Zijn hier veel 25 kwers met een lening voor je fiets

nou zit er nou dus ook over te twijfelen hoeveel ik uit ga geven voor mijn volgende motor, voor 7 kan je een nette 1150 gs kopen (2002), maar ik heb nou een aanbod van een gs adventure uit 2005, maar dan ben ik 9,5 k verder (kosten nogmaal iets van 12,5 k :o)...

Ik hoef er niet voor te lenen, dat vind ik nl echt idioot; stel dat je hem na een maand onverhoopt opvouwt zit je nog een jaar of wat lkkr aan die lening vast, terwijl de motor al is afgevoerd.
precies :N op een oude fiets moet je het leren :+
 
Ik hoef er niet voor te lenen, dat vind ik nl echt idioot; stel dat je hem na een maand onverhoopt opvouwt zit je nog een jaar of wat lkkr aan die lening vast, terwijl de motor al is afgevoerd.

Er bestaat nog zoiets als een allrisk verzekering. Is alleen wel duur als je jong bent.
 
Ik hoef er niet voor te lenen, dat vind ik nl echt idioot; stel dat je hem na een maand onverhoopt opvouwt zit je nog een jaar of wat lkkr aan die lening vast, terwijl de motor al is afgevoerd.

Dus, als je nou spaard en je rijd hem naar een maand in de prak voel je je toch ook klote omdat je dan geen geld meer hebt om een nieuwe te kopen ?
 
nou zit er nou dus ook over te twijfelen hoeveel ik uit ga geven voor mijn volgende motor, voor 7 kan je een nette 1150 gs kopen (2002), maar ik heb nou een aanbod van een gs adventure uit 2005, maar dan ben ik 9,5 k verder (kosten nogmaal iets van 12,5 k :o)...

Ik hoef er niet voor te lenen, dat vind ik nl echt idioot; stel dat je hem na een maand onverhoopt opvouwt zit je nog een jaar of wat lkkr aan die lening vast, terwijl de motor al is afgevoerd.

Zo moet je niet eens denken dat je hem in de prak rijd jij heb je stuur in bereik.
Als je al zo denkt kan je beter niks rijden vind ik.
 
Laatst bewerkt:
lenen, slechte zaak :N koop gewoon iets wat je je wel kunt veroorloven en ga niet een motor kopen van 12 ruggen ofzo om vervolgens 10 terug te moeten dokken :N en over de 18jarigen die wél op een nieuwe bike rijden... tsja sommigen krijgen er nou eenmaal eentje voor hun verjaardag ofzo... óf ze lenen het haha

bedoel je niet motor van 10 ruggen en vervolgens 12 ruggen terug betalen?
 
lenen zou ik ook niet doen. kben vandaag 21 geworden en heb een nieuwe zx6r gekocht (heb ik nu een maand of 5) en daarna allerlei extra spul erop, door gewoon van jongs af aan gewoon goed te sparen. is trouwens ook al me derde fiets maar das een ander verhaal
 
Voor een motor of een auto zou ik nooit lenen, puur om de reden dat een motor of auto afschrijft als een gek.

Stel je koopt nu een nieuwe R1 of iets dergelijk van zo'n €16.000,-. Als je dit hele bedrag leent betaal je ook nog een hoop rente. Echter is de motor over een jaar of 5 misschien nog maar de helft waard!! Als het een beetje tegenzit ben je dan zelfs nog aan het afbetalen voor deze motor....

Alleen voor een huis heeft lenen 'echt' zin omdat deze vaak alleen maar in waarde stijgen. Niet voor niets zijn er dan ook mensen die gigantisch veel lenen en een zoot pandjes kopen en wanneer de huizenprijzen gigantisch hoog zijn weer verkopen met dikke winst (uberhaupt werkt het bij een hypotheen ook wat anders als bij een gewone lening, denk aan hypotheekrente-aftrek en dergelijke).

Mijn conclusie; koop een motor waar je het geld voor hebt EN waarbij je nog wat geld overhoudt voor eventuele onkosten (reparaties, bandjes, ketting, etc.) en natuurlijk benzine ;)
 
Ik vind het ook belachelijk dat er mannetjes met mijn leeftijd (18-19) al op een gloednieuwe GSX-R600 rijden... bij ons in het dorp tuft er een rond, betaald door papa... mazzel? ik vind het zonde, dat soort figuren gaan er niet met zorg mee om, ze hebben er toch niet voor betaald.

Ik heb zelf met mijn spaargeld een opknapper gekocht (vfr 400) en die ben ik nu (maandje bij maandje / salaris bij salaris) aan het opknappen... dan is het te doen en als ik klaar ben, weet ik dat ik er tijd en werk in heb zitten én dan is het écht mijn motor.
Gast, ik heb er lang voor moeten sparen, maar ik heb er wel 1 ZONDER lening!!

Ik vind het supersneu dat sommige mensen zich druk maken om hoe andere mensen het betalen. Zijn toch mijn zaakjes. Maar als je het wilt weten. Ik heb een EIGEN appartement, waar ik flink wat voor neertel, ik studeer nog, ik sport veel, en drink regelmatig een biertje, en ik heb een dikke gsx-r 600 k7 voor de deur staan met alles erop en eraan.

En hoe ik het betaal. Gewoon keihard werken voor je centen.
 
Daar heb ik de tijd niet voor. studeren kost me zo'n 30 - 35 uur, sporten nog eens 10 minimaal. Uitgaan kost me daarnaast gemiddeld denk ik 80 / week. Ik heb in de zomer gespaard voor een goedkoop rijdende motorscooter, zo overbrug ik mijn 25kw periode, waarna ik een cardan ntv / xj900 woon werk fiets haal. Goedkoop kilometers maken dus, na mijn studie komen de poserbikes wel. Ik denk dat ik per week zo'n 8 uur werk. Met studiefinanciering zal het net aan niet genoeg zijn denk ik, maar komt tijd komt raad.
 
Gast, ik heb er lang voor moeten sparen, maar ik heb er wel 1 ZONDER lening!!

Ik vind het supersneu dat sommige mensen zich druk maken om hoe andere mensen het betalen. Zijn toch mijn zaakjes. Maar als je het wilt weten. Ik heb een EIGEN appartement, waar ik flink wat voor neertel, ik studeer nog, ik sport veel, en drink regelmatig een biertje, en ik heb een dikke gsx-r 600 k7 voor de deur staan met alles erop en eraan.

En hoe ik het betaal. Gewoon keihard werken voor je centen.

Wat is daar nou weer triest aan om dat af te vragen.

Denkje dat iemand die rijd op een goedkoper motor, dat die zich niet de ziekte in werkt voor zijn motor.

Jij zegt zelf ergens dat je veel studie fin krijgt, nou dan mag je daar blij mij wezen.
Ik krijg net 70 euro per maand.

Dat is het verschil.

En daar naast is het verstandig om meteen een nieuwe motor te kopen?
Ik verwacht over 2 jaar te kunnen gaan werken, maar dan ga ik tog niet meteen een nieuwe motor kopen. Dan ga ik wel sparen voor me huisie later.

Ik vraag me dus alleen af of hier mensen zitte met een lening.
En een kleine lening van 1000 euro tot 2000 euro moet kunnen lijkt me.
Je betaalt max 200 euro extra aan rente, is te doen lijkt me
 
Wat is daar nou weer triest aan om dat af te vragen.

Denkje dat iemand die rijd op een goedkoper motor, dat die zich niet de ziekte in werkt voor zijn motor.

Jij zegt zelf ergens dat je veel studie fin krijgt, nou dan mag je daar blij mij wezen.
Ik krijg net 70 euro per maand.

Dat is het verschil.

En daar naast is het verstandig om meteen een nieuwe motor te kopen?
Ik verwacht over 2 jaar te kunnen gaan werken, maar dan ga ik tog niet meteen een nieuwe motor kopen. Dan ga ik wel sparen voor me huisie later.

Ik vraag me dus alleen af of hier mensen zitte met een lening.
En een kleine lening van 1000 euro tot 2000 euro moet kunnen lijkt me.
Je betaalt max 200 euro extra aan rente, is te doen lijkt me

Is toch iemand eigen zaakje hoe je je motor betaald.

Maaruh.. van mijn stufie alleen kan ik niet eens mijn huis betalen :') en 70 euro in de maand is omdat je thuis woont. Dus waarschijnlijk heb je helemaal geen kosten ernaast, je hoeft geen eten te betalen enzo. Ik moet zelf mijn complete studie betalen, betaal mijn eigen huis, betaal mijn eigen eten. enz enz.

Dus die dikke stufie blijft niks over, en jij houd waarschijnlijk wel die 70 euro in je zak ;)
 
Jij zegt zelf ergens dat je veel studie fin krijgt, nou dan mag je daar blij mij wezen.
Ik krijg net 70 euro per maand.
En waarom krijg je zo weinig, juist, omdat je ouder(s) blijkbaar genoeg verdienen om je studie royaal mee te kunnen betalen. De overheid gaat er van uit dat die bij passen. Terrecht.

Dat gehuil altijd van mensen met weinig stufi... :Z
 
Laatst bewerkt:
Ga nou niet lenen, ik ben student (2e jaars aan de UvA) en heb 2 motor en een auto staan. Het punt is alleen dat het allemaal brikjes zijn. Mijn Honda staat niet op mijn naam maar die van mijn broer en kost mij geen wegenbelasting en 60 euro verzekering, mijn andere brik kost me 25 euro verzekering en ook geen wegenbelasting. Mijn autootje (1994 Seat Marbella) kost 28 euro verzekering en 12 euro wegenbelasting. Het enigste wat overblijft is benzine en klein onderhoud. Best goed betaalbaar, voor een student.

Think brik ;)

btw. ga niet lenen bij leningsmaatschappijen! Evt. je eigen bank of liever je ouders. Best of all, doe het niet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gast, ik heb er lang voor moeten sparen, maar ik heb er wel 1 ZONDER lening!!

Ik vind het supersneu dat sommige mensen zich druk maken om hoe andere mensen het betalen. Zijn toch mijn zaakjes. Maar als je het wilt weten. Ik heb een EIGEN appartement, waar ik flink wat voor neertel, ik studeer nog, ik sport veel, en drink regelmatig een biertje, en ik heb een dikke gsx-r 600 k7 voor de deur staan met alles erop en eraan.

En hoe ik het betaal. Gewoon keihard werken voor je centen.
*nevermind the bollocks*
 
Laatst bewerkt:
Toch wel petje af dat je dan allemaal kan bolwerken dan zeg :P

Een beetje studentenflat kost zo'n 300/400 euro in de maand, collegegeld is 1500 euro per jaar, een flinke motor tussen de benen en nog al het andere leuks dat God verboden heeft :o
 
En waarom krijg je zo weinig, juist, omdat je ouder(s) blijkbaar genoeg verdienen om je studie royaal mee te kunnen betalen. De overheid gaat er van uit dat die bij passen. Terrecht.

Dat gehuil altijd van mensen met weinig stufi... :Z

Haha in your dreams.

Me ouders komen net rond, kunnen niet op vakantie omdat alles zo fucking duur is.
De arme krijge alles van de overheid en de mensen in het middeklasse betalen alles voor voor de arme mensen.

En daar komt bij kijken dat ik ook alles zelf moet betalen behalve me studie, dus niet zo snel met je opmerkingen komen ;)
 
Haha in your dreams.

Me ouders komen net rond, kunnen niet op vakantie omdat alles zo fucking duur is.
De arme krijge alles van de overheid en de mensen in het middeklasse betalen alles voor voor de arme mensen.

En daar komt bij kijken dat ik ook alles zelf moet betalen behalve me studie, dus niet zo snel met je opmerkingen komen ;)

Ziekekoste verzekering
Kleren
Uitgaan
Onderhoud+benzine
Mobiele telefoon

Blijft maar weining over he per maand.

En ik heb het zo goed.
De enigste die het goed hebben in dit land zijn die zwevers die alles van der overheid krijgen.

Nou van mij mag heel rechts nederland aan de macht komen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan