Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!



Gewoon terug duwen dat ding, simpel aanwendsel hij loopt toch ook niet helemaal fijn op de choke ? of merk jij daar niets van
 
Dat ben ik uiteraard wel gewend, maar ik ben ik laatst dus een paar keer vergeten. Even uit m'n routine ofzo. En nee, als ik het zou voelen dan had ik wel bedacht dat ik iets vegeten was natuurlijk.
 
Dat ben ik uiteraard wel gewend, maar ik ben ik laatst dus een paar keer vergeten. Even uit m'n routine ofzo. En nee, als ik het zou voelen dan had ik wel bedacht dat ik iets vegeten was natuurlijk.
o.k ,de mijne loopt gewoon niet echt fijn op de choke als tie warm is
 
Vol open niet nee, maar half tot driekwart dicht merk ik er weinig van, anders dan dat 't stationair toerental iets hoger ligt (maar zelfs tussen de file door geef ik wel een beetje gas )
 
Vol open niet nee, maar half tot driekwart dicht merk ik er weinig van, anders dan dat 't stationair toerental iets hoger ligt (maar zelfs tussen de file door geef ik wel een beetje gas )
Vind hem dan wat heser lopen. Als ik merk bij gas geven of er lucht mee loopt dan is het de choke die ik vergeten ben... gebeurt zelden maar bij wijze van spreken
 
nee zit geen veer in, maar voor je verbuik maakt het niet zo heel veel uit hoor, alleen gaat ie wat rabbig lopen bij warme motor. een 'friendly reminder' zeg maar

mooie wieltjes!
 
Daar hoort idd geen veer op te zitten.
Dat met dat verbruik zou nog wel eens mee kunnen vallen, tis geen vlinderklep die dicht word getrokken , is mij ook wel eens overkomen.

GREETZ
 
Bij mij gaat de choke altijd helemaal dicht als de ZRX 3000 - 3500 rpm maakt. Dan rijd ik weg en moet ik wel even met het gas blijven spelen, tot de hoek van de straat en daarna blijft het prima lopen allemaal.
 
Als je slim bent gebruik je geen choke met starten ( koude start ) laat het blok een paar sec. ronddraaien vinden je nokkenassen lekker
het blok bouwt dan oliedruk op en smeert alles . dan pas de choke er op . geleerd van een Japanse monteur
 
Ik start m ,zet m n helm op ,choke dicht en rijd weg ,dit alles binnen 1 minuut
 


er is mij geleerd om t ding zo kort mogelijk koud te laten lopen , vandaar dat ik gelijk rustig wegrijd
 
Als ik hem start is ie snel van de choke af. Ik gebruik eigenlijk maar het eerste stukje choke, helemaal open hoeft nooit. Ik rij dan rustig weg, de eerste paar honderd meter is het met wat meer met het gas opletten, maar dan is het als vanouds.
 
Maar die oliedruk bouwt 'ie toch ook mét choke op? Wat is dan het voordeel van starten zonder? In de winter krijg je dat niet eens voor elkaar.



er is mij geleerd om t ding zo kort mogelijk koud te laten lopen , vandaar dat ik gelijk rustig wegrijd
Ik heb wel eens begrepen dat 't vooral goed is om even kort 3.000rpm te draaien zónder belasting zodat de boel eerst even goed wordt doorgesmeerd voordat je eraan gaat trekken? Klopt dat niet?
 
Ik heb wel eens begrepen dat 't vooral goed is om even kort 3.000rpm te draaien zónder belasting zodat de boel eerst even goed wordt doorgesmeerd voordat je eraan gaat trekken? Klopt dat niet?


Ik doe t al 40j zo ,en ik heb nog nooit een olieboot gehad .ik doe de eerste 10km rustig aan en dan t gas erop,
hoe een ander t doet interesseert me ook niet zo .
 
Tja , t is hier ff rustiger t gas kan er dan ook wat meer op