Silly Season 2018

Nu Karel Abraham blijft bij Aspar is dit de tussenstand;
full
 
...met Lowes, Luthi, Rabat, Simeon, Kallio, Baz en Barbera op zoek naar een MotoGP-zitje, zo lees je op verschillende websites. Eerlijk gezegd: voor de show zal het niet veel uitmaken wie er op die motoren komt te zitten. Rabat heeft de centen en nog iets recht te zetten in de MotoGP, maar wie het wordt is vooral 'de million dollar question'. Letterlijk.
 
...met Lowes, Luthi, Rabat, Simeon, Kallio, Baz en Barbera op zoek naar een MotoGP-zitje, zo lees je op verschillende websites. Eerlijk gezegd: voor de show zal het niet veel uitmaken wie er op die motoren komt te zitten. Rabat heeft de centen en nog iets recht te zetten in de MotoGP, maar wie het wordt is vooral 'de million dollar question'. Letterlijk.


luthi en kallio, ook vanwege hun nationaliteit. Luthi heeft nu wel lang genoeg in de M2 gereden, doet het daar uitstekend en moet qua leeftijd toch snel eens wat gaan proberen in de MotoGP. Kallio reed vorige race de vaste rijders er vierkant uit en met volgend jaar een Finse baan op de kalender :t

Simeon heeft een zak geld klaar staan die nog net niet genoeg is, zou mooi zijn voor de Belgen, maar heb er niet veel vertrouwen in dat hij het gaat redden. Baz heeft zijn kans gehad en er is nu Zarco die het veel beter doet qua Fransen. Barbera breekt ook geen potten meer, Rabat idem.... denk dat voor de organisatie zoveel mogelijk nationaliteiten ook wel aantrekkingskracht heeft voor het kampioenschap... maar uiteindelijk draait het om budget rondkrijgen en de juiste mensen aan je kant hebben waar wij totaal geen zicht op hebben.
 
Ook gelezen/gehoord dat KTM, Kalio en Smith wil wisselen

Klopt ja, vooral met Finland op de kalender volgend jaar een interessant gegeven voor Dorna.

En niet in de laatste plaats omdat ie een flink stuk sneller was dan de vaste rijders op Spielberg :X
 
Laatst bewerkt:
Finland komt niet volgend jaar, dat is een jaartje uitgesteld naar 2019:
motogp finland - Google zoeken

Kallio heeft trouwens niet écht de vaste rijders er vierkant uitgereden hè: hij heeft Smith verslagen. Smith is sinds Catalunya niet in beste doen (tere zieltjes zijn gewaarschuwd). Pol kwam met technische pech aan de kant te staan. Kallio heeft een uitstekend resultaat behaald en verdient daarvoor alle lof, maar of hij vóór Pol over de lijn gekomen was, dat leek er van tevoren zeker niet op.

Desondanks zou ik geen enkel bezwaar hebben als hij en Smith van plek ruilen, beide coureurs hebben (terecht) slechts een bijrol in de MotoGP.
 
Waarom verdienen ze het?

In mijn optiek is dat natuurlijk! |(

Maar Kallio verdient het naar mijn mening om een seizoen MotoGP te rijden omdat hij in de 125cc en moto2 (in mindere mate) altijd heeft laten zien over veel talent te beschikken, en hij heeft voor KTM bakken ontwikkelingswerk gedaan. Van Smith ben ik nooit echt gecharmeerd geweest (op Misano 2015 na *O* ) en lijkt het nu ook niet zo goed te doen als Pol. Dus mag Kallio er van mij wel een jaartje op.

En Sam Lowes? Naja, hoe je het ook wend of keert, echt netjes is Aprilia niet met hem omgesprongen, ondanks dat hij een clausule in zn contract had staan (weet niet of dit zeker is). Hij verdient naar mijn mening zeker revenche op een motorfiets die wel de capaciteiten heeft.. :]
 
Laatst bewerkt:
Finland komt niet volgend jaar, dat is een jaartje uitgesteld naar 2019:
motogp finland - Google zoeken

Kallio heeft trouwens niet écht de vaste rijders er vierkant uitgereden hè: hij heeft Smith verslagen. Smith is sinds Catalunya niet in beste doen (tere zieltjes zijn gewaarschuwd). Pol kwam met technische pech aan de kant te staan. Kallio heeft een uitstekend resultaat behaald en verdient daarvoor alle lof, maar of hij vóór Pol over de lijn gekomen was, dat leek er van tevoren zeker niet op.

Desondanks zou ik geen enkel bezwaar hebben als hij en Smith van plek ruilen, beide coureurs hebben (terecht) slechts een bijrol in de MotoGP.

Mijn geheugen laat me inderdaad nogal in de steek, dacht dat kallio ook het beste resultaat had neergezet voor KTM tot nu toe, maar ddie prestatie ligt bij Pol. Dat Finland uitgesteld was had ik nog niet meegekregen. Maar dan nog denk ik dat het voor Dorna erg lekker uitkomt als er een Fin meerijd met het zicht op een Finse MotoGP.

Bradley Smith kan met vlagen mooie dingen laten zien, maar heeft het nu wel erg moeilijk. Er is eerder dit jaar nog wel sprake geweest van een mogelijk KTM sateliet team, maar begreep dat dan alle fabrikanten akkoord moeten gaan met uitbreiding van het deelnemersveld en dat dat erg moeilijk ligt en dan nog een team vinden wat die stap aandurft... KTM targets satellite MotoGP squad for 2018

Jammer dat het aantal rijders zo beperkt is in de MotoGP.
 
Bradley Smith kan met vlagen mooie dingen laten zien, maar heeft het nu wel erg moeilijk. Er is eerder dit jaar nog wel sprake geweest van een mogelijk KTM sateliet team, maar begreep dat dan alle fabrikanten akkoord moeten gaan met uitbreiding van het deelnemersveld en dat dat erg moeilijk ligt en dan nog een team vinden wat die stap aandurft... KTM targets satellite MotoGP squad for 2018

Jammer dat het aantal rijders zo beperkt is in de MotoGP.

Als KTM een satellietteam neer wil zetten, kunnen ze een deal maken met één van de huidige satellietteams (Reale Avintia KTM? Aspar KTM?).
 
Dominique Aegerter post net een foto met Thomas Luthi waarbij hij schrijft:

Yeahhhh we 🇨🇭 will have a @motogp Rider in 2018 !
Congrats to @tomluethi12
Im so happy for you 💥 so de müesse mir das jahr no mau zäme ufem podeschd stoh !!!


Met een #honda

Dus MarcVDS volgens jaar met Luthi en Morbidelli...
 
Luthi bevestigt het net op zijn instagram.
Ben zelf wel fan van Luthi. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Mss dat het aan Miller en Rabat ligt, maar de MarkVDS honda's lijken minder competitief dan de tech3 Yammies
 
Luthi serieus? :o die zie ik niet veel beter doen dan Rabat.
Nakagami heb ik ook me twijfels over en waneer gaat KTM eens goede rijders contracteren?
 
Luthi serieus? :o die zie ik niet veel beter doen dan Rabat.
Nakagami heb ik ook me twijfels over en waneer gaat KTM eens goede rijders contracteren?
Ben net als zippey niet echt enthousiast over Luthi en Nakagami. Maar goed de stap van Moto2 naar MotoGP is ook moeilijk te voorspellen. Ik had veel van Rins verwacht en weinig van Folger :$ . Ik zie naast Morbidelli, toch Oliveira en Bagnaia als de Moto2 rijders die wat kunnen op een MotoGP fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan