Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Het beroemde 5 draden schema, toch?

Het zijn er 7 :-)

full


Zie ook:
Ratman in "Ratman's Guzzi gesleutel"
 
De oude dame heeft wat meer fluff, die ik gewoon weer aan wil sluiten, dus 7 draden gaat voor mij niet genoeg zijn.

Met eenvoudiger bedoel ik meer dat de accu nu in het span staat en de diverse electrische onderdelen nu dichter bij elkaar zitten waardoor er minder kabelwerk heen en weer hoeft. Voorts zijn er door het alarm en de vorige eigenaar wat dingen aan de boom gewijzigd die ik wil corrigeren of verbeteren; alarmlichten zijn erg handig maar niet af fabriek aanwezig, vorige eigenaar heeft daarvoor schakelaartje geknutselt wat ik wat netter uit wil voeren enz enz
 
Pakjes-avond....
full

Dit zat er dus eerst in... best grote doos voor 1 hendeltje...
full

Vorm klopt goed genoeg, het minimale verschil in afronding van de randen gaat echt geen hond opvallen als het aan weerszijden van de motorfiets zit...
full

En de verzendkosten waren fors.... maar dat is omdat ze er dus 2 kilo catalogus bijmikken |(
full


Catalogus even doorgekeken, maar ook stein-dinse heeft heel veel dingen voor de oude guzzi's niet meer en biedt geen vervanging aan.
 
Laatst bewerkt:
Dat verschil zie je inderdaad niet.....
full

Zelfs niet van dichtbij
full

En de rem..
full


Dus gaan we eens proberen wat ze in Mandello in de jaren 80 ook zo fijn konden....
full

In willekeurige volgorde spaghetti tegen het frame aanslingeren....
full

En wat tape verwijderen enzo...
full


En wat hebben we nu geleerd meneer kaktus??
Dat ze in Mandello zwarte magie bedrijven!? Want ik heb heel netjes gemikt, maar de oude dame doet het niet.... en mijn handen zijn gitzwart....

Er zit zowat geen enkele originele stekker meer aan, alleen onder het dashboard zit nog een originele verdeler met 3 multistekkers...

De kabelboom zelf is zo verdroogt dat je er zwarter van wordt als de maatjes van sinterklaas... dus die gaat rechtstreeks de kliko in en ik begin gewoon helemaal opnieuw, alleen even de lengtes opmeten van de strengen naar het blok, zodat ik die niet te kort maak nu er geen blok inzit....
 
vaak werkt het inderdaad beter vanaf 0 te beginnen, je hebt dan overzicht. en als het klaar is weet je exact hoe het zit, mits je het goed op tekening zet.
het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, de kunst is om dingen per stuk te bekijken, dus r.a.w.- licht-claxon-ontsteking enz.....en ja als je dan het totaal bij elkaar ziet lijkt het heel wat :Y


edit: tekeningen zijn belangrijk, maar je kan ook heel veel met text, zoals:
claxon - rood - S3 - geel - F2(5A)

dan beschrijf je eigenlijk het traject v/d/ claxon, dit doe je eigenlijk ook wanneer je een tekening leest, je loopt met je vinger het traject na.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook van plan om vanaf nul te beginnen, hou alleen wel zoveel mogelijk de originele tekening aan, eenvoudiger gemaakt waar mogelijk door minder stekker verbindingen (vooral onder het originele dashboard hebben ze er af fabriek een puinhoop van gemaakt).
Moet alleen een klein deel opnieuw ontwerpen i.v.m de modernere stuurschakelaars.
Heb nu rechts alleen een startknop, links zit de volledige bediening van licht en raw, dat zit bij de sp2 van origine over de twee kanten verdeeld
 
Laatst bewerkt:
Veel van de originele stekkers zijn bedoeld om de assemblage makkelijker en sneller te maken. Daar hoef je nu helemaal geen rekening mee te houden.
Wonderlijk dat het tijdenlang heel stil geweest is in het Rotterdamse en dat het nu ineens het meest geupdate topic is.
 
Jaaaaaa hij doet ut.....

full


allemaal hele fijne feestdagen, een fantastische jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar gewenst...

Yulia, Victoria en Steven
 
Artikel 5.4.53

Eisen
Wijze van Keuren
1.
De grote lichten, dimlichten en stadslichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
Leden 1 tot en met 3: visuele controle, waarbij de desbetreffende lichten worden ingeschakeld.
2.
De richtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.

3.
De achterlichten mogen niet anders dan rood stralen.


4.
De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
Visuele controle, waarbij het rempedaal wordt ingetrapt dan wel de remhendel wordt bediend.
5.
De achterkentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.

Toch nog wat aan doen ;-)
 
Heb je van die transistortjes van Halflive er in gebouwd? Daar zaten ook van die kleine lichtjes in meen ik. :P

Ook de allerbeste wensen.
 
Effe oma wegjagen... de gezondheid geeft wat problemen hier en er is weinig foto of verhaalwaardigs aan rommelen met draadjes...

Wel gaat 1 dezer dagen het uitlaatsysteem naar de coater, maar daarvoor wil ik eerst even een spuitproef opzetten van het uiteindelijke kleurenschema van de combinatie, ik ben er namelijk nog niet helemaal uit of ik het uitlaatsysteem zwart of zilver wil hebben...

Het gaat in ieder geval keramisch gecoat worden, mooie hittebestendige coating die redelijk betaalbaar blijkt te zijn.

Als het lukt om deze week de spuitproef op te zetten ga ik de uitlaat zaterdag wegbrengen. Daarna is het weer een maandje stil hier want de levertijd is 3-4 weken.

Kortom, op de achtergrond gebeurd nog wel wat maar het gaat langszamer als gehoopt omdat ik momenteel heel weinig tijd heb en er ook nog centjes verdient moeten worden met andere hobbies (wat dus ook weer tijd kost, maar als ik het goed doe ook een beetje winst)

Groetsels....
 
Voor hen die niet wachten kunnen.....

De kleurproef.......

Je begint met een stukkie rondslingerend aluminium
full

Daar kiep je een spuitbus hoogglans overheen die toevallig nog in de kast staat
full

En daarna ga je aan de gang met afplaktake, matt zwart en plakbiesjes....
full

Door de reflectie kun je mooi het verschil zien tussen hoogglans en matt
full

Het mag nog wel iets matter tussen de lijntjes maar de bedoeling lijkt me duidelijk
full


Morgen op basis van dit proefstukje, de kleuren in het echie en wat foto's van de wielen beslissen of het uitlaatsysteem zilvergrijs of zwart gecoat gaat worden...
 
Kan ook té zwart worden he, maar blijft persoonlijk. Ik hou wel van wat meer balans in accenten. Tank etc glans staat wel veel mooier. Frame delen en kapjes etc mat zwart of zilver. Op jou smaak afgaand zou ik voor glanzend gaan met matte accenten in zilver (wielen bijv) en zwart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan