wil ik motor proberen, 1 onderdeeltje weg

euh? op de dynamo op het huis moest toch een grotereivm de snaar?
daarom heb ik die er ook bijgedaan..
 
De puley's mogen dezelfde diam. hebben. maar een klein verschil kan geen kwaad.

Ik kijk even of ik er een van 8cm diam kan maken.

Gr,
Henk
 
ik dacht dus dast die op het huis groter moest zijn, ook omdat er anders geen snaar is die erom past. daarom heb ik een grotere erbij gedaan voor het huis, maar je maakt nu een andere voor de dynamo? moet je dan ook de asdikete van de dynamo weten?(ik krijg die puly er tot nu toe nog helemaal niet af...)
 
Het snaartje dat je gestuurd heb is een heel licht type die makkelijk om een 64 mm puley gaat. Laat de puley op de dyn. zitten ik maak een passende voor het huis.
Ik wil de diam niet te veel laten verschillen omdat je dyn. dan veel hogere toeren gaat draaien.

Gr,
Henk
 
ik snap 'm, maar geeft dat strax geen problemen met de lengte van de puleysnaar en de afstand tussen de beide puley's?
 
Het huis is van aluminium, had ik nog een paar bonkjes van liggen.
Ik maak een paar M8 schroefdraadgaten in het huis zodat je een afsteuning hebt voor je frame.
ook zit er een plaat op waar je de spanning van de v-snaar mee moet opvangen.
Ik denk niet dat het verstandig is om de hele dynamo aan het huis te hangen. Anders hangt de dyn. op zo'n 20-25 afstand aan de 2 m8 bouten met sleufgaten .
Ik maak er een puley bij van 80 mm.

Je ziet het wel.

Gr,
Henk
 
klopt, misschien met een soort van klemverbinding aan het frame vast..
eens rusrtig bekijken als het bijna erop zit, wat het makkelijkste is..
 
Je moet een klemverb. aan je frame maken.
Zorg dat de dyn. enkele cm. kan draaien om zijn bev.punt.
Dan kan de snaar gesp. worden, eventueel met een stang en veer om de snaar op sp. te houden.

Puley is klaar, ca 70 mm
huis is ook klaar.
Ik heb een ander lager opgezocht, afgesloten type, die aan de achterkant zit. Zou vuil in kunnen komen als dat niet afgesl. is.

Moet de as nog maken.

Meet even de steek van de 2 bev.draadeinden Dnepr dyn.
Weet jij toev. de afstand van tandwiel (uiterste maat) dyn. tot vlak van de dyn.behuizing.

Gr,
Henk
 
afstand tudden de 2 tapeinden 88mm van hart tot hart.
het tandwiel zit bijna tegen het huis aan, de uisparing van het dynamohuis die in het carter valt, is 12mm, het dynamotandwiel igt bij jou, anders zou ik het kunnen opmeten..
 
ondertussen probeer ik een constructie te verzinnen om een grote accu ergens te plekken..
 
Het huis moest ik nog frezen, de lassen zijn erg dik gelegd en zaten in de weg voor de moeren. Heb ik weggefreesd.
Ook de flens waarmee je het geheel tegen de motor bout was iets vervormd. Uitgeklokt op de draaibank en netjes vlak gemaakt.
Dit koste veel tijd want ik moest vanalles weer omspannen en klokken.
Nu kan ik dan echt met de as beginnen.

Gr,
Henk
 
kalm aan, de dnepr heeft cylinderkop-bleus, waarschijn lijk ligt hij een paar week stil..moet een andere klepgeleider komen, die ook vast en recht in de kop moet en geen idee of er een bedrijfje zit, een andere waar ik slechte ervaringen mee heb die dit kan doen..
 
Kijkt makkelijker:

full
 
Sammie, ik moet je adres nog hebben om het apparaat op te sturen.
In de as moet nog een spiebaan. Dan is het zo goed als af.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan