Bol d'or Albert
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #51
Effe een update over alle xj's die er nog in de schuur staan. De 600 loopt nu eindelijk zoals het hoort. Ik moet nog een achterwiel wisselen en hier en daar wat aan de roest doen, maar technisch is nu okee, starten is lopen en alles funktioneert zoals het hoort. Toch niet gek voor een fiets waarvan de carbs helemaal "dichtgegroeid" waren. Ik gok dat ie 5 jaar stilgestaan had....
De blauw wit rode 900 loopt inmiddels ook goed. Deze had 2 jaar stilgestaan bij de 1 eigenaar, maar dasty doet wonderen. Bijzonder aan deze fiets is wel dat nagenoeg geen regen meegemaakt heeft. De achterveren moeten nog vervangen, een krukas keerring lekt, remmen gaan wat stroef maar verder is ie okee. Uiterlijk is ie bijzonder mooi voor zijn leeftijd.
Tijdens een proefritje was er getik te horen als je bij 3000 toeren gas loslaat. Het lijkt een beetje op nokkenas gerammel, maar is het volgens mij niet. Ding heeft trouwens een automatische spanner, en na 50000km is dat meestal nog geen probleem. Iemand een idee waar ik dit getik moet plaatsen? Dus alleen bij gas loslaten rond de 3000 toeren.
En dan de restauratie, zo af en toe doe ik er wat aan, inmiddels staan de achterremsteun onderdelen in de primer en kunnen op kleur gespoten worden.
En dan het frame, de hammerite zal ondertussen wel uitgehard zijn, dus daar kan ook wel een keer weer een nieuwe laag overheen zetten. De motor-bevestigings-zaken zijn daarna aan de beurt, en alles op kleur is mag het blok weer in het frame. Zal wel ergens dit najaar worden.
En vandaag liet mijn zwarte 900 ook weer eens zien dat ie wat aandacht van me wil. Rij ik op de A12 van Den Haag naar huis, kijk ik even langs de kuip naar de voorvork, allemaal olie op de rechterpoot.
Ik moest toch even bij Ro Snel langs voor die krukaskeerring, gelijk maar voorvorkkeerringen meegenomen. Die zijn morgen eerst aan de beurt.
De blauw wit rode 900 loopt inmiddels ook goed. Deze had 2 jaar stilgestaan bij de 1 eigenaar, maar dasty doet wonderen. Bijzonder aan deze fiets is wel dat nagenoeg geen regen meegemaakt heeft. De achterveren moeten nog vervangen, een krukas keerring lekt, remmen gaan wat stroef maar verder is ie okee. Uiterlijk is ie bijzonder mooi voor zijn leeftijd.
Tijdens een proefritje was er getik te horen als je bij 3000 toeren gas loslaat. Het lijkt een beetje op nokkenas gerammel, maar is het volgens mij niet. Ding heeft trouwens een automatische spanner, en na 50000km is dat meestal nog geen probleem. Iemand een idee waar ik dit getik moet plaatsen? Dus alleen bij gas loslaten rond de 3000 toeren.
En dan de restauratie, zo af en toe doe ik er wat aan, inmiddels staan de achterremsteun onderdelen in de primer en kunnen op kleur gespoten worden.
En dan het frame, de hammerite zal ondertussen wel uitgehard zijn, dus daar kan ook wel een keer weer een nieuwe laag overheen zetten. De motor-bevestigings-zaken zijn daarna aan de beurt, en alles op kleur is mag het blok weer in het frame. Zal wel ergens dit najaar worden.
En vandaag liet mijn zwarte 900 ook weer eens zien dat ie wat aandacht van me wil. Rij ik op de A12 van Den Haag naar huis, kijk ik even langs de kuip naar de voorvork, allemaal olie op de rechterpoot.
Ik moest toch even bij Ro Snel langs voor die krukaskeerring, gelijk maar voorvorkkeerringen meegenomen. Die zijn morgen eerst aan de beurt.