Aankoop tip van de week

Status
Niet open voor verdere reacties.
de K-serie pikt het toerental van het wiel op met een hall sensor op het achterwiel.
als je het per sé zou willen maak je een aangepaste ring voor de nieuwe wieldiameter.
kwestie van de gaatjes 10% dichter bij elkaar maken.

ik trek wel gewoon 10% van mijn tellersnelheid af.
 
je kunt die bijstellen met weerstand of een potmeter oid.
preciese details ken ik niet, maar wel electronisch iig
 
je kunt die bijstellen met weerstand of een potmeter oid.
preciese details ken ik niet, maar wel electronisch iig

Waarschijnlijk zit er een puls naar spannings omzetter in, dus dat met die weerstand zou wel eens kunnen kloppen.

Ga ik toch nog eens uitzoeken.
 
Waarschijnlijk zit er een puls naar spannings omzetter in, dus dat met die weerstand zou wel eens kunnen kloppen.

Ga ik toch nog eens uitzoeken.

ik vertrouw volledig op jouw vonkenkennis.
als je het uitgevogeld hebt wil ik het ook overwegen.
ik ben iets meer mechanisch ingesteld,
 
HTML:
<embed src="http://www.toolshell.org/swfs/Car Logo/bmw.swf" width="200" height="200" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash"></embed>


*O*
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik nou Jammer :Y

Het is een mooie Combinatie, jammer dat er een BMW aan hangt.
Maar wat wil je met bijna 40 Jaar :+

Niks mis met die BMW eigenlijk. Dat rijdt prima.

Maar welke totaal geschiftte duitser heeft dat knipperlichtsysteem bedacht? Het knipperlichtsysteem kan met 1 knopje af, dat bewijst elke andere motorfabrikant. Bij BMW heb je 3 knoppen nodig. En dan is het nog zo dat je met je rechterhand 2 knoppen moet bedienen. Je rechterhand, waarmee je ook gasgeeft, en die daarom vaak wat van positie wisselt. Daar is niet, of heel slecht, over nagedacht.

Verder heb ik er de afgelopen 2,5 weken de nodige kilometers opgezet. Ik vindt het een prettig rijdende combinatie, ik ben er erg blij mee.

Het belangrijkste voordeel tot nu toe is de bagagemogelijkheid in de bak. Ik ben de afgelopen dagen in Limburg geweest met mijn beide zoons, en alle bagage kon gemakkelijk mee. Op de oude combi was dat toch wel passen en meten.
 
_O- _O-
wen er maar aan.
als je japans gewent bent moet je er even doorheen.
het is ergonomisch uitgekiend.
ik vind dat japanse systeem volkomen debiel, je moet terugschakelen voor een bocht, je hebt dus je duim nodig om je koppeling in te knijpen.
dan moet je met je duim omhoog om een schuifje om te zetten.
dan kan je echt beter onder elk handvat een flipper hebben, voor elke richting één.

ik moet toegeven, het systeem van de /5 en /6 BMW's was mooier, één flipper aan de rechterkant, omhoog voor links en omlaag voor rechts.
zo zat het op de meriden triumphs ook.

ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor de commentaar op de knippers zou hebben _O- _O-
 
_O- _O-
wen er maar aan.
als je japans gewent bent moet je er even doorheen.
het is ergonomisch uitgekiend.
ik vind dat japanse systeem volkomen debiel, je moet terugschakelen voor een bocht, je hebt dus je duim nodig om je koppeling in te knijpen.
dan moet je met je duim omhoog om een schuifje om te zetten.
dan kan je echt beter onder elk handvat een flipper hebben, voor elke richting één.

ik moet toegeven, het systeem van de /5 en /6 BMW's was mooier, één flipper aan de rechterkant, omhoog voor links en omlaag voor rechts.
zo zat het op de meriden triumphs ook.

ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor de commentaar op de knippers zou hebben _O- _O-
Juist dat japanse systeem is beter. Je moet namelijk je knipper inschakelen voordat je terugschakelt, je hebt dus je duim vrij. Bovendien verandert de positie van je linkerhand niet. De positie van je rechterhand verandert juist wel bij het nemen van een bocht.
Het valt me ook op dat ik geen enkel probleem heb met het richting aangeven naar links. Richting aangeven naar rechts gaat me nog niet goed af.
Juist BMW (omdat ze ook auto's bouwen) zou moeten begrijpen dat een enkel schakelaartje voldoende zou zijn.
Ik zal er uiteindelijk wel aan wennen, maar een handig systeem vind ik het niet.

Het zal best ergonomisch uitgekiend zijn, maar dan wel voor duitsers met kolenschoppen. En niet voor fijngebouwde, tere, tengere Nederlandse poppetjes zoals ik ben. ;)
 
ik vind dat japanse systeem volkomen debiel, je moet terugschakelen voor een bocht, je hebt dus je duim nodig om je koppeling in te knijpen.
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad, dat ik tegelijk moest koppelen en richting aangeven. :? Meestal geef ik trouwens richting aan voordat ik het gas loslaat.
 
_O- _O-
wen er maar aan.
als je japans gewent bent moet je er even doorheen.
het is ergonomisch uitgekiend.
ik vind dat japanse systeem volkomen debiel, je moet terugschakelen voor een bocht, je hebt dus je duim nodig om je koppeling in te knijpen.
dan moet je met je duim omhoog om een schuifje om te zetten.
dan kan je echt beter onder elk handvat een flipper hebben, voor elke richting één.

ik moet toegeven, het systeem van de /5 en /6 BMW's was mooier, één flipper aan de rechterkant, omhoog voor links en omlaag voor rechts.
zo zat het op de meriden triumphs ook.

ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor de commentaar op de knippers zou hebben _O- _O-


Richting aangeven vond ik nooit zo'n probleem... Maar de richtingaanwijzer weer uitzetten zonder te toeteren.... :X
 
op zich is het veel logischer vind ik, elke kant zn eigen knop,

HD heeft het ook, maar daar zet je m dan weer met de zelfde knop uit.

Mijn BMW werkt het perfect, vind alleen het uitzetten niet handig, als je na bv een rotonde het gas er op wilt zetten, en tegelijk je knipperlicht uit wilt zetten (bv omdat er snel al weer een weg aan de rechterkant zit), is het niet heel handig

verder af en toe wennen als je drie motoren in de schuur hebt staan,

de shadow (originele jappen knippertechniek
de HD twee knoppen (maar geen raw meer, dus poot uitsteken)
de BMW, drie knoppen


dat is soms heel kort ff wennen met overschakelen
 
Zoals ik enkele posts geleden al meldde wijkt de snelheidsmeter wat af door de andere omtrek van de achterband. Met behulp van wat info van het alwetende internet,en een beetje gezond verstand is dat nu aangepast. Ook het klokje is meteen gerepareerd.

Het begint natuurlijk met het demonteren en openen van de tellerunit. Daarna dient het binnenwerk uit de behuizing genomen te worden. Een zestal schroefjes verwijderen en de reset knop van de dagteller uittrekken en het binnenwerk kan er uit.

De snelheidsmeter is bij te stellen met een instel potmetertje (zoals DAF400 al meldde)
Om bij dat potmetertje te komen moet wel de snelheidsmeter gedemonteerd worden. De wijzer en de schaal moeten er af.
full


De pijl geeft de positie van de potmeter aan.
 
Laatst bewerkt:
Om de snelheidsmeter te demonteren moet er een klein schroefje losgehaald worden.
full


Het schroefje is zichtbaar.

Let maar niet op de losse draadjes, deze zijn niet standaard. Een van de vorige eigenaren heeft al eens problemen gehad met deze tellerunit.
 
Laatst bewerkt:
Hier zie je het potmetertje. Deze is met een klein schroevendraaiertje te verstellen. Linksom is een lagere uitslag, rechtsom is hoger.
Ik heb de potmeter volledig linksom gedraaid. Dat compenseert de afwijking (vrijwel)volledig.
Ik heb getest door langs diverse snelheidsaangevende verkeersborden (hoe heten die dingen eigenlijk?) te rijden en de snelheiden te vergelijken. Probleem opgelost!
full
 
Dubbel. |(

Op de foto zie je ook nog wat andere draden. Deze zijn als extra gelegd voor de benzine niveau lampjes.
Deze tellerunits krijgen (volgens de internet BMW goeroes) vroeg of laat last van slechte connectorverbindingen. Een aantal van die inwendige connectorverbindingen zijn met draadjes overbrugd. Niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Dubbel. |(

Maar voor de volledigheid: De snelheidsmeter is nu aangepast, maar de kilometerteller niet. Er zitten nog meer potmetertjes in de tellerunit waaronder die voor de kilometerteller en de toerenteller. Maar die heb ik niet gebruikt.

Het klokje had last van wat losse soldeerverbindingen. Even de soldeerbout er langs gehaald en het klokje loopt weer.
 
Laatst bewerkt:
Als we praten over aankooptips van de week , kan deze niet ontbreken...haha
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen

Ps ; begin nou niet allemaal tegelijk te roepen aub , ik weet ook wel dat hij hier niet verkocht gaat worden maar toch wou ik hem hier plaatsen...lol

(Naar mijn smaak!) Vreselijk ding voor vreselijk veel geld.. bovendien geen bestaande solomotor.. :N
Al met al zeker niets voor mij.. maar ja.. smaken he..

Heb wel toevallig al eens een velg van hem gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan