zijn voor andere weggebruikers) of bijvoorbeeld met sporten iets naars mee gemaakt waarbij p.o. iemands been/arm brak. What I'm trying to say: Als we over oorzaak gevolg gaan praten dient ook de intentie mee genomen te worden en ik denk niet dat die bij de motorrijder anders was dan een beetje lol hebben.

Als de intentie's zo belangrijk zijn...laten we dan doorgaan over wat de intentie's van TS waren met dit topic, ipv zijn woorden op een gouden weegschaal te leggen ;)
 
..........Ik denk dat de meeste motorrijders zich al wel van de gevaren bewust zijn en diegene die dat niet zijn zullen ook heus niet door zo'n filmpje tot inkeer komen.

Nee, ben ik met je eens, voor hen is het vaak wachten op de eerste klapper. "Fingers crossed" dat ze het dan nog kunnen navertellen!

Overigens kan je in je vriendenkring ook vertellen dat een goede motorrijder juist heel bewust met het aspect veiligheid bezig is, juist omdat hij zo kwetsbaar is in het verkeer. Met wat goede voorbeelden heb je de vooroordelen jegens motorrijders dan zo van tafel.
 
Tja zou kunnen gebeuren denk ik.

Daarom probeer ik altijd mijn steppie net boven de grond te houden, lukt aardig als je eenmaal weet waar die zit maar er zijn nog altijd hobbels natuurlijk.
Net na het steppie raken komt de rempedaal, die klapt zeker niet om met alle evt gevolgen.
 
En het is mijn goed recht om dit een slechte manier te vinden met een veel te suggestieve topictitel. Zoals eerder gesteld vind ik je reacties een openlijke sollicatie bij Koos. Maak een topic aan met juiste titel en start een website waarop/in alle mogelijke strafovertredingen door motorrijders en hun impact op de overige weggebruikers. Kan iedereen an sich bepalen of hij/zij het interessant vindt.

Volgens mij is dit b.t.w. een motor-forum en geen PABO-forum, waarbij je als niet geschoolde onderwijzer ons toch overal op wil wijzen.............. Daar zijn andere mensen vast beter in of is het serieus een open sollicitatie
:W

Ik hoef niet te solliciteren voor een onderwijsaanstelling, die heb ik al. ;)
 
Die intenties zijn pas enkele post terug duidelijk geworden. TS ziet het als zijn taak om ons (motorrijders) te vertellen dat we voorzichtig moeten doen.
Daar zit ik niet op te wachten. TS stelt terecht dat hij dit mag doen, vraag me alleen af of dit de juiste plek is.
 
Tja zou kunnen gebeuren denk ik.

Daarom probeer ik altijd mijn steppie net boven de grond te houden, lukt aardig als je eenmaal weet waar die zit maar er zijn nog altijd hobbels natuurlijk.
Net na het steppie raken komt de rempedaal, die klapt zeker niet om met alle evt gevolgen.
:z :z :z
 
Ik heb een plaatje voor je waarin je kunt aflezen welke zijdelingse druk het menselijk lichaam kan doorstaan.

(Afbeelding)

Zoals je ziet is dat slechts 9 G. Aangezien de auto eerst vol over de motorrijder gaat (voertuig wordt daar zelf door opgetild) en dan pas de bike aan gort rijdt (tweede maal gaat de auto omhoog) is de motorrijder met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dood. Filmpje is overigens zeer waarschijnlijk gemaakt door collegamotorrijders die de presties van hun maat aan het filmen waren!
Totale BULLSHIT!
G krachten zijn de versnellingen of vertragingen die een mens kan verdragen, de motorrijder in kwestie wordt amper versneld of vertraagd terwijl de golf over hem heen rijdt, dus G-krachten zijn hier niet in het spel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan