300 cc voor 2 km woon werk

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
goeiedag ik heb dus een 300 cc motorscooter maar mijn werk is best dichtbij zo een 2 km
is dit niet slecht voor de motor want het word nooit echt warm denk ik of heb ik het mis ?
 
Misschien slim om met de motor regelmatig een langere rit te doen, dat scheelt al een boel.
 
Vormt bruine sludge in je carter, en verminderd de smeringseigenschappen, zeker niet optimaal. Maar dat zal niet gebeuren als je een keer op een blauwe maandag 2km rijd en het blok dus niet goed warm wordt.

Bij elke dag maar 4km WW-verkeer zou ik geen idee hebben hoe snel er "teveel" condesatie optreed. Misschien gewoon een werkweek proberen en in het weekend het zooitje goed warm rijden. Tussentijds gewoon olie even in de gaten houden.
 
wat houd een lange rit in hoeveel km?
Gaat niet over de lengte van de rit, maar over de hoeveelheid condens in je carter en mate van verdamping hiervan. Deze twee variabelen zijn afhankelijk van type motor, carterinhoud, je rechthand, tempatuur ect...
 
goeiedag ik heb dus een 300 cc motorscooter maar mijn werk is best dichtbij zo een 2 km
is dit niet slecht voor de motor want het word nooit echt warm denk ik of heb ik het mis ?
Heen en terug een omweg maken voor je plezier.
 
goeiedag ik heb dus een 300 cc motorscooter maar mijn werk is best dichtbij zo een 2 km
is dit niet slecht voor de motor want het word nooit echt warm denk ik of heb ik het mis ?
Heel slecht.
Je olie wordt nooit warm en ik denk zelfs je koelvloeistof niet.
Elke keer de motor starten is slijtage.
Neem gewoon de fiets of koop een elektrische scooter voor die afstanden.
 
In de auto heb ik met ca 9 km de boel op 100c maar dat is 5 liter olie ofzo.......
 
6F8DBEEC-28D1-424F-BFCA-DC138AE191C0.jpeg
 
Heel slecht.
Je olie wordt nooit warm en ik denk zelfs je koelvloeistof niet.
Elke keer de motor starten is slijtage.
Neem gewoon de fiets of koop een elektrische scooter voor die afstanden.
0_0 shit...
voortaan met de fiets !
al heb ik op mijn xmax wel iets wat de temperatuur aangeeft en ik rij alleen weg wanneer de temperatuur goed is of is dit heel wat anders?
want het staat al op temperatuur na 3 minuten aan te laten staan zonder te gassen
 
0_0 shit...
voortaan met de fiets !
al heb ik op mijn xmax wel iets wat de temperatuur aangeeft en ik rij alleen weg wanneer de temperatuur goed is of is dit heel wat anders?
want het staat al op temperatuur na 3 minuten aan te laten staan zonder te gassen
3 min., met de fiets ben je dan al halverwege.
 
Dat is ook weer waar....... Dan zou hij ook rond die afstand uitkomen.... Maar wat dan ook, tenzij je anders mega om moet rijden is fietsen desnoods elektrisch vele malen beter dan 2km met de motor.
 
Dat is ook weer waar....... Dan zou hij ook rond die afstand uitkomen.... Maar wat dan ook, tenzij je anders mega om moet rijden is fietsen desnoods elektrisch vele malen beter dan 2km met de motor.
De olie temperatuur van mijn ktm 1290 is pas 80graden na 12km bij buitentemperaturen van 18-23 graden.
Zeker dat je auto olietemperatuur weergeeft want daar zijn er maar weinig van.
Bij mijn bmw 320d f31 komt de olie pas op 100 graden na ongeveer 20km rijden. (en die heeft ook een warmtewisselaar voor olie en elektrische waterpomp)

Jouw auto is waarschijnlijk benzine als die echt zo snel opwarmt.

Bij een auto heb je ook een watergekoelde EGR die zorgt voor sneller opwarmen van de olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan