Zwanger en op de motor :9~

TheDuke

Rookie
9 jul 2003
10
0
Noord-Limburg
Nou zijn we alweer in verwachting - 3e keer in minder dan drie jaar en alweer 5 maanden zwanger...
Ik krijg mijn vrouw (met rijbewijs) niet meer op de motor sinds ze moeder is.
In maart nog een gloednieuwe helm en handschoenen gekocht ('ga dan achterop'!) maar ze zag toch van af van die geplande april-rit.
Ze wil natuurlijk graag zelf rijden.
Onze Zr-7S is een pietsje te groot, dan maar custompje huren?
Trapt ze ook al niet in.
Ik denk dat ze steeds onzekerder wordt naarmate ze langer niet rijdt.
Komt ze net voorbij: "zouden bikers met bierbuiken (BBB) niet goede tips hebben om zo'n grote buik toch in het leer te hijsen?"
:) :+
Ja hoor. Zou ik haar echt weer op de motor krijgen?

Dacht echter wel:
Zouden er echt mafketelinnetjes zijn die op de motor stappen met een volle baarmoeder? :] Laat eens horen.

en: nog tips om mijn vrouw over te halen om (na de bevalling) weer te gaan brommen?
(Ja leuk - minder tijd besteden aan kindjes maken O-) )
 
Tja moeilijk, weet uit ervaring dat als er meer dan 1 kind is de meest gehoorde (smoes) word: uhhh, oppas?? :? |(
 
heb zelf 5 kids en heb toch geregeld tijd om er "even" tussen uit te rijden.................heerlijk voor de nodige rust!!!!! :Z
juist met kids is het lekker om samen even DE hobby te beoefenen!!!!!
toch een goed argument!!! en het maakt het koppie na de beslommeringen thuis af en toe wel lekker fris!! :] :] :]
 
Ik hoop voor je dat ze weer op de motor stapt, maar ik hoop toch echt dat ze dat niet doet terwijl ze zwanger is, kan me niet voorstellen dat al dat getril / spanning / stevige acceleratie goed is voor zo'n kind
 
Vrouw RD ree paard tot een maand vòòr de bevalling en vanaf een week erna 8-) :X
 
Allereerst gefeliciteerd met de toekomstige spruit!
Ik heb zelf 4 kinderen en ben met lessen begonnen. Reden: ff geen gezeur op de achterbank en lekker tijd helemaal voor je zelf.
Ben zelf 10 dagen na de bevalling weer bij mijn man achterop gekropen, heerlijk!
 
Als ik het zo lees had je toch wat meer tijd op de brommer moeten doorbrengen :)

btw, er bestaat ook een pil voor motorrijdsters ;)
 
Ik hou me mond maar beter op deze topic... ivm met me EIGEN visie op een dergelijke topic... heb ik ze van alle kanten uitgemeten gekregen

Maar dat zal wel aan mijn persoontje liggen dat ik weerhouden word om een visie te geven aangezien anderen wel normaal werden aangesproken :X

Sukses met de zwangerschap van je vrouwtje... en met jou...

Wat je keuze van jou of vrouw ook moge zijn.. sukses :}
 
Ik heb zelf tot mijn 5de maand ongeveer nog gereden, daarna was het ook niet prettig rijden meer omdat je buik in de "weg" zit. Na de bevalling heb ik bijna 6 jaar nauwelijks gereden omdat je zo druk bent met je kind en voor mij was die toen belangrijker (en nog), nu hij 6 is vind ik het ook weer leuk om te gaan rijden. Ik kan me voorstellen dat je vrouw wat onzekerder zou zijn omdat ze al een tijd niet gereden heeft. Dat had ik ook, maar ik heb toen gewoon nog even een les genomen om het weer een beetje op te frissen zeg maar. Ik was meteen weer verkocht en nu rijd ik zoveel ik kan en geniet weer optimaal. Rij nog wel als een ouwe doos maar ach, volgens mij wordt je ook voorzichtiger als je eenmaal kids hebt (denk ik). Ik hoef ook niet zo hard meer en ik ken mezelf en weet dat ik eigenlijk nog maar een beginner ben en het vertrouwen groeit wel weer met elke rit.

In ieder geval gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding en als je vrouw echt weer wil gaan rijden komt dat vanzelf. Dus geduld........ :]
 
Ik hoop voor je dat ze weer op de motor stapt, maar ik hoop toch echt dat ze dat niet doet terwijl ze zwanger is, kan me niet voorstellen dat al dat getril / spanning / stevige acceleratie goed is voor zo'n kind

Goh, getril en spanning... onthou jij je ook 9 maanden lang van sex met een zwangere vrouw?

Ik ben inmiddels zelf 3 maanden zwanger en ga over een paar weekjes een motorrondreis maken in Noorwegen. Daarna ben ik op de helft van de zwangerschap en zal ik het motorrijden zeker afbouwen, omdat de buik langzaam maar zeker groter wordt en in de weg gaat zitten (bovendien rekt mijn motorbroek maar tot een bepaalde grens mee). Na de bevalling kruip ik hopelijk met evenveel plezier weer op de motor, die ik voor woon-werk verkeer gebruik (goed excuus om nog eens de motor te gebruiken).

In ieder geval; gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding en succes met de heropstappogingen van je vrouw/vriendin!
 
4,5 maand zwanger ( mijn vrouw :+ ) en gisteren klein tourtje gedaan, vandaag naar de dokter.......alles was goed.
 
Heb in het andere topic al gelezen dat ik ook beter mijn mond kan houden..dus ik houd het bij een steunbetuiging..Poetssloof, ik ben het volkomen met je eens :+
 
Ik hou me mond maar beter op deze topic... ivm met me EIGEN visie op een dergelijke topic... heb ik ze van alle kanten uitgemeten gekregen

Poetssloof, zeggen wat je denkt, dan maar tegensputteraars!!!
 
Oh uh toevoeging met bronvermelding......



Recent studies have indicated that female workers who become pregnant and are exposed to WBV (Whole-Body Vibration), can possibly have added risk factors such as miscarriages and other gynecological disorders: 11 and 12.

11: Sound and Vibration in Pregnancy", R. Abrams, Seminars In Perinatology, Part II , 273-334, Saunders Pub., Philadelphia, 1990.

12: "Acceleration of the Fetal Head Induced by Vibration of the Maternal Abdominal Wall in Sheep", A. Peters, R. Abrams, K. Gearhardt, and D. Wasserman, American Journal of Obstetrics and Gynecology, 174, 552-556, 1996.

Dit aspect lijkt me meer een probleem voor de Harley- dan voor de Goldwingrijders...
 
Laatst bewerkt:
Vorige keer dat dit onderwerp ten sprake kwam heb ik ruzie liggen maken. '(
Deze keer ga ik dat niet doen. :)

Vibraties zijn geen probleem.
Schuivers/rollers tegen 80 wel.

Niet doen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan