wie is er wel eens gepaald door de verzekering????

x11 basman x11

MF veteraan
28 apr 2003
1.026
0
Almere
Wie er schuldig is lijkt tegenwoordig niet eens meer het belangrijkste te zijn.
De verzekering probeert in alle vormen dan ook onder de gemaakte afspraken vandaan te komen.

Ik ben zelf in 2002 in Noordwijk aan zee van achteren geschept door een koekblik bij het naderen van een kruissing...gvd notabene voor het hoofdkantoor van de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij.
Met een gangetje van 10 tot 15 kmph rijd ik in het voorsoorteervak(wat een woord) voor linksaf,op het op rood staande verkeerslicht op de naderende kruising af.
Met een teringgang wordt ik plotsklaps van achteren van de wereld geveegd door een Opel corsa(kleur blauw) die nog ternauwernood voor het nog steeds en al die tijd op rood staande verkeerslicht tot stilstaan komt.

De Opel slaat de linker achterkant van mijn zilveren Yamaha xjr1300 weg en ramt hem met panzerfaustpower als een ware duitse tank commandant gewoon door.
Door de klap rol ik (gelukkig)over de auto heen en moet de yamaha het volledig ontgelden en wordt gelanceerd.
Ook de corsa die als vervangende auto immers was ingezet(meneer zijn eigen auto stond ter reparatie bij de dealer ivm een ander ongeluk)was zwaar de klos.

Door de klap was van de motor het frame totaal ontzet,de kont uiteraard aan puin,mijn schakelsetje zat in mijn carter,blok en tank zwaar beschadigd,voorvork was krom....kortom...totall kaput her ober stormbahnfurher.
De corsa was rechtsvoor beschadigd lakwerk en deuken,spiegel aan snot,rechtervoorwiel gescheurd tot op de wielas en het rechter portier kon zelfs niet meer open......geeft een idee hoe hard ik gepaald ben?

Nu de schuldvraag....wie was er fout?
De feiten zijn het volgende:
De heer Beuker rijd op een voorsoorteervak(was ie weer)voor linksaf in het midden van de desbetreffende rijbaan,en wordt van achteren bekogeld door blauw paasei,merk Opel rijdend in dezelfde rijrichting,rijdend met een snelheid van 10 tot 15 kmph daar waar 50 max is toegestaan.
God zal het weten.....maar er was niemand die het zag gebeuren dus er waren helaas geen getuigen.

Zo klaar als een klontje lijkt het wel niet???
Niet dus....omdat de rijbaan ter plaatse van de crash de mogelijkheid bood dmv de bekende blokmarkering om nog 23 keer van richting te veranderen zal ik volgens de verzekering van de tegenpartij de beste man gehinderd hebben!!!! :} ...hoe verzin je het.
In een gepeperde brief kaart ik aan dat de tegenpartij te hard heeft gereden en zijn voertuig niet op tijd tot stilstand heeft gekregen over de voor hem te overziene weg.
50 is de max snelheid daar maar enig verkeersinzicht verteld een ieder dat je je snelheid aanpast aan de verkeerssitatie.
Tevens kaart ik aan dat ik geen reacties meer wens uit de caravan van circus Bassie en Adriaan(wat ik altijd erg leuk heb gevonden)en hoop dat Juul de Korte van deze zaak wordt afgehaald. :r

Wederom een brief vannuit het gesticht die de te dikke clown en acrobaat met drankneus huisvesten..... :?

U als eisende partij moet dan maar aantonen dat u onze client en tevens crash test dummy niet heeft gehinderd.
Dit stond letterlijk in de desbetreffende brief"wie eist bewijst" :} ...wederom geweldig.
Kennelijk deed de dame die deze zaak afhandelde destijds goede zaken rond sinterklaas,als het hele bedrijf haar hulp inriep voor de gedichten op pakjesavond.
Zo kalm als een atoombom heb ik mijn relaas gericht aan de pretparkcircus instantie van een verzekeringsmaatschappij,en aan de zeer poetisch gezegende Briefschrijfster.
In de brief vertel ik als reeds eerder vermeld dat er helaas geen getuigen ter plaatsen waren(wellicht heeft een MF'er dit toen gezien???) en Ralph Inbar...rip..zal hoogstwaarschijnlijk niet in de bosjes gelegen hebben met zijn camera.
Meteen contact opgenomen met mijn jurist betreffende de rechtsbijstands hulp en de situatie uitgelegd.......en ook mijn eigen jurist liet mij perplex staan :o .

Willen wij dit voor laten komen meneertje Beuker dan staan we met 5 minuten weer op straat....ziet u...u heeft geen getuigen. :?
Dus...verklaar ik..."mocht ik me zwager of een andere gek zo mal krijgen dat hij voor 500 euro mijn verhaal bevestigd als getuige zijnde,dan hebben we een zaak"?
Krijg ik als antwoord"ja dat zou u kunnen doen" :} ......zeker famlilie van een bekend circus duo dacht ik.


Eindrelaas.........de hele zaak is doodgebloed en ben via de eerlijke en vooral rechtvaardige wetgeving vreselijk genomen.
De yamaha werd als wrak verkocht en naar de overige centen heb ik kunnen fluiten.
Ikzelf heb gelukkig geen blijfend letsel er aan overgehouden en verkeer nog in optima forma.
Of dit ook geld voor de tegenpartij kan ik niet vermelden.....de man was destijds al 80 jaar en rijp om hele andere dingen te gaan doen ipv deel nemen aan het verkeer.

Zijn er hier nog meer mensen die een soortgelijk ervaring hebben meegemaakt en hoe is deze zaak voor hun afgelopen?
 
Laatst bewerkt:
Tjee, het is weer ongelooflijk. Mooi geschreven verhaal, maar die verzekeringsmaffia :r
Hou mijn hart vast, mijn man is afgelopen weekend ook van zijn motor gereden, ook geen eigen schuld, maar ook geen getuigen. Wat doe je nu? een getuige "zoeken"???
 
Volgens het contact wat ik met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij had,heeft meneer destijds verklaard dat ik van richting veranderde.
Klinkklare onzin en dit is voor bijna 100% zekerheid naar voren gebracht door de maatschappij zelf.
Legetieme oplichters zijn het...ben je 1 dag te laat met de premie dan staat er nog net niet een geblindeerd busje voor je deur met 5 beulen erin....moet er uitgekeerd worden dan worden de handen gewassen in onschuld.
 
Dit is nou net 'n reden voor mij om m'n mobiele telefoon in te ruilen voor ééntje met 'n camera aan boord .....

'( :( |( :r
 
Jawel....maar nu het volgende.
Ik heb zelfs de politie een heel sporen onderzoek laten uitvoeren op plaats delict.......lijkt nu wel op Baantjer.
Alle gemaakte sporen en krassen in de weg wezen naar de tegenpartij en bevestigde mijn verhaal.
Remsporen waren er trouwens niet eens want meneer heeft alleen het rode verkeerslicht als reden gezien om te remmen....en mij niet.
daarom weet ik echt voor 120% zeker dat deze meneer mij volledig over het hoofd heeft gezien.
Het lullige alleen is dat het sporen onderzoekje niet als een soort getuigen verklaring kan dienen vanwege het ware en simpele feit dat onze dienders het ook niet hebben zien gebeuren.

Ik weet het...het klinkt werkelijk te gek voor woorden....maar tis toch echt zo.
 
ik zou die man veel pijn doen :x

echt te zielig voor woorden. Maar hoe gign dat dan bij die aanrijding, jij ligt op de grond en die gast komt naar buiten roepend hé eikel heel mijn auto kapot :( ofzo? :<
 
yep!

Klinkt allemaal bekend :(

Ben anderhalf jaar geleden eraf gereden door een ambulance, hij had toeters en bellen op, rostte een kruising over, door rood, waar ik rustig aan kwam zetten door groen. "ik zag je wel, maar dacht dat je wel zou stoppen |( |( "

Afijn, m,ijn rechtsbijstand is nu nog steeds bezig om minimaal 50% vergoed te krijgen: ik ben ook fout, ik had hem voorrang moeten verlenen, maar hij heeft voorrang genomen, is ook niet goed.
Verzekeraar tegenpartij trekt een lange neus ik kan nog steeds fluiten naar mijn centen :(

Geef niet op, laat je rechtsbijstand zich er ook mee bemoeien, en zorg dat je idd die getuigen "vind" }) O-)
 
Je hebt/had geen rechtsbijstands verzekering? Lijkt me dat zij je behoorlijk bij kunnen staan in zulke situaties.

Maar echt te gek voor woorden dat je geen geld hebt gekregen :(
 
Na de klap had ik snel genoeg door dat alles er bij mij nog aan zat.
Ik krabbelde weer overeind en zie tot mijn verbazing de auto onder het nu op groen staande verkeerslicht wegrijden.
Na linksaf te zijn geslaan heeft hij het voertuig in de berm ca 100 meter verderop tot stilstand gebracht....hij moest wel....het rechtervoorwiel lag er praktisch vanaf.
Toen Evil Knievel de opel uitkroop wist ik al wat er gebeurd was en zakte mijn broek van mijn reet......het zal toch #%%&$ niet waar zijn he!!!
Beleefdheid mijnerzeids is op zo een moment ver te zoeken maar het is me gelukt......alleen meneer heeft tot op vandaag nog nooit excuses of uberhaupt gevraagd aan mij of alles goed met me is....im not shittin u.
 
Meteen contact opgenomen met mijn jurist betreffende de rechtsbijstands hulp en de situatie uitgelegd.......en ook mijn eigen jurist liet mij perplex staan .

Willen wij dit voor laten komen meneertje Beuker dan staan we met 5 minuten weer op straat....ziet u...u heeft geen getuigen


Ik ben zelf eens afgesneden door een van rechts komende auto, die de binnendoorbocht nam. Mezelf toen onderuit geremd omdat ik ook al de bocht aan het nemen was. Mijn verzekering zag er geen brood in.

Later, in dezelfde bocht (T-splitsing), kwam ik van rechts maar nu een auto van links die mij geen voorrang verleende. Wederom mezelf onderuit geremd ... ik was al bezig met de bocht |( Ditmaal mocht ik wel vangen.
Naderhand een heel gesprek gehad met de motoragent die ter plaatse was, met hem ook over het vorige akkefietje gesproken waarna hij mij zei dat hij het er in zo'n situatie niet bij had laten zitten.
Het is dus maar de vraag hoever jouw verzekering wil gaan. Willen ze kosten maken met het risico te verliezen? Hoe drammerig bij jij bij jouw eigen verzekering? Het is niet jouw schuld; daar is de wetgeving toch voor?

Als ik nu in een dergelijke situatie zou komen zou ik toch tamelijk volhardend zijn; wellicht zelfs een spaarpotje aanleggen om proceskosten te moeten betalen maar ik zou het er _niet_ zomaar bij laten zitten. De tegenpartij heeft net zo min getuigen als jij. Al komt een rechter tot een 50-50 regeling, da's nog altijd meer dan je nu hebt. Jouw rechtsbijstand/verzekeraar moet daar dan echter wel zin in hebben .....
 
Rechtbijstand (lees jurist) vertelde mij het getuigen probleem en beaamde de door mij geopperde oplossing.
Waar meneer niet aan dacht is dat als ik iemand "laat"getuigen en zo dus de boel belazer,dat "ik" erop ga voor meineed.....das een strafbaar feit..das een strafblad....das een heleboel shit dus en sta ik aan de verkeerde kant van de tralies.

hulde aan "het" systeem!!!
 
Dus je hebt jouw verklaring + sporenonderzoek van de politie tegen de verklaring van die man dat jij van richting veranderde? Denk je niet dat, wanneer je het laat voorkomen, die oude man klem geluld kan worden door een advocaat? Kan me voorstellen dat die vent, onder indruk van al het gerechtelijk vertoon, terugkrabbelt en toegeeft.

Wat is er allemaal op het schadeformulier ingevuld eigenlijk? Dat hebben jullie toch beiden moeten ondertekenen?

Ik zou het er niet bij laten zitten, da's zeker.
 
probeer eens bij de tegenpartij langs te gaan om te vragen hoe hij er over denkt.
wellicht is hij bereid om te zeggen dat het zijn schuld was... Je weet dat niet.
 
Wanneer is dit gebeurd? Ik zou ze net zolang brieven sturen totdat ze er helemaal gek van werden.
Maar let op, ik ben een keer te laat met aangifte geweest (2dagen) en kreeg dus niks terug (ging om een fototoestel). Zal ook wel zo zijn met bezwaarschriften dat je binnen een bepaalde tijd moet reageren.
Heb je echt niks aan die klap overgehouden? Wel langs de dokter geweest?
Ik ben een keer op ongeveer de zelfde wijze aangereden zoals jij beschrijft alleen zat ik in het koekblik. Had toen behoorlijke nekpijn dus foto laten maken. Dit heb ik de verzekering direkt gemeld en aansprakelijk gesteld voor de verdere gevolgen.
Ik heb nog nooit zo snel geld ontvangen van een verzekering. Ze belde zelfs op om te vragen hoe het met mij ging. :?
Dus ik zou zeker nog een keer bezwaar aantekeken.
En zag dat je in Amsterdam woont, waar is het ongeluk gebeurd? In Amsterdam?
 
Ik heb dus ook , ervaringen in die trend, kijk ook eens naar de zaak, van Murat-D
( is wel een ander vlak , maar opmerkelijk en lerend !!!)hier is het video materiaal van de schietpartij geen bewijs!!!( kan heeeeeel makkelijk een ander zijn!!!!)

Ik ben het slachtoffer van een olie ongeval, en ondanks getuigen verklaringen is het niet te bewijzen, zeggen advocaten juridisch!! Als je nix toegeeft ben je in nederland nergens schuldig aan, behalve foto's van flitspalen, en zelfs hier leer ik van Murat-D, dat dat zelfs nog in twijfel te trekken is ,,,, ja dat LIJKT mijn kenteken, maar weet u 100% zeker dat dat ook zo is ???


Het rechtsysteem in Nederland is behoorlijk ziek, ik als opvoeder van kinderen heb het er soms moeilijk mee, hoe leg ik het mijn pukken uit??
maar RECHT HEBBEN en RECHT KRIJGEN zijn 2 hele verschillende dingen, het laatste is mijn ervaring is in deze samenleving niet gegarandeerd !!! :(
 
Wat ik altijd probeer te forceren bij een ongeval waar ik in mijn recht ben is dat de tegenpartij op het aanrijdingsformulier zet dat HIJ in fout was ...
 
Wat een gekloot zeg. K*t verzekeringen...

Veel succes met de afhandeling en heb je al in gedachten wat je nu wil doen op motorgebied, nieuwe bike en zo ja welke? Want die van jou werden dacht ik niet meer in Nederland verkocht of zit ik nu fout....
 
misschien toch maar meneer de ouwe zak zelf thuis opzoek? Je weet maar nooit hoe je em onder druk kunt zetten. En als ie niet wil luisteren... er zou maar zo eens een baksteen (ik bedoel de stenen vorm niet de politieman met als nickname baksteen op dit forum). Of er valt zo maar een moker op mijn auto, wel 10 keer! Ja, en als ie dan geen getuigen heeft....

Ik geef toe, het is niet een echt uitvoerbaar plan. Maar ik zou die blinde, achterlijke en te oude om nog ooit een auto te mogen besturen man toch eens bellen of opzoeken.... Nee heb je, ja kun je krijgen...

Hoe reageerde die man eigelijk tijdens het invullen van het schade formulier?

Cobain
 
Ook ooit zoiets gehad met mn koekblik. Knooppunt Hoevelaken A1 -> A28, ik voeg in voor rechtsaf richting Utrecht, alles gaat op de rem en de vent achter me maakt de achterkant van mn auto een stukkie kleiner. Het regende, hij lette niet op en dat was dat. Toch politie erbij gevraagd, 2 men nam eerst zijn verhaal af en toen mijn verhaal, we hadden hetzelfde verteld: Meneer reageerde te laat. Schadeformulier ingevuld, 2 handtekeningen, einde verhaal.

Tot ik 6 maand later een brief in de bus kreeg dat meneer mij aansprakelijk stelde, ik zou op me er op het allerlaatste moment tussen hebben gepropt zonder richting aan te geven.
Ik heb toen een briefje teruggestuurd dat dit onzin was en dat men het politierapport er maar eens bij moest pakken.

Nooit meer iets van gehoord.

Tip: Op het schadeformulier staat een veld opmerkingen. Laat de veroorzaker daar de volgende keer (zeg niet dat die komen gaat) verklaren dat hij je over het hoofd zag, desnoods met een politieagent erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan