Klaverblad racen,hoe dom kun je zijn?

Klaverblad racen is:

  • Dom

    Stemmen: 129 45,4%
  • Slim

    Stemmen: 7 2,5%
  • Zooo Passè

    Stemmen: 13 4,6%
  • Pure motorpassie

    Stemmen: 135 47,5%

  • Totaal aantal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is zeker zo, ik dacht dat ik door circuitdagen te rijden me juist zou gaan gedragen op de openbare weg.. helaas werkt dat niet zo :P

maar je steekt er idd wat van op! :Y

komt nog wel als je er op het circuit een keer met 200 af stuitert, dan weet je hoe hard 200 is.............weet ik zeker dat je het op de weg rustiger aan gaat doen. Alleen de één heeft 1 ervaring nodig de ander 3 keer (iets met ezel O-) ) maar zelfs de grootste dood of de gladiolen rijders dimmen uiteindelijk in. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks B|
 
dat is zeker zo, ik dacht dat ik door circuitdagen te rijden me juist zou gaan gedragen op de openbare weg.. helaas werkt dat niet zo :P
Werkt bij mij wel, dus het is per persoon anders denk ik.

Iets met adaptief vermogen O-)

;) :+ :) *D
 
Werkt bij mij wel, dus het is per persoon anders denk ik.

Iets met adaptief vermogen O-)

;) :+ :) *D

Rij jij altijd de maximaal toegestane snelheid dan?????

Ik niet namenlijk maar ik snap het kbr-en ook niet echt de hele tijd dezelfde bochten maken ik zou er een beetje moedeloos van worden.

Maar goed iedereen zijn eigen pleziertje.
 
komt nog wel als je er op het circuit een keer met 200 af stuitert, dan weet je hoe hard 200 is.............weet ik zeker dat je het op de weg rustiger aan gaat doen. Alleen de één heeft 1 ervaring nodig de ander 3 keer (iets met ezel O-) ) maar zelfs de grootste dood of de gladiolen rijders dimmen uiteindelijk in. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks B|
met 200.. hmmz nah liever niet.. vond met 50 a 70 de vangrail kussen al genoeg, als je het nie erg vin :P (en ja dat was in het gras dus stuiter je niet echt terug.. voordat ik daarmee onderuit getrapt wordt..)

k zal wel eigewijs zijn denk ik ;)

Werkt bij mij wel, dus het is per persoon anders denk ik.

Iets met adaptief vermogen O-)

;) :+ :) *D
per persoon idd totaal verschillend..

niet dat ik de openbare weg nu als racebaan zie ofzo, dat totaal niet, maar toch gaat er een zekere knop om als ik de fiets op stap. meer van niet nadenken maar gaan :)
 
Verder kunnen we elkaar redelijk een hand geven, lijkt me. Als jij met de term "klaverbladracen" bedoelt dat iemand op de top van zijn kunnen over het blad jaagt zonder enige marge voor onverwachte omstandigheden (of dat nou 1 rondje is of 375), ja, da's dom. Want op het circuit kan je wel op 95% rijden, als er daar wat gebeurt zijn de gevolgen meestal beter te overzien. Rij je lekker sportief maar met een ruime marge over het blad is dat naar mijn mening niet dom maar even verantwoord als het overige sportieve motorgebruik op de openbare weg. Die keus moet ieder voor zich maken. Misschien heb je inderdaad bereikt dat mensen die er nog niet bewust mee omgingen nu er nog een keer een gedachte aan spenderen.

Kijk.... dat vind ik nou een goede reactie! Je hebt in ieder geval de moeite genomen om goed te lezen en daar even over na te denken! ;)



@ Mavtri... mooie reactie.. ;)

 
Oke, even inhoudelijk reageren van mij uit: je bent een zielige huilie die andere graag controleerd en bekritiseerd. Speel nou maar met je blokkendoos, want van klaagvolk als jouw wordt een mens gewoon gallisch.
Er zijn immers al genoeg lamlullen die eeuwig en altijd wat te klagen moeten hebben en een motorrijder die klaagt over het rijden op klaverbladen staat niemand te wachten.

Denk je nou werkelijk dat mensen zich wat aantrekken van jouw gezeur? Dat ze nu massaal klaverbladen mijden?? Denk je uberhaubt dat deze discussie enigszins van een nuttige toevoeging kan zijn voor het motor forum?

Als je even zoekt naar een persoon die wat te mauwen had over "te luidruchtige uitlaatjes", kun je daarmee vriendjes worden en gezellig lullen over alles wat slecht is voor motorrijdend nederland. Dat is een ideaal praatkameraadje voor je. Hou dat soort crap dan ook voor julllie, dan bespaar je jezelf ook onnodige discussies en eeuwige wijsheden.

Manmanman, wat word ik moe en geirriteerd van die mensen zoals jouw. Altijd dat gezeik wat andere mensen doen. Is het zo moeilijk eens niet zo te huilen?? Heb je een bepaalde goddelijke verplichting opgedragen gekregen om te zeuren over andere en te wijzen op irritatie en gevaarlijke toestanden?

Jij bent een perfecte kandidaat voor de politiek. Die zijn net zo "in to" controleren, zeiken en ijlen over wat andere mensen doen waar zij het niet mee eens zijn.


Ja hoor! Daar komt de proffessor weer op zijn aambeeld hameren.
Op weg naar zijn eerste maagzweer cq hartaanval. *O* *O* *O* :X
 
Ja hoor! Daar komt de proffessor weer op zijn aambeeld hameren.
Op weg naar zijn eerste maagzweer cq hartaanval. *O* *O* *O* :X

Hoi Jack ;) Ja, waar mensen klagen, moet ik ook even klagen over het geklaag. Dat is toch alom bekend eh :j

Ik ben trouwens meer in voor galstenen... :9~ Alle gekheid op een stokje, ik heb genoeg ervaring met ziek zijn vanwege waarschijnlijk stress (en onnodige stress), maar zeurpartijen roepen helaas automatische reacties bij mij op. Wat ik gewoon wil zeggen is, niet zeuren/mauwen/piepen en laat iedereen doen waar zij zich goed bij voelen, zolang ze niet met 130 door een 30 km zone gaan. Dan is alles goed ;)
 
Wat ik gewoon wil zeggen is, niet zeuren/mauwen/piepen en laat iedereen doen waar zij zich goed bij voelen, zolang ze niet met 130 door een 30 km zone gaan. Dan is alles goed ;)


O, waarom mag dat dan niet volgens jou?
Jij vindt toch dat je niet op anderen moet letten en dat iedereen moet kunnen doen wat hij of zij wil?
Of gaat dat alleen over zaken die jij wilt doen?
 
Waarschijnlijk bedoelt ie dat je moet doen wat je wil, zolang je er anderen niet mee in gevaar brengt.
 
nuja, vroeger deed zo'n dingen overal. vanrail of paaltjes, maakt volgens mij weinig uit maar daarna toch beginnen rekening mee houden en nu zal ik enkel nog zo'n klaverblad nemen als er een "motorvriendelijke" vangrail zal staan. dat geeeft een beetje meer vertrouwen maar ik besef ook wel dat het hard pijn zou doen moest ik toch op m'n plaat gaan. daarom dat je eens gas moet knn lossen of die knie Moet niet altijd die grond raken, als het gewoon ff niet lekker voelt of je weet dat banden/baan/etc.. niet de ideale combinatie zijn op dat moment. Het risico is gewoon niet evenredig met de beloning.

Kijk, moesten er nu eens 10 mooie vrouwen in bikini (of zonder, maakt ni uit) bovenaan op dat klaverblad op jou staan te wachten is dat risico al heel wat meer evenredig :+
 
Klaverblad rijden kan heel leuk zijn, en misschien een paar keer overdoen zal niemand hoeven storen. Het is zoals altijd een kwestie van de juiste balans vinden. Als je ieder weekend georganiseerd een paar honderd keer rondcirkelt op- of over de grens van je eigen kunnen met je vriendjes in de berm met stopwatch en een kratje pils dan kan je er vast op rekenen dat de overheid weer ingrijpt met allerlei regelgevingen, stoplichten, slagbomen, cameras, betonnen bloembakken en verkeersdrempels. En dan is de lol voor iedereen over.
 
tja.. ik doe er gewoon lekker me rondjes. Is de bocht vrij rij ik lekker door! Is er verkeer wacht ik gewoon tot er weer een bocht vrij is. Prima toch?
En als jij er niet wil rijden ook prima toch, ga je een andere plek zoeken. Zo hebben we geen last van elkaar en voorkomt een hoop ergernis.

Heel topic ermee vullen wat een onzin... :r :r


en om nog even terug te kom op DOM zoals de topicstarter noemt. Rondjes rijden op een vervoermiddel op een circuit om steeds zo snel mogelijk terug te komen op dezelfde plek is in theorie ook dom.... maar wel leuk })
 
Laatst bewerkt:
tja.. ik doe er gewoon lekker me rondjes. Is de bocht vrij rij ik lekker door! Is er verkeer wacht ik gewoon tot er weer een bocht vrij is. Prima toch?
En als jij er niet wil rijden ook prima toch, ga je een andere plek zoeken. Zo hebben we geen last van elkaar en voorkomt een hoop ergernis.

Heel topic ermee vullen wat een onzin... :r :r


en om nog even terug te kom op DOM zoals de topicstarter noemt. Rondjes rijden op een vervoermiddel op een circuit om steeds zo snel mogelijk terug te komen op dezelfde plek is in theorie ook dom.... maar wel leuk })



:^
 
Waarschijnlijk bedoelt ie dat je moet doen wat je wil, zolang je er anderen niet mee in gevaar brengt.

juist, de hoofdprijs is voor u! :Y :)

tja.. ik doe er gewoon lekker me rondjes. Is de bocht vrij rij ik lekker door! Is er verkeer wacht ik gewoon tot er weer een bocht vrij is. Prima toch?
En als jij er niet wil rijden ook prima toch, ga je een andere plek zoeken. Zo hebben we geen last van elkaar en voorkomt een hoop ergernis.

Heel topic ermee vullen wat een onzin... :r :r


en om nog even terug te kom op DOM zoals de topicstarter noemt. Rondjes rijden op een vervoermiddel op een circuit om steeds zo snel mogelijk terug te komen op dezelfde plek is in theorie ook dom.... maar wel leuk })

ook juist. vooral de laatste alinea :} Het zelfde wat ik denk van voetbal. Schoppen ze de bal weg, rennen ze er weer achteraan!!! Helemaal gek die boys :X :+
 
Je zou toch zeggen dat je ogen dan toch een keertje open moeten gaan hè?

Het is leuk dat jij al 15 jaar met die vriend rijdt en weet wat híj gaat doen, er zijn echter nog wat meer factoren die invloed hebben en die je mogelijk niet aan ziet komen cq kunt corrigeren. ;)

ja.... datv landbouwers met hun tractoren een bende asociale eikels zijn die aan alles hun laars lappen. maar dat weet ik al lang. :(


je moet m'n tekst goed lezen... de ZESDE keer een vriend verloren door een tractor! en geen enkel ervan was door onderuit te gaan op een spoor van een tractor, maar door door een tracort aangereden te worden... alle zes in hun recht, maar daar hebben ze nu niets meer aan.

één van die jongens is...was... reeds sinds 9 jaar racer in het irish road racing championship... wil dus zeggen dat die jongen echt wel kon anticiperen.

ga tegen een ander neerbuigend en prekerig doen man, als je de omstandigheden van een ander z'n belevenissen niet kent.

heb je ook meer dan 20 jaar ervaring, en ruim meer dan een half miljoen kilometers per motor erop zitten?

zo ja, dan zou ik niet verwachten dat je zo'n commentaar post.

zo nee, dan geef ik ook geen moer om je mening.
 
Waarschijnlijk bedoelt ie dat je moet doen wat je wil, zolang je er anderen niet mee in gevaar brengt.


Maar dan is het wel gek dat hij zegt,


Heb je een bepaalde goddelijke verplichting opgedragen gekregen om te zeuren over andere en te wijzen op irritatie en gevaarlijke toestanden?
 
oh ja, btw.

ik raad ook iedereen aan het knallen voor circuit te bewaren, maar ik ben daar ook al vrienden verloren.
ben op straat op die meer dan 20 jaar nog nooit gevallen, maar de jaren die ik geraced heb, hebben wel op straat al meerdere keren m'n leven gered.

maar ben er wel in het racen al zwaar afgeklapt, en heb daar ook m'n zwaarste verwondingen opgelopen.

het is heel simpel; we zijn met een gevaarlijke hobby bezig. maar het grootste gevaar komt nog altijd door al die idioten in koekblikken... en tractors.

wil je die risico's niet lopen, moet je maar stoppen met motorrijden en gaan breien.

maar er zijn er hiel vele die wel kritiek hebben op een ander z'n rijgedrag, en zichzelf zooo veilig en goed vinden, enz...

ik krijg in m'n winkel ook zo verschillende klanten. 3 ervan heb ik dit jaar jammer genoeg al hun motor moeten gaan ophalen, alledrie op een auto geklapt. en alle 3 op een heel stomme manier, terwijl ze toch traag reden.

maar ik ga hen ook niet vertellen hoe ze moeten rijden, maakt ieder maar voor zichzelf uit... een mens is immers van nature uit een betweter, en kritiek krijgen we als motorrijder in de media al genoeg. of je dan op het moment van een ongeval stilstond, traag of snel reed, het predicaat 'te snel gereden' krijg je dan van jan modaal toch opgekleefd. ik ken vele mensen die bakken kritiek hebben op motorrijders, maar het verschil tussen een 50cc scooter, een 1000 hypersport, en een pan european kennen ze niet. is toch allemaal één pot nat.



probeer ik al lang niet meer op te discuteren, helpt toch niet.
 
probeer ik al lang niet meer op te discuteren, helpt toch niet.
Het verschijnsel klaverblad-racen zal deze publieke opinie ook niet veel helpen :+

Het is nog steeds zo dat bij een groot deel van motor-ongevallen geen ander voertuig betrokken is. Het is zeker zo dat veel auto-rijders door het comfort, passagiers, gadgets en dode hoeken om hun heen niet altijd zo actief hun omgeving in de gaten houden, maar als motorrijder kun je daar beter rekening mee houden en je actief in de kijker te rijden in plaats van je als een kwetsbaar en machteloos slachtoffer op te stellen. Je gelijk krijgen is minder boeiend dan proberen een ongeval te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
full


Ik vind dit toch wel een hele trieste constatering :')
 
Ik denk dat iedereen zich goed bewust is van het risico dat ze zelf lopen door op een klaverblad te gaan rijden/racen.

Houd er alleen wel rekening mee dat(afhankelijk van het type band) het bandje kan gaan smeren doordat het te warm word wanneer je langere tijd achter elkaar over het klaverblad gaat.
 
Het verschijnsel klaverblad-racen zal deze publieke opinie ook niet veel helpen :+

Het is nog steeds zo dat bij een groot deel van motor-ongevallen geen ander voertuig betrokken is. Het is zeker zo dat veel auto-rijders door het comfort, passagiers, gadgets en dode hoeken om hun heen niet altijd zo actief hun omgeving in de gaten houden, maar als motorrijder kun je daar beter rekening mee houden en je actief in de kijker te rijden in plaats van je als een kwetsbaar en machteloos slachtoffer op te stellen. Je gelijk krijgen is minder boeiend dan proberen een ongeval te voorkomen.


uit de belgische verkeersstatistiek van 2007:

dodelijke motorongevallen waarbij meer dan 1 voertuig betrokken is:
81%
dodelijke motorongevallen waarbij de andere partij een vier(of meer)wielig voertuig is:
87%
dodelijke motorongevallen waarbij een andere partij dan de motorrijder in fout is gesteld:
73%
dodelijke motorongevallen waarbij overdreven snelheid van de motorfiets als oorzaak van het ongeval kon aangetoond en bewezen worden:
21%
dodelijke motorongevallen waarbij een te hoog alcoholgehalte en/of verboden/verdovende middelen in het lichaam bij de bestuurder van de motorfiets als oorzaak van het ongeval kon aangetoond en bewezen worden:
6%
dodelijke motorongevallen waarbij een te hoog alcoholgehalte en/of verboden/verdovende middelen in het lichaam bij de bestuurder van ander betrokken voertuig, ander dan een motorfiets, als oorzaak van het ongeval kon aangetoond en bewezen worden:
23%
 
Laatst bewerkt:
it's all very funny... 'till someone gets hurt...then it gets hilarious!!

rare jongens, die Belgen :X


:+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan