Wie is de schuldige?


IWAB: Ik weet alles beter...

Jan doet blijken alsof ze totaal niet meer komen bij een lichte aanrijding, maar dat is niet helemaal correct.
B.v. als jij meld dat de tegenpartij naar alcohol ruikt, of de tegenpartij wilt geen gegevens overhandigen e.d. dan komen ze gewoon langs.
 
IWAB: Ik weet alles beter...
Jan doet blijken alsof ze totaal niet meer komen bij een lichte aanrijding, maar dat is niet helemaal correct.
B.v. als jij meld dat de tegenpartij naar alcohol ruikt, of de tegenpartij wilt geen gegevens overhandigen e.d. dan komen ze gewoon langs.

QED.
 
Ook als de tegen partij aangeeft schuldig te zijn op het schade formulier, wijst de verzekering meestal de claim af. Als je geen allrisk polis heb afgesloten dus alleen WA dan is het verstandig om ook een rechtsbijstand verzekering af te sluiten.
 
IWAB: Ik weet alles beter...

Jan doet blijken alsof ze totaal niet meer komen bij een lichte aanrijding, maar dat is niet helemaal correct.
B.v. als jij meld dat de tegenpartij naar alcohol ruikt, of de tegenpartij wilt geen gegevens overhandigen e.d. dan komen ze gewoon langs.

Ahh gut het rukkertje is ook weer van de partij. Politie komt niet meer helpen bij het invullen van schadeformuliertjes. M.a.w. indien er geen sprake is van persoonlijk letsel komen ze niet. En uiteraard zijn er situaties denkbaar waarbij er een uitzondering is. Maar doorgaans kunnen mensen dat zelf ook wel bedenken mits ze beschikken over een positief IQ.
 
Laatst bewerkt:
meestal de claim af. Als je geen allrisk polis heb afgesloten dus alleen WA dan is het verstandig om ook een rechtsbijstand verzekering af te sluiten.


Dit is m'n tweede ongeluk in 6 weken, de eerste keer werd ik expres van achter aangereden nadat iemand het niet beviel dat ik tussen de auto's reed bij een rood stoplicht. Kreeg toen al het advies om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten maar helaas niet gedaan, dit is dus het eerste wat ik morgen ga doen. Hoop dat dit dan wordt opgepakt door de verzekering.
 
Zou het voertuig wat stond te laden/lossen de schuldige kunnen zijn?
Dan ga ik er van uit dat dat daar niet mocht i.v.m. dubbel parkeren.
Dat was immers de oorzaak dat jij met je motor over de trambaan moest en dat was ook de oorzaak dat de automobilist niet (goed) kon zien of er wat aankwam.

Ik denk hierbij aan een ongeluk wat ik ooit kreeg met de bromfiets.
Ik klapte toen op een tegemoetkomende fietser die net een grote groep fietsers ging inhalen.
De groep fietsers zijn toen als schuldige neergezet.
 
Die U-turn makende chauffeur deed eigenlijk een manoeuvre? Vreemd dat dit kan leiden tot een ongeval zeg. Zwaaide de chauffeur nog met het handje om alles goed te maken???

Ik vraag me af, stel dat er in de buurt een flitspaal stond, zou dit dan het ongeval kunnen vermijden hebben? Of een trajectcontrole?

Hoe dan ook, sterkte met herstel, je lijf heel houden is uiteindelijk het belangrijkste.
 
Die U-turn makende chauffeur deed eigenlijk een manoeuvre? Vreemd dat dit kan leiden tot een ongeval zeg. Zwaaide de chauffeur nog met het handje om alles goed te maken???

Ik vraag me af, stel dat er in de buurt een flitspaal stond, zou dit dan het ongeval kunnen vermijden hebben? Of een trajectcontrole?

Hoe dan ook, sterkte met herstel, je lijf heel houden is uiteindelijk het belangrijkste.
Wel jammer dat je over de rug van iemand die net een ongeval heeft gehad, met wss nog wat letsel, je puntje wil maken.
 
meestal de claim af. Als je geen allrisk polis heb afgesloten dus alleen WA dan is het verstandig om ook een rechtsbijstand verzekering af te sluiten.


Dit is m'n tweede ongeluk in 6 weken, de eerste keer werd ik expres van achter aangereden nadat iemand het niet beviel dat ik tussen de auto's reed bij een rood stoplicht. Kreeg toen al het advies om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten maar helaas niet gedaan, dit is dus het eerste wat ik morgen ga doen. Hoop dat dit dan wordt opgepakt door de verzekering.


Die rechtsbijstandverzekering heeft wachttijd, en kun je NOOIT afsluiten voor zaken die al zijn voorgevallen.

Hoe dan ook: sterkte en succes :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.... Kreeg toen al het advies om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten maar helaas niet gedaan, dit is dus het eerste wat ik morgen ga doen. Hoop dat dit dan wordt opgepakt door de verzekering.

Helaas en wel begrijpelijk, anders sluit iemand pas een rechtsbijstand af wanneer het nodig is.

Sterker de meeste rechtsbijstand verzekeringen hebben een eerste periode van 3 maanden wanneer ze of niet behandelen of heel goed kijken wanneer het conflict ontstaan is.

Sluit hem dan maar vast af voor de volgende keer, het is niet anders

edit: Martell was sneller ;)
 
Laatst bewerkt:
quote:

VoorMoto schreef op 26 mei 2013 @ 14:39:
.... Kreeg toen al het advies om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten maar helaas niet gedaan, dit is dus het eerste wat ik morgen ga doen. Hoop dat dit dan wordt opgepakt door de verzekering.


Helaas en wel begrijpelijk, anders sluit iemand pas een rechtsbijstand af wanneer het nodig is.

Sterker de meeste rechtsbijstand verzekeringen hebben een eerste periode van 3 maanden wanneer ze of niet behandelen of heel goed kijken wanneer het conflict ontstaan is.

Sluit hem dan maar vast af voor de volgende keer, het is niet anders

edit: Martell was sneller



Oke duidelijk, in elk geval een les voor de volgende keer, een verzekering icm een rechtsbijstand verzekering kan je een hoop gedoe uit handen nemen. Dat wordt voor nu dan zelf regelen, bedankt voor jullie reacties en veilige km's toegewenst :)
 
Die U-turn makende chauffeur deed eigenlijk een manoeuvre? Vreemd dat dit kan leiden tot een ongeval zeg. Zwaaide de chauffeur nog met het handje om alles goed te maken???
Ik vraag me af, stel dat er in de buurt een flitspaal stond, zou dit dan het ongeval kunnen vermijden hebben? Of een trajectcontrole?
Hoe dan ook, sterkte met herstel, je lijf heel houden is uiteindelijk het belangrijkste.

Pffttt.....
Kap er nou eens mee, jouw inmiddels zum kotzen uitgekauwde stokpaardje hier bij slepen slaat écht nergens op. :r
 
Moet je zeggen dat je sportschutter bent en vuurwapens bij je hebt.
Let op hoe snel ze komen.
Welterusten.

als ze goed opgeborgen zijn en je bent of komt van de club is er niks aan de hand,
anders zou ik ze toch niet bellen.
:W

of zeggen dat er 1 uit je tas gerold is, komt er een peloton ME helpen zoeken _O-
 
Laatst bewerkt:
even op die rechtsbijstand verzekering terugkomend,
ik vind het belachelijk dat als je geen rechtsbijstand hebt het vaak moeilijk is je recht te krijgen,
oftewel krijgen waar je recht op hebt.
30 jaar geleden had je daar een tussenpersoon voor die voor je aan de slag ging.
tegenwoordig zelf een civiele procedure starten om je gelijk te halen???
de meest maatschappijen hebben van die lijkpikkers in dienst dat je van goede huize moet komen.
naar rechtsbijstand gaan??? , als je 2 euro teveel verdient kan je dat ook vergeten.
 
even op die rechtsbijstand verzekering terugkomend,
ik vind het belachelijk dat als je geen rechtsbijstand hebt het vaak moeilijk is je recht te krijgen,
oftewel krijgen waar je recht op hebt.
30 jaar geleden had je daar een tussenpersoon voor die voor je aan de slag ging.
tegenwoordig zelf een civiele procedure starten om je gelijk te halen???
de meest maatschappijen hebben van die lijkpikkers in dienst dat je van goede huize moet komen.
naar rechtsbijstand gaan??? , als je 2 euro teveel verdient kan je dat ook vergeten.

Hoe gek dat ook klinkt, het is nooit anders geweest....

Om je gelijk te halen moest je uiteindelijk een civiele procedure starten en dat deed de verzekering écht niet voor je, tenzij je daarvoor verzekerd was. Vroegah wilde zo'n tussenpersoon nog wel eens voor je bellen of een briefje schrijven, zal soms nog wel eens gebeuren, maar veel meer werd/wordt er niet gedaan.
Het is nu wel duurder geworden (als het voorstel voor hogere griffierechten tenminste al door is) en de grens om rechtsbijstand te krijgen is opgehoogd. Daarnaast wil iedereen (ook de tegenpartij) hebben "waar hij recht op heeft", dus zit je steeds vaker vast aan een rechtszaak. Vroeger werd er nog wel eens handjeklap gedaan om een (ook toen al dure) rechtszaak te vermijden, maar dat gebeurt nu minder.
 
Betere tip. Sta hierna toch op. Ga in de auto van de tegenpartij zitten en dan nog meer kermen van de pijn.

Knippen ze die hele auto total loss _O-
Zo ben ik er ooit een tegengekomen vanuit de werksfeer. Fietser was aangereden in de regen, betrokken automobilist zette de fietser in z'n auto, politie kwam ter plaatse en stelde de standaard vragen, fietser klaagt over nekpijn, ambu kwam ter plaatse en vond het onverantwoord de fietser uit te laten stappen, brandweer ter plaatse gevraagd, bestuurder kreeg gratis een cabrio. Vond die niet echt leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan