78 km te hard (motor in beslag+ rijbewijs kwijt)

Ik ben het liefste zo snel mogelijk uit de buurt van potentieel gevaar.
En auto's die vol zitten met kinderen etc zijn over het algemeen (is mijn ervaring) niet echt de meest oplettende weggebruikers.
Dus tsjah, dan ga ik er zo snel mogelijk voorbij en als die motor in no-time op die snelheid zit, jammer dan, is nog eens leuk ook 8-)Wat voor antwoord geef je dan ?Omdat dat zo gegroeid is en er met alle goede wil vd wereld niks meer aan te doen is. Hoeft er maar letterlijk 1 als een idioot rond te scheuren en dan zijn alle motorrijders zo.
Ik heb overigens scheit aan het imago, als mensen verwachten dat ik overal veel te hard rijd, naja, ook best, is nog leuker ook over het algemeen.


Aan je antwoord te lezen merk ik dat je er ook zo één bent, daar heb ik ook het schIJt aan
 
Dju, chips op. Gelukkig is het bier nog voorradig. _O-

En eh....lieve lezers laat de snelle onder ons maar lekker snel zijn. Snel dood is ook dood tenslotte. Zolang ze maar tegen een betonnen paal rijden en nergens anders tegen. Da's anders extra kosten voor de staat.

Langzame rijders, ach, maak je niet druk. De wijsheid komt met de jaren. En die de jaren niet heeft is ook niet wijs geworden. :W

En toch was de start van dit topic gewoon een vraag.... *D
 
Laatst bewerkt:
Je hebt volledig gelijk, de wet zegt 50km/uur
WAAROM zegt de wet dit?
OMDAT de regering zegt dat daarmee het aantal ongevallen zullen dalen.

ZREX zegt: pak nu voor de resterende ongevallen (nog altijd méér dan de helft) ook eens die mensen aan die levensgevaarlijke manoeuvres maken.

Maar ik ben te vroeg met mijn stelling, jullie zijn er klaarblijkelijk nog niet rijp voor.
O, maar ik ben het geheel met je eens dat mensen die achterlijke manoeuvres maken ook hard aangepakt moeten worden!
 
:N

Dat maak jij ervan. De regering beweert niet dat ALLE ongevallen aan snelheid te wijten zijn. Ze leggen er (te)veel nadruk op, maar niet in de extreme mate zoals jij dat doet voorkomen. En die zwart-wit benadering kost je al je geloofwaardigheid (imho).

_O- Hahaha _O-

Van alle bonnen die mij ons op de deurmat vallen is 100% voor snelheid. Ik rij al 30 jaar zonder licht op mijn fiets, parkeer waar het me uitkomt, steek over, waar en wanneer het me uitkomt, plas geregeld wild (ja, ook in de grachten van 020), heb heel wat jaren stomdronken over straat gewaggeld of van links naar rechts over de volle breedte van de weg geslingert op mijn fiets (ik vraag me nog steeds af hoe dat al die tijd goed gegaan is) en meer van die hele stoute dingen en nog nooit (ok, 2 keer voor onjuist parkeren in 18 jaar tijd) een bon. Alleen een rustige maar constante stroom voor snelheid. Maak dan de kat maar eens wijs dat ze er niet te veel de nadruk op leggen.

Koos S. al eens horen orakelen? Vast wel. Over zwart-wit benadering gesproken. Blablabla braakbal braakbal...

Een oude boeren wijsheid zegt: "eerst zaaien, dan oogsten". En van wat er momenteel aan verkeersbeleid gezaaid wordt gaan we nog jaren plezier van hebben :X

TS, sterkte met de afhandeling en de volgende keer, Zoef de Haas en gas erop. Ze komen dan wel aan de deur, maar dan is het een questy van kaken op elkaar en op elkaar houden. Geld gaat wel kosten, maar dat kost elke hobby.
 
O, maar ik ben het geheel met je eens dat mensen die achterlijke manoeuvres maken ook hard aangepakt moeten worden!
Dank u wel.

Nu even feedback... Hoeveel keer heb jij al een bekeuring gekregen voor zo een manoeuvre, of hoeveel keer heb je iemand een bekeuring zien krijgen voor bovenvermeld "foute" manoeuvre of misschien erger, heb je ooit een manoeuvre gemaakt met een ongeval tot gevolg?

(als er agenten zijn, mogen ze gerust inspringen met cijfers hoor)

edit:
:^

zoals Vmaxxx hierboven post
 
Plop, weer een dop. Lekker zo'n flesje. Waar zijn we ergens? Al voorbij de scene waarbij ze mekaar van alles toewensen wat maar onvriendelijk is. Nee? Gelukkig. Ga ik even goed zitten. Licht uit! :9
 
Kan het toch niet laten om ook ff mijn mening te geven:

Ik geloof niet zozeer in een algemene maximale snelheid.
Persoonlijk zou ik liever zien dat er van die matrixborden boven de snelweg hangen die naar evenredigheid met de drukte op weg de maximum snelheid aanpassen.
Dit zou wat mij betreft makkelijk in een zone van 70-140 kunnen, aangezien er heel vaak momenten zijn ('s-avonds laat, 's-ochtends vroeg, in het weekend) dat er zeer weinig tot geen verkeer op de snelweg is. Het is op zo'n moment dus van de zotte om toch de maximale snelheid te handhaven die ook geldt in de spits. Terwijl er in de spits juist meer profijt kan zijn van een lagere snelheid totdat de dreigende files weer opgelost zijn.
Deze variabele maximale snelheden zullen ook de neiging tot in slaap vallen verkleinen, aangezien de bestuurder gedwongen wordt niet zomaar op de automatische piloot te rijden aangezien de snelheid kan veranderen.

Ook ben ik van mening dat er best wel eens kritisch gekeken mag worden naar de maximum snelheid op een hoop locaties.
- Op de A59 ter hoogte van Waalwijk is een lichte wegversmalling waar de maximum snelheid 70 is. Vrachtwagens rijden hier zelfs met 80-90 doorheen, dus het zou levensgevaarlijk zijn om je hier aan de maximumsnelheid te houden.
- Aan de andere kant zijn er ook plaatsen waarvan ik het absoluut gevaarlijk vindt om de maximum snelheid te rijden. Dit vanwege scherpe / onoverzichtelijke bochten.
Vaak zie je hier zelfs niet eens een adviessnelheidsbord (3x woordwaarde) staan waarmee aan wordt gegeven dat het wel eens gevaarlijk kan zijn om daar te hard doorheen te rijden.

Van de ene kant zou ik een snelweg zoals in Duitsland ook wel op prijs stellen, maar van de andere kant kan dit ook zeer gevaarlijke situaties opleveren. Ik denk dan aan een oud vrouwtje wat met 80 op de linkerbaan rijdt, terwijl er met 280+ een motor of snelle sportwagen aankomt.

De huidige snelheden op de wegen zijn ook nog eens gedateerd uit een tijd waar de voertuigen veel minder betrouwbaar waren. Inmiddels is de remweg verkort, kreukelzones aangebracht, airbags, ABS, traction control etc etc..
Zolang meneer Spee en zijn cornuiten vrolijk blijven vertellen dat alles maar langzamer en langzamer moet, blijft de frustratie bij de gemiddelde weggebruiker (die met een doel op de weg zit) groeien.

Ik denk dat als ze eens goed de huidige maximum snelheden onder de loep leggen, en aanpassen naar snelheden die realistisch zijn en niet slaapverwekkend, dat de drang om te hard te gaan rijden ook minder zal worden.
Ook ben ik van mening dat op de snelweg bijvoorbeeld er bij een flitscontrole de 10km overschrijding vrij zou moeten zijn. 10km/u te hard rijden brengt namelijk geen extra groot risico met zich mee, maar het kan wel de doorstroom in het verkeer bevorderen.

Ook hebben we nog het stukje wegwerkzaamheden. Als je vaak op de weg zit, zal het je opvallen dat je bij sommige wegwerkzaamheden 70 mag, en bij andere 90. terwijl bij beide de weg verlegt is en de linkerbaan versmald naar 2 meter breed.
Ik zou in zo'n geval de snelheid op 70 zetten bij echte wegwerkzaamheden, en 's-avonds en in het weekend de snelheid op 90.
Bij wegwerkzaamheden die geen direct effect op de breedte en het verloop van de rijbaan hebben, kan de maximale snelheid buiten werktijd (mits geen rotzooi op de weg) zelfs weer gewoon naar de originele snelheid terug.
Hiermee vergroot je het begrip voor wegwerkzaamheden, en verlaag je de iritaties die hierbij optreden.

Al met al kan ik hier nog wel uren (en pagina's lang) over doorgaan, over alles met de huidige verkeersregels heb ik wel een mening, maar ik zie dat ik nu al een aardig stukje getyped heb.

Helaas heb ik het niet voor het zeggen in het Nederlandse verkeer, maar een of ander figuur wat het liefst ziet dat iedereen al slapend achter het stuur zit vanwege de lage snelheden.

Ik vrees dat dit een utopie zal blijven, en dat het verkeer altijd als gevaarlijk wordt beschouwd, terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn met de juiste regels.

Nog een paar puntjes dan:
- Vanaf 70jr en ouder verplicht ieder jaar een rijvaardigheidscursus gekoppeld aan een test. Deze mensen zijn over het algemeen langzamer met reageren en beseffen niet goed meer hoe het huidige verkeer in elkaar zit.
- Iedere 5 jaar een opfriscursus voor iedere bestuurder met betrekking tot de verkeersregels. Er veranderd teveel, en er zijn nog teveel mensen die denken dat fietsers van rechts geen voorrang hebben.
- Alcohol en verkeer gaat NIET samen. dit mag wat mij betreft veel harder aangepakt worden!
- APK keuring ook voor motoren en brommers invoeren (ik weet dat ik hiermee tegen schenen aan zal trappen, maar het zou wel helpen).
- Al vanaf jongs af aan verkeersles op school krijgen, met regelmatige herhalingen.
- Klevers maar ook zeker linksrijders harder aanpakken. Op het moment dat iemand niet onnodig links rijdt, zal er bij die persoon ook minder snel gekleefd worden.
- Binnen de bebouwde kom ook de standaard maximumsnelheden aanpassen naar ratio. Dus op een overzichtelijke rechte weg zonder zijwegen harder als 50 toestaan, op sommige punten misschien wel afzakken naar 40.
- Wheelies en stoppies: Ik doe het zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen GEEN gevaar voor het overige verkeer kan opleveren (wanneer er bijvoorbeeld geen overig verkeer is), dus dit zouden ze dan ook niet als zodanig moeten bestempelen. Aan de andere kant zie ik ook wel eens gekken met 150+ op de linkerbaan van de snelweg mensen op 1 wiel inhalen. Die mag wat mij betreft dus meteen een flinke douw krijgen.
- Inhalen over een doorgetrokken streep: Vaak kom je plekken tegen waar het totaal onverantwoord is om in te halen, terwijl het wel is toegestaan. Aan de andere kant kom je vaak ook kilometers rechte en overzichtelijke weg tegen waar een enkele of een dubbele doorgetrokken streep ligt. Dit brengt natuurlijk ook weer extra frustraties als je achter een zondagsrijder zit.

Ik hou echt wel van stevig doorrijden, maar het moet wel verantwoord zijn. En om alle hardrijders over een kam te scheren door niet naar de huidige situatie maar naar de standaardregeltjes te kijken komt ook het begrip voor de politie niet ten goede.
Gelukkig zijn er nog steeds agenten die het niet zo belangrijk vinden om bekeuringen uit te schrijven, maar echt naar de verkeersveiligheid kijken en aan de hand daarvan besluiten om wel of geen bekeuring uit te schrijven. *O*

Door het huidige verbod-regime wat in Nederland leeft begin ik steeds meer de neiging te krijgen om naar het buitenland te verhuizen. Mensen mogen tegenwoordig geen keuzes meer maken, er wordt al bij voorbaat vanuit gegaan de burger zelf geen verantwoordelijkheidsgevoel (4x woordwaarde) heeft, maar een peuter van 4 is waarvoor alles geregeld moet worden.
Je ziet dit in het verkeer heel veel, maar buiten het verkeer wordt het ook steeds erger.... |(

Hup Holland Hup :X
 
Laatst bewerkt:
78 km. te hard is natuurlijk een beetje te snel, maar hoevaak gebeurt het niet dat je ff het gas opendraait, en dus erg gauw boven de maximum toegestane snelheid komt, is toch een van de charmes van het motorrijden.... :Y
Een ieder hier die zich exact aan de snelheid houd (Oh jee; ik rijdt al 124 km., en je mag hier 120....., gauw gas dicht en weer 118 of zo gaan rijden...., zielig, als je zo de straat op gaat met je bike), vraag me dan ook af of zulke figuren uberhaupt nog wel plezier aan het rijden hebben?
 
Leg eens uit aub.

Leg eens uit hoe het komt dat als ik rustig op een bepaald baanvak rij dat ik moet remmen of uitwijken (anticiperen dus) voor iemand die naar mijn baanvak komt gemanoeuvreerd.

Omdat je niet anticipeert (anticiperen is niet gelijk aan remmen)

Idd, ik rijd als een stomme idioot en crash geregeld.
Kortom: jij hebt gelijk.

Maar ik heb wel plezier, dus ik vind het prima.

Ik heb altijd gelijk, ik ben de beste :Y
 
Ik heb altijd gelijk, ik ben de beste :Y

Nee hoor, je hebt ongelijk! Ik heb altijd gelijk en ben de beste.

I AM INVINCIBLE. Mij pakken ze niet meer, that's not a guaranty, that's a promise (vrij naar Horatio Caine)

Ai, nu al te veel bier, dat gaat niet meer zo best. Los ballos en toedeledokie maar weer in dit fijne topic *O* Wanneer is baksteen weer terug van vakantie? Ik mis hem toch wel een beetje in dit soort topics. Net als hij op vakantie is zijn er ineens stapels van dit soort topics? Jammer hoor!
 
Nee hoor, je hebt ongelijk! Ik heb altijd gelijk en ben de beste.

I AM INVINCIBLE. Mij pakken ze niet meer, that's not a guaranty, that's a promise (vrij naar Horatio Caine)

Ai, nu al te veel bier, dat gaat niet meer zo best. Los ballos en toedeledokie maar weer in dit fijne topic *O* Wanneer is baksteen weer terug van vakantie? Ik mis hem toch wel een beetje in dit soort topics. Net als hij op vakantie is zijn er ineens stapels van dit soort topics? Jammer hoor!


:N

Nobody is perfect, I'm Nobody (AKA Fred Kroket)

dus ben ik de beste :Y
 
_O-

Da's hetzelfde als beweren dat je rustig een sigaret kunt opsteken omdat niet iedere roker overlijdt aan longkanker. :+

Ah damn, toch nog. Waarom wordt roken dan niet verboden. Scheelt zo'n 20.000 slachtoffers per jaar. Ach ik weet het al, het brengt te veel op.
 
Omdat je niet anticipeert (anticiperen is niet gelijk aan remmen)

...
Neen, daarom zet ik er ook bij dat ik moet uitwijken of remmen (en dus mogelijks een andere weggebruiker kan hinderen)
remmen of vertragen het maakt niet veel uit, ik word gehinderd door het manoeuvre van de ander, met mogelijks een ongeval tot gevolg. (jaja, extreem gesteld, maar er gebeuren wel dagelijks (dodelijke) ongevallen)

wat is volgens jou anticiperen? (niet om l#llig te doen, maar leg het eens in je eigen woorden uit)
 
Neen, daarom zet ik er ook bij dat ik moet uitwijken of remmen (en dus mogelijks een andere weggebruiker kan hinderen)
remmen of vertragen het maakt niet veel uit, ik word gehinderd door het manoeuvre van de ander, met mogelijks een ongeval tot gevolg. (jaja, extreem gesteld, maar er gebeuren wel dagelijks (dodelijke) ongevallen)

wat is volgens jou anticiperen? (niet om l#llig te doen, maar leg het eens in je eigen woorden uit)

Heel kort samengevat: verder kijken dan je neus lang is
 
Terug
Bovenaan Onderaan