1e rit na het examen

De eerste rit was ff wennen qua zithouding, maar daarna kickuuuuuhhhhh!!! Echt enorm genoten, heb een paar dagen met een grijns van oor tot oor gelopen..
 
rijden met mijn instructeur was altijd wel lache, ga hem binnenkort ook gewoon weer eens bellen om te gaan touren. Zeker de laatste lessen was het leuk (omdat die lessen niet echt meer nodig waren aangezien ik door zenuwen steeds zakte en tijdens de les daar helemaal geen last van had.) (merk ik nu nog, als het weer/zicht kut is ga ik onzekerder rijden en gaat het minder lekker)

Het lastige vind ik wel dat ik nu zelf moet weten hoe ik ergens kom :P toch maar eens navigatie gaan fixen.
Is logisch hoor, denk ik. Ik had dat tenminste ook. Elke nieuwe situatie is toch even wennen, je wordt vanzelf zekerder. De eerste paar keer ging ik ook niet echt heel zelfverzekerd tussen files door, ook dat gevoel verdwijnt ;) En bij sommigen slaat het om in overmoed, maar dat is weer een andere verhaal.

Navigatie is inderdaad superhandig! Heb zelf een Garmin Zumo 550 (er zij nieuwere mooiere inmiddels).
 
we (instructeur en ik) liepen, nadat ik te horen had gekregen dat ik geslaagd was, terug naar de motor. we stappen op, hoor hem nog net roepen "zie je straks bij de rijschool!", om hem vervolgens met een beschaafde wheelie te zien vertrekken. kneep ik em toch ff; net geslaagd door de stad A'dam in m'n 1-tje terug.
stond ie gelukkig 100m verderop te wachten om vervolgens rustig voor te rijden.
 
Duurt nog wel even voor mij.
Ben druk aan het lessen, heb er nu 5 gehad!
Gaat super goed!
Wat vonden jullie het moeilijkste met special verrichtingen?

Ik vond de korte slalom het lastigste, maarf die gaan na verloop van tijd en tips hier op t forum vanzelf goed :)
 
Ik durf niet meer :')

Haha nee zelf beschik ik niet over een eigen motor en ik ben de eerste van mijn kameraden die het rijbewijs heeft dus die hebben ook geen motor waar ik eens op zou kunnen.
Misschien dat ik in oktober nog eens dagje een motor huur en dan Duitsland in :]
 
okeej. haha, ik d8 ff dat je nu een straaljager hebt, en daarom geen motor meer wil :)
 
Rijbewijs had ik de dag van het examen nog via gemeente aangevraagd en kon ik met wat kunst- en vliegwerk de volgende ochtend om 9 uur ophalen. Toen door naar de dealer en motor ophalen. Zo, dan is het verhaal compleet :P
Da's wel heel snel :o

Ik moest iets van 2 á 3 dagen wachten op beide pasjes (en dat was al versneld)
 
Da's wel heel snel :o

Ik moest iets van 2 á 3 dagen wachten op beide pasjes (en dat was al versneld)

Tenzij hij echt de volgende ochtend er ligt is versneld eigenlijk onzin.
Hoeveel heb je extra betaald als ik vragen mag?

Ik had dinsdag examen, woensdag aangevraagd en vrijdags het rijbewijs in de portemonnee.
Zonder het versnelde traject.
 
Korte slalom is toch gewoon met je koppeling spelen?
Vind die niet zo moeilijk eigenlijk haha;)


Uh nee XD koppeling altijd in dezelfde stand houden (wel slippend) toeren het liefst ook op 1 stand houden en dan met je voetrem spelen XD Dat hamerde mijn instructeur er altijd in :P

Khad altijd tijdens het lessen al het gevoel dat ik alleen reden. Hele stukken altijd stil in mn oor, dus lekker om je heen kijke en genieten om vervolgens weer wakker te schrikken als dat oortje ineens begint te schreewen: hier rechts af, of links. Want dat ding kon je niet zachter zetten.
Eerste keer op mn eigen motor was gewoon lekker rondtouren en ultiem genieten :) En wel eindelijk blij zijn dat dat hesje met dat veel te grote logo niet meer aan hoefde.
 
Tenzij hij echt de volgende ochtend er ligt is versneld eigenlijk onzin.
Hoeveel heb je extra betaald als ik vragen mag?

Ik had dinsdag examen, woensdag aangevraagd en vrijdags het rijbewijs in de portemonnee.
Zonder het versnelde traject.
Veel te veel betaald. Volgens mij iets van 30 of 40 per keer.

Maar bij mn auto had ik weinig keus, paar dagen na het halen van mn autorijbewijs begon ik met motorlessen en moest daar zien te komen dus versneld gedaan zodat ik met de auto kon. Bij motor was et ongeduldigheid maar zoals ik et lees ben ik gewoon keihard genaaid.
 
Veel te veel betaald. Volgens mij iets van 30 of 40 per keer.

Maar bij mn auto had ik weinig keus, paar dagen na het halen van mn autorijbewijs begon ik met motorlessen en moest daar zien te komen dus versneld gedaan zodat ik met de auto kon. Bij motor was et ongeduldigheid maar zoals ik et lees ben ik gewoon keihard genaaid.

Ja zonde geld :/

Dat van mij was overig ook het autorijbewijs maar dat moet geen verschil uitmaken.
Misschien ligt het ook wel aan de gemeente?
Motorrijbewijs ging bij mij net zo snel alleen dan woensdag examen, donderdag aangevraagd en maandag lag die klaar. :)
 
Uh nee XD koppeling altijd in dezelfde stand houden (wel slippend) toeren het liefst ook op 1 stand houden en dan met je voetrem spelen XD Dat hamerde mijn instructeur er altijd in :P


Jaaa dat bedoel ik!!
Die gaat goed.

Heb tot nu toe het volgende gedaan.

Snelle Slalom
Langzame Slalom
Halve draai
Achtjes
Noodstop
Precisie Stop
Rem Proef
Uit parkeervak
Uitwijken.
 
Alleen de vertragingsoefening dus nog? ;)

Ik vond de langzame slalom ook het meest kut :P Kostte me dan ook een 2e poging op het AVB examen ;)
 
De wheely heb ik ook gehad idd, maar die vond ik niet moeilijker als de korte slalom.. :)
 
Mijn eerste ritje was vanuit amsterdam(moest me motorfiets ophalen) terug naar papendrecht dik uur rijden in de hevige regen maar ondaks van genoten want het was echt heerlijk
 
m,n 1e ritje was achter de rijschoolhouder naar de rijschool rijden,hij ging er met n bloedgang vandoor ik natuurlijk ook *O*

de andere dag ben ik op m,n man z,n motor naar t gemeentehuis gegaan en kon direct t rbw meenemen.
3 middagen alleen n rit gedaan,(met n vlieg op m,n oor vlakbij m,n lip) in t weekend met m,n man.ik op de honda cb555f waar ik n jaar op gereden heb.
m,n man koos een dijkje uit en vertelde dat ik m bij moest houden............hij werdt n stipje ik hield niet van dijkjes.

het was heerlijk om zonder instructeur te rijden en zonder oortje,altijd dat gezeur van je gaat te hard,hou je zo van witte zebrastrepen en putdeksels enz.
 
Ha MFers!

Ik zat zo eens te denken hoe het zal zijn om de allereerste keer zonder rijinstructeur te gaan motorijden... O-)

Zal ik me onzeker voelen? Of juist de koning te rijk en rijden tot ik er (figuurlijk) bij neer val? Spannend of juist super vrij... :]

Hoe was dat bij jullie?

Koning te rijk :Y Tijdens mijn rijlessen ben ik 1x mijn instructeur kwijtgeraakt, omdat ik lekker vlot bleef doorrijden terwijl de andere lesser traaaaaaaag onzeker was. Dus wat hoorde ik nog net kraken in het oortje? "Jezus Karl ben je doof ofzo, zucht, we zien je wel bij de rijschool". Dus ik gelijk de snelweg af en lekker binnendoor gecruised naar de rijschool.

Toen ik m'n examen gehaald had, reden m'n instructeur en ik naar huis. Maar hij was laat voor z'n volgende klant. Dus ik werd erop attent gemaakt dat we haast hadden en dat ik gas moest geven. U vraagt, wij draaien *D

Eerste ritje daarna was de proefrit op m'n eerste motor. En het feit dat het MIJN eigen motor was, was ook veel waard.

Kortom, koning te rijk, gezonde spanning (alsof je in de rij van een achtbaan staat) en ook nog een super vrij :]
 
Laatst bewerkt:
Sinds 04 Augustus mijn Rijbewijs gehaald *O*

Niet meer op een motor gereden sindsdien :') :')

Heb bijna hetzelfde.. 31 maart mijn rijbewijs gehaald. maarja.. geen van de kameraden of familie heeft een motor die ik kan lenen dus ik huur er af en toe een. Kost ook een hoop geld maar ik mag nu nog geen motor kopen zolang ik nog op school zit..
 
Heb bijna hetzelfde.. 31 maart mijn rijbewijs gehaald. maarja.. geen van de kameraden of familie heeft een motor die ik kan lenen dus ik huur er af en toe een. Kost ook een hoop geld maar ik mag nu nog geen motor kopen zolang ik nog op school zit..

Hmm dat is wel balen dan,
Ik mag wel een motor kopen maar heb nu het geld er nog niet voor.
Misschien in oktober nog even een dagje een motor huren als het weer het toelaat *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan