World Superbike newbies: Aprilia of BMW?

Aprilia of BMW?

  • Aprilia

    Stemmen: 63 64,9%
  • BMW

    Stemmen: 34 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    97
update...

iemand al de moeite genomen om na de eerste testen van het nieuwe jaar in Portimao eens te kijken wie van de newbies de snelste waren??

ikke wel ;) Corser was met de S1000RR bijna een seconde sneller dan de snelste Aprilia.... en dat zijn de snelste tijden na 3 dagen testen!!!

voorlopig 1-0 voor de duitsers???

groetjes en hoe lang nog voor het seizoen begint??? ;) ;) ;)
 
na een redelijk chaotisch weekend met wisselende weersomstandigheden, vind ik het niet zo gek dat Corser snel gaat, dat had hij op elke fiets gekund. ;)
De man reed al superbikes toen Biaggi en Nakano nog geboren moesten worden. _O- :+
 
zeg bitacticus, even een vraag,
-heb je dit praatgroepje gestart omdat het commercieel voor je is of is het iets anders?
of ben gewoon erg geint.! ;)
 
update...

iemand al de moeite genomen om na de eerste testen van het nieuwe jaar in Portimao eens te kijken wie van de newbies de snelste waren??

ikke wel ;) Corser was met de S1000RR bijna een seconde sneller dan de snelste Aprilia.... en dat zijn de snelste tijden na 3 dagen testen!!!

voorlopig 1-0 voor de duitsers???

groetjes en hoe lang nog voor het seizoen begint??? ;) ;) ;)

Corser is altijd snel tijdens testen en qualificaties, maar in de race kan hij het vaak niet volhouden helaas...


Biaggi is al wat ´minder positief´
Coupled to the dismal weather conditions, both Biaggi and Nakano admit the test wasn't as productive as they had hoped, while the Italian adds that the weekend has taken a toll on the team as a whole.

“I came here confident of making improvements from the last test, but unfortunately we discovered other small problems that we hadn't been expecting. We don't go away with high morale, but our engineers have been able to garner plenty of information that will help them to find new solutions to resolve these problems. At the last corner I had a bad fall, but luckily I was okay and only suffered a few haematoma.”

By comparison, Nakano was rather more positive about the RSV-4, adding that they have a good base from which to work from as the start of the new season approaches.

“We had expected to improve a lot during these three days of testing, but the changeable weather conditions didn't enable us to try out a lot of things, and add to that the fact that I didn't know the circuit at all, and it made everything rather difficult.

“We uncovered a few new small problems with the bike, but now we have a good starting base to work from, and we've found the right path to follow to improve and develop the RSV4.”
 
Laatst bewerkt:
volgens mij waren de weersomstandigheden voor iedereen gelijk toch??? of zijn duitsers meer aan regen gewent dan de italianen? :)

ik weet ook wel dat Corser het tijdens de races te vaak laat liggen, hij gaat alleen erg hard als alles klopt, als de banden minder worden kan hij net niet dat beetje extra geven wat je nodig hebt om vooraan te blijven.
Maar voor wat betreft de tijden; als Corser met de BMW hard kan gaan tijdens testen dan betekent dat dus dat de basis in orde is, racen duurt nog even dus we moeten het doen met de uitslag van de test in Portimao.

Ik heb mijn best gedaan op het verslag van de heren Biaggi en Nakano, en je proeft de teleurstelling uit hun woorden, nogmaals het was voor iedereen k.. weer dus dat blijft gelijk.

Grappig om te zien dat Shane Byrne zo snel was op de Sterilgarda machine, de nieuwe fabrieksrijder moet nog even wennen, en is meer racer als tester dus ik verwacht Nori wel weer vooraan tijdens de eerste races. Verder waren beide Yamaha's erg snel nieuwe rijders op een nieuwe motor, en gelijk snel en ook de hoogst gemeten topsnelheid.... goede basis voor een mooi seizoen???

wat kan wachten toch lang duren soms.....

groetjes
 
zeg bitacticus, even een vraag,
-heb je dit praatgroepje gestart omdat het commercieel voor je is of is het iets anders?
of ben gewoon erg geint.! ;)

hahaha.. als dit een commerciele stunt zou zijn zou ik het wel anders aanpakken. Prijzenpakket voor degene die de juiste volgorde raad waarin de BMW's en Appie's het seizoen SBK afsluiten. (ofzo :+ )

Ik ben alleen actief in topics die me interesseren. En dit vind ik interessant. ;)

Zullen we terug gaan naar het onderwerp?

De weersomstandigheden zijn voor iedereen gelijk, dat klopt. Maar een jonge hond (niet bang) en de oude hond (heel ervaren) zullen daar makkelijker mee omgaan.
Desalniettemin blijkt idd wel de teleurstelling van Max. Maar kijk eens naar Ruben Xaus... die presteert bij lange na niet wat Corser doet. Dus is het dan de machine of de man?
 
Aprilia ontziet Biaggi

Na de heftige crash van Max Biaggi in Portimão afgelopen zondag heeft Aprilia voor de komende testen in Valencia besloten om de Romeinse Keizer te ontzien.

Aprilia zal niet, zoals aanvankelijk gepland, op het Circuit Ricardo Tormo in Valencia gaan testen met Nakano en Biaggi maar men heeft nu Alex Hofmann aangemeld voor de test met de RSV 4.

Max Biaggi zal niet ongelukkig zijn met de langere pauze. Zijn motorfiets kon volledig worden afgeschreven na de val in de laatste bocht van het circuit in Portimão De Italiaan had veel pijn en de onderarm van de 37-jarige was al snel bont en blauw

Hofmann is zelf fysiek weer in goede conditie nadat de Duitser in de laatste maanden van het afgelopen jaar te kampen had met enkele blessures.

BRON:Racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
okay bitacticus, ben wel tevreden met je antwoord, denk eigenlijk ook dat je een echte liefhebber van snelle motoren bent!

wbt. appie, is het wel jammer dat biaggi hard onderuit is gegaan, dat maakt de kansen en ontwikkeling van de italianen weer wat kleiner en die van het BMW-front weer wat sterker

ach was het maar voorjaar, al was het vandaag in Groningen bijna 6 graden!! jawel!!
 
Aprilia. Ik denk dat Max een serieuze gooi kan doen naar het wereldkampioenschap. Eindelijk weer een fabriek die hem het respect geeft dat hij verdient.
 
Full Superpole times and grid positions for the first World Superbike Championship round of the season at Phillip Island, Australia.

1. Ben Spies USA Yamaha Italia YZF R1 1min 31.069s
2. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1min 31.402s
3. Jonathan Rea GBR HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 31.596s
4. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing Ducati 1098R 1min 31.600s
5. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 31.837s
6. Leon Haslam GBR Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 1min 32.112s
7. Carlos Checa ESP HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 32.537s
8. Regis Laconi FRA DFX Corse Ducati 1098R 1min 32.649s

9. Shinya Nakano JPN Aprilia Racing RSV-4 1min 31.843s
10. Ryuichi Kiyonari JPN Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 31.860s
11. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1min 31.867s
12. Tom Sykes GBR Yamaha Italia YZF R1 1min 31.881s
13. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1098R 1min 31.907s
14. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1min 31.916s
15. Shane Byrne GBR Sterilgarda Ducati 1098R 1min 32.119s
16. Broc Parkes AUS Kawasaki SRT ZX-0R 1min 32.719s

17. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1min 32.873s
19. Roberto Rolfo ITA Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 1min 32.997s
19. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR 1min 33.152s
20. Tommy Hill GBR HANNspree Althea Honda CBR1000RR 1min 33.363s

Following grid positions decided by Qualifying 2

21. Brendan Roberts AUS Guandalini Racing Ducati 1098R 1min 33.588s
22. Makoto Tamada JPN Kawasaki SRT ZX-10R 1min 33.709s
23. Ayrton Badovini ITA PSG-1 Kawasaki ZX-10R 1min 34.174s
24. David Salom ESP Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 34.194s
25. Karl Muggeridge AUS Celani Suzuki GSX-R1000 1min 34.341s
26. Luca Scassa ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 34.390s
27. Vittorio Iannuzzo ITA SCI Honda CBR1000RR 1mins 35.767s
28. Matteo Baiocco ITA PSG-1 Kawasaki ZX-10R 1min 36.363s

bron: Crash.net
Aprilia toch duidelijk beter dan BMW. Gister beide machines in het eggie gezien.
 
Aprilia toch duidelijk beter dan BMW. Gister beide machines in het eggie gezien.
Corser vertelde niet zo blij te zijn met het nieuwe kwalificatiesysteem: in de eerste sessie hadden ze gewone racebanden onder hun BMW motoren zitten waardoor zowel Corser als Xaus gelijk uitgeschakeld waren. Ligt dus nog niet per se aan de motor ofzo.

Ben benieuwd naar de races!
 
Corser vertelde niet zo blij te zijn met het nieuwe kwalificatiesysteem: in de eerste sessie hadden ze gewone racebanden onder hun BMW motoren zitten waardoor zowel Corser als Xaus gelijk uitgeschakeld waren. Ligt dus nog niet per se aan de motor ofzo.

Ben benieuwd naar de races!

Da's dan gewoon dom, of wisten ze nog niet hoe dat nieuwe kwalificatiesysteem werkt :? . Worden wel mooie races morgen als je ziet hoe dicht de tijden bij elkaar zitten.
 
ja, valt me tegen van BMW, denk eigenlijk niet dat het aan de motor ligt,
die schijnt erg veel kracht te leveren!
xaus en corser moeten nog even aan het ''ketting'' wennen,
zij hadden nl. ...een cardan verwacht!
komt goed, we gaan morgen met z'n allen kijken!
vraag: wie ziet alweer deze motor in het 'eggie' ?
:)
full
 
Da's dan gewoon dom, of wisten ze nog niet hoe dat nieuwe kwalificatiesysteem werkt :? . Worden wel mooie races morgen als je ziet hoe dicht de tijden bij elkaar zitten.

Wisten ze wel, maar ze dachten dat men niet massaal met kwalificatiebanden zou beginnen. Je hebt er immers maar twee, voor drie sessies... Maar goed, zal een kwestie van wennen zijn en de spanning wordt er straks niet minder om. Wat gaan die vijf uurtjes van nu tot straks lang duren! -O-
 
Ach, om 23:20 uur begint de warming up. Neem aan dat dat ook wel wordt uitgezonden door superniks.com ;) Sowieso iets om de tijd mee te doden.
 
WSBK » Corser scores top ten, fastest lap for BMW
BMW have plenty of reasons to be pleased with their maiden weekend in the World Superbike Championship, after Troy Corser not only secured them a top ten finish on their debut, but also won them the fastest lap.

A big improvement on their lowly starting positions, an aggressive first few laps from a determined Corser did the majority of the work, the Aussie delighting the home crowd by working his way up into the top ten from 17th on the grid by the end of lap three.

Getting as high as seventh, Corser's efforts produced a best lap of 1min 32.726secs, a time that wouldn't be bettered for the remainder of the race.

Although his outstanding start would plateau from the mid-way point in the race, Corser was still classified a fine eighth on his debut with team, even if he admits a better qualifying position would have aided his cause.

“I made a good start and just kept at it. It ended up being one of the hardest races of my life, but I was determined to give it everything I had. I think we showed that the S 1000 RR has potential and I'm sure that there is quite a bit more to come, once we have got further along with its development.

“As I said before, the team have done a great job to get the bike where it is now so soon and although there's more work to do, all the signs are good and I am excited about the prospects.

“It's just a shame that I had to start from the fifth row of the grid and fight my way through so much traffic. If I'd been higher up the grid, I'm sure the result would've been even better.”
 
Batta: ‘De Aprilia is geen Superbike maar een prototype!’

Volgens Francis Batta, teameigenaar van het Suzuki Alstare Brux team, is de nieuwe Aprilia waarmee Max Biaggi en Shinya Nakano rijden technisch gezien geen Superbike maar een prototype.

Na de goede prestatie van Max Biaggi tijdens de Superpole sessie liet Batta weten dat hij van mening is dat de Aprilia volgens het technisch reglement van het WK Superbike niet legaal is.

"Iedereen weet dat de RSV4 een prototype is en niet hier in het WK Superbike zou moeten race. Na de race ga ik een klacht indienen bij de technische commissie," vertelde Batta.

Of het tot een officiële klacht gekomen is, is nog niet bekend maar de reden van deze ophef is dat volgens geruchten monteurs van Alstare een glimp zouden hebben opgevangen van een niet reglementair brandstof systeem. Deze zou volgens het reglement identiek moeten zijn aan die van de straatversie en daar waren deze monteurs niet van overtuigd.

Ook Xerox Ducati teambaas Davide Tardozzi heeft volgens geruchten zo zijn twijfels over de Aprilia machine en ook BMW vertrouwd het niet, maar men heeft het nog niet openlijk geuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan