Wie kan mij helpen met kettingset vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.m17

MF'er
9 sep 2009
135
0
Zoetermeer
Fijn dat je op deze topic heb geklikt :W

Het gaat hier om een gsf 600 bj '02 (Bandit) waarvan de kettingset vervangen moet worden.

de reden is een gebrek aan kennis alhoewel ik veel theorie heb gelezen, onder andere de howto. Alleen de praktijk wil nog wel eens anders uitpakken en dat risico wil ik niet nemen vooral omdat het mijn 1e keer is.
En verder wil ik het ook graag leren zonder een al te hoge prijs voor neer te hoeve leggen.

ook miss handig om te melden: beschik niet over een middenbok/paddockstand
enn uhmm... heb ook niet de juiste gereedschap hiervoor. Beginner he..gehe :$

Wie kan mij helpen ?? (liefst omgeving Zoetermeer)

much aprisia appricie appreciated
 
Ik vond alleen de reactie van Ritzen nergens op slaan.

met jou meerdere inc mezelf aangezien het niet incidenteel is maar structureel is :r

snap best dat iemand met een bedrijf geld wil verdienen maar tijd verdoen op mf is toch echt niet zakelijk aftrekbaar. resteert iemand hobbymatig een helpende hand bieden maar vervalt in drammen en afzeiken; jammer, wellicht andere hobby zoeken ipv op mf je frustraties te uiten? ;)

ts: ik woon niet in de buurt en heb geen kettingpons maar verder is het niet zulke diepdravende materie dus zal best goed komen :)
 
ik wil je niet aanvallen ofso... maar uit welke deel van mijn verhaal trek je die conclusie vandaan. mischien is het wel zo dat ik het gewoon wil leren en ik dit de manier vindt om zo hopelijk te leren..


Jullie vinden dit een misselijke reactie, maar juist de goede spullen kopen hoort ook bij het leerproces, Paul hoef je op dat vlak niets te vertellen.
Er van uitgaan dat je een goede set hebt aangeschaft is ook zeker geen garantie voor een goede keuze.
Stel een vriendelijke mf genoot helpt jou met montage van de kettingset, en aangenomen dat hij ook niet precies weet welke onder je motorfiets moet, je gaat rijden en hij klimt lekker om je been heen.
Hij heeft je geholpen en hij heeft in jouw ogen de vakkennis, dus hij heeft hem verkeerd gemonteerd, dat wil ik ermee zeggen.
Natuurlijk moet je niet bij Paul of mij een kettingset kopen ( je hebt wel de garantie dat je de goede hebt) maar je struint internet af, vinkt de goedkoopste aan en iedereen is blij.
Heb je dan JT, Bea of sunstar kettingwielen, die voldoen wel maar daar houd het gewoon wel mee op.
Ook dit zijn waardevolle tips die helaas vaak verkeerd worden begrepen omdat wij geld verdienen aan motoren.
 
ik koop mijn motor onderdelen gewoon bij de lokale motorzaak, dan heb ik de juiste spullen, de motorzaak verdient er ook wat aan, en ik kan lekker een beetje hobby uitoefenen.
iedereen gelukkig.
 
rare reacties inderdaad
wat voor optie heb je verder ook? ik denk niet dat bijv. een kevinblade zegt;
kom maar langs dan leg ik het je uit, met het winnen van een klant in het achterhoofd.
dan kan TS de volgende keren zelf aan de slag. Maar voor je het weet kom hij met elk wissewasje om advies vragen. Dat wordt vast vervelend als er verder niet meer dan een busje kettingvet wordt aangeschaft. Want de kettingset komt bij prijsvechter SMit vandaan.
m.a.w. als je niet kan of wilt helpen, zeg dan lekker niks. Ik gebruik lekker visjes :W
 
Laatst bewerkt:
rare reacties inderdaad
wat voor optie heb je verder ook? ik denk niet dat bijv. een kevinblade zegt;
kom maar langs dan leg ik het je uit, met het winnen van een klant in het achterhoofd.
dan kan TS de volgende keren zelf aan de slag. Maar voor je het weet kom hij met elk wissewasje om advies vragen. Dat wordt vast vervelend als er verder niet meer dan een busje kettingvet wordt aangeschaft. Want de kettingset komt bij prijsvechter SMit vandaan.
m.a.w. als je niet kan of wilt helpen, zeg dan lekker niks. Ik gebruik lekker visjes :W


Jaja iemand die al een kettingset heeft aangeschaft en zeggen kom maar in mijn duur betaalde werkplaats dan leg ik het je uit en monteer ik het gratis voor je zodat je de volgende keer weer via internet een kettingset kan kopen en zelf monteren, echt een win win situatie.
Maar Paul en ik zitten hier echt niet om zieltjes te winnen hoor _O- .
 
Jaja iemand die al een kettingset heeft aangeschaft en zeggen kom maar in mijn duur betaalde werkplaats dan leg ik het je uit en monteer ik het gratis voor je zodat je de volgende keer weer via internet een kettingset kan kopen en zelf monteren, echt een win win situatie.
Maar Paul en ik zitten hier echt niet om zieltjes te winnen hoor _O- .
Als ik zo hoor dat je gemiddeld een maand of wat moet wachten totdat je bij Paul op audiëntie mag komen, omdat hij het zo druk heeft, dan hoeft hij helemaal niet zorgen te maken dat ik langskom. Ik moet mijn motor gefixt hebben en wel binnen een week, niet een maand of wat later _O-
 
Als ik zo hoor dat je gemiddeld een maand of wat moet wachten totdat je bij Paul op audiëntie mag komen, omdat hij het zo druk heeft, dan hoeft hij helemaal niet zorgen te maken dat ik langskom. Ik moet mijn motor gefixt hebben en wel binnen een week, niet een maand of wat later _O-


Geeft toch wel aan dat hij erg goed is en veel tevreden klanten heeft, maar ook de woorden van een vakman kan zijn waarde hebben, en blijkt gezien de reacties toch stiekum een kern van waarheid te zijn :9
 
Geeft toch wel aan dat hij erg goed is en veel tevreden klanten heeft, maar ook de woorden van een vakman kan zijn waarde hebben, en blijkt gezien de reacties toch stiekum een kern van waarheid te zijn :9
Begrijp me niet verkeerd, ik twijfel niet aan zijn vakmanschap en ook niet de jouwe. Het komt alleen ongeveer mijn strot uit over dat eeuwige gejank van jullie over zelf dingen doen, niet bij de motorzaak langskomen om daarna de rotzooi van geklungel weer goed te krijgen.
 
Jaja iemand die al een kettingset heeft aangeschaft en zeggen kom maar in mijn duur betaalde werkplaats dan leg ik het je uit en monteer ik het gratis voor je zodat je de volgende keer weer via internet een kettingset kan kopen en zelf monteren, echt een win win situatie.
Maar Paul en ik zitten hier echt niet om zieltjes te winnen hoor _O- .
Typisch, ik leg zelf al uit dat het geen optie is. maar je benadrukt het nog even, mochten er toch nog mensen zijn die het niet begrijpen. stel je voor!
want dan raak je zieltjes kwijt, al zit je daar ook niet voor op het forum.
het lijkt er soms wel op..vooral omdat je nu vanuit jezelf (ik repte er niet over) klaarblijkelijk hard moet roepen dat je hier niet zit om zieltjes te winnen.

en ja je werkplaats is duurbetaald, nederland moet de broekriem aanhalen. je ziet ook steeds meer mensen die zelf moeten gaan sleutelen. doe jij de wiskunde ;)
 
Jullie vinden dit een misselijke reactie, maar juist de goede spullen kopen hoort ook bij het leerproces, Paul hoef je op dat vlak niets te vertellen.
Er van uitgaan dat je een goede set hebt aangeschaft is ook zeker geen garantie voor een goede keuze.
Stel een vriendelijke mf genoot helpt jou met montage van de kettingset, en aangenomen dat hij ook niet precies weet welke onder je motorfiets moet, je gaat rijden en hij klimt lekker om je been heen.
Hij heeft je geholpen en hij heeft in jouw ogen de vakkennis, dus hij heeft hem verkeerd gemonteerd, dat wil ik ermee zeggen.
Natuurlijk moet je niet bij Paul of mij een kettingset kopen ( je hebt wel de garantie dat je de goede hebt) maar je struint internet af, vinkt de goedkoopste aan en iedereen is blij.
Heb je dan JT, Bea of sunstar kettingwielen, die voldoen wel maar daar houd het gewoon wel mee op.
Ook dit zijn waardevolle tips die helaas vaak verkeerd worden begrepen omdat wij geld verdienen aan motoren.

man, man, wat ben je toch ook een droeftoeter...... :')
 
Als ik zo hoor dat je gemiddeld een maand of wat moet wachten totdat je bij Paul op audiëntie mag komen, omdat hij het zo druk heeft, dan hoeft hij helemaal niet zorgen te maken dat ik langskom. Ik moet mijn motor gefixt hebben en wel binnen een week, niet een maand of wat later _O-

Binnen een maand gaat bij mij niet lukken...
Momenteel zit ik volgeboekt t/m de 2e week van mei... , dat zijn dus ongeveer 10 weken wachttijd. -O-
Ik kan er helaas ook niets aan doen, al vind ik het wél jammer voor de mensen om ze zolang te laten wachten of nee te moeten verkopen.
Voor kleine reparaties en spoedklussen werk ik wel wat extra over, ik wil toch koste wat het kost iedereen aan het rijden houden, de zomer duurt sowieso al veel te kort.
 
Natuurlijk moet je niet bij Paul of mij een kettingset kopen ( je hebt wel de garantie dat je de goede hebt) maar je struint internet af, vinkt de goedkoopste aan en iedereen is blij.

Ik vond het vermakelijk leesvoer tot ik dit las.
Alsof iedereen die geen eigen zaak heeft maar hobbymatig knutselt automatisch het goedkoopste uitzoekt.
Waarom denk je dat? Denk je echt dat alle hobbysleutelaars alleen maar oog voor de portemonnee hebben en dat kwaliteit of zelfs pasvorm er niet toe doet?

Ik ken mensen die géén eigen zaak hebben maar qua kennis absoluut niet minder weten dan een dealer én ze zijn geïnteresseerder omdat het persoonlijk is.

Ik weet niet wat je met deze vorm van arrogantie denkt te bereiken maar op mij komt het niet positief over iig.

Als ik ergens niet uit kom schroom ik niet om een hulplijn in te schakelen of zelfs om het te laten doen maar als je zo over je klanten denkt geloof ik niet dat ik ooit in je zaak kom.
 
.


Ik ken mensen die géén eigen zaak hebben maar qua kennis absoluut niet minder weten dan een dealer én ze zijn geïnteresseerder omdat het persoonlijk is.

Ik weet niet wat je met deze vorm van arrogantie denkt te bereiken maar op mij komt het niet positief over iig.

Als ik ergens niet uit kom schroom ik niet om een hulplijn in te schakelen of zelfs om het te laten doen maar als je zo over je klanten denkt geloof ik niet dat ik ooit in je zaak kom.
 
Ik vond het vermakelijk leesvoer tot ik dit las.
Alsof iedereen die geen eigen zaak heeft maar hobbymatig knutselt automatisch het goedkoopste uitzoekt.
Waarom denk je dat? Denk je echt dat alle hobbysleutelaars alleen maar oog voor de portemonnee hebben en dat kwaliteit of zelfs pasvorm er niet toe doet?

Ik ken mensen die géén eigen zaak hebben maar qua kennis absoluut niet minder weten dan een dealer én ze zijn geïnteresseerder omdat het persoonlijk is.

Ik weet niet wat je met deze vorm van arrogantie denkt te bereiken maar op mij komt het niet positief over iig.

Als ik ergens niet uit kom schroom ik niet om een hulplijn in te schakelen of zelfs om het te laten doen maar als je zo over je klanten denkt geloof ik niet dat ik ooit in je zaak kom.

Eerlijk gezegd schat ik de technische kennis van een gemiddelde dealer ook steeds minder hoog in. 't is een trieste zaak..
 


Wie zegt nu dat ik jou in mijn zaak wil hebben????
Snap eigenlijk niet waar je het over hebt, arrogantie????
Ik waarschuw alleen maar, en die opmerking dat jij mensen kent die geen eigen zaak hebben meer kennis hebben???
Waar basseer je dat op, toch niet op je eigen kennis hoop ik???
Maar ik zit hier prive op mf omdat ik een groot motorliefhebber ben en dat mijn hele leven bol staat van motorfietsen, nu nog steeds, buiten mijn werk om ben ik elk moment van de dag met motoren bezig in de ruimste zin des woords.
Veel mensen hier zijn maar een kleine periode in hun leven hobbymatig bezig en is niets met arrogantie maar soms alarmbelletjes geven dat het vaak niet zo eenvoudig zal zijn als het lijkt, gewoon omdat we jaren genoeg zien.
En ook heb ik hobbysleutelaars onder mijn klantenkring en als ze kleppen gaan stellen geef ik ze mijn door stelplaatjes mee, maar dat zijn mensen die mij zelfs ook wat gunnen, dat mis ik hier op mf, er zijn 2 partijen.
Denk je dan echt dat Paul Ritzen geen liefhebber is????
 
Wie zegt nu dat ik jou in mijn zaak wil hebben????
Snap eigenlijk niet waar je het over hebt, arrogantie????
Ik waarschuw alleen maar, en die opmerking dat jij mensen kent die geen eigen zaak hebben meer kennis hebben???
Waar basseer je dat op, toch niet op je eigen kennis hoop ik???
Maar ik zit hier prive op mf omdat ik een groot motorliefhebber ben en dat mijn hele leven bol staat van motorfietsen, nu nog steeds, buiten mijn werk om ben ik elk moment van de dag met motoren bezig in de ruimste zin des woords.
Veel mensen hier zijn maar een kleine periode in hun leven hobbymatig bezig en is niets met arrogantie maar soms alarmbelletjes geven dat het vaak niet zo eenvoudig zal zijn als het lijkt, gewoon omdat we jaren genoeg zien.
En ook heb ik hobbysleutelaars onder mijn klantenkring en als ze kleppen gaan stellen geef ik ze mijn door stelplaatjes mee, maar dat zijn mensen die mij zelfs ook wat gunnen, dat mis ik hier op mf, er zijn 2 partijen.
Denk je dan echt dat Paul Ritzen geen liefhebber is????
Dus je snap je arrogantie niet ?
Bijna iedere keer dat je iets plaatst laat je weten hoe geweldig je bent en hoe onnozel de doe het zelver is.
Hoe vaak ben je daar al op gewezen ?
Maar waarschijlijk is dat gewoon niet waar en weet je ook dat weer beter dan de rest.
 
maar goed, dat kevinblade een kansloze hier is die op geen enkele mogelijke manier genuanceerd uit de hoek kan komen weten we al.

De vraag is: wie gaat TS helpen????????

Ach, dat valt best mee hoor... , hij heeft alleen te vaak gezeur aan z'n hoofd gehad waarvan het antwoord te vaak hetzelfde was.
Op gegeven moment komt dat je strot uit en krijg je deze begrijpelijke reacties.
Toen ik de eerste keer een kettingset moest wisselen bestond er nog geen internet, het woord internet was er zelfs nog niet eens....
Toen moest ik alles vanuit een ouderwets boekje, óf met eigen gezond verstand doen.
Dus, waar een wil is, is een weg.., en de makkelijke weg is hulp te halen, wat in mijn ogen niet écht een zeer gemotiveerde en met sterke wilskracht gepassioneerde persoon kan zijn.
Ik denk nu dus nog steeds hetzelfde, het is gewoon een economisch besluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan