1 maart 130km/h op de snelweg?

Populistisch politiek gedoe met als die 500 animal cops.
Eerst 130 beloven om kiezers te trekken en het dan heel heel heel beperkt invoeren. Belofte waargemaakt en eigenlijk niks veranderd.

Alsof we geen echte problemen hebben om op te lossen.
 
Ik rij al nooit 120, dus 130 vind ik onzin. :)
Het verbruik gaat echt een heel stuk omhoog, terwijl je niets sneller bent.

Beter dat alle 100km/h wegen omhoog gaan naar 110...
 
Dan "zet" je fiets maar rustig op 150,want de radars detecteren echte kilometers :)

Precies :Y

Ik rij al nooit 120, dus 130 vind ik onzin. :)
Het verbruik gaat echt een heel stuk omhoog, terwijl je niets sneller bent.

Beter dat alle 100km/h wegen omhoog gaan naar 110...

Je zal heus geen liters meer gaan gebruiken hoor :+ zal wel meevallen denk ik met het verbruik!
 
pff, ga eerst de echte file problemen oplossen, ik ben tegenwoordig blij als ik in de spits een stukje 100 kan :(
 
Een voorbeeld van de reactie van een willekeurige CDA politicus ;)
Want van mij mag er overal 140 gereden worden. Dan de minimum snelheid omhoog van 60 naar 80. Is het snelheidsverschil ook opgelost. Vind je 80 te hard, ga dan niet over de snelweg... |(
Volgens mij is er geen minimumsnelheid :? Zou wat zijn zeg..... krijg je een boete omdat je stilstaat in de file |( (mischien toch maar invoeren - zijn we in een week van het begrotingstekort af).


Die minimumsnelheid van 60 km/u is een toelatingseis voor het voertuig. Deze moet minimaal km/u kunnen én mogen rijden. Dat wil echter niet zeggen dat je die snelheid ook moet rijden ;)
 
130 slaat echt nergens op. Het verschil in tijd met 120 is in de praktijk nauwelijks merkbaar. Hooguit een paar minuten als je door heel Nederland blaast. Wel meer lawaai, meer fijnstof en 15 tot 20% meer brandstof gebruik.
Vanwege het extra lawaai en fijnstof zal het wel in grote delen van NL, met name in het westen, de snelheid niet worden verhoogd. Is dus vooral symboolpolitiek. Het invoeren kost in elk geval extra geld, terwijl we aan alle kanten moeten bezuinigen. Het zou me niets verbazen dat het in de toekomst weer wordt teruggedraaid. Cynisch: lagere boetes = minder inkomsten voor de overheid.
 
Mooi, scheelt weer in de boetes.

Maar inderdaad, voer dit dan gewoon in op ALLE snelwegen. Dat stuk 5-baans A2 bijvoorbeeld, welke bosmongool heeft bedacht dat je daar 100 mag. Nu is het wel lekker om gewoon dat stukje op de cruisecontrol te doen en te relaxen, maar dat hou ik ook maar 15 minuten vol, daarna dient er weer geplankt te worden. Je hebt ergens op de A1 bij Amsterdam ook zon stukkie waar er een bord staat om de snelheid aan te geven, 100 of 120. Dat bord heb ik 1x op 120 zien staan, verder altijd op 100 :Z
 
Kan aan mij liggen ;) ,maar wat nou testen :') ,of motoren/autoos 130 halen,of de geelpunt koekoek van de leg gaat,of bejaarden spontaan een hartwip krijgen,het asfalt spontaan smelt van de verhoogde wrijving, etc?

Denk dat het aan jou ligt inderdaad, want ze hebben het er vaak genoeg over gehad waarom ze testen.
1. Testen op de hogere uitstoot van auto's.
2. Testen op gevaar.

Met name punt 1 is veel over gesproken in de media.
 
Denk dat het aan jou ligt inderdaad, want ze hebben het er vaak genoeg over gehad waarom ze testen.
1. Testen op de hogere uitstoot van auto's.
2. Testen op gevaar.

Met name punt 1 is veel over gesproken in de media.

Ja klopt, er is veel over gesproken in de media...
Maar ik kan je zo ook al wel zeggen dat de uitstoot hoger zal zijn van auto's/motoren zonder ook maar iets getest te hebben :+
 
130km/h maar das levensgevaarlijk :X

Zal mij benieuwen, denk dat het ongeveer zo zal gaan.

01-03-2011 ingevoerd op de eerder genoemde plaatsen.
02-03-2011 verkiezingen.
01-04-2011 Afgeschaft want het is levensgevaarlijk en slecht voor het milieu.

Kortom dan krijgen die linkse geitenwollensokken debielen weer hun zin B|
 
als onze ministers daar hun dure tijd aan moeten betsteden,dan staat nederland er slecht voor,Puur kiezers trekken voor 10 km extra wil ik je stem,en heel veel stomme hollnaders stinken erin.Laat de hoge heren hun tijd beter betsteden aan echt belangrijke zaken.

evert
 
De A6 tussen Almere en Joure ... zelfs als ze daar 180 km/u van maken, is daar geen doorkomen aan.


En ik zie altijd maar dat bord staan - www.zilveruitjes.com
Ben laatst eindelijk eens gaan kijken. Die site dekt ook een beetje de lading van dat stuk snelweg.
 
Laatst bewerkt:
De A6 tussen Almere en Joure ... zelfs als ze daar 180 km/u van maken, is daar geen doorkomen aan.


En ik zie altijd maar dat bord staan - www.zilveruitjes.com
Ben laatst eindelijk eens gaan kijken. Die site dekt ook een beetje de lading van dat stuk snelweg.
Citaat van die site: "dan werden ze met vlakke hand over de harde grond geroefeld tot alle velletjes eraf waren"..... Dat denk je als je over de A6 rijdt?

:+ :+

Mooi woord: 'geroefeld'.. nooit eerder gehoord, maar je weet onmiddellijk wat het betekent.. Zonder beschermend motorpak worden bij een schuiver je billetjes geroefeld tot alle velletjes er af zijn...

:)

:)
 
De A6 tussen Almere en Joure ... zelfs als ze daar 180 km/u van maken, is daar geen doorkomen aan.


En ik zie altijd maar dat bord staan - www.zilveruitjes.com
Ben laatst eindelijk eens gaan kijken. Die site dekt ook een beetje de lading van dat stuk snelweg.


Tijd om daar eens buiten de spits te rijden. O-)


O en de 130 gaat daar alleen 's avonds en 's nachts gelden. In de spits ben je tussen Lelystad en Almere al blij als het rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik kan echt niet wachten hoor! 130 km per uur, volgens mij is dat best snel. Denk dat ik 1 maart een dag vrij neem, ga ik lekker de hele dag 130 knallen op de afsluitdijk!
 
De A6 tussen Almere en Joure ... zelfs als ze daar 180 km/u van maken, is daar geen doorkomen aan.


En ik zie altijd maar dat bord staan - www.zilveruitjes.com
Ben laatst eindelijk eens gaan kijken. Die site dekt ook een beetje de lading van dat stuk snelweg.
ben ik niet met je eens

het is een bijna dodelijk saai stuk weg, maar het verkeer rijdt er wel altijd vlot door
en dan vervolgens maximaal in de remmen te moeten voor de bocht bij emmeloord
en dan weer gas erop, om het zilveruitjesbord te zien

en dan kan je volgas richting rotonde Joure
(na lemmer, staan ze nooit* te flitsen O-) )


ach, ik ga er niet ineens harder om rijden, zal waarschijnlijk enkel wat geld schelen mocht ik een boete binnen krijgen

* indien wel, it's not my fault :9
 
Laatst bewerkt:
Over 15 jaar rijdt half Nederland in elektrische auto's, ofwel de CO2 uitstoot zal straks toch dalen ondanks een verhoging van de maximale snelheid. Zeker als die auto's op kernenergie gaan rijden.

Het invoeren kost in elk geval extra geld, terwijl we aan alle kanten moeten bezuinigen.

Vergeet niet dat er ook inkomsten zijn voor de schatkist! Aangezien een hoger brandstof verbruik een effect heeft op de inkomsten uit brandstof.
 
Over 15 jaar rijdt half Nederland in elektrische auto's, ofwel de CO2 uitstoot zal straks toch dalen ondanks een verhoging van de maximale snelheid. Zeker als die auto's op kernenergie gaan rijden.Vergeet niet dat er ook inkomsten zijn voor de schatkist! Aangezien een hoger brandstof verbruik een effect heeft op de inkomsten uit brandstof.

Ja maar om eerst 15 jaar te moeten wachten totdat de CO2 uitstoot daalt is toch iets te lang voor die politici... Het gaat om maatregelen waar ze nu profeit van hebben! Maarja het zijn echt mierenneukers als het neer komt op regeltjes :+
 
Laatst bewerkt:
ben ik niet met je eens

het is een bijna dodelijk saai stuk weg, maar het verkeer rijdt er wel altijd vlot door
en dan vervolgens maximaal in de remmen te moeten voor de bocht bij emmeloord
en dan weer gas erop, om het zilveruitjesbord te zien

en dan kan je volgas richting rotonde Joure
(na lemmer, staan ze nooit* te flitsen O-) )


ach, ik ga er niet ineens harder om rijden, zal waarschijnlijk enkel wat geld schelen mocht ik een boete binnen krijgen

* indien wel, it's not my fault :9
:N

gas erop houden in de bocht :Y , de ideale plek om langzaamrijders binnendoor voorbij te steken :)

voor en na de bocht vandaag ff de 130 uitgeprobeerd O-) , zelfs iets harder lukt ook nog 8-)
 
:N

gas erop houden in de bocht :Y , de ideale plek om langzaamrijders binnendoor voorbij te steken :)

voor en na de bocht vandaag ff de 130 uitgeprobeerd O-) , zelfs iets harder lukt ook nog 8-)

Ik zou maar niet al te veel vertrouwen op het verkeer want als motor die lekker in de bocht ligt word je snel over het hoofd gezien :o en voor een auto vol in remmen als je in de bocht zit lijkt me niet zo'n goed idee :+ ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan