XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt gelijk excuses
Screenshot_20200524-181733_Marktplaats.jpg
 
Mogas even vraagje als het mag .Jij hebt je achterschokbrekers toch ook verhoogt is dat alleen voor de looks of rijd dat ook veel beter ???
Heb zelf vrij lange benen daarvoor is ie eigenlijk verhoogd ,Bijkomend is dat de voorvork een iets steiler staat en dat ie ietewat beter in stuurt
(kun je ook bewerkstelligen door de voorpoten wat verder door te laten steken) Het nadeel van ophogen met de risers is dat ie op z'n zijstandaard wat schuiner staat ,(zit bij mij een speciale gemonteerd ,Nadeel twee is dat ie ook op de middenbok met allebei de wielen de grond raakte en dat de ketting vetten wat moeilijker gaat (heb ik weer opgelost door onder op de middenbok twee dikke moeren te laten lassen

Dus ..... Zoals een bekend voetballer ooit zei Iedere voordeel heeft ook een nadeel (of was het nou andersom)
 

Bijlagen

  • jiffy 003 (Small)[1].jpg
    jiffy 003 (Small)[1].jpg
    37,8 KB · Weergaven: 10
Heb zelf vrij lange benen daarvoor is ie eigenlijk verhoogd ,Bijkomend is dat de voorvork een iets steiler staat en dat ie ietewat beter in stuurt
(kun je ook bewerkstelligen door de voorpoten wat verder door te laten steken) Het nadeel van ophogen met de risers is dat ie op z'n zijstandaard wat schuiner staat ,(zit bij mij een speciale gemonteerd ,Nadeel twee is dat ie ook op de middenbok met allebei de wielen de grond raakte en dat de ketting vetten wat moeilijker gaat (heb ik weer opgelost door onder op de middenbok twee dikke moeren te laten lassen

Dus ..... Zoals een bekend voetballer ooit zei Iedere voordeel heeft ook een nadeel (of was het nou andersom)
Bedankt Mogas denk dat ik deze dan maar over laat gaan.

Mijn voorvork staat al iets lager dus prima verder .En aangezien me motor al eens van de zijstandaard is gevallen zie ik het al weer gebeuren :)
 
Bedankt Mogas denk dat ik deze dan maar over laat gaan.

Mijn voorvork staat al iets lager dus prima verder .En aangezien me motor al eens van de zijstandaard is gevallen zie ik het al weer gebeuren :)
ik heb destijds alles ook opgehoogd en heb de gearing vergroot zodat de ketting iets vrijer loopt bij de achterbrug overgang zit wel een kettinggeleider want anders slijtte die wel erg snel door ..
 
Nou je het over gearing hebt vindt dat bij een tellerstand van 100 kilometer de Xjr best veel toeren maakt 4000

Kan dat niet wat beter met andere vertanding op de brommer zonder dat het gelijk een solex gaat worden ???
 
zo vandaag maar eens olie gekocht en filters besteld

advance-ultra-4t-10w40-e3f492.html deze olie gaan we proberen


En trekt de koppeling het niet of gaat hij olie slurpen dan kunnen we altijd nog wat anders proberen :]


Wacht nog op me Risers wil graag me stuur gaan monteren maar helaas post nl is niet de snelste :)
 
Voor de evt. liefhebber heb ik de volgende items te koop:

Laser pro stock uitlaten van RVS, mooi donker geluid, geen noemenswaardige krassen / deuken. Hebben GEEN e-keur.

€125,-

Een licht getint windschermpje.
€15,-

Aluminium "ophoogblokjes" waarmee de achterkant zo'n 35-40 mm. verhoogt wordt.
€65,-
IMG_20200529_184844_resized_20200529_072321601.jpg
IMG_20200529_185120_resized_20200529_072324690.jpg
IMG_20200529_185213_resized_20200529_070800443.jpg
 
Dag heren (en eventuele dames)

Ik wil mij even voorstellen....
Ik ben Rob, woon op Scheveningen en heb vorige week mijn "nieuwe" XJR1300 opgehaald.
Ik heb hiervoor 21 jaar Kawasaki gereden, Z1000 1977 en flink verbouwd, (klik) maar het werd tijd voor iets anders en als je luchtkoeling, 4 cil, en ballen wilt, kom je dus bij een XJR uit 8-)
De motor is in zeer goede staat, (op schade aan de linker demper na) altijd goed onderhouden geweest en heeft nog geen 40.000 gelopen. In vergelijking met de Z1000 is dat een schijntje ;)
Ik ga het komend jaar als de Kawa verkocht is de XJR wat "aanpassen" :P Ik ben net begonnen met onderdelen te verzamelen en een complete voorpartij van een GSXR1100 uit 1994 is binnen.
Mocht ik in de loop van tijd eea willen weten, hoop ik de antwoorden hier bij de kenners te vinden.

Lekker weer vandaag... Dat vraagt om een ritje :]

Gr. Rob.

XJR1300 - nu.JPG
 
Dag heren (en eventuele dames)

Ik wil mij even voorstellen....
Ik ben Rob, woon op Scheveningen en heb vorige week mijn "nieuwe" XJR1300 opgehaald.
Ik heb hiervoor 21 jaar Kawasaki gereden, Z1000 1977 en flink verbouwd, (klik) maar het werd tijd voor iets anders en als je luchtkoeling, 4 cil, en ballen wilt, kom je dus bij een XJR uit 8-)
De motor is in zeer goede staat, (op schade aan de linker demper na) altijd goed onderhouden geweest en heeft nog geen 40.000 gelopen. In vergelijking met de Z1000 is dat een schijntje ;)
Ik ga het komend jaar als de Kawa verkocht is de XJR wat "aanpassen" :P Ik ben net begonnen met onderdelen te verzamelen en een complete voorpartij van een GSXR1100 uit 1994 is binnen.
Mocht ik in de loop van tijd eea willen weten, hoop ik de antwoorden hier bij de kenners te vinden.

Lekker weer vandaag... Dat vraagt om een ritje :]

Gr. Rob.

Bekijk bijlage 1506364
Mooie fiets( die kawa ook trouwens) veel plezier en kweenie of je Facebook hebt? Maar dan zou ik me ook ff melden bij de xjr owners Nederland 😉
 
Mooi Ding Rob Die rooie uitvoering zie je niet zo veel
Heb hem gelijk in het rijtje bij de openingspost gezet
 
Dag heren (en eventuele dames)

Ik wil mij even voorstellen....
Ik ben Rob, woon op Scheveningen en heb vorige week mijn "nieuwe" XJR1300 opgehaald.
Ik heb hiervoor 21 jaar Kawasaki gereden, Z1000 1977 en flink verbouwd, (klik) maar het werd tijd voor iets anders en als je luchtkoeling, 4 cil, en ballen wilt, kom je dus bij een XJR uit 8-)
De motor is in zeer goede staat, (op schade aan de linker demper na) altijd goed onderhouden geweest en heeft nog geen 40.000 gelopen. In vergelijking met de Z1000 is dat een schijntje ;)
Ik ga het komend jaar als de Kawa verkocht is de XJR wat "aanpassen" :P Ik ben net begonnen met onderdelen te verzamelen en een complete voorpartij van een GSXR1100 uit 1994 is binnen.
Mocht ik in de loop van tijd eea willen weten, hoop ik de antwoorden hier bij de kenners te vinden.

Lekker weer vandaag... Dat vraagt om een ritje :]

Gr. Rob.

Bekijk bijlage 1506364
Welkom 👌
 
Mooi Ding Rob Die rooie uitvoering zie je niet zo veel
Heb hem gelijk in het rijtje bij de openingspost gezet

Tnx :)

Ik heb hem natuurlijk nog maar net en weet eigenlijk vrij weinig van de bouwjaren, maar het valt mij nu pas op dat de paint job hoort bij bouwjaren 2002 t/m 2005? De mijne is uit 2000.
Dat hij opnieuw gespoten was leek mij duidelijk aangezien er "58" op de tank staat gespoten en het ook in het zadel is verwerkt.... Of vergis ik mij?

Ik ben op zoek naar een linker demper. Die van mij heeft schade.
Iemand nog een mooie liggen die de deur uit mag ? ;)
 
welkom Rob!

stickers komen niet uit het bouwjaar 2000 idd...dat waren andere speedblocks en in die jaren 2002 tm 2005 zijn er bij mijn weten geen rode geleverd maar wat maakt het uit? ziet er mooi uit... dempers zouden er voldoende moeten zijn: ≥ Yamaha XJR uitlaat dempers links en rechts - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl
Wel even naar het bouwjaar vragen... zijn niet allemaal 1 op 1 uitwisselbaar...

succes, gr Rob
 
Laatst bewerkt:
Dag heren (en eventuele dames)

Ik wil mij even voorstellen....
Ik ben Rob, woon op Scheveningen en heb vorige week mijn "nieuwe" XJR1300 opgehaald.
Ik heb hiervoor 21 jaar Kawasaki gereden, Z1000 1977 en flink verbouwd, (klik) maar het werd tijd voor iets anders en als je luchtkoeling, 4 cil, en ballen wilt, kom je dus bij een XJR uit 8-)
De motor is in zeer goede staat, (op schade aan de linker demper na) altijd goed onderhouden geweest en heeft nog geen 40.000 gelopen. In vergelijking met de Z1000 is dat een schijntje ;)
Ik ga het komend jaar als de Kawa verkocht is de XJR wat "aanpassen" :P Ik ben net begonnen met onderdelen te verzamelen en een complete voorpartij van een GSXR1100 uit 1994 is binnen.
Mocht ik in de loop van tijd eea willen weten, hoop ik de antwoorden hier bij de kenners te vinden.

Lekker weer vandaag... Dat vraagt om een ritje :]

Gr. Rob.

Bekijk bijlage 1506364

Welkom! Mooie XJR. Nog met de dikke tank van vóór 2002. Het kleurenschema is geen originele van Yamaha, zoals Rob al zegt was dat een ander patroon. En in plaats van het Yamaha embleem zoals bij de jouwe, had je de letters “YAMAHA” op de tank. Maar dit is mooi gedaan, misschien wel mooier dan het originele Yamaha ontwerp.

Op de XJR owners website staat veel informatie, je kunt onder andere de kleurenschema’s van alle bouwjaren terugvinden.
 
Welkom! Mooie XJR. Nog met de dikke tank van vóór 2002. Het kleurenschema is geen originele van Yamaha, zoals Rob al zegt was dat een ander patroon. En in plaats van het Yamaha embleem zoals bij de jouwe, had je de letters “YAMAHA” op de tank. Maar dit is mooi gedaan, misschien wel mooier dan het originele Yamaha ontwerp.

Op de XJR owners website staat veel informatie, je kunt onder andere de kleurenschema’s van alle bouwjaren terugvinden.

het is wel een origineel schema (de stickers) van Yamaha maar volgens mij nooit in NL geleverd... misschien is het wel een import fiets... overigens in de openingspost van dit topic staan ook de kleuren schema's *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan