ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Als je de klep speling controleert moet je dan de klepdeksel pakking , klepdeksel bout seals , en de bougie gat klepdeksel ringen , ook altijd vervangen .
Of kan je deze hergebruiken.:?
Of is het aan te raden deze zo wie zo altijd te vernieuwen.

GREETZ

Ze zijn van dusdanig dik rubber dat ik deze allen heb hergebruikt. De pakking van de ontstekingscover (waar je de timing kan checken) moet wel vervangen worden. Deze papieren pakking scheurde bij mij.
 

Bij deze !!

IMG_20181007_110141__01.jpg
 
tjek 4 bouten aanwezig :t , met t kuipframepje aan t buigen geweest ,wordt nix, kost tie nieuw €95 8)7 is onderweg dus
 
Toen ik laatst samen met Erik aan de mijne sleutelde dreven de bougies zo ongeveer in de olie. Was toch blij dat ik op zijn advies wel bougiegatpakkinggevallen had gehaald. :P
 
Toen ik laatst samen met Erik aan de mijne sleutelde dreven de bougies zo ongeveer in de olie. Was toch blij dat ik op zijn advies wel bougiegatpakkinggevallen had gehaald. :P


Hoeft ook echt niet elke x hoor,maar bij jouw misch nog nooit vervangen,die dingen kosten de hele wereld niet....

Maar zien ze er nog goed uit lekker laten zitten..
 
Mooi kut leo....de carburateurs en nog niet af gehad en open gemaakt?
Ja ik heb de carburateurs inmiddels al een paar keer open gemaakt om hem zo schoon als mogelijk te maken ( wat hij eigenlijk al was ),ook van alles doorgeblazen.
Membramen gecontroleerd , tussen rubbers naar de cilinders gecontroleerd.
Alles weer netjes opgebouwd met wat vaseline op de afdichtings vlakken .
Nieuwe bougies.
Accu polen zitten goed vast.
Maar hij rijd nog steeds niet goed.
Het gaat mis als ik het gas wat feller opendraai, dan begint hij wat te horten ,stoten en ploffen ( hij gaat wel harder rijden )
Zou het misschien toch iets met de onsteking , bobines of cdi te maken kunnen hebben?
Heeft iemand nog een idee?
( het hele probleem deed zich van het 1 op andere moment voor toen ik naar Duitsland ging , ik had er toen al 300 km op zitten zonder problemen )
 
Ja ik heb de carburateurs inmiddels al een paar keer open gemaakt om hem zo schoon als mogelijk te maken ( wat hij eigenlijk al was ),ook van alles doorgeblazen.
Membramen gecontroleerd , tussen rubbers naar de cilinders gecontroleerd.
Alles weer netjes opgebouwd met wat vaseline op de afdichtings vlakken .
Nieuwe bougies.
Accu polen zitten goed vast.
Maar hij rijd nog steeds niet goed.
Het gaat mis als ik het gas wat feller opendraai, dan begint hij wat te horten ,stoten en ploffen ( hij gaat wel harder rijden )
Zou het misschien toch iets met de onsteking , bobines of cdi te maken kunnen hebben?
Heeft iemand nog een idee?
( het hele probleem deed zich van het 1 op andere moment voor toen ik naar Duitsland ging , ik had er toen al 300 km op zitten zonder problemen )

Kan ook een bougie zijn die niet helemaal lekker is, toen ik mijn ZRX kocht reed deze ook niet goed maar in mijn geval was dat bij lage toeren. Ik dacht ook dat het een carburateur probleem was maar na het vervangen van de bougies was mijn probleem opgelost.
 
Ja ik heb de carburateurs inmiddels al een paar keer open gemaakt om hem zo schoon als mogelijk te maken ( wat hij eigenlijk al was ),ook van alles doorgeblazen.
Membramen gecontroleerd , tussen rubbers naar de cilinders gecontroleerd.
Alles weer netjes opgebouwd met wat vaseline op de afdichtings vlakken .
Nieuwe bougies.
Accu polen zitten goed vast.
Maar hij rijd nog steeds niet goed.
Het gaat mis als ik het gas wat feller opendraai, dan begint hij wat te horten ,stoten en ploffen ( hij gaat wel harder rijden )
Zou het misschien toch iets met de onsteking , bobines of cdi te maken kunnen hebben?
Heeft iemand nog een idee?
( het hele probleem deed zich van het 1 op andere moment voor toen ik naar Duitsland ging , ik had er toen al 300 km op zitten zonder problemen )

Leo dit is een vage storing. Is het inhouden bij vol gas in elke versnelling en bij wisselende toerentallen? Wellicht is het nog een idee om de bougiekabels en de aansluitingen te controleren. En een CDI unit eens te wisselen met een andere 1200.
 
T kuipje naar de verfplakker gebracht ,met 3 weken zou hij m klaar hebben ,als de rest van t spul dan ook binnen is en m n schouder :(t ook weer een beetje doet ,
nog ff :] is t seizoen misschien toch nog niet over *O*
 
Ja ik heb de carburateurs inmiddels al een paar keer open gemaakt om hem zo schoon als mogelijk te maken ( wat hij eigenlijk al was ),ook van alles doorgeblazen.
Membramen gecontroleerd , tussen rubbers naar de cilinders gecontroleerd.
Alles weer netjes opgebouwd met wat vaseline op de afdichtings vlakken .
Nieuwe bougies.
Accu polen zitten goed vast.
Maar hij rijd nog steeds niet goed.
Het gaat mis als ik het gas wat feller opendraai, dan begint hij wat te horten ,stoten en ploffen ( hij gaat wel harder rijden )
Zou het misschien toch iets met de onsteking , bobines of cdi te maken kunnen hebben?
Heeft iemand nog een idee?
( het hele probleem deed zich van het 1 op andere moment voor toen ik naar Duitsland ging , ik had er toen al 300 km op zitten zonder problemen )
Leo komt er wel genoeg brandstof door de kraan?
 
T kuipje naar de verfplakker gebracht ,met 3 weken zou hij m klaar hebben ,als de rest van t spul dan ook binnen is en m n schouder :(t ook weer een beetje doet ,
nog ff :] is t seizoen misschien toch nog niet over *O*

Misschien houd je er net zo'n verrotte schouder aan over net als ik ;(
Al is dit niet te hopen:N

GREETZ
 
Ja ik heb de carburateurs inmiddels al een paar keer open gemaakt om hem zo schoon als mogelijk te maken ( wat hij eigenlijk al was ),ook van alles doorgeblazen.
Membramen gecontroleerd , tussen rubbers naar de cilinders gecontroleerd.
Alles weer netjes opgebouwd met wat vaseline op de afdichtings vlakken .
Nieuwe bougies.
Accu polen zitten goed vast.
Maar hij rijd nog steeds niet goed.
Het gaat mis als ik het gas wat feller opendraai, dan begint hij wat te horten ,stoten en ploffen ( hij gaat wel harder rijden )
Zou het misschien toch iets met de onsteking , bobines of cdi te maken kunnen hebben?
Heeft iemand nog een idee?
( het hele probleem deed zich van het 1 op andere moment voor toen ik naar Duitsland ging , ik had er toen al 300 km op zitten zonder problemen )

Leo wellicht nog een idee om de tankdop schoon te maken en slangen controleren. Lijkt wel een brandstof toevoer probleem. Bij het demonteren van de tankdop goed opletten. Er zitten kleine veertjes en kleine kogeltjes in...
 
zelfs roukama heeft ze :)

klepdekselpakking zou ik zelf alleen vervangen als ie zichtbaar stuk is of gaat lekken. Olie warm eruit, gaat sneller en je krijgt er meer uit. Rommel zit in je filter als het goed is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan