Handkappen knutselen

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.124
8.245
Assen
Hoi allemaal :W
Mijn creativiteit laat me even in de steek.. ik wil graag een set handkappen maken, maar kon ik de bouwmarkt geen materiaal vinden (dacht aan van dat plastic waar ook kinderzit-fietsruitjes van gemaakt zijn, )wat mijn inspiratie deed opwekken.
Wellicht dat iemand hier me voor is gegaan.

Ik zoek dus een idee voor;
- materiaal van de kappen zelf,
- methode van montage aan het stuur.
 
Of zoiets
full
 
Hoi allemaal :W
Mijn creativiteit laat me even in de steek.. ik wil graag een set handkappen maken, maar kon ik de bouwmarkt geen materiaal vinden (dacht aan van dat plastic waar ook kinderzit-fietsruitjes van gemaakt zijn, )wat mijn inspiratie deed opwekken.
Wellicht dat iemand hier me voor is gegaan.

Ik zoek dus een idee voor;
- materiaal van de kappen zelf,
- methode van montage aan het stuur.
Met welk doel? Alleen tegen de kou of regen? Of ook bescherming?
 
Hoi allemaal :W
Mijn creativiteit laat me even in de steek.. ik wil graag een set handkappen maken, maar kon ik de bouwmarkt geen materiaal vinden (dacht aan van dat plastic waar ook kinderzit-fietsruitjes van gemaakt zijn, )wat mijn inspiratie deed opwekken.
Wellicht dat iemand hier me voor is gegaan.

Ik zoek dus een idee voor;
- materiaal van de kappen zelf,
- methode van montage aan het stuur.

Stuk plastiek emmer
 
Wow, dat van die alu vellen spreekt me wel aan, alleen de montage aan het stuur nog smurfen..
en ja, ze moeten de handen wat uit de wind houden.. Ik heb vaak gehoord dat het zo veel scheelt en ik ben benieuwd..
 
Het scheelt een hoop , als het alleen tegen de wind is , kun je een alu pijp plat timmeren en vouwen .
Je kunt er dan voor kiezen of je die op 1 of 2 plekken op het stuur vast maakt.

Kies je voor 1 plek dan kun je dan zo'n tuinslang knijp ring gebruiken met een passend rubbertje aan de binnenkant , ring om het stuur , alu platgeslagen pijp erbij en aandraaien , klarie .

Zo zou ik het doen en ik zou niet letten op fraaie looks :+
 
Tegen verzendkosten heb ik wel handkappen van een africa twin liggen.
Pm me maar bij intresse!
Maar als je perse wilt knutselen heb ik ook wel een emmer voor je :+
 
Laatst bewerkt:
Geen crepe papier gebruiken, been there done that, werkte niet..


Hoi allemaal :W
Mijn creativiteit laat me even in de steek.. ik wil graag een set handkappen maken, maar kon ik de bouwmarkt geen materiaal vinden (dacht aan van dat plastic waar ook kinderzit-fietsruitjes van gemaakt zijn, )wat mijn inspiratie deed opwekken.
Wellicht dat iemand hier me voor is gegaan.

Ik zoek dus een idee voor;
- materiaal van de kappen zelf,
- methode van montage aan het stuur.
 
Hmmm ik denk dat ik mijn idee vastleg op de alu vellen, daar een vorm uit knip en met een bolhamertje in model klop. Maar dan nog de bevestiging. De kappen moeten voor de hendels komen dus er moet een afstand overbrugt worden van de kappen naar het stuur.
\kleine-uitlaat-klemmen heb ik zien liggen bij de ijzerwarenzaak. maar het stuk ertussen dus..?
 
Kijk deze video, zo werkt het normaal gesproken.


Als materiaal zou ik het liefst een stuk uit een kliko zagen, maar dat MCDonalds dienblad lijkt ook wel wat.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm ik denk dat ik mijn idee vastleg op de alu vellen, daar een vorm uit knip en met een bolhamertje in model klop. Maar dan nog de bevestiging. De kappen moeten voor de hendels komen dus er moet een afstand overbrugt worden van de kappen naar het stuur.
\kleine-uitlaat-klemmen heb ik zien liggen bij de ijzerwarenzaak. maar het stuk ertussen dus..?

Buisklemmen (zie bouwmarkt) werken ook prima.
Stuk draadeind ertussen, en je hebt meteen de afstand overbrugt.
Je kunt ook van die buisklemmen voor verwarming kopen
waar al een draadeind aan zit, nog makkelijker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan