A
Laatste weken een paar keer meegemaakt dat ik m'n choke ben vergeten...
Na starten wacht ik altijd even totdat 'ie zo'n 3.000rpm loopt en schuif ik 'm terug tot 'ie zo'n 1.500rpm stationair draait. Ik rijd weg en na een kilometertje ofzo zet ik 'm helemaal uit. Nu dus 2 of 3x gehad dat ik op kantoor aan kwam en de schuif nog steeds halfopen stond.
Nu dacht ik opeens... hoort daar geen veer op te zitten die 'm langzaam weer dicht trekt? Verder geen problemen mee hoor, maar ik vroeg 't me zomaar af. Lijkt me vooral voor 't verbruik niet zo gunstig om 40km met halfopen choke te rijden.
o.k ,de mijne loopt gewoon niet echt fijn op de choke als tie warm isDat ben ik uiteraard wel gewend, maar ik ben ik laatst dus een paar keer vergeten. Even uit m'n routine ofzo. En nee, als ik het zou voelen dan had ik wel bedacht dat ik iets vegeten was natuurlijk.
Vind hem dan wat heser lopen. Als ik merk bij gas geven of er lucht mee loopt dan is het de choke die ik vergeten ben... gebeurt zelden maar bij wijze van sprekenVol open niet nee, maar half tot driekwart dicht merk ik er weinig van, anders dan dat 't stationair toerental iets hoger ligt (maar zelfs tussen de file door geef ik wel een beetje gas)
Duidelijk. M'n Vulcan had dat wel, die was na een minuut of 10 helemaal dicht als je er vanaf bleef. Daarom vroeg ik me af of deze dat ook niet behoorde te hebben.nee zit geen veer in,
Daar hoort idd geen veer op te zitten.Laatste weken een paar keer meegemaakt dat ik m'n choke ben vergeten...
Na starten wacht ik altijd even totdat 'ie zo'n 3.000rpm loopt en schuif ik 'm terug tot 'ie zo'n 1.500rpm stationair draait. Ik rijd weg en na een kilometertje ofzo zet ik 'm helemaal uit. Nu dus 2 of 3x gehad dat ik op kantoor aan kwam en de schuif nog steeds halfopen stond.
Nu dacht ik opeens... hoort daar geen veer op te zitten die 'm langzaam weer dicht trekt? Verder geen problemen mee hoor, maar ik vroeg 't me zomaar af. Lijkt me vooral voor 't verbruik niet zo gunstig om 40km met halfopen choke te rijden.
zal wel aan mijn ogen liggen , maar is dat ding scheef
Maar die oliedruk bouwt 'ie toch ook mét choke op? Wat is dan het voordeel van starten zonder? In de winter krijg je dat niet eens voor elkaar.Als je slim bent gebruik je geen choke met starten ( koude start ) laat het blok een paar sec. ronddraaien vinden je nokkenassen lekker
het blok bouwt dan oliedruk op en smeert alles . dan pas de choke er op . geleerd van een Japanse monteur
Ik heb wel eens begrepen dat 't vooral goed is om even kort 3.000rpm te draaien zónder belasting zodat de boel eerst even goed wordt doorgesmeerd voordat je eraan gaat trekken? Klopt dat niet?
er is mij geleerd om t ding zo kort mogelijk koud te laten lopen , vandaar dat ik gelijk rustig wegrijd
Ik heb wel eens begrepen dat 't vooral goed is om even kort 3.000rpm te draaien zónder belasting zodat de boel eerst even goed wordt doorgesmeerd voordat je eraan gaat trekken? Klopt dat niet?