116.000 euro boete voor hardrijden

Nee, dit is JUIST goed, je krijgt een boete waar ze kijken naar je inkomsten, aangezien hij 14 miljoen EURO (dus ergens in de 30 miljoen gulden!) per jaar verdiende, kan je met gemak 116k euro ophoesten. Als ze dat hier in zouden voeren, halen huisvrouwtjes bij 40km/u te hard een boete van 10 euro binnen.

Ben het hier wel mee eens, boetes geven naar inkomen.

:^ :^

:}

8-)
 
Complete onzin,die Fin heeft er echt wel voor gewerkt hoor!
Typisch weer een nederlandse reactie,arme studentjes.
Kom we gaan lekker langzaam leren en beurzen trekken,en als we geslaagd zijn krijgen we zo\'n \"gebakken lucht\" salaris in de IT.Bah.
Vroeger moest je nog harde arbeid verrichten voor je geld,maar dat heeft de pvda met die sukkel van een Den Uijl verziekt.(jaren 70)
Wat een zooitje is het nu in NL,je bent elke morgen weer blij als er niet is ingebroken of je fiets gejat.Dat moest je 60 jaar geleden niet proberen.(sorry,maar is wel zo)
En dan die straffen....zie die drugszooi op schiphol.
En...NETELENBOS.....zucht.

Hahahaha, flapdrol. Net alsof studenten niet hard moeten werken en moeten knokken om een baan te krijgen.
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
 
Van mij mogen ze dat best invoeren.

Student;

Netto inkomen; 5000 (wat al hoog is voor een student)
Boete bij 30km te hard; 15 euro! (want nu betalen we al met euro's in 2002!)

:]
 
Mensen met zwart geld komen zo in het voordeel, dus het zal hier niet zo snel gebeuren denk ik :) .
 
Laatst bewerkt:
<utopie>

Gewoon sancties uitdelen gespecificeerd naar draagkracht en omstandigheid voor iedere individuele situatie afzonderlijk.

</utopie>

Salaris als wegingsfactor lijkt me een goede start.
 
Dat wordt dan nog meer zwarte klusjes aannemen *D
Sorry hoor, maar ik betaal al 52% belasting...en als het ff kan regel ik het wel zwart....das gvd meer als de helft van mn geld wat ik weggeef zodat een paar kutjunkies weer hun gratis spuitje op mogen halen, of een paar uitkeringstrekkers weer een extra subsidie aan kunnen vragen...laat ze gvd gaan werken voor hun geld, houden wij, die wel werken voor ons geld, meer over...want WIJ werken er wel voor gvd...De sociale voorzieningen in NL zijn net iets te...uitkeringstrekkers hebben het beter dan mensen die WEL willen werken, en een minimumloon krijgen...
Moest er ff uit...is nog niet eens alles, maar voorlopig wel ff genoeg...


OOOOOOH, temper, temper...
 
Ik ben het er zeker mee eens, nu zijn de \'strafverhoudingen\' weer gelijk. Voor een rijk persoon zal 116.000 euro even hard aankomen als 50 euro voor een middenstander.

rechtsongelijkheid imho.

Achterlijk systeem, het gaat om de strafwaardigheid. Waarom is deze vent strafbaarder dan een ander? Zullen we dat ook gaan doen met strafzaken :)
... jij hebt een hond, jij bent strafbaarder omdat je een hond hebt :? :Z

s4s

edit fucking hell ik reageer nog op een topic van m`n opa ook |(
 
over strafwaardigheid gesproken,miljonair of minima een vrijheidsstraf voelt voor beide het zelfde, maar een zogenaamde administratieve sanctie [ boete ] niet.
 
mensen die zo'n boeteregeling bullshit vinden zullen zelf wel weer meer verrdienen dan de gemiddelde man..

ikzelf verdien echt het minimum en vind het een goed plan, mijn 50 euro boete blijft 50 euro boete, tis nie zo dak er ineens geld op ga verdienen ofzo?

maar die 50 euro boete van zon rijke stinkert die het geld of van zun mama en papa hebben gekregen, of toevallig beter kon leren dan ik, mag best omhoog. En niet zeveren van; hij werkt er toch hard voor, je weet zeker niet hoe fysiek hard ik moet werken voor mijn 5 euro per uur..

maarja moest ik maar beter leren zal wel weer het standaart antwoord zijn van de verwende nerd :r

ik :r op jullie arrogante rijkerts, en neej ik ben niet jaloers ik heb vrienden ;) maar zo'n regeling is gewoon beter, down to earth..
 
maarja moest ik maar beter leren zal wel weer het standaart antwoord zijn van de verwende nerd :r

ik :r op jullie arrogante rijkerts, en neej ik ben niet jaloers ik heb vrienden ;) maar zo'n regeling is gewoon beter, down to earth..

Slechte dag gehad jongen?

Jij weleens een rijkerd zien kotsen op arme sloebers :?

Was getekend ... verwend nest :P :+
 
een feit blijft dat de regels er niet voor niets zijn. als je willens en wetens niet daar aan wilt houden dan behoor je geen rose papiertje te hebben.
onder het motto wacht maar tot iemand je ouders/ kind/vrouw of vriend invalide/dood wordt geraced door een maloot dan piep je anders.
of hij kwam van rechts, hij(bv.Gizzmo13 of lexe) had gelijk, maar nu is ie dood.

Eigenlijk wel grappig hoe we onszelf met zijn allen van kleins af aan beperkingen opleggen, en dit zonder enige reden.
"Geld maakt niet gelukkig" terwijl de hele wereld om geld draait. De kern van waarheid zit er wel in, maar MET ben je veeeeel beter af dan zonder.
Zo ook met al dat gezever van "de wet is de wet." (zelfs al van bij de Romeinen... dura lex, sed lex.)
Heb jij er al veel inspraak in gehad ? Is er ooit een publiek referendum geweest ?

En kom nu toch niet lullen dat je dan maar "op de goede partij moet stemmen" als zaken je niet aanstaan.
Ten eerste, gewoon omdat vanwege mijn anarchistische ingesteldheid er in Belgie (noch Nederland trouwens) geen enkele partij mijn mening vertegenwoordigt ; ten tweede omdat ik van mening ben dat onze democratie wel mank loopt ; zelfs de naam democratie niet waardig is.

Als 33% stemt voor partij X en er zijn geen partijen met meer dan 33% dan heeft partij X gewonnen. En die zou niet verplicht met een of andere partij in zee moeten gaan om 50% van de stemmers te kunnen vertegenwoordigen.
Dit vermijdt achteraf gelul en schuld afschuiven. "We hebben punt A niet behaald binnen onze termijn want die fuckers van partij Z hebben het weer verkloot."
Wedden dat na zo'n ambtstermijn OF meer mensen op partij X gaan stemmen of er dan net bijna geen kat meer op stempt ? Want ze hebben laten zien wat ze waard zijn.
Plus je krijgt een lekker sterke oppositie.

Ik heb ook helemaal geen zin om te stemmen voor een partij die maar mooie praatjes zit te verkopen om die stem te krijgen en dan feitelijk gewoon kan doen en laten wat ze wil.
Laat HET VOLK aangeven welke de kernproblemen zijn, hierover referendums organiseren ( tele-voting / internet-voting voor de lamzakken ) en laat DAN de heren politici het verder afhandelen eens het doel klaar en duidelijk bepaald werd.
Zo behoud je tenminste voeling met de bevolking, en neem je besluiten in naam van het volk. En het is tenslotte wel met ons geld dat gewerkt wordt hier...
Die hele attitude van "wat ik denk dat goed zal zijn voor de mensen is ..." begin ik lichtelijk beu te raken...

Gewoon omdat ze "dat gestudeerd hebben" en mondig genoeg zijn om eigenlijk in 10 zinnen nog steeds geen deftig & duidelijk antwoord te geven ( vergelijk het met managers in grote bedrijven ) betekent nog steeds niet dat ze kennis van zaken hebben.

Over BE politiek... hoe kan je die nu serieusnemen als ze het ene jaar zich met binnelands beleid gaan bezighouden en dan een paar jaar later even hun visie over het verkeer gaan propageren ?!
Een binnenhuisarchitect die veel over de werking van het brein leest en psychologieboeken doorneemt maak je toch ook niet zomaar psy ???

Het interessante is dat - daar dit van kleins af aan met de moedermelk wordt doorgegeven - we dit als bewezen feiten aanvaarden zonder daar verder bij stil te staan.

Valt het je dan niet op dat het gros van de bevolking bij het zien van een traag rijdend voertuig reageert met "djeezes, rijd eens door man, je mag hier Xkm/u"
Nu schijnen dit MAXIMUMsnelheden te zijn... maar iedereen rijdt de MAXIMUMsnelheid. Dat duidt erop dat er een probleem is, namelijk dat de maximumsnelheid veel te laag ligt om realistisch te zijn.

IMHO worden niet veel ongevallen _veroorzaakt_ door "overdreven snelheid" ; ze worden erdoor verergerd.
De echte oorzaken zijn :
* overmoedigheid ( slecht inschatten van eigen rijvermogen), voornamelijk bij jonge bestuurders.
* niet attentief zijn ( aan de radio aan het prutsen, te vermoeid in de wagen, aan het bellen, .. )
* de letter van de wet en niet de geest van de wet in gedachte houden. Hiermee bedoel ik dat als je gaat rijden zoals het hoort, dit heel onzeker overkomt bij andere bestuurders en je je waarschijnlijk al vlug (sorry voor de woordspeling) zal gaan vervelen... wat tot ons attentieprobleem leidt.
Een ander probleem gaat gepaard met dit gedrag : "ik ben in mijn recht"-gevoel en dan gewoon maar rondtuffen zonder rekening te houden met de rest, want je bent toch in je recht.
* opzettelijk anderen hinderen door aggressies/frustraties
* geen besef van het overige verkeer hebben ( wat rijdt er achter me, wat gebeurt er links etc.. ) door niet genoeg te spiegelen en niet attentief genoeg te zijn

En de nieuwste vondst om te beletten dat er oh wee toch maar iemand zou doodvallen... de zone 30.
Als we allemaal met paard en kar de baan op trekken gebeuren er waarschijnlijk ook wel minder dodelijke ongevallen EN het is goed voor het milieu !! |(

Want dat is ook nog zoiets wat ik niet begrijp... waarom moeten er nu perse minder sterfgevallen zijn op de weg, per jaar :?
Dit terwijl er ieder jaar MEER verkeersdeelnemers bijkomen.

Als jij zo'n schrik hebt om doodgereden te worden blijf dan binnen en laat de rest die wel verantwoord hard kan rijden ongestoord doen, ok ?
Jij hebt immers schrik om doodgereden te worden... ik schrik dat ik binnenkort niks meer mag ( of erger nog : kan :X ) zonder gecontroleerd te worden of een opmerking te krijgen van die moreel superzelfbewusten.

Lang geleden dat ik hier nog eens een lange post had gedaan.. ben benieuwd naar de reacties ;)

En als toemaatje... "Godfather's sushi : food for the mind" 8-) :+

Imposition of order = escalation of disorder ( Principia Discordia, www.principiadiscordia.com )

Of om het met de 2e wet van de thermo-dynamica (the entropy of the universe increases during any spontaneous process” ) te zeggen, maar dan volgens www.loompanics.org, een "subversive bookstore" waarvan ik sommige boeken hoog aanbeveel (er zit ook echt wel crap tussen, I admit) :

: Why is your Catalog dedicated to the Second Law of Thermodynamics?

The Second Law of Thermodynamics is the tendency towards universal entropy – in short, over time, chaos will prevail. "Things fall apart, the center cannot hold..." (Yeats). Within society, Loompanics favors more entropy, i.e., less government laws and other social restrictions – increased anarchy. Within our own bodies, Loompanics favors less entropy, i.e., less degeneration and death. So the Second Law of Thermodynamics is at once a friend indeed, and a worthy adversary.

Lees meer over die wet op http://www.secondlaw.com/ (ik versta de wiskunde ook niet allemaal :+ )

"You will find that The State is the kind of organization which, though it does big things badly, does small things badly too." J.K Galbraith
( en nog eentje van dezelfde man, die als mijn e-mail footer staat :
Under communism, man exploits man.
Under capitalism, it's just the opposite. )

TAZ : temporary autonomous zone (http://en.wikipedia.org/wiki/Temporary_Autonomous_Zone ). Ik heb het hele Wiki artikel nog niet gelezen ( doe ik zo wel even ) maar het concept daar ben ik WEL mee vertrouwd. And I LOVE IT.
(compleet boek blijkbaar op http://www.hermetic.com/bey/taz3.html#labelTAZ ; ben het nu ook aan't lezen :9 )
 
Laatst bewerkt:
Lange dag gehad gister :) ?

Mooi stukje tekst, alleen zitten er wat haken en ogen aan volgens mij....
Heb even tijd over op m'n stage en ga serieus diep in op je stukkie tekst. Wees het vooral niet met me eens, ik vind het prachtig om commentaar te lezen van mensen die serieus meedenken :)

Over politiek zal ik het niet met je hebben, dat wordt allemaal te technisch voor mij. Ik begrijp je standpunten. Maar wat betreft de verkeersregels sla je mijns inziens de plank volledig mis.

overmoedigheid ( slecht inschatten van eigen rijvermogen), voornamelijk bij jonge bestuurders.
Om oud en wijs te worden, moet je jong en dom beginnen. Je gaat me niet vertellen dat vanaf dag 1 jouw rijstijl perfect was. Verkeersregels dienen om richting te geven aan "hoe men zich dient te gedragen" in het verkeer. Dit geeft dus ook richtlijnen aan voor de jongere verkeersdeelnemers. Dit houdt naar mijn idee de straat redelijk veilig...

Het is overduidelijk dat niet iedereen altijd topfit in het verkeer is. Daardoor kan je menselijke fouten maken. Maar dat is toch niet een reden om gelijk iedereen die niet in topfitte conditie is van de weg af te bannen omdat zij een potentieel gevaar vormen??

niet attentief zijn
Zeer zeker met je eens, maar is dat de schuld van de overheid, autofabrikant of de consument die blijkbaar behoefte heeft aan dergelijke apparatuur in de wereld?

Bovendien denk ik dat het de aard van het beestje is. Voorbeeld is een "kijkfile". Mensen vinden het interessant om te zien hoe een ander er bij ligt tijdens een ongeval. Tijdens dit soort files ontstaan er heel veel ongelukken omdat mensen naar de andere kant van de weg zitten te kijken en eventueel daarbij nog even langzamer gaan rijden om langer te kunnen kijken. Is dit iets wat je met regels kan veranderen? Het is de domme houding van de mens die er in dit geval toe doet.

de letter van de wet en niet de geest van de wet in gedachte houden
Ik snap het verband niet tussen "de wet" en het door jou "onzeker overkomen". Punt is dat dit wederom in de aard van het beestje is. Net zoals sommige mensen een beter IQ hebben dan de ander, hebben ze ook zoveel verschillende verkeerskwaliteiten. Het is neit per definitie zo dat een ongeschoolde monteur dom is en daardoor slechte verkeerskwaliteiten heeft! Het is de samenloop van al deze verschillende kwaliteiten die de wegen zo af en toe verradelijk maken! Dit heeft wederom niets met wetgeving te maken, maar met de aard van het beestje!

Duitsers zijn gewend met snelwegen zonder snelheidslimieten. Zij weten hoe ermee om te gaan en dergelijke. Nederlanders hebben veelal deze ervaring niet. Wanneer Nederlandse regeringen besluiten om het Duitse voorbeeld te volgen, denk ik dat er een veel gevaarlijkere situatie ontstaat omdat de ene helft van de bevolking zichzelf d.m.v. asociaal hoge snelheden wil bewijzen, terwijl de andere helft van de bevolking als de dood is om een keer de linkerbaan op te duiken omdat zij minder verkeerscapaciteiten hebben. Dan wordt de verkeersonzekerheid alleen nog maar groter en geef je toe aan eht creeren van gevaarlijke situaties...

Een ander probleem gaat gepaard met dit gedrag : "ik ben in mijn recht"-gevoel en dan gewoon maar rondtuffen zonder rekening te houden met de rest, want je bent toch in je recht.
Ook dit zit in de aard van het beestje, zoals je eigenlijk zelf ook zegt :) . Vergelijk het Nederlandse rijgedrag bijvoorbeeld eens met de instelling van Australische verkeersdeelnemers. Dat is echt een verademing om daar een keer te rijden. Mensen zijn sociaal en houding zich, uitzonderingen daargelaten, allemaal aan maximumsnelheden. Het ligt aan de mentaliteit van de Nederlandse automobilist! Dat is volgens mij ook wat je zelf ook al aangeeft (maar nog niet helemaal goed uit de verf komt o-)?)

geblaat over 30 KM zones
Ik irriteer me mateloos aan mensen die zich niet binnen deze vaak kinderrijke of onoverzichtelijke wijken aan de snelheid kunnen houden. Wat is het voor onzin om te zeggen dat je een kind dat tussen auto's vandaan springt "nog wel kan ontwijken", "jaaah, dan had het daar maar niet moeten lopen", "dat weten die kinderen toch, auto's zijn gevaarlijk" enzovoorts enzovoorts.

Ik vind dat dit soort wijken juist een bescherming zijn voor een verkeersdeelnemer. Wat gebeurt er op het moment dat je een kind binnen zo'n wijk op de motorkap raakt, het kind overlijd. De politie komt met technische gegevens naar buiten dat wanneer jij 30 had gereden, tijdig had kunnen reageren waardoor je het kind wel had geraakt, maar niet met de impact van een 50 km botsing. Het komt er dan op neer dat jou "dood door schuld" ten laste wordt gelegd.

Gefeliciteerd, door jouw haantjesgedrag en verkeersinzicht op bullshitniveau is er zojuist een 3 jarig jongetje overleden wat nog niet genoeg verkeersinzicht had om te beseffen dat een 50 km / p u rijdende X5 HEEL HARD AANKOMT B| ...

Zelf woon ik ook in zo'n soort wijk. Ik erger me groen en geel aan de zogenaamde PC-hooftstraat trekkers sie met een brullende V8 langs mij en m'n hond moeten scheuren omdat "de snelheid" te laag is. het is al verschillende keren gebeurd dat ze rakelings langs me reden terwijl ik stilstond en zij bijna het dubbele (!) langs komen zeilen. En dan vinden ze het raar dat als ze m'n KNOPEN van ,'n jas raken, er een kras in hun lak komt. Die hebben ze, samen met een enorme scheldkannonade van mij kado gehad....
(zij reden dus LANGS mij terwijl ik op dezelfde plek bleef staan, ik ben niet zo triest dat ik zelf m'n knopen uitsteek ofzo :X }

Beste kerel, ik heb echt geen vrees voor het verkeer, maar wil alleen niet doodgereden worden door idioten die denken dat ze de almachtige zelf zijn ofzo. Mensen die zich aan de regels houden respecteer en bewonder ik. Niet omdat ze misschien wat onzeker overkomen, maar omdat ze zelfbewust en sociaal meedoen aan het verkeer

Ook ik ben van mening dat alle controles een beetje teveel van het goede zijn. Maar draai het eens om, wanneer je wordt gecontrolleerd op ALCOHOL is iedereen van mening dat het "goed en nodig is", en op het moment dat ze je aanhouden omdat je te snel rijdt, 200+ rijdt waardoor mensen het maar moeilijk vinden om als ze überhaupt al in hun spiegiels kijken je niet kunnen zien, lang links rijdt of wat dan ook waardoor je andere bestuurders het leven zuur kan maken je bekeuren..... Wees dan een echte kerel en sta in voor de consequenties...

(in de meeste "ik wil m'n boete niet betalen want.... topics" luidt dan ook vaak het advies.... DOKKEN :+ )
 
Laatst bewerkt:
Lange dag gehad gister :) ?

Mooi stukje tekst, alleen zitten er wat haken en ogen aan volgens mij....
Heb even tijd over op m'n stage en ga serieus diep in op je stukkie tekst. Wees het vooral niet met me eens, ik vind het prachtig om commentaar te lezen van mensen die serieus meedenken :)

Over politiek zal ik het niet met je hebben, dat wordt allemaal te technisch voor mij. Ik begrijp je standpunten. Maar wat betreft de verkeersregels sla je mijns inziens de plank volledig mis.Om oud en wijs te worden, moet je jong en dom beginnen. Je gaat me niet vertellen dat vanaf dag 1 jouw rijstijl perfect was. Verkeersregels dienen om richting te geven aan "hoe men zich dient te gedragen" in het verkeer. Dit geeft dus ook richtlijnen aan voor de jongere verkeersdeelnemers. Dit houdt naar mijn idee de straat redelijk veilig...

Het is overduidelijk dat niet iedereen altijd topfit in het verkeer is. Daardoor kan je menselijke fouten maken. Maar dat is toch niet een reden om gelijk iedereen die niet in topfitte conditie is van de weg af te bannen omdat zij een potentieel gevaar vormen??

Hey,

Tsja, 't zijn beetje gekke dagen op't werk... ik ben al 4 daagjes 's nachts 12 uurtjes aan't doordoen, en had deze nacht wel even een ogenblikje tijd om nog eens wat te posten!

Ik vind het alleszins geweldig dat je ook zo'n doordacht en diepgaand antwoord heb neergeschreven !! :} :} :} Kom je helaas niet veel tegen :(
Ik moet wel toegeven dat ik het nog niet helemaal gelezen heb (enkel tot hierboven) want ik ben nu wel al sinds 18u gisteren wakker.... en ga maar eens 't bed opzoeken :)

edit: heb het volledig gelezen. Dit gaat een leuke discussie geven, ik voel het ;) Maar eerst verkwikkende slaap :+

Deze nacht volgt er zeker nog een antwoord ;)

Maar waarom ik nu al reageer : ik haalde die redenen niet aan om te zeggen dat je gelijk die personen van de baan dient te halen.
Een grotere "bewustheidscampagne" zou misschien effectiever zijn dan het (maanden later...) bestraffen.

Ik ben der nota bene zelf maar 22, en ik heb dat van die overmoed ook pas ingezien toen ik op mijn 19e een wagen in de prak heb gereden :o
De wagen was aan het slippen gegaan door vuiligheid en olie op de baan (kon ik dus niks aan doen) maar door heel overdreven snelheid heb ik ook helemaal niks kunnen doen... ben tegen een betonblokje links van me gebotst, dat driehoekig was, en de wagen is dan op zijn rechterkant beland.
Dat is alleszins de kern van het verhaal ; der kwam wel meer bij te kijken. 't Schrikbarende is dat ik op de plek van het ongeluk steeds een 100 - 110 reed (was een bochtje onder een brug waar een autosnelweg overheen loopt. ) maar zoveel jaren later geraak ik daar met wat moeite door aan 80-85. Meestal rijd ik daar nu ook gewoon maar 60, maar ik moest het toch even testen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan