XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar heb ik destijds ook contact mee gezocht, gaf echter aan alles "custom made" te maken- wilde niet echt het achterste van z'n tong laten zien over hoe/wat |(- enigszins begrijpelijk overigens, omdat ik het zelf wilde doen:9.. (en niet van Drenthe naar Zoetermeer wilde rijden) - alleen aan de foto's te zien gebruikt hij hetzelfde std. achterlicht als ik, zo zit je niet te knoeien met je knipperlichten etc.
Ja ze komen aardig overeen lijkt t. De jouwe is overigens ook goed gelukt👍
 
Ik begon op 16.000 en nu staat ie op 85.000

Heb de OP gelijk ff aangepast ,die van jou staat er nu ook in
Thanks! En da's al aardig wat km's. Mooi bewijs van wat ik vaak hoor, dat het XJR-blok lekker lang meegaat. Als ik nog een keer een andere motorfiets wil, dan wordt het een tweede.. de XJR gaat er niet meer uit. :]

@Paco-b Ik heb er onlangs Pirelli Angel GT2's onder laten leggen.. rijden superfijn. Ook de trillingen die ik had, en het suizend geluid zijn helemaal verdwenen. Maar er lagen dan wel een soort scramblerbanden (zie foto's) onder. :] Vind comfortabel en veilig rijden toch wel wat belangrijker dan looks.
 
Brommert is op diverse Eurofesten geweest
2009 Duitsland ,2013 Engeland ,2014 Croatie ,2016 Italie ,2017 Tsjechie ,2018 Belgische Ardennen
Dus daar komen die KMs vandaan (2011 NL reken ik niet want dat was maar 1 uurtje rijden _O- )
2010 Italie had ik de vrouw bij me met een gebroken arm dus die zijn we met de leasebak gegaan
 

Bijlagen

  • 2009-05-28 Eurofest 31.jpg
    2009-05-28 Eurofest 31.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 11
  • m_2013-06-03 Eurofest 020.JPG
    m_2013-06-03 Eurofest 020.JPG
    75,6 KB · Weergaven: 14
  • m_2014-06-01 Eurofest 014.JPG
    m_2014-06-01 Eurofest 014.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 15
  • m_2016-06-01 Eurofest 007.JPG
    m_2016-06-01 Eurofest 007.JPG
    50,2 KB · Weergaven: 14
  • 2017-06-08 XJR Eurofest 82.jpg
    2017-06-08 XJR Eurofest 82.jpg
    863 KB · Weergaven: 14
  • 2018-06-06 Eurofest Fotoshoot 01.JPG
    2018-06-06 Eurofest Fotoshoot 01.JPG
    151,5 KB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: Matn
Achterlicht heb ik heel erg lang naar moeten zoeken, had eerst een te brede van NR1 motor. deze komt (na lang wachten) vanuit China -> Wish. en deze past perfect. dit is volgens mij het FZ1 Yamaha achterlicht (incl. knipperlichten) - en die kon ik in NL nergens vinden..
My name is trouwens ook Bob 😉
 
ik heb trouwens van de week olie en filter vervangen. Castrol RS 4T 10w40 , K&N olie filter en JMP magnetische aftapplug besteld bij NR1 motor. Ik vond het goed te doen, eerst die hydraulische koppeling los halen en dan kom je prima bij het filterhuis. Bij montage kwam ik erachter dat de meegeleverde (K&N)rubbers niet paste de grote was ongeveer 0,5 cm te groot , die kleine heb ik uit irritatie/frustratie niet geprobeerd. De aftapplug was ook niet goed de helft zo kort als de originele, dus die ook maar niet gebruikt. op goed geluk het oude rubber gebruikt bij montage.....geen geluk dus en lekkage, weliswaar maar een heel klein beetje maar toch vervelend. NR1 motor gebeld en daar kwam ik niet mee verder, ik kon hem niet verstaan(dialect) en hij zou me op mijn volgende bestelling compenseren. Daar had ik dus niets aan op dat moment. Toen maar bij CMS alles origineel besteld en na een week wachten gemonteerd.
 
Nog 1 vraagje...Past dat zadel op de standaard bevestiging van het oude zadel?

Yes, als je bij een Yamaha dealer aangeeft dat je het 2018 zadel wilt hebben (+/- 200 euro) kunnen ze die zo voor je bestellen. vervolgens past dit letterlijk 1 op 1 op het klik systeem van je huidige zadel.

Let wel; er moet wel een stuk van je sub frame af, en als je het zadel nog wilt blijven gebruiken (qua openen) moet je het slotje verplaatsen (slijpen > vastlassen)
bovenstaande aanpassing heb ik overigens laten doen- zodat mijn zadel gewoon nog open kan voor bijv. accu opladen etc.

vervolgens past het eerder genoemde achterlicht precies in de holle ruimte van het zadel- qua afmetingen- hier moet je dan nog wel een bevestigingsplaatje oid voor maken, maar qua ruimte past het.
 
Yes, als je bij een Yamaha dealer aangeeft dat je het 2018 zadel wilt hebben (+/- 200 euro) kunnen ze die zo voor je bestellen. vervolgens past dit letterlijk 1 op 1 op het klik systeem van je huidige zadel.

Let wel; er moet wel een stuk van je sub frame af, en als je het zadel nog wilt blijven gebruiken (qua openen) moet je het slotje verplaatsen (slijpen > vastlassen)
bovenstaande aanpassing heb ik overigens laten doen- zodat mijn zadel gewoon nog open kan voor bijv. accu opladen etc.

vervolgens past het eerder genoemde achterlicht precies in de holle ruimte van het zadel- qua afmetingen- hier moet je dan nog wel een bevestigingsplaatje oid voor maken, maar qua ruimte past het.
Ik vind t erg gaaf om te zien, maar ik ben stiekem heel blij met die ruimte onder het zadel haha
 
Misschien pedro van sas ff contacten als je een achterlicht zoekt...
Yamaha XJR Ombouwen Scrambler Caferacer Tracker
Zie omschrijving
Yes, als je bij een Yamaha dealer aangeeft dat je het 2018 zadel wilt hebben (+/- 200 euro) kunnen ze die zo voor je bestellen. vervolgens past dit letterlijk 1 op 1 op het klik systeem van je huidige zadel.

Let wel; er moet wel een stuk van je sub frame af, en als je het zadel nog wilt blijven gebruiken (qua openen) moet je het slotje verplaatsen (slijpen > vastlassen)
bovenstaande aanpassing heb ik overigens laten doen- zodat mijn zadel gewoon nog open kan voor bijv. accu opladen etc.

vervolgens past het eerder genoemde achterlicht precies in de holle ruimte van het zadel- qua afmetingen- hier moet je dan nog wel een bevestigingsplaatje oid voor maken, maar qua ruimte past het.
Dat had ik idd al gezien die 200€😎(bij CMS) thnx voor de informatie, nu weet ik zeker dat ik zelf ga doen
 
vraag aan de techneuten: ik heb/had een goeie druppel olie aan m'n olie plug hangen.
plug eruit, nieuwe olie/afdichting etc erop. maar nu lekt hij behoorlijk... > denken dus aan een scheurtje o.i.d.

zijn hier nog alternatieve manieren om dit te fixen? 1) nieuwe carterpan? 2) uitboren? 3)....? iemand die hier ervaring mee heeft.
of bijv. weet wat een nieuwe pan kost?
 
vraag aan de techneuten: ik heb/had een goeie druppel olie aan m'n olie plug hangen.
plug eruit, nieuwe olie/afdichting etc erop. maar nu lekt hij behoorlijk... > denken dus aan een scheurtje o.i.d.

zijn hier nog alternatieve manieren om dit te fixen? 1) nieuwe carterpan? 2) uitboren? 3)....? iemand die hier ervaring mee heeft.
of bijv. weet wat een nieuwe pan kost?
waarschijnlijk overbodige vraag maar heb je de ring onder de plug ook vervangen?
edit: ik zie het nu: afdichting vervangen
 
vraag aan de techneuten: ik heb/had een goeie druppel olie aan m'n olie plug hangen.
plug eruit, nieuwe olie/afdichting etc erop. maar nu lekt hij behoorlijk... > denken dus aan een scheurtje o.i.d.

zijn hier nog alternatieve manieren om dit te fixen? 1) nieuwe carterpan? 2) uitboren? 3)....? iemand die hier ervaring mee heeft.
of bijv. weet wat een nieuwe pan kost?
 

Iemand ervaring met deze uitlaat?
 

Iemand ervaring met deze uitlaat?
Nope.....
 
vraag aan de techneuten: ik heb/had een goeie druppel olie aan m'n olie plug hangen.
plug eruit, nieuwe olie/afdichting etc erop. maar nu lekt hij behoorlijk... > denken dus aan een scheurtje o.i.d.

zijn hier nog alternatieve manieren om dit te fixen? 1) nieuwe carterpan? 2) uitboren? 3)....? iemand die hier ervaring mee heeft.
of bijv. weet wat een nieuwe pan kost?
En is het opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan