Dhr. Bosso
Пу́тін хуйло́!
wat valt hier aan te doen ? de fiets pakken?
en wat voor schade kan dit opleveren
Krasjes op jouw fiets, en overgewicht als je toch de 300cc pakt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wat valt hier aan te doen ? de fiets pakken?
en wat voor schade kan dit opleveren
2014 Leon Cupra 280.... heb hem altijd op de olietemperatuurweergave staan, weet ik wanneer het gas er echt op kanDe olie temperatuur van mijn ktm 1290 is pas 80graden na 12km bij buitentemperaturen van 18-23 graden.
Zeker dat je auto olietemperatuur weergeeft want daar zijn er maar weinig van.
Bij mijn bmw 320d f31 komt de olie pas op 100 graden na ongeveer 20km rijden. (en die heeft ook een warmtewisselaar voor olie en elektrische waterpomp)
Jouw auto is waarschijnlijk benzine als die echt zo snel opwarmt.
Bij een auto heb je ook een watergekoelde EGR die zorgt voor sneller opwarmen van de olie.
hoeveel schade heb ik denken jullie gedaan er zit ongeveer 3000km op
ik kom niet eens op tijd ik bepaal wat optijd is. en mijn motor heeft beter 0 slijtage of hij krijgt met mij te maken2km? En ik dacht dat ik al een korte afstand woon/werk had met 15km enkele reis…
Gaat ie zometeen 1,5 ton mee ipv 2.... Als er geen troep in je olie zit kan hij vast nog heel wat jaren meehoeveel schade heb ik denken jullie gedaan er zit ongeveer 3000km op
ik heb mijn olie 2x verwisseld in 3000kmGaat ie zometeen 1,5 ton mee ipv 2.... Als er geen troep in je olie zit kan hij vast nog heel wat jaren mee
Ook een Leon hier, en idem! Altijd op olietemp.2014 Leon Cupra 280.... heb hem altijd op de olietemperatuurweergave staan, weet ik wanneer het gas er echt op kan
Ze hebben dan ook bij Seat super goed hun best gedaan om het blok zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen en daar te houden.Ook een Leon hier, en idem! Altijd op olietemp.
maar motorscooter is het zelfde tochZe hebben dan ook bij Seat super goed hun best gedaan om het blok zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen en daar te houden.
Zelfs na 8 uur stilstaan zit er nog warmte in.
Dit allemaal om de slijtage van een koud motorblok te verminderen, zeker doordat ze ook nog een laagtoerige turbo hebben.
Geldt trouwens voor alle vag motoren.
2 km is voor alles met een verbrandingsmotor gewoon slecht.maar motorscooter is het zelfde toch
voor wat ik hier lees is het erg slecht voor je motorblok
ik kleed me niet speciaal voor motorIk zou indien mogelijk inderdaad switchen naar elektrisch vervoer of een fiets.
Wat ik me wel afvraag, ben je niet langer bezig met aan/omkleden dan met rijden zelf?
Ik zou zelf voor 2km namelijk best een 25km ding willen maar zelf een gewone scooter met helm lijkt me al (bijna) te veel goed haha.
En anders zou ik gewoon proberen elk weekend een uurtje te rijden ofzo.
Uiteraard, t' is een scooterik kleed me niet speciaal voor motor
hoe kleiner de cc hoe beter lijkt me voor korte afstand of niet?ik rijd zelf een nog korter stukje met een 150cc scooter.
al 3 jaar lang en zonder enig probleem.
pas de olie ververst, niets gezien wat niet hoort.
en fietsen of iets anders begin ik niet aan en ja ik ben lui wat dat betreft.
dit gaat goed met de scooter en zal ik dan ook blijven doen.
Dagelijks 100 km omrijden is een oplossing, of gewoon regelmatig een dagje gaan toeren (200-400 km), of vaker de motorolie verversen.wat valt hier aan te doen ?
In principe moet een kleine motor harder werken, en de veronderstelling is dat-ie dan eerder op werk temperatuur is. Dat is niet evident trouwens, want hangt erg af van de capaciteit van het koelsysteem. Sowieso is 2 km wel heel erg weinig, dan ben je vooral de startmotor aan het verslijten imho. Ik zou niet eens de moeite nemen om voor die afstand de motor te pakken, dat stukkie loop ik desnoods gewoon even.hoe kleiner de cc hoe beter lijkt me voor korte afstand of niet?
jaa ik probeer sws wat droger te worden voor mijn fitness doelen dus vind het totaal niet erg.In principe moet een kleine motor harder werken, en de veronderstelling is dat-ie dan eerder op werk temperatuur is. Dat is niet evident trouwens, want hangt erg af van de capaciteit van het koelsysteem. Sowieso is 2 km wel heel erg weinig, dan ben je vooral de startmotor aan het verslijten imho. Ik zou niet eens de moeite nemen om voor die afstand de motor te pakken, dat stukkie loop ik desnoods gewoon even.
Normaliter wel, maar bij jou nietis het trouwens gek dat ik mijn motorscooter als een vriend bekijk.alsof het bij mij hoort