Wie kan mij helpen met kettingset vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.m17

MF'er
9 sep 2009
135
0
Zoetermeer
Fijn dat je op deze topic heb geklikt :W

Het gaat hier om een gsf 600 bj '02 (Bandit) waarvan de kettingset vervangen moet worden.

de reden is een gebrek aan kennis alhoewel ik veel theorie heb gelezen, onder andere de howto. Alleen de praktijk wil nog wel eens anders uitpakken en dat risico wil ik niet nemen vooral omdat het mijn 1e keer is.
En verder wil ik het ook graag leren zonder een al te hoge prijs voor neer te hoeve leggen.

ook miss handig om te melden: beschik niet over een middenbok/paddockstand
enn uhmm... heb ook niet de juiste gereedschap hiervoor. Beginner he..gehe :$

Wie kan mij helpen ?? (liefst omgeving Zoetermeer)

much aprisia appricie appreciated
 
De mogelijkheid bestaat ook om positief advies te geven welk kettingset en of tandwielen dan wel aangeschaft kunnen worden om verzekerd te zijn van goede kwaliteit ipv gelijk in de "ervanuit gaan modus" te schieten en ervanuit gaan dat er bagger aangeschaft wordt, dit even aan de personen die snel met negatief commentaar klaar staan(wie de schoen past trekt hem aan zal ik maar zeggen)

Zelf ben ik door hobby in de motorfietsen terecht gekomen, verdiep me in de materie en maak gelukkig ook nog eens een fout, gelukkig leer ik daar van. Materialen haal ik bij leveranciers die weten waar ze het over hebben zodat hier geen nadelen door kunnen ontstaan.
Als mensen voor goedkoop willen gaan is dat een keus, ze kunnen er achter komen dat de remblokken of kettingset die lekker goedkoop is misschien korter meegaan en misschien is het helemaal niet merkbaar omdat deze mensen 1000 km per jaar rijden!?

Laat ieder in z'n waarde denk ik. Als advies geef ik m'n klanten wel mee om voor kwaliteits producten te kiezen, wat ze zelf besluiten mogen ze zelf weten.

Zelf probeer ik uit wat goedkopere producten doen, in m'n auto zit action olie, als t bevalt zal ik het ander automobilisten ook vertellen wat ik ervan vind, positief of negatief. Om het in m'n motor te gooien, nee, toch maar olie die daar geschikt voor is.

En verder... laten we het leuk houden! :-D

Waar is de tijd dat ik zat de wachten op het antwoord van paul of kevin om te kijken of dat de goede oplossing voor het probleem was? De kennis zit wel goed bij deze heren dat geloof ik zeker!
Dat wilde ik even kwijt :)

Kunnen we nu weer on-topic?
 
Laatst bewerkt:
of tegenwoordig een PDF manual ipv ouderwets boekje.

Maar...

Daar kun je verekkes ver mee komen!

Dat geloof ik graag. Ik heb ook wat ik al zei veel theorie gelezen. misschien toch het lef niet om dit in de praktijk alleen uit te voeren. en te falen en daarvan te leren. Maar ik faal niet graag met alles wat ik doe. slechte/goeie eigenschap is maar hoe je het bekijkt.

edit: Dit was tevens mijn eerste stappenplan om met de howto hier op mf mijn kettingset te gaan vervangen en andere informatie/filmpjes op internet. tot iemand zei in mijn vriendenkring: ik zou niet meteen als eerste onderhoud aan je kettingset beginnen. met de gedachte gebrek aan kennis/ervaring en gevolge van dien.
 
Laatst bewerkt:
Ik had al zo'n vermoeden dat je pissed zou zijn aangezien je vorige quote van mij nogal mislukte.
Wellicht dat je de volgende keer de hulp van een vakman in kan schakelen. ;)
Maar om er ff serieus op in te gaan want ik draag je geen kwaad hart toe of zo:

Wie zegt nu dat ik jou in mijn zaak wil hebben????
Snap eigenlijk niet waar je het over hebt, arrogantie????

Deze laat ik onbetwist, je spreekt voor jezelf. Maar niet in je voordeel, lees de rest ook ff

Ik waarschuw alleen maar, en die opmerking dat jij mensen kent die geen eigen zaak hebben meer kennis hebben???
Waar basseer je dat op, toch niet op je eigen kennis hoop ik???

En waar waarschuw je precies voor? Voor mensen die dezelfde kennis en tools hebben als jij?
En waar ik dat op baseer?
Daar begint het mee, je leest/luistert niet.
Ik schrijf duidelijk dat ik mensen KEN.
En buiten dat weet je niet hoe ver mijn kennis of beschikbaarheid van gereedschap reikt.
Je drijft op aannames.

Maar ik zit hier prive op mf omdat ik een groot motorliefhebber ben en dat mijn hele leven bol staat van motorfietsen, nu nog steeds, buiten mijn werk om ben ik elk moment van de dag met motoren bezig in de ruimste zin des woords.

Lovenswaardig en ik vind het fijn voor je dat je van je hobby je werk hebt kunnen maken.

Veel mensen hier zijn maar een kleine periode in hun leven hobbymatig bezig en is niets met arrogantie maar soms alarmbelletjes geven dat het vaak niet zo eenvoudig zal zijn als het lijkt, gewoon omdat we jaren genoeg zien.

Zal inderdaad best zo zijn maar past niet echt in dit topic.
Hier wordt alleen gevraagd om hulp met het monteren van een ( EEN ) kettingset en meteen kan de dhz'er niks meer en moet men naar de specialist.
Je moest eens weten wat ik onderhand gesleuteld heb zonder een eigen zaak te hebben.
Van tevoren dingen uitzoeken en de ballen hebben om het te doen is nodig, en soms luikt het idd niet.
Kan, maar kan me niet voorstellen dat je kwaad wordt op dit soort mensen, jij bent zelf tenslotte ook "groot" geworden door initiatief te tonen?
Of ben je een prins van de motorwereld die alles aangereikt heeft gekregen omdat er nou eenmaal een bloedband was?

En ook heb ik hobbysleutelaars onder mijn klantenkring en als ze kleppen gaan stellen geef ik ze mijn door stelplaatjes mee, maar dat zijn mensen die mij zelfs ook wat gunnen, dat mis ik hier op mf, er zijn 2 partijen.
Denk je dan echt dat Paul Ritzen geen liefhebber is????

Da's idd punt twee, elkaar helpen waar nodig en kan hoort gewoon zo, of je nou motor rijdt of niet.
Maar dan nog kun je ook begrip voor elkaar hebben, advies geven hier terwijl je een eigen zaak hebt.
Schiet je meer mee op dan de nietprofessionals af te schilderen als noknows, ik vind het persoonlijk niet tof iig.

Ik snap echt wel dat jij ook een boterham wilt verdienen maar klantenwerving begint oa hier, omgang met klanten doe je in je eigen zaak.
En als ik in jouw zaak ben en je doet net zo als hier op het forum dan ben je een potentiele klant kwijt.
Dat bedoel ik.
Ik twijfel niet aan je vakkundigheid maar wellicht is het een idee om je eens wat te verdiepen in omgangsvormen.
 
Mijn ketting en meuk zitten er ook aan te komen. En uiteraard ga ik dat zelf proberen.
Dus als er een topic verschijnt over het wisselen van een ketting ga ik dat lezen.
Wat ik dus graag zou willen lezen van de professionals is welke merken ik moet vermijden, welke merken aan te raden zijn, dat soort dingen. Dat een professional niet gaat vertellen hoe het moet snap ik best. Moet je maar langskomen.
Maar goed, tegen de tijd dat ik aan de beurt ben hoop ik dat de TS mij kan vertellen welke truc hij gebruikt heeft. Ik lees vaak iets over twee hamers, klinkt als een SEH'tje in mijn geval... (spoed eisende hulp)
 
De mogelijkheid bestaat ook om positief advies te geven wel kettingset en of tandwielen dat wel aangeschaft kunnen worden om verzekerd te zijn van goed kwaliteit ipv gelijk in de ervanuit gaan modus te schieten en ervanuit gaan dat er bagger aangeschaft wordt, dit even aan de personen die snel met negatief commentaar klaar staan(wie de schoen past trekt hem aan zal ik maar zeggen)

Zelf ben ik al hobby in de motorfietsen terecht gekomen, verdiep me in de materie en maak gelukkig ook nog eens een fout, gelukkig leer ik daar van. Materialen haal ik bij leveranciers die weten waar ze het over hebben zodat hier geen nadelen door kunnen ontstaan.
Als mensen voor goedkoop willen gaan is dat een keus, ze kunnen er achter komen dat de remblokken of kettingset die lekker goedkoop is misschien korter meegaan en misschien is het helemaal niet merkbaar omdat deze mensen 1000 km per jaar rijden!?

Laat ieder in z'n waarde denk ik. Als advies geef ik m'n klanten wel mee om voor kwaliteits producten te kiezen, wat ze zelf besluiten mogen ze zelf weten.

Zelf probeer ik uit wat goedkopere producten doen, in m'n auto zit action olie, als t bevalt zal ik het ander automobilisten ook vertellen wat ik ervan vind, positief of negatief. Om het in m'n motor te gooien, nee, toch maar olie die daar geschikt voor is.

En verder... laten we het leuk houden! :-D

Waar is de tijd dat ik zat de wachten op het antwoord van paul of kevin om te kijken of dat de goede oplossing voor het probleem was? De kennis zit wel goed bij deze heren dat geloof ik zeker!
Dat wilde ik even kwijt :)

Kunnen we nu weer on-topic?


Ik denk eigenlijk eerlijk gezegd dat er weinig meer gepassioneerde sleutelaars zijn als Paul en ik, en zoals ik veel dingen van jou lees behoor je ook tot deze groep.
De andere groep heeft niet veel met passie te maken maar meer economisch.
Geen probleem, maar zonder de personen porsoonlijk te kennen wordt er toch vaak des persoons afgegeven en dat is weer een zwakheid in het menselijk brein dat we onze eigen ervaring koppelen aan andermans ervaringen.
Ik kom vaak negatief over, maar weinigen beseffen dat ik vaak mensen wil waarschuwen tegen onnodige en gevaarlijke fouten.
Maar natuurlijk trekt de meerderheid meestal samen om dan sterk te zijn tegen over 1 persoon, houdt dus in dat veel dingen door een andere bril wordt gezien.
Wij zien zeer regelmatig zaken die onnodig zijn verziekt en het lijkt mij logisch dat wij meer kennis bezitten dan de hobbysleutelaars, al is het maar de ervaring, want welke hobbysleutelaar lepeld dagelijk motorblokken los en is 9 a 10 uur per dag bezig met motorfiets techniek.
Ook matriaal en productkennis is belangrijker, en ook zitten wij er weleens volledig naast.
Heb in het verleden VAZ kettingsets met BEA kettingwielen verkocht, deze waren volgens de importeur super en met een speciaal prijskaartje.
Bleek na 5000 km volledig te zijn versleten, dus ik heb ze allemaal op mijn kosten vervangen door AFAM kettingsets, dit koste mij veel tijd, moeite en doekoe :X .
Daarom hamer ik er vaak op dat die goedkope internet setjes vaak net niet de goede kwaliteit zijn, en veel lezers hier gaan er vanuit dat een kettingset een kettingset is.
Wordt als negatief en betweterig en arrogant ervaren, jammer, maar ik merk wel dat heel veel lezers die niet reageren er wel op letten, dat maakt mij weer blij als ik dat bij mij op de zaak weer hoor.
Al hebben ze een goede set bij een ander gekocht omdat ze toch kwaliteit tegen de prijs gingen bekijken, en dat doet mij dan deugd, niet als ondernemer maar als motorman.
Zo zie ik ook regelmatig dat kettingen fout zijn geklonken, of dat de pennen krom zijn geslagen door het klinken met een hamer en een vuist.
Tja een doktor ziet ook alleen maar mensen die wat mankeren, laten we het daar op houden.
 
Ik denk eigenlijk eerlijk gezegd dat er weinig meer gepassioneerde sleutelaars zijn als Paul en ik, en zoals ik veel dingen van jou lees behoor je ook tot deze groep.
De andere groep heeft niet veel met passie te maken maar meer economisch.
Geen probleem, maar zonder de personen porsoonlijk te kennen wordt er toch vaak des persoons afgegeven en dat is weer een zwakheid in het menselijk brein dat we onze eigen ervaring koppelen aan andermans ervaringen.
Ik kom vaak negatief over, maar weinigen beseffen dat ik vaak mensen wil waarschuwen tegen onnodige en gevaarlijke fouten.
Maar natuurlijk trekt de meerderheid meestal samen om dan sterk te zijn tegen over 1 persoon, houdt dus in dat veel dingen door een andere bril wordt gezien.
Wij zien zeer regelmatig zaken die onnodig zijn verziekt en het lijkt mij logisch dat wij meer kennis bezitten dan de hobbysleutelaars, al is het maar de ervaring, want welke hobbysleutelaar lepeld dagelijk motorblokken los en is 9 a 10 uur per dag bezig met motorfiets techniek.
Ook matriaal en productkennis is belangrijker, en ook zitten wij er weleens volledig naast.
Heb in het verleden VAZ kettingsets met BEA kettingwielen verkocht, deze waren volgens de importeur super en met een speciaal prijskaartje.
Bleek na 5000 km volledig te zijn versleten, dus ik heb ze allemaal op mijn kosten vervangen door AFAM kettingsets, dit koste mij veel tijd, moeite en doekoe :X .
Daarom hamer ik er vaak op dat die goedkope internet setjes vaak net niet de goede kwaliteit zijn, en veel lezers hier gaan er vanuit dat een kettingset een kettingset is.
Wordt als negatief en betweterig en arrogant ervaren, jammer, maar ik merk wel dat heel veel lezers die niet reageren er wel op letten, dat maakt mij weer blij als ik dat bij mij op de zaak weer hoor.
Al hebben ze een goede set bij een ander gekocht omdat ze toch kwaliteit tegen de prijs gingen bekijken, en dat doet mij dan deugd, niet als ondernemer maar als motorman.
Zo zie ik ook regelmatig dat kettingen fout zijn geklonken, of dat de pennen krom zijn geslagen door het klinken met een hamer en een vuist.
Tja een doktor ziet ook alleen maar mensen die wat mankeren, laten we het daar op houden.

Ik snap je insteek, vroegah waren je antwoorden naar mijn idee ook meer behulpzaam en dat bedoel ik het stukje wat je hierboven schrijft, je geeft het advies om een bepaald merk aan te schaffen omdat jij de ervaring hebt dat deze goed is. Zonder dat je (bij voorbaat) afkraakt. ;)

En idd ook ik kom fietsen tegen die in privé onderhoud van eigenaar geweest zijn en remmen verwaarloost zijn, lager versleten enz gewoon omdat mensen niet weten dat dit ook onderhoud vraagt. Ik leg het ze altijd netjes uit waarom er veel uren in het onderhoud zijn gaan zitten en wat ze zelf erbij zouden kunnen doen om het te voorkomen. Doen ze dit niet ook goed, ik blijf wel bezig :) Oké soms is het wel frustrerend dat mensen perse zelf willen sleutelen en jij de rommel op kan knappen en niet altijd zijn alle uren dan te berekenen...

Vrede op M-F O-)
 
Ik snap je insteek, vroegah waren je antwoorden naar mijn idee ook meer behulpzaam en dat bedoel ik het stukje wat je hierboven schrijft, je geeft het advies om een bepaald merk aan te schaffen omdat jij de ervaring hebt dat deze goed is. Zonder dat je (bij voorbaat) afkraakt. ;)

En idd ook ik kom fietsen tegen die in privé onderhoud van eigenaar geweest zijn en remmen verwaarloost zijn, lager versleten enz gewoon omdat mensen niet weten dat dit ook onderhoud vraagt. Ik leg het ze altijd netjes uit waarom er veel uren in het onderhoud zijn gaan zitten en wat ze zelf erbij zouden kunnen doen om het te voorkomen. Doen ze dit niet ook goed, ik blijf wel bezig :) Oké soms is het wel frustrerend dat mensen perse zelf willen sleutelen en jij de rommel op kan knappen en niet altijd zijn alle uren dan te berekenen...

Vrede op M-F O-)

In de tijd dat ik vaak uitten treure aan het uileggen was waren er ook elementen bij die alles afzeken, gewoon het feit dat het je werk is, en eigenlijk horen wij niet eens hier op het forum thuis.
Maar in ons hart zijn ook wij echte motormensen, maar gelukkig zien veel stille meelezers wel de insteek, en daar gaat het mij ook wel om.
Het zijn ook altijd de zelfde zeer mondige figuren die overal zo,n opspraak maken en het beter weten en afzeiken, maar om hun eigen zwakheden te verbloemen denk ik dan maar.
Maar ik vind het niet frustrerend om andermans ellende op te knappen hoor, want het is eenmaal uurtje factuurtje.
Het ergste vind ik dat het vaak onnodig stuk moet gaan en dat het dan onnodig geld moet kosten.
 
In de tijd dat ik vaak uitten treure aan het uileggen was waren er ook elementen bij die alles afzeken, gewoon het feit dat het je werk is, en eigenlijk horen wij niet eens hier op het forum thuis.
Maar in ons hart zijn ook wij echte motormensen, maar gelukkig zien veel stille meelezers wel de insteek, en daar gaat het mij ook wel om.
Het zijn ook altijd de zelfde zeer mondige figuren die overal zo,n opspraak maken en het beter weten en afzeiken, maar om hun eigen zwakheden te verbloemen denk ik dan maar.
Maar ik vind het niet frustrerend om andermans ellende op te knappen hoor, want het is eenmaal uurtje factuurtje.
Het ergste vind ik dat het vaak onnodig stuk moet gaan en dat het dan onnodig geld moet kosten.

T is mij duidelijk.
TS heeft iig een DC ketting met afam tandwielen...;)
 
T is mij duidelijk.
TS heeft iig een DC ketting met afam tandwielen...;)


Als de ketting van het juiste type is met de juiste treksterkte heeft hij een goede keuze gemaakt.
Ook een DC, DID, AFAM geldt het zelfde, de juiste ketting gebruiken, een diversion 600 heeft een andere ketting dan een ducati M900 terwijl de maat allebij 520 is.
 
Als de ketting van het juiste type is met de juiste treksterkte heeft hij een goede keuze gemaakt.
Ook een DC, DID, AFAM geldt het zelfde, de juiste ketting gebruiken, een diversion 600 heeft een andere ketting dan een ducati M900 terwijl de maat allebij 520 is.
Waar zit hem dat verschil in ?
 
Waar zit hem dat verschil in ?


Matriaal keuze, dikte van de pennen, x ring, O ring, W ring.
Ik zelf monteer altijs standaard de sterkste ketting, want ook onder een Div 600 is het heerlijk om eigenlijk nooit je ketting te hoeven stellen en alleen maar in te vetten.
Je hebt ook kettingen zonder ringen ertussen, sterkte van de schakels, meer vlees op de schalm om de pen heen.
Hoe duurder de ketting hoe beter de kwaliteit is.
Heb weleens een ketting moeten monteren waar de schalm om de pen heed drukken de schalm gewoon omboog :X , dus maar gestopt met monteren.
 
Maar goed, tegen de tijd dat ik aan de beurt ben hoop ik dat de TS mij kan vertellen welke truc hij gebruikt heeft. Ik lees vaak iets over twee hamers, klinkt als een SEH'tje in mijn geval... (spoed eisende hulp)
Ik heb ooit eens een ketting geklonken met een:
- moer
- poelietrekker
- spaanplaatschroef :')
De ketting heeft 50K op de GSXF gezeten (DID kettingset met JT tandwielen, Jos Smit).
 
Ik snap je insteek, vroegah waren je antwoorden naar mijn idee ook meer behulpzaam en dat bedoel ik het stukje wat je hierboven schrijft, je geeft het advies om een bepaald merk aan te schaffen omdat jij de ervaring hebt dat deze goed is. Zonder dat je (bij voorbaat) afkraakt. ;)
En idd ook ik kom fietsen tegen die in privé onderhoud van eigenaar geweest zijn en remmen verwaarloost zijn, lager versleten enz gewoon omdat mensen niet weten dat dit ook onderhoud vraagt. Ik leg het ze altijd netjes uit waarom er veel uren in het onderhoud zijn gaan zitten en wat ze zelf erbij zouden kunnen doen om het te voorkomen. Doen ze dit niet ook goed, ik blijf wel bezig :) Oké soms is het wel frustrerend dat mensen perse zelf willen sleutelen en jij de rommel op kan knappen en niet altijd zijn alle uren dan te berekenen...
Vrede op M-F O-)

Ik zit soms ook met kromme tenen een reactie van Ruud te lezen, omdat ik dan vaak al weet hoe dat over gaat komen. Maar ik snap z'n frustratie en wat hij bedoelt. Die frustratie komt ongetwijfeld deels voort uit zijn motivatie voor het werk.
Ik kan me goed voorstellen dat anderen in zijn positie het al lang hadden opgegeven. Dan heb je tig jaar ervaring als professioneel sleutelaar en komt er zo'n pubertje vertellen dat hij het toch écht beter weet en dat Ruud er alleen voor de centen inzit..... Dat moet pijn doen. Toch blijft Ruud z'n boodschap neerleggen, dat verdient wat mij betreft wel degelijk meer respect dan hij krijgt.
 
Ik zit soms ook met kromme tenen een reactie van Ruud te lezen, omdat ik dan vaak al weet hoe dat over gaat komen. Maar ik snap z'n frustratie en wat hij bedoelt. Die frustratie komt ongetwijfeld deels voort uit zijn motivatie voor het werk.
Ik kan me goed voorstellen dat anderen in zijn positie het al lang hadden opgegeven. Dan heb je tig jaar ervaring als professioneel sleutelaar en komt er zo'n pubertje vertellen dat hij het toch écht beter weet en dat Ruud er alleen voor de centen inzit..... Dat moet pijn doen. Toch blijft Ruud z'n boodschap neerleggen, dat verdient wat mij betreft wel degelijk meer respect dan hij krijgt.

Ik begrijp jou en zijn verhaal, soms is advies geven waar de TS op kan letten wat hij aanschaft of hoe hij het uitvoerd dan toch genoeg? Over en weer worden de laatste tijd met vingetjes gewezen en gezwaaid, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Ik zit nu zo'n 20 jaar in de techniek en leer nog steeds van de dingen die hier gezegd wordt. Uiteindelijk lezen de mensen op M-F ook de tips, kennis enz en komen daardoor bij "ons" terecht omdat ze vertrouwen dat wij weten waar we het over hebben en waar we mee bezig zijn.
 
Ik begrijp jou en zijn verhaal, soms is advies geven waar de TS op kan letten wat hij aanschaft of hoe hij het uitvoerd dan toch genoeg?

Ja, dat zou je wel zeggen, zo zat Ruud er ook best wel in, net zoals Paul en enkele anderen.
Maar na een tijdje zal ongetwijfeld de frustratie een rol gaan spelen. Dan roep je vanuit je vakkennis "doe het zus en zo en let daar en daar op" en dan krijg je doodleuk te horen dat ze een beter advies van een échte deskundige hebben gevolgd, die ook een keer wat schroefjes heeft losgedraaid....
Dan zal zo af en toe een wat zuurdere reactie niet te voorkomen zijn, motorboeren zijn soms net échte mensen...... ;)

Ik ben zelf overigens ook stronteigenwijs (zou je niet zeggen O-) ) en wil zo'n klusje soms graag zelf doen. Niet omdat ik denk het beter te kunnen, maar omdat het leuk en leerzaam kan zijn. Maar geen haar op m'n hoofd die dan advies van zo iemand negeert of bekritiseert..... zelfs als ik besluit om het toch anders te doen.
 
Ik ben zelf overigens ook stronteigenwijs (zou je niet zeggen O-) ) en wil zo'n klusje soms graag zelf doen. Niet omdat ik denk het beter te kunnen, maar omdat het leuk en leerzaam kan zijn. Maar geen haar op m'n hoofd die dan advies van zo iemand negeert of bekritiseert..... zelfs als ik besluit om het toch anders te doen.

Ah, dat klinkt bekent...
Naja, als mensen niet naar t advies luisteren is het ook goed wat mij betreft. Ga k door naar t volgende topic...
 
Ik heb ooit eens een ketting geklonken met een:
- moer
- poelietrekker
- spaanplaatschroef :')
De ketting heeft 50K op de GSXF gezeten (DID kettingset met JT tandwielen, Jos Smit).

Waarvan 49.5K op de aanhanger achter de auto :?
Slechts dán is het geloofwaardig, in alle andere gevallen denk ik persoonlijk dat je met 99,999999999999999999999999999999999999999999% zekerheid flink uit je nek zit te praten..
Maarja, er zijn immers mensen die een leugen gaan geloven als ze zichzelf er maar vaak genoeg mee confronteren :+
 
Waarvan 49.5K op de aanhanger achter de auto :?
Slechts dán is het geloofwaardig, in alle andere gevallen denk ik persoonlijk dat je met 99,999999999999999999999999999999999999999999% zekerheid flink uit je nek zit te praten..
Maarja, er zijn immers mensen die een leugen gaan geloven als ze zichzelf er maar vaak genoeg mee confronteren :+
Kan dat volgens jou niet met dat merk of denk je dat met geen enkel merk kan ?
Mijn buurman heeft een fireblade waarmee hij met de originele ketting en tandwielen al ruim 50.000km mee heeft gereden. En ik weet zeker dat hij behoorlijk aan het gas hangt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, dat klinkt bekent...
Naja, als mensen niet naar t advies luisteren is het ook goed wat mij betreft. Ga k door naar t volgende topic...

Ander punt is dat ik dan wél uitzoek wat ik moet doen en hoe en er het juiste gereedschap voor zoek, als ik dat al niet heb.
De meeste klussen en het gewone onderhoud laat ik overigens gewoon door m'n motorboer doen, hij doet dat prima en bovendien gun ik hem z'n verdienste. Als ik een probleem heb, kan ik áltijd bij 'm terecht, dat is ook wat waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan