Winter Motorlaarzen advies gevraagd.

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Hi All,
Ik ben een doorrijden en bezig mijn complete outfit te vervangen.
Hiervoor heb ik oa Alpinestars Patron Gore-Tex laarzen gekocht. Echter vallen mij deze tegen, met name de warmte.

Echter is vergelijken zo lastig, je kunt andere laarzen niet even uitproberen voor een paar dagen in de kou.
Ik ben ook gecharmeerd van Daytona en overweeg nu een set van deze laarzen aan te schaffen aangezien ze een goede reputatie hebben.
Ik kan alleen nergens vinden wat nu de warmste Daytona laarzen zijn want ze hebben best wel wat verschillen touring laarzen in het gamma.

Iemand ervaring met de Alpine Patron laarzen en/of de Daytona laarzen en mij iets aan kan bevelen??

Alvast bedankt!
 
Ben dan geen doorrijder.
Maar ben erg tevreden over de Alpinestar corozal.
Waterdicht en lekker warm.
Als je een maatje ruimer neemt.
Kan je ook nog dikke sokken dragen
 
Ben dan geen doorrijder.
Maar ben erg tevreden over de Alpinestar corozal.
Waterdicht en lekker warm.
Als je een maatje ruimer neemt.
Kan je ook nog dikke sokken dragen

Ben ik het mee eens. Ook in de winter, en ook als ze nat zijn geven ze nog relatief veel warmte aan je voeten. Zit alleen een heel groot nadeel aan. Ze zijn gemaakt voor allroads/offroads en daardoor niet geschikt voor sportmotoren. Ik krijg op mijn thundercat met die laars aan mijn versnellingen niet goed naar de juiste. Ook remmen met de achterrem gaat vervelend. Daarnaast past ook niet iedere broek eroverheen. Die van mij gelukkig wel en op de offroad zijn het heerlijke laarzen.
 
Ik rij nu 3,5 jaar met de Daytona touring star gtx. Ik rij de winter door en heb, ondanks de hoge prijs, geen seconde spijt van deze aankoop gehad. Ik draag er alleen werksokken in en heb nog nooit koude en natte voeten gehad, zelfs met de vorst begin dit jaar geen problemen gehad.
 
Ik rij nu 3,5 jaar met de Daytona touring star gtx. Ik rij de winter door en heb, ondanks de hoge prijs, geen seconde spijt van deze aankoop gehad. Ik draag er alleen werksokken in en heb nog nooit koude en natte voeten gehad, zelfs met de vorst begin dit jaar geen problemen gehad.

Bedankt voor deze input!
Ik vraag mij met name af wat het verschil is tussen de Touring Star GTX en de Road Star GTX? :?
Ik zie zo weinig verschil maar ook op de Daytona site worden ze wel apart getoond.
 
Ik heb ook Daytona's. Droog zijn ze zeker. (Touring GTX)
Dat had ik al beschreven in mijn laatste post bij Reizen en Toeren=> Girls only 2018 'wet feet' edition.

Vwb warmte kan ik melden dat ik onlangs een hele dag ben wezen toeren bij 'net boven nul'. Nee, koude tenen heb ik niet gehad.
Alleen koud aan mijn gezicht. Had ipv fleece col (die wel lekker warm was) eigenlijk mijn bivak-muts op moeten zetten.
Dikke handschoenen met dunne stoffen binnenhandschoenen erin, samen met HV-verwarming werkte ook prima. Geen koue klaue!!
Moet er wel bij vermelden dat ik het iha niet snel koud heb. Dus of ik een goede maatstaf ben............................??
 
Motorlaarzen zijn nooit erg warm. Laarzen voor de winter kun je beter een maat te groot kopen, zodat er warme sokken in passen en ze niet te strak zitten.
 
Ik het een paar van Vanucci (geen idee welk model) want de Daytona's zaten voor geen meter dus ik snap de hype daarvan niet helemaal maar zal wel aan mijn voeten liggen.
Veelgemaakte fout is de laarzen te krap kopen onder het mom van dat ze nog uitlopen maar je kan beter een beetje ruimte bij de tenen hebben zodat de kou van de buitenkant niet meteen doorslaat.
Als je dikke sokken gebruikt neem dan wel fluffy sokken want de lucht is juist de isolatie, je moet dus ook ruimte hebben zodat de lucht er niet uitgedrukt wordt.
 
Bedankt voor deze input!
Ik vraag mij met name af wat het verschil is tussen de Touring Star GTX en de Road Star GTX? :?
Ik zie zo weinig verschil maar ook op de Daytona site worden ze wel apart getoond.
Gewoon een ander ontwerp, voor de rest geen verschil.


Ik het een paar van Vanucci (geen idee welk model) want de Daytona's zaten voor geen meter dus ik snap de hype daarvan niet helemaal maar zal wel aan mijn voeten liggen.
Veelgemaakte fout is de laarzen te krap kopen onder het mom van dat ze nog uitlopen maar je kan beter een beetje ruimte bij de tenen hebben zodat de kou van de buitenkant niet meteen doorslaat.
Als je dikke sokken gebruikt neem dan wel fluffy sokken want de lucht is juist de isolatie, je moet dus ook ruimte hebben zodat de lucht er niet uitgedrukt wordt.
Daytona laarzen bestaan in verschillende modellen en verschillende breedtes. Vreemd dat er geen zijn die je passen.
 
Als je nou echt warme, waterdichte, stevige, veilige en plezierige laarzen wilt, zonder de (motor-)hoofdprijs te betalen, moet je eens bij de Welkoop langs gaan.
 
Heb zelf de Hein Gericke Rallye II Gore-Tex, nog gekocht in Eindhoven, dus dat moet toch al wel vijf jaar of zo geleden zijn.
Ik gebruik ze sindsdien bijna elke dag en nooit koude of natte voeten gehad.
De schnallen zet ik een tandje strakker als ik verder moet lopen, dan zitten ze super.
Nadeeltje is wel dat die schnallen bij elke keer aan en uit trekken een handeling zijn, daarom zou ik volgende keer ook andere laarzen overwegen.

Wat ik niet wil uitproberen, maar wat wel goed lijkt is de bescherming, ik denk beter dan Welkoop veiligheidslaarzen.
 
Bedankt voor deze input!
Ik vraag mij met name af wat het verschil is tussen de Touring Star GTX en de Road Star GTX? :?
Ik zie zo weinig verschil maar ook op de Daytona site worden ze wel apart getoond.
Is hetzelfde model, de winkel waar ik ze gekocht heb verkoopt ze als de Touring, maar heb net in de laars gekeken en daar staat Road star in:P
Buitenom welke naam het heeft, blijft het een geweldige laars.
 
TCX Infinity Evo laarzen kan ik je aanraden. Gebruik ze gemiddeld 10 uur per dag en ze houden je voeten droog en warm.
 
Bedankt voor alle input!

Ik heb zelf nog nooit laarzen met clips gehad in plaats van een rits.
De grootse reden hiervoor is dat deze meestal zo hoog zijn! Ik heb ze weleens aan gehad, en het zat voor mij niet comfortabel.
Ik ben behoorlijk klein, en ookal worden de laarzen per maat uitgebracht natuurlijk, relatief zit de schacht op mijn korte benen toch wel heel erg hoog dan.
Mijn kuiten zijn ook nogeens redelijk in omvang. Waardoor de laarzen met clips en hoge schacht aan de bovenzijde vaak een beetje open gaan staan.
Nu zal dit vast nog per model verschillen. Maar een normale laars voelt voor mij eigenlijk al als een hoge schacht
Vandaar dat er toch al best veel echte door rij laarzen af vallen.

Daarbij rij ik redelijk sportieve motoren.. ook in de winter. Waarbij de knie een behoorlijk hoek moet maken, ook daarbij is een hoge schacht minder fijn.
Deze combi werkt voor mij gewoon niet zo goed..

Dan door mijn kleinere formaat, en dus ook kleine maat motor schoenen, werken dikke neuzen ook niet prettig.
Dit omdat ik de schakelpook dichter, en korter, op de voet moet stellen dan de gemiddelde rijder. Met maatje 41 heb ik niet zoveel slag om het schakelen makkelijk te maken.

Dus de pook staat altijd vrij strak op mijn voet afgesteld. Als ik dan een laars met erg dikke neus heb, moet ik de pook weer anders afstellen anders krijg ik de neus er niet tussen. Stap ik dan weer over naar dunne laarzen of motorschoenen is de slag weer groter..
Vandaar dat niet alles even geschikt iets. De dikte van een kleine laars is relatief groter als de laars een kleinere maat heeft.

Vandaar dat ik nu die Alpinestars Patrons heb gekocht, die waren redelijk slank voor een winter laars.
De Daytona Touring/Road Star GTX zien er ook slank uit op de foto's vandaar de interesse hiervoor.
Het verschil tussen de 2 modellen is nu iig duidelijk, dat is er eigenlijk niet.
Ik denk dat ik maar eens moet gaan passen bij een motorzaak.
 
Ik heb al 10 jaar mijn tweede paar Daytona GTX laarzen. De eerste paar zeer intensief gebruikt voor woon-werk, 5 jaar lang. Laatste jaar waren ze niet waterdicht meer, doordat er door lekkage warme olie overheen gegaan was. Afgeschreven na een ongeval.
Vrij snel daarna vervangende laarzen gekocht, maar die alleen nog sporadisch gebruikt. Zeker ruim aanschaffen, zodat je dikke sokken aan kan. Nooit problemen met kou gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan