3000 km op de motor in 24 uur

3000km in 24 uur! Je moet minimaal 15x tanken, minimaal 4x wachten bij tolpoortjes. Stel dat tanken en tol je ca. 3 uur tijd (dan heb ik niet eens het eten, drinken en pissen meegeteld) tijd in beslag nemen dan heb je 21 uur over. Dan moet je gemiddeld 143km/h rijden. Ik geloof er geen zak van. Ze zullen wel publiciteit nodig hebben.
3000 km en dan 15 Kerr tanken...
Dan zou hij bij een verbruik van 1:13 niet echt meer dan 15 liter per keer tanken

Ik dacht dat 15 keer overdreven was maar zelfs bij 17 liter per keer en 1:13 is het nog 14 keer :9
Ben blij met mij 25 liter tank :Y
 
Buiten die paar buiten werking zijnde camera's rond Antwerpen nergens last van gehad.
En ik rijd niet echt langzaam zeg maar...

Eeuuh... geloof me, die werken weer !! :X

Ik neem aan dat het 1 camera is die rouleert tussen de kasten, maar ik zie toch regelmatig plotseling een 'bliksemflits' als er 1 te snel rijdt daar.

Voordeel is wel dat 4 van de 5 op R1 netjes op 100 meter afstand aangegeven worden met een bord *D
 
Laatst bewerkt:
Op BMW's zie je wel vaker hoge kilometerstanden, die tellers gaan gewoon 2 keer zo snel. :W
 
3000 km en dan 15 Kerr tanken...
Dan zou hij bij een verbruik van 1:13 niet echt meer dan 15 liter per keer tanken

Ik dacht dat 15 keer overdreven was maar zelfs bij 17 liter per keer en 1:13 is het nog 14 keer :9
Ben blij met mij 25 liter tank :Y
voor 2050km moest ik al 150 liter tanken :X verdeeld over 10 stops
 
o.a. uit dat boek van Alex Roy (leuke materie, maar wat een taaie kost om te lezen), weet ik dat voor afstand + snelheid in bepaalde tijdspanne de winst zit in: niet stoppen!

Dus een zuinige motor die enkele tankbeurten kan overlaan (en geen pispauses - niet drinken dus) die haalt waarschijnlijk een beter gemiddelde in bv 24 of 48u dan een hele snelle rijder die elke 200km moet tanken.

trouwens: iemand wel eens van George Egloff gehoord ?
http://www.32hours7minutes.com/races/cannonball-run/egloff-the-lone-rider/

(niet aanmoeidigen dit soort zaken, maar toch...)
 
Damn. dit net gevonden:

Motorcycle Cannonball -Home

OK, dit jaar kan ik niet, maar wellicht next year.

edit : hoewel, bij lezing: het klinkt toch wel gezapig allemaal..
ben dan meer voor de Iron Butt

onofficieel de saddlesore 2000k kunnen halen -O-

maar als ik ervoor ga dan niet met 250km/u en uitgebreid eten en slapen. maar eten drinken enz. onderweg en de stops tot alleen het tanken minimaliseren :Y
 
ben dan meer voor de Iron Butt

onofficieel de saddlesore 2000k kunnen halen -O-

maar als ik ervoor ga dan niet met 250km/u en uitgebreid eten en slapen. maar eten drinken enz. onderweg en de stops tot alleen het tanken minimaliseren :Y

lijkt me ook wel een keer leuk om te doen inderdaad, zo´n duurrit.
met normaal gesproken 2 keer per dag 75 km en 110 op de snelweg kan ik bijna 500km uit 1 tank halen. bij een langere rit kan ik iets harder rijden zonder afstand op 1 tank te verliezen, de koude start die ik dagelijks maak neemt nogal wat benzine natuurlijk.

moet dan wel bekijken wat ik ga doen om mijn zadel beter te maken :P
 
Met 200 + na de grens, ik durf hier nog niet boven de 30 te rijden voor al dat gezeik dat je dat kost.
Of had hij toestemming ofoz?
 
Voordeel is wel dat 4 van de 5 op R1 netjes op 100 meter afstand aangegeven worden met een bord *D

Staat dat nog steeds aangegeven als je op een andere motor dan een R1 rijdt? :+

Maar goed.... 3000km in een dag. Ik zou liever 1/3 doen en vanaf de Ardennen / Eifel / Luxemburg lekker bochtjes pakken.
 
Ik heb vorig jaar in 10 uur van salzburg naar huis gereden en wegens niet werkende tomtom zon 100km fout gereden... dus zon 1050km in 10 uur. Lang leve duitse snelwegen.

Toen ik thuis aankwam was er niets meer van me over. Voelde me zo grondig gecentrifugeerd dat zelfs in slaap vallen moeilijk was. Heel bizar gevoel, je hebt nog wel wat kracht over maar je gehele lichaam en hersens protesteren bij alles wat je doet. Achteraf best leuk om te doen maar volgende keer ga ik toch echt een hotelletje boeken halverwege de rit.
 
Je moet er maar zin in hebben :/. Ik vond mijn terugreis van de dolomieten naar huis over de snelweg een hel.
Snelweg rijden :r



Wel een onwijs knappe prestatie.

+ 200 rijden heeft overigens weinig zin. Het is de kunst om zo efficient mogelijk hard te rijden. Over het algemeen is dat de snelheid van de doorrijders op de weg waar je rijd.

In DLD zal dat 170kmph zijn en Nederland 140kmph. Alles wat je harder rijd helpt je niet verder omdat je steeds weer moet remmen. Het kost je enkel remblokken en een hoop extra brandstof.
 
Laatst bewerkt:
Alleen snelweg is een drama maar wel een prestatie die 3000 km in 24 uur

Vorig jaar ff een toertje gedaan
Eerst naar Heerlen dan 550Km toer rit MMC`72 Freak Rally en dan weer terug *D
1038,6 Km :Y
Half 6 vertrokken en 21.30 weer thuis


MMC72freakrallyaantalkmop1dag_zps98c21c8d.jpg


:]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ooit naar Portugal gerden in 24 uur. (2100 km) Dit was met een Volvo S40. Een koekblik dus. Dit lijkt me wat ontspannender dan een motor. Neem maar van mij aan dat ik zo gaar als een hamster was toen ik aan kwam. Dit verhaal lijkt me bullsh*t. Ik rij voor mijn werk ongeveer 150000km per jaar. Ik ben dus wel wat gewend dacht ik.

29 uur en 2700 km op de motor, door 6 landen van Noorwegen naar Belgie. Het kan best, hoewel hij heel veel geluk moet gehad hebben met het verkeer.
 
Zou het helemaal waarderen als die zoiets op een harley volbrengt :-)
Nah oke mag ook nog 1500 zijn dan.
Die moeten steeds weer terugrijden om de afgevallen, vitale onderdelen te zoeken.
Dan zou je zo 1500km in je eigen straat kunnen rijden. :+
(als het geen eenrichtingsverkeer is.)
 
Laatst bewerkt:
Eind jaren 90 reed ik in Marokko een fietser van de sokken op mijn toenmalige 1100GS. Na het ongeval wilde ik alleen nog maar naar huis. Vanuit Marbella in zuid Spanje ben ik toen in één keer naar huis gereden, geen 3000 km maar 2600 in 24 uur. Overigens de dag ervoor ook meer dan 1000 km gereden van Ouartzazate naar Tanger en vanaf Algeceiras naar Marbella.
Vooral het verhaal rond Parijs klinkt herkenbaar.
Niet dat de rit zo zwaar was maar als je er bijna bent begint de vermoeidheid toe te slaan.
Toen ik thuis kwam heb ik denk ik ook 24 uur geslapen.
 
Laatst bewerkt:
Eind jaren 90 reed ik in Marokko een fietser van de sokken op mijn toenmalige 1100GS. Na het ongeval wilde ik alleen nog maar naar huis. Vanuit Marbella in zuid Spanje ben ik toen in één keer naar huis gereden, geen 3000 km maar 2600 in 24 uur. Vooral het verhaal rond Parijs klinkt herkenbaar.
Niet dat de rit zo zwaar was maar als je er bijna bent begint de vermoeidheid toe te slaan.
Toen ik thuis kwam heb ik denk ik ook 24 uur geslapen.

Breedte van je motor!
 
3000km in 24 uur! Je moet minimaal 15x tanken, minimaal 4x wachten bij tolpoortjes. Stel dat tanken en tol je ca. 3 uur tijd (dan heb ik niet eens het eten, drinken en pissen meegeteld) tijd in beslag nemen dan heb je 21 uur over. Dan moet je gemiddeld 143km/h rijden. Ik geloof er geen zak van. Ze zullen wel publiciteit nodig hebben.

140km/h gemiddeld is wel te halen. Ik heb zelf ooit een rit van 950 km in 7 uur gedaan.
Dit was van Chamonix naar Eindhoven. Incl. tanken en tolpoorten. Dit was met de auto, continue 200 km/h op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan