XS 750 Deel 4

Luchtfilter dat je heb meegekregen is voor de volgende versie van de XS. Heeft ook andere carbs (MKII).

En zo te zien is het oude luchtfilter vergaan...

Weet dat Roukema luchtfilters kan leveren voor de oude versie. Kan je gelijk even nieuwe bougies bestellen (of heb je die al liggen, want er is duidelijk corrosie aanwezig op de foto)
 
Beste M F ers

Ben op zoek naar een haakse overbrenging om van een cardan een ketting aandrijving te maken

Weet dat het een aantal jaar geleden besproken is maar kan het nergens meer terug vinden

Mocht iemand het nog weten Aub
 
Beste M F ers

Ben op zoek naar een haakse overbrenging om van een cardan een ketting aandrijving te maken

Weet dat het een aantal jaar geleden besproken is maar kan het nergens meer terug vinden

Mocht iemand het nog weten Aub
Dan heb je juist geen haakse overbrenging meer nodig :P
Dit zul je zelf moeten maken. Zijn wel voorbeelden van, bijvoorbeeld hier
Daar vind je deze plaatjes:
17807503_1872237279715845_5215898693394264835_o.jpg17834930_1872234929716080_7951155519815512188_o.jpg17834948_1872242676381972_8735891551839878346_o.jpg17835009_1872239089715664_8560401767585218443_o.jpg17854734_1872242539715319_3284941423880436043_o.jpg

Of deze link
 
Laatst bewerkt:
Ik zal even vragen of ik mijn filter nog kan ruilen tegen de goede versie. Heb daarbij toen ook een oliefilter, olie en bougies besteld. ;)
Het luchtfilter zat niet correct gemonteerd waardoor de kap schuin gemonteerd was. Uiteraard zijn de schroefjes gewoon aangedraaid totdat het kapje barstte... Even gehecht met ijzerdraad en 2 RVS kapjes eroverheen gemaakt zodat het weer correct sluit:
IMG-4138.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onder het mom van kijk eens wat er nu weer op Marktplaats staat:
 

Bijlagen

  • IMG-20220116-WA0003.jpg
    IMG-20220116-WA0003.jpg
    113,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20220116-WA0004.jpg
    IMG-20220116-WA0004.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20220116-WA0002.jpg
    IMG-20220116-WA0002.jpg
    99 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20220116-WA0001.jpg
    IMG-20220116-WA0001.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20220116-WA0000.jpg
    IMG-20220116-WA0000.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 24
Ook al vind ik dit helemaal niks...tis wel netjes gedaan.
Die tank en uitlaten...keurig laswerk
 
Als werkstuk is het zeker geslaagd, maar of dit nu een lekker rijdende motor is geworden dat vraag ik mij af ?


Met oordoppen in, dat ook nog eens 😉
 
Goedendag

We hebben een Yamaha xs750 gevonden die al 20 jaar bij een aannemer op zolder stond in zijn schuurtje.
Helemaal leuk remmen schoon gemaakt, cabrateurs ultrasone gereinigd, tank ontroest, en hupla wat benzine er in, nu lekt hij benzine uit de benzine kraantjes
Heeft er iemand een idee of daar revisie setjes voor de te koop zijn?

Groeten Paul
 
Ja, die zijn er. Maar meestal wordt aangeraden de vacuümgestuurde kranen te vervangen door normale kranen. Dit in verband met het mogelijk niet goed afsluiten van de kranen als de motor lange tijd niet gebruikt wordt. Dan kunnen de carburateurs overstromen en komt er benzine in het carter van het motorblok. En aangezien benzine niet smeert kan dit grote schade tot gevolg hebben. Lees dit topic even door, wordt vast wel ergens een verwijzing gemaakt naar volgens mij een XS650 specialist die ze aanbiedt.
 
Volgens mij levert Heiden Tuning die.
Wat ik er van begreep passen die handbediende kranen ook op de XS750.
Maar stuur ze anders een mailtje, @PaulG , dan weet je het zeker.
 
Een andere optie is de bestaande kranen aan te passen dat aan/uit kranen ontstaan. Dit is te doen door de "hanen" van de kranen om te wisselen.

Let wel, bij deze "modificatie" verlies je je reservedeel van de tank. Je zal dus donders goed je dagteller moeten gebruiken om te weten wanneer je moet gaan tanken. Een XS750 duwen is namelijk geen echt feestje, je krijgt gegarandeerd een natte rug. Iiets met ervaring :X
 
Terwijl de tank ontroest wordt gestart met de remmen.
IMG_5179.JPG


Nadat de remtangen gedemonteerd, gereinigd, ingevet en weer gemonteerd waren door gegaan voor revisie van de pomp:
IMG_5184.JPG


Wat viel daarbij op?
IMG_5183.JPG


Hilarious-Ladies-and-Gentlemen-We-Got-Him-memes.jpg


Daar ben ik nog nooit een plastic dop tegen gekomen.

Eerste gok, er zal tijdens de opslag van de motor wel iets op neergelegd zijn/tussen gevallen en dat heb jij nu naar boven gehaald.

Toch wel XS dus. ;)
Nu is de vraag: wie heeft er een startknopje over?
 
Bedankt voor de uitgebreide reacties, ik ga het bedrijf even mailen voor de benzine kraantjes.
Ik moet nog even geduld hebben, ze zijn tot 4 februari op vakantie.
Maar op 20 jaar kunnen die paar weken er ook nog wel bij.

De benzine kraantjes lekken, heeft dat ook invloed op het draaien van de hanen?

Ik zal van het weekend eens wat foto's schieten van me schuur fonds

Groeten Paul
 
Benzinekraan is zo uit elkaar gehaald. Als je de metalen hanen wisselt en het geheel terugbouwt zal je zien dat er geen benzine meer lekt bij kraan (even ervanuitgaande dat de pakking aan de bovenzijde van de benzinekraan zijn functie goed vervuld).

En deze benzinekranen draaien sowieso niet heel soepel, maar is ook niet wat je wil. Het moet een beetje stroef gaan zodat ze ook in de door jouw gewenste stand blijven staan/zitten.
 
Heeft er iemand een zadel te koop voor een XS 750?
Die van mij is helemaal vergaan
 
Misschien zit hier wat tussen?
En anders bij Wegman motoren in Aalsmeer kijken. Daar staan en paar XS750's.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen, ik had al gekeken op marktplaats maar die ene in onderdelen niet gezien.
Ik ga die andere even een berichtje sturen of die nog een zadel heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan