falafeldejodelewafel
MF'er
- 5 apr 2004
- 77
- 0
venturi effecten zijn toch enigzins anders, dus gewoon turbulentie. ik weet niet of het veel uitmaakt om een ander ruitje te monteren.Topic starter vind het vreemd en vragt zich af.
ja het gebeurd vaker dus. Ik gok op venturi effecten c.q. turbulentie
Misschien kun je het oplossen door harder te rijden, als het dan erger wordt (hardere rukwinden) dan zou ik wat aan mijn schermpje doen.
Mmmm, vreemd.
Is dat iedere keer eendezelfde kant op (links/rechts)?
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je hoofd naar achteren wordt getrokken vanwege een lagere luchtdruk aldaar ( in verg. met de voorkant van je helm).
Oke, ff ouwe topic gelezen en heb het nu door. Het zou dus betekenen dat de duo passagier met zijn/haar helm recht achter de jouwe moet blijven en dus zonder te bewegen. Valt dus weinig aan te doen in de praktijk.
DuhDat ligt er maar net aan hoe je passagier zit.
En natuurlijk wordt je hoofd naar achteren getrokken. Sterker nog, als jij rechtop gaat zitten voel je dat de wind je naar achteren probeert te drukken, toch? Da's precies het zelfde, de luchtdruk aan jouw voorkant is vele malen hoger dan aan de achterkant. En dat voel jeMaar je compenseert door er tegenin te hangen en het stuur stevig beet te pakken.
Nee, het is geen turbulentie. Het is simpelweg een vleugelwerking, net als bij een vliegtuig.
Door de positie van de persoon achter je moet de lucht aan de ene kant van je helm een grotere afstand afleggen om achter jullie 2 te komen dan aan de andere kant. Daar er echter wel steeds een hoeveelheid lucht wordt aangevoerd en dus langs je heen geblazen moet worden zal de lucht die de langere afstand moet afleggen sneller gaan bewegen dan de lucht aan de andere kant, en dus zal over die ruimte een onderdruk ontstaan. Die onderdruk zorgt er voor dat je helm die kant op wordt getrokken en de af te leggen weg van de lucht zowel links en rechts van je gelijk getrokken wordt. Op dit punt houd je helm op met zijwaarts bewegen en jij zelf trekt echter in automatisme je hoofd weer naar de oorspronkelijke positie, en het proces begint op nieuw.
Eerder topic:
Head wobble
Die passagier zit echt niet de hele tijd precies achter je, die kijkt ook in het rond. En het klinkt alsof je het iets te statisch bekijkt terwijl het volgens mij een zeer dynamisch gebeuren...vandaar de naam WOBBLEDa's tot op heden de beste, meest waarschijnlijke en aannemelijk klinkende verklaring.
Echter, het ik ben nog niet overtuigd waarom het hoofd dan juist zijwaarts getrokken wordt. Ja, ligt aan de positie van de passagier, echter de passagier zit niet aan de zijkant. De luchtstroom legt dus zowel links als rechts dezelfde afstand af.....
Da's tot op heden de beste, meest waarschijnlijke en aannemelijk klinkende verklaring.
Echter, het ik ben nog niet overtuigd waarom het hoofd dan juist zijwaarts getrokken wordt. Ja, ligt aan de positie van de passagier, echter de passagier zit niet aan de zijkant. De luchtstroom legt dus zowel links als rechts dezelfde afstand af.....
OK het is een dynamisch gebeuren. Het "Dynamische Zijwaartse Rukwind aan hoofd" fenomeen. Ofwel, "Head Wobble" in de volksmond.Die passagier zit echt niet de hele tijd precies achter je, die kijkt ook in het rond. En het klinkt alsof je het iets te statisch bekijkt terwijl het volgens mij een zeer dynamisch gebeuren...vandaar de naam WOBBLE(net als; een negerin die snel met haar billen 'drilt' )