ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

done!

van het weekend met de GPS teller begonnen. Na meter besloten de behuizing van de teller in te korten om de diepte in de zrx klokken op dezelfde maat te krijgen. Door de schroefring te gebruiken was afzagen relatef makkelijk gelukkig
4Cngd8Y.jpg


daarna moest er aan de binnenkant van de zrx klokken wat spul het veld ruimten om ruimte te maken van de gps behuizing. dremel doet wonderen zeg maar! Met wat schuim een strakke passing gecreëerd
RtaimNJ.jpg


Met de originele beglazing komt het er dan zo uit te zien. Helaas kon ik geen rode tellerplaten vinden voor de toerenteller en brandstof meter, maar met rode achtergrond verlichting is de boel straks wel rood met het licht aan.

LGdHjgd.jpg


daarna moest er een gat in de beglazing worden geboord om de resetknop van de teller te kunnen bedienen. Ik was er redelijk van overtuigd dat het kunstof was... helaas :') eerste gaatje van 3mm ging er doorheen maar de 6mm boor moest ik met een gewone machine doen en doen zei het glas 'krak'. Optie 2 dus.. glas er met gepast geweld uitgehaald en een sleuf in de ring geslepen om het glas van de gps teller (met gaatje) erin te schuiven. Afkitten met rubber kit (kötklusje) en voila, het zit in elkaar.
 
done!

van het weekend met de GPS teller begonnen. Na meter besloten de behuizing van de teller in te korten om de diepte in de zrx klokken op dezelfde maat te krijgen. Door de schroefring te gebruiken was afzagen relatef makkelijk gelukkig
4Cngd8Y.jpg


daarna moest er aan de binnenkant van de zrx klokken wat spul het veld ruimten om ruimte te maken van de gps behuizing. dremel doet wonderen zeg maar! Met wat schuim een strakke passing gecreëerd
RtaimNJ.jpg


Met de originele beglazing komt het er dan zo uit te zien. Helaas kon ik geen rode tellerplaten vinden voor de toerenteller en brandstof meter, maar met rode achtergrond verlichting is de boel straks wel rood met het licht aan.

LGdHjgd.jpg


daarna moest er een gat in de beglazing worden geboord om de resetknop van de teller te kunnen bedienen. Ik was er redelijk van overtuigd dat het kunstof was... helaas :') eerste gaatje van 3mm ging er doorheen maar de 6mm boor moest ik met een gewone machine doen en doen zei het glas 'krak'. Optie 2 dus.. glas er met gepast geweld uitgehaald en een sleuf in de ring geslepen om het glas van de gps teller (met gaatje) erin te schuiven. Afkitten met rubber kit (kötklusje) en voila, het zit in elkaar.
Heb je een linkje of iets van die teller? Ziet er vet uit.
 
Heeft iedereen hier de emissie (voor zover aanwezig) zooi eraf gehaald? Zo ja, waar hebben jullie de block-off plates vandaan gehaald?
 
wellicht is er op ebay wat te vinden, universele kawa plaatjes zijn volgens mij ook ok, hoewel niet getest. Nog beter is de no-flo plugs van kwick monteren.

goede investering die meuk eraf te halen, scheelt weer tijd bij het onderhoud dus de kosten van de blockoffs heb je er zo weer uit ;)
 
Ik zie dat @zrx gum ze ooit geproduceert heeft? (bron). Kan je er nog een paar maken denk je? ;)
Ik heb ook wel interesse maar bestellen uit de VS vind ik zo'n gedoe.

Begrijp ik goed dat 't gewoon een kwestie is van de zooi eraf halen en die 2 plaatjes op de deksel schroeven? Of moet er meer gebeuren?
 
Ik zie dat @zrx gum ze ooit geproduceert heeft? (bron). Kan je er nog een paar maken denk je? ;)
Ik heb ook wel interesse maar bestellen uit de VS vind ik zo'n gedoe.

Begrijp ik goed dat 't gewoon een kwestie is van de zooi eraf halen en die 2 plaatjes op de deksel schroeven? Of moet er meer gebeuren?

je moet de vent tube van carb 1 en 4 nog afdoppen, en je airbox (als je die nog hebt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan