Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Man man man wat een pech weer aan deze kant. Was het eindelijk weer eens decent weer dus ik de motor mee naar het werk, niks aan de hand.

Op de terug weg start ik de motor en een raar geluid uit het blok, ik nog eens goed gekeken en gedaan verder geen lekkages of iets dus ik dacht ik rij maar naar huis en dan zien we wel. Thuis aangekomen blijkt dat mijn start knop is blijven hangen, dus mijn motor is aan het proberen te starten geweest ofzo tijdens het rijden. :(

Gelukkig start de motor zonder problemen of iets dus hopelijk geen schade voor nu of de lange termijn. Weer wat geleerd in ieder geval. :?
 
Kan een flinke klap slijtage geven op je startmotor, startkoppeling en accu. De boel wordt dan een beetje warm namelijk. Als alles nog werkt zoals normaal, zou ik me niet te veel druk maken.
 
Om de boel maar weer een beetje op te vrolijken, deze foto dan maar ff plaatsen :-)

Want dat had wel anders kunnen aflopen wat schade betreft Grrjuhh
 

Bijlagen

  • 773AFA02-D447-4B9B-99DA-5FE35841173D.jpeg
    773AFA02-D447-4B9B-99DA-5FE35841173D.jpeg
    192 KB · Weergaven: 26
Kijk mooi om dat soort foto's te zien! :t

Gisteren heeft Appie ook nog even 50km gewandeld. Inmiddels 100km op E10. Motor maalt er niet anders om. :Y

IMG-20191027-WA0010~2.jpeg
 
Ziet er goed uit! Zal binnenkort eens een foto plaatsen van de mijne.
Heb der dit weekend wel in de schuur geplaatst vanwege het slechte weer! :+

Hopelijk komen er nog wel wat mooie dagen aan dit jaar. Heb een Optimate 3 plus op het oog, is dit wat voor een druppellader? Wil hem gewoon inpluggen en laten hangen tot ik weer ga rijden haha. :+

Wat gebruiken jullie voor druppelladers?
 
Ik zelf blijf gewoon rijden met het hok. Inmiddels 150km op E10 zonder misse slag of überhaupt iets geks. Conclusie; rotaxblok kan prima op E10 rijden. :Y

Met de winterstalling van m'n SV doe ik nooit echt gek. 1x per 2 maanden aan de gewone lader en dan weer negeren tot het mooie weer. Ik haal de accu er overigens uit.
 
Ik zat er ook aan de te denken de accu eruit te halen maar toen kwam ik deze tegen voor een mooie prijs dus dacht ik waarom niet haha.

Ben benieuwd wat het effect van e10 is op lange termijn. Dan bedoel ik meer een jaar of wat, begrijp dat dan de problemen pas zouden beginnen.

Rij jij dan het gehele jaar door grrtjuhh?
 
Ik heb redelijk verse pakkingen in de carburateurs zitten, dus dat gaat wel even duren voor ze vergaan. Reken dat ik pas effect zie na een kilometer of 20.000.

Tank momenteel V-power met Appie, aangezien ik de Pegaso samen met mijn SV in de winter laat staan. Zou ronduit dom zijn om E10 stil te laten staan voor maanden. :+

Ja, ik rij het hele jaar door. Mooi weer of geen weer. Dat doe ik met zout op straat echter alleen met dikke Bertha het gsx600f barrel. _O-
 
Iemand misschien een tip voor uitlaatpakkingen? Mijne zijn vergaan namelijk.. mijn dempers zijn verroest en heb een leuk 2e hands setje gekocht en wil gelijk nieuwe pakkingen.

Gaat om #10 op de exploded view hier, part nummer AP8120823 -> euro 18,95 per stuk. Ik heb er 2 nodig.
Het wil nog wel eens zo zijn dat je ze voordelig ergens kunt bestellen, bijv. bij BMW/Yamaha of iets dergelijks... iemand misschien een tip!??
 
Verd.....
Wil vanmiddag de brommert starten, hoor wat geklik en geknetter en hop, helemaal dood!!!!
Had ik nog maar een Honda, snif....

Maar eens kijken wat ik met deze nog nette dame ga doen, injectie en weinig kilometers, gaat i,i,g, de deur uit.
 
Wil vanmiddag de brommert starten, hoor wat geklik en geknetter en hop, helemaal dood!!!!
Maar eens kijken wat ik met deze nog nette dame ga doen, injectie en weinig kilometers, gaat i,i,g, de deur uit.
Dat kan toch niet de enige reden zijn om tot verkoop over te gaan?
Nieuw acuutje, tientje of 5 en ze Is er weer helemaal klaar voor niet?
 
Als mijn motor warm is dan schakeld hij niet meer van 2 jaar 3 enz als ik het pookje een tikje naar rechts geef dan schakeld hij normaal terug schakelen gaat gewoon soepel.
Is dit bij iemand bekend?
 
Als mijn motor warm is dan schakeld hij niet meer van 2 jaar 3 enz als ik het pookje een tikje naar rechts geef dan schakeld hij normaal terug schakelen gaat gewoon soepel.
Is dit bij iemand bekend?

Hmm nooit gehad.. maar als je het pookje naar rechts tikt schakelt hij wel omhoog ook? of enkel terug? ik kan het niet helemaal uit je zin ontcijferen.
Als hij dan wel schakelt dan zal er toch misschien iets stuk zijn in het mechanisme lijkt mij.
 
Hmm nooit gehad.. maar als je het pookje naar rechts tikt schakelt hij wel omhoog ook? of enkel terug? ik kan het niet helemaal uit je zin ontcijferen.
Als hij dan wel schakelt dan zal er toch misschien iets stuk zijn in het mechanisme lijkt mij.
Hij schakeld dan idd omhoog en gewoon soepel
 
Accu is nieuw, start relais en bougie ook.
Als je jaren Japans hebt gereden is dit toch even anders hoor.

Tja, als er toch al een nieuwe accu + relais + bougie in zitten ... dan zou dat het niet mogen wezen.
En de opmerking van Japans hebben gereden kan ik maar al te goed begrijpen.
Die gasten maken heul veul verschillende modellen (altijd wel wat leuks te vinden), en hebben zeldzaam problemen of onaangename eigenaardigheden.
In ieder geval heb ik ook die ervaring of anderswel het idee dat je in Japanse motoren een stuk meer vertrouwen kan steken, maar das puur mijn mening cq ervaring.
Als mede dat bv BMW (toch een gerenomeerd merk niet?) helaas ook geen onkreukbaar merk is (reparatie & onderdeel kosten nog daargelaten).

Maaaaaar, toch heb ik wel een zwak voor mijn lieve Pegaso hoor.
Haha, maar de gedachte van een overstap is ook bij weleens voorbij gekomen.
(Let wel: de Peg is nog niet verkocht en heb daar ook geen plannen toe.)
 
Iemand goede ervaringen met noppen banden?
Ik rij al bijna 5 jaar op Heidenau's.
Heerlijk op de weg, en ook naast de weg ben ik er helemaal mee in mijn "nopjes" haha!

LET WEL;
Ik kocht de motor op de regulier straatbanden, en die reden wel van vanzelfsprekender op het asfalt zeg maar.
Met deze banden gaat het sturen voor mijn gevoel toch wat zwaarder.
En ze maken wat meer geluid onderweg.
En wat dan wel weer grappig is, is dat je de motor igv stapvoets rijden wat voelt hobbelen door de noppen.
Moet zeggen dat me dat ondertussen al niet meer opvalt hoor.
En voor het op de weg gedeelte ... zowel de steps als de middenbok slijpen over straat als ik daar zin in heb.
Daarmee zeggende dat het sturen misschien wel wat zwaarder gaat, maar daardoor niet minder ver.

Samenvattend: ik blijf lekker bij mijn Heidenau banden!

Als mijn motor warm is dan schakeld hij niet meer van 2 jaar 3 enz als ik het pookje een tikje naar rechts geef dan schakeld hij normaal terug schakelen gaat gewoon soepel.
Is dit bij iemand bekend?
Nope, geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan